Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Paulus0013
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 111 bijdrage(n) van Paulus0013 (Pagina: 2 van 12)
Topic: [GZ] Laserdeskundige (19-3-2015 09:32:00)
Ik heb zelf een diode 650nm/1W met een vrij dikke, bijna vierkante beam, op de scanset in de meest ongunstige hoek verliest ie 70% vermogen!Topic: Groene laser gezocht, cs-400G ? (4-7-2012 19:37:00)
Ook dat hangt er maar weer net van af ;).
Als je nog beginnend bent, mag je blij zijn dat je er staat. Daar heb je meer aan dan die 200 Euro die je vangt.
Ja Tom op zich heb je een punt. Echter moet ik dan bijna de volledige casus gaan beschrijven, wat weer als nadeel meebrengt dat mensen daar zo nodig hun mening over moeten geven.
Op Facebook loopt dat ook al helemaal spaak omdat iedereen denkt te weten hoe het zit, terwijl ik amper info heb aangedragen. Ik zoek een deskundige, niet echt een mening (verwar dit niet met een inhoudelijke correct beargumenteerde opvatting) van Jan en alleman. Klinkt wat bot misschien als ik het zo verwoord.
Zo heeft de rechter in dit geval X gezegd, maar iemand blijft Y verkondigen. Prima dat mensen een mening hebben, maar ik ben daar niet mee geholpen. Ik stel ook geen juridische vraag. De rechter zal het juridische deel namelijk beoordelen.
Goed ik ga het toch proberen.
Het komt er kortweg op neer dat ik een lasershow heb gedaan en opdrachtgever daar niet tevreden over is.
Naar mijn oordeel komt dit voort uit het feit dat opdrachtgever veel te kort vooraf informatie heeft aangeleverd.
En volgens opdrachtgever zou het probleem bij mij liggen; laser ongeschikt ed.
Volgens de rechter moeten we een deskundige gaan zoeken die gaat beoordelen of eea volgens verwachting was binnen deze kaders. Wij moeten of mogen als beide partijen deze deskundige vragen voorleggen.
Denk dan aan vragen van onderstaande strekking:
- is 2 dagen voldoende om een animatieshow te maken (dit zal een concrete vraag zijn exact zo)
- een mening over het eindresultaat
- zijn de lasers geschikt voor hun doel
Er is bv een video op YouTube van de show, en er is contact voorhanden voorafgaande aan het evenement.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (18-3-2015 22:17:00)Op Facebook loopt dat ook al helemaal spaak omdat iedereen denkt te weten hoe het zit, terwijl ik amper info heb aangedragen. Ik zoek een deskundige, niet echt een mening (verwar dit niet met een inhoudelijke correct beargumenteerde opvatting) van Jan en alleman. Klinkt wat bot misschien als ik het zo verwoord.
Zo heeft de rechter in dit geval X gezegd, maar iemand blijft Y verkondigen. Prima dat mensen een mening hebben, maar ik ben daar niet mee geholpen. Ik stel ook geen juridische vraag. De rechter zal het juridische deel namelijk beoordelen.
Goed ik ga het toch proberen.
Het komt er kortweg op neer dat ik een lasershow heb gedaan en opdrachtgever daar niet tevreden over is.
Naar mijn oordeel komt dit voort uit het feit dat opdrachtgever veel te kort vooraf informatie heeft aangeleverd.
En volgens opdrachtgever zou het probleem bij mij liggen; laser ongeschikt ed.
Volgens de rechter moeten we een deskundige gaan zoeken die gaat beoordelen of eea volgens verwachting was binnen deze kaders. Wij moeten of mogen als beide partijen deze deskundige vragen voorleggen.
Denk dan aan vragen van onderstaande strekking:
- is 2 dagen voldoende om een animatieshow te maken (dit zal een concrete vraag zijn exact zo)
- een mening over het eindresultaat
- zijn de lasers geschikt voor hun doel
Er is bv een video op YouTube van de show, en er is contact voorhanden voorafgaande aan het evenement.
Beste, dit is geen 2e hands bericht, maar iets met licht, dus ik post het in dit gedeelte.
Ik heb een geschil met een opdrachtgever over een lasershow.
De rechter heeft aangegeven dat een deskundige een oordeel moet geven over de zaak.
We moeten dus op zoek naar een deskundige die we vragen voor mogen leggen over de situatie.
Ik heb werkelijk geen idee waar te beginnen. Ik heb wel veel contacten, maar velen zijn meer op het niveau van hobbybob op dit gebied. Daarnaast merk ik in de praktijk dat gebrek aan kennis troef is op dit gebied. Veel mensen vragen meteen naar vermogens, terwijl dat zonder andere specs juist een totaal nietszeggend getal is voor een willekeurige laser.
