Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Soapwater

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 69 bijdrage(n) van Soapwater (Pagina: 2 van 7)

Topic: bass-cabinet voor basgitaar (3-2-2004 18:58:00)
Inderdaad, er was dus al een topic over, en dat was gestart door mij. Dit is dus het resultaat: users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm
Het is een Eminence Legend B15 speaker, een Stage audio PA-10 speaker en een Beyma CP-16. Maar alles is reeds gezegd in andere topics. Indien gewenst kan je mijn plannen, berekeningen en schema's wel verkrijgen, maar dat werkt alleen als je dezelfde speakers gebruikt als ik. Ook zou ik je willen aanraden van een speciale 'basgitaar-speaker' te nemen (toch zeker voor de 15"). Eminence,Celestion,.... hebben zo'n reeks. Deze speakers zijn speciaal ontworpen voor de basgitaar en dat hoor je! Ze geven namelijk meer mid's dan een speaker voor PA-doeleinden. In een Full-range systeem wordt op een andere manier gebruik gemaakt van filters...
Oh ja, deze 2 cabinets hebben me alles bij elkaar iets van een 350€ gekost.

Greetz
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (27-1-2004 21:31:00)

bartsegers schreef:

ja, maar bij welke frequenties. zet maar eens 30 hz, en 150 watt erop. halen ze niet lang. xmax zal hoogstwaarschijnlijk torenhoge resultaten opleveren. is met elke speaker zo.
Als je het zo bekijkt, zou je wel eens gelijk kunnen hebben... Ik zal ze dan toch maar achter de filter (95Hz) hangen, en m'n bas wat verder opendraaien.

Bedankt voor de info. Greetz wink ;)
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (27-1-2004 19:05:00)

bartsegers schreef:

maar waarschijnlijk niet zo lang....
happy :)
Waarom niet zo lang? Als die Speaker voldoende vermogen kan dissiperen, is alles toch in orde. Of niet soms? (150W rms)

Greetz
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (27-1-2004 17:13:00)

Luc schreef:

soapwater schreef:

Nog enkele nieuwe Pic's...
users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm
Wat voor versterker heb je er aanhangen en moet deze de hele meuk trekken?
Passief gefilterd?
Inderdaad, de BX3000T van Behringer. Ik kocht hem onlangs voor 304€ (geen geld voor zon' versterker) en hij doet het prima. Over de filtering kan ik zeggen dat de 10" alleen gefilterd is onder 95Hz. En de HF-driver boven 5KHz. (de 10" loopt helemaal door tot z'n eindfreq.) en de 15" is helemaal niet gefilterd. Ik heb wel gemerkt dat als ik de 10" ook ongefilterd gebruik, dat hij het geheel beter klinkt. (beetje dieper). Greetz happy :) happy :)
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (27-1-2004 13:30:00)
Nog enkele nieuwe Pic's...
users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (26-1-2004 12:56:00)

Tom schreef:

Lijm is duurzamer
Ja, maar als je haarlak in je haar spuit en je wast het nooit meer, hoe lang denk je dat het erin blijft... weken, maanden, zelfs jaren haha laugh :D
greetz
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (26-1-2004 10:36:00)

redbull schreef:

dat is nie echt snugger van me sad :(
die glaswol er in te gooien
heeft er iemand een idee hoe je dat ken vermijden
de kist kan nog wel open dus ik kan er nog wel bij
moet nog verfen en ook schuren dus
en dan moeten de speakers er nog uit
anders ver(.....) ik die weer wink ;)
Idd, gebruik lijm in een spuitbus, maar Haarlak is een goedkoop alternatief. Ik heb Haarlak gebruikt, en dat houdt alles mooi op z'n plaats..
greetzzz... razz :p
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (26-1-2004 10:35:00)

ideedeluxe schreef:

Het ziet er inderdaad zeer netjes uit. Maar, verbeeld ik het me, of moet je nog een keer lakken ? In ieder geval goed gelukt. Speciaal kleurtje, dat wel, maar ziet er zeker niet verkeerd uit.

John
Jah, die verf is wat ik nog vond op hetschap in de kelder. Als ik de kleur beu wordt, zet ik er wel een ander laagje over. Zwart is zo cliché hé.. laugh :D
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (26-1-2004 09:34:00)

nijhuisr schreef:

soapwater, waarom heb je pootjes onder de topkast zitten? die hoeken vallen toch prima op elkaar?
Wel, die Topkast is iets minder diep dan de andere, daarmee. Het wankelt wel nog een beetje, maar daar ga ik nog wat aan doen.

Greetz
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (25-1-2004 23:11:00)
Herriner je je nog het onderwerp: "[basgitaar] speaker gezocht"...
Wel, hij is klaar!

users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm

-eminence legend B15
-Stage audio PA-10
-Beyma cp-16

Het heeft me een hoop werk gekost, maar hij klinkt zeer lekker en het oogt nog mooi vind ik. (Beter als al die onbetaalbare fabriekskasten! laugh :D )

Bedankt voor alle info en hulp guys,

greetz