Iemand enig idee in welke hoek ik dit het beste kan zoeken? Wellicht iemand van hier die zich bezig houdt op dit gebied en enkele vragen zou willen beantwoorden.
Topic: HES led movinghead (5-4-2014 23:03:00)Ik heb een geschil met een opdrachtgever over een lasershow.
De rechter heeft aangegeven dat een deskundige een oordeel moet geven over de zaak.
We moeten dus op zoek naar een deskundige die we vragen voor mogen leggen over de situatie.
Ik heb werkelijk geen idee waar te beginnen. Ik heb wel veel contacten, maar velen zijn meer op het niveau van hobbybob op dit gebied. Daarnaast merk ik in de praktijk dat gebrek aan kennis troef is op dit gebied. Veel mensen vragen meteen naar vermogens, terwijl dat zonder andere specs juist een totaal nietszeggend getal is voor een willekeurige laser.
Iemand enig idee in welke hoek ik dit het beste kan zoeken? Wellicht iemand van hier die zich bezig houdt op dit gebied en enkele vragen zou willen beantwoorden.
Mag ik zeggen dat ik de video zwaar ruk vind?
Man man, zo kan ik het effect toch totaal niet beoordelen met de ingezoomde views op het apparaat zelf.
Als ik dan youtu.be/P_W5pX8U50Q daar naar kijk, dan zie ik tenminste nog wat het doet en kan.
Topic: Hoe de volgende plaat te bepalen? (11-1-2013 07:40:00)Man man, zo kan ik het effect toch totaal niet beoordelen met de ingezoomde views op het apparaat zelf.
Als ik dan youtu.be/P_W5pX8U50Q daar naar kijk, dan zie ik tenminste nog wat het doet en kan.
Mag ik zeggen dat ik je uitleg waardeloos vind?
Bpm matchen aan de hand van de bpmcounter, ja hoor. Ook al staan er dezelfde nummertjes, dan nog kan het uit de pas lopen.
Inmixen zelf? Je knalt gewoon de fader omhoog? Of laat je die standaard op open staan ofzo?
Instarten als de beat begint, maar dan aan de hand van het display? Uhuh. Zou je dat niet doen aan de hand van wat je hoort?
Zou je niet eerst een startpunt maken op de eerste beat of een bepaald punt? Of knal je vanaf 0:00 lukraak de plaat erin, hoe deze ook begint?
Dit is ook geen extra hulp, dit zijn wel de simpelste basics (en onvolledig), maar nog lang niet voldoende om goed te draaien.
Ik zou zeggen gooi een cd dj voor de grap eens achter een draaitafel, kijken hoe hij zich dan denkt te redden zonder display. Andersom zou niet zo heel moeilijk moeten zijn op wat feeling problemen na.
Verder sluit ik me in dit topic aan bij wat Tom zegt. Veel muziek luisteren, zorgen dat je veel platen goed kent.
En eigenlijk kom ik dan bij de volgende vraag aan de ts. Waarom ben je gaan draaien? Ik ben het juist gaan doen omdat ik altijd het idee had dat ik bepaalde platen in mijn hoofd al mixte of het idee had dat bepaalde platen goed zouden samengaan in een set.
Als je je serieus afvraagt wat je als volgende plaat moet draaien, moet je je misschien ook serieus afvragen waarom je uberhaupt aan het draaien begint. Affiniteit met de materie is wel zo handig als je er iets mee wilt doen.
Topic: Truss aan plafond op kamer (het vervolg na 8 jaar) (11-1-2013 06:54:00)Bpm matchen aan de hand van de bpmcounter, ja hoor. Ook al staan er dezelfde nummertjes, dan nog kan het uit de pas lopen.
Inmixen zelf? Je knalt gewoon de fader omhoog? Of laat je die standaard op open staan ofzo?
Instarten als de beat begint, maar dan aan de hand van het display? Uhuh. Zou je dat niet doen aan de hand van wat je hoort?
Zou je niet eerst een startpunt maken op de eerste beat of een bepaald punt? Of knal je vanaf 0:00 lukraak de plaat erin, hoe deze ook begint?
Dit is ook geen extra hulp, dit zijn wel de simpelste basics (en onvolledig), maar nog lang niet voldoende om goed te draaien.
Ik zou zeggen gooi een cd dj voor de grap eens achter een draaitafel, kijken hoe hij zich dan denkt te redden zonder display. Andersom zou niet zo heel moeilijk moeten zijn op wat feeling problemen na.
Verder sluit ik me in dit topic aan bij wat Tom zegt. Veel muziek luisteren, zorgen dat je veel platen goed kent.
En eigenlijk kom ik dan bij de volgende vraag aan de ts. Waarom ben je gaan draaien? Ik ben het juist gaan doen omdat ik altijd het idee had dat ik bepaalde platen in mijn hoofd al mixte of het idee had dat bepaalde platen goed zouden samengaan in een set.
Als je je serieus afvraagt wat je als volgende plaat moet draaien, moet je je misschien ook serieus afvragen waarom je uberhaupt aan het draaien begint. Affiniteit met de materie is wel zo handig als je er iets mee wilt doen.
Ok beste mensen, wie kan mijn topic uit 2004 nog herinneren?
www.new-line.nl/forum/read/?t=9858
Aangezien het topic op slot is, zal ik jullie via deze weg updaten.
3x raden hoe het met de truss is....
De truss hangt nog steeds! Nog steeds met dezelfde haken, aan hetzelfde plafond. En we zijn inmiddels toch wel ruim 8 jaar verder.
En er hangt ook nog wat aan! Namelijk een stekkerdoos, een simpel tl balkje en een lichtslang.
Zoals in het oude topic is te lezen wilde ik er scans aan hangen. Dat heeft er ook een tijd aan gehangen zonder enige problemen.
Echter het ging vervelen en ik stootte mijn hoofd regelmatig. Op die manier heeft het dus geen jaren gehangen.
Momenteel gebruik ik de truss nog slechts incidenteel als ik bepaalde apparatuur even wil testen of ergens mee wil spelen. Daarvoor blijft het toch wel verdomd handig.
Owja en for the record: dit zo ophangen is leuk voor thuis, waar het enkel op je eigen kop terecht kan komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een vaste installatie op een publieke locatie zo wordt opgehangen.
Topic: Groene laser gezocht, cs-400G ? (11-1-2013 06:32:00)www.new-line.nl/forum/read/?t=9858
Aangezien het topic op slot is, zal ik jullie via deze weg updaten.
3x raden hoe het met de truss is....
De truss hangt nog steeds! Nog steeds met dezelfde haken, aan hetzelfde plafond. En we zijn inmiddels toch wel ruim 8 jaar verder.
En er hangt ook nog wat aan! Namelijk een stekkerdoos, een simpel tl balkje en een lichtslang.
Zoals in het oude topic is te lezen wilde ik er scans aan hangen. Dat heeft er ook een tijd aan gehangen zonder enige problemen.
Echter het ging vervelen en ik stootte mijn hoofd regelmatig. Op die manier heeft het dus geen jaren gehangen.
Momenteel gebruik ik de truss nog slechts incidenteel als ik bepaalde apparatuur even wil testen of ergens mee wil spelen. Daarvoor blijft het toch wel verdomd handig.
Owja en for the record: dit zo ophangen is leuk voor thuis, waar het enkel op je eigen kop terecht kan komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een vaste installatie op een publieke locatie zo wordt opgehangen.
ik koop liever geen laser dan eentje die alles op een kermis laat lijken
Dat ligt niet zozeer aan de laser, maar hoe er mee wordt omgegaan. In standje automatisch lijkt 99% van de lichtapparatuur op een kermisding.Nadeel is dat 650/655 nm erg donker (slecht zichtbaar) rood is met -opnieuw in de lagere prijsklassen- vaak een grote straaldiameter.
En het nadeel van die dikkere straal is (ik spreek uit ervaring) dat de helft van de beam naast de spiegels terecht kan komen. Dan kan je leuk veel diodepower hebben, maar als uiteindelijk meer dan de helft verloren gaat heb je er nog niets aan.Ik heb zelf een diode 650nm/1W met een vrij dikke, bijna vierkante beam, op de scanset in de meest ongunstige hoek verliest ie 70% vermogen!
Ik heb de oudere serie van de cs-400 hier nog liggen en in gebruik.
Nu gebruik ik het spul niet wekelijks, dus in dat opzicht kan ik weinig over de echte duurzaamheid vertellen.
Wat ik wel kan vertellen is wat de mensen voor mij al deden, ga er standaard maar vanuit dat het vermogen lager is dan beloofd. En ga daarbij op 50% zitten ofzo, dan heb je kans dat het nog enigzins meevalt.
Mijn "400's" zijn gemeten op rond de 200mW buiten de unit. En erg stabiel was de output helaas ook niet echt.
Wel een typische laserworld kwaal om lasers een bepaald nummer mee te geven, wat eigenlijk alleen een soort max piekvermogen ofzo is. Als ik laser x nr 400 lees, dan verwacht ik een 400mW laser. Meneer Laserworld ziet dat kennelijk totaal anders.
Je mag blij zijn als je laser de minimumwaarde vaak haalt.
Mijn ervaring is verder dat je krijgt waarvoor je betaalt. Als je er echt wekelijks mee op pad moet zou ik het niet aanraden.
Als je het spul slechts 3x per jaar gebruikt voldoet het eigenlijk prima.
Topic: laser lightmaxx pegasus 1watt (4-7-2012 19:24:00)Nu gebruik ik het spul niet wekelijks, dus in dat opzicht kan ik weinig over de echte duurzaamheid vertellen.
Wat ik wel kan vertellen is wat de mensen voor mij al deden, ga er standaard maar vanuit dat het vermogen lager is dan beloofd. En ga daarbij op 50% zitten ofzo, dan heb je kans dat het nog enigzins meevalt.
Mijn "400's" zijn gemeten op rond de 200mW buiten de unit. En erg stabiel was de output helaas ook niet echt.
Wel een typische laserworld kwaal om lasers een bepaald nummer mee te geven, wat eigenlijk alleen een soort max piekvermogen ofzo is. Als ik laser x nr 400 lees, dan verwacht ik een 400mW laser. Meneer Laserworld ziet dat kennelijk totaal anders.
Je mag blij zijn als je laser de minimumwaarde vaak haalt.
Mijn ervaring is verder dat je krijgt waarvoor je betaalt. Als je er echt wekelijks mee op pad moet zou ik het niet aanraden.
Als je het spul slechts 3x per jaar gebruikt voldoet het eigenlijk prima.
Mijn ervaring is ongeveer gelijk aan wat Victor al aangeeft.
Vooral het rood kent veel verlies op de spiegels. Vaak zijn dit ook nog eens dikke beams.
Meer dan 50% verlies op de optiek is dan niet vreemd.
Ik heb ook een RGB laser met iets meer dan 1W rood op 650nm op de diode. De beam is erg dik en in de meest ongunstige hoek houdt de laser slechts 30% van zijn vermogen over buiten de unit! Nou jippie, leuk die specs van de diodes, maar totaal nutteloos op die manier.
Daarnaast kan ik je zo al vertellen dat het blauw op die golflengte en dat vermogen ook weinig voor zal stellen. Leuk voor erbij of om wat bij te mengen, maar meer ook echt niet.
Zelf ga ik altijd uit van het groen, dat is nog het meest zichtbaar bij RGB laser. Of eigenlijk is dit ook geen RGB laser met blauw op die golflengte. Dus ik zou deze laser raten als ongeveer gelijk aan 200mW puur groen. Kortom geschikt voor de kleinere ruimten en niet meer dan dat, kwa vermogen dan.
Ow en natuurlijk alle waar naar z'n geld. Verwacht hiermee niet de meest geweldige performance. Leuk voor erbij, totaal niet geschikt voor het echte werk.
Topic: Waar kan ik een backdrop laten maken? (20-9-2010 09:03:00)Vooral het rood kent veel verlies op de spiegels. Vaak zijn dit ook nog eens dikke beams.
Meer dan 50% verlies op de optiek is dan niet vreemd.
Ik heb ook een RGB laser met iets meer dan 1W rood op 650nm op de diode. De beam is erg dik en in de meest ongunstige hoek houdt de laser slechts 30% van zijn vermogen over buiten de unit! Nou jippie, leuk die specs van de diodes, maar totaal nutteloos op die manier.
Daarnaast kan ik je zo al vertellen dat het blauw op die golflengte en dat vermogen ook weinig voor zal stellen. Leuk voor erbij of om wat bij te mengen, maar meer ook echt niet.
Zelf ga ik altijd uit van het groen, dat is nog het meest zichtbaar bij RGB laser. Of eigenlijk is dit ook geen RGB laser met blauw op die golflengte. Dus ik zou deze laser raten als ongeveer gelijk aan 200mW puur groen. Kortom geschikt voor de kleinere ruimten en niet meer dan dat, kwa vermogen dan.
Ow en natuurlijk alle waar naar z'n geld. Verwacht hiermee niet de meest geweldige performance. Leuk voor erbij, totaal niet geschikt voor het echte werk.
Het is niet alleen de schijnveiligheid, maar ook de aansprakelijkheid.
Als net jouw doek vlamvat en daarmee de rest meetrekt, dan heb jij wat uit te leggen (en te vergoeden).
Ik snap overigens de gedachten helemaal. Vooral als alles om je heen weinig met veiligheid van doen heeft.
Topic: Wat kosten jullie nou? (30-7-2010 21:20:00)Als net jouw doek vlamvat en daarmee de rest meetrekt, dan heb jij wat uit te leggen (en te vergoeden).
Ik snap overigens de gedachten helemaal. Vooral als alles om je heen weinig met veiligheid van doen heeft.
Tom schreef:
Maar als je bijvoorbeeld op Black Sensations in het voorprogramma draait, is 100 euro wel een beetje weinig
Als je nog beginnend bent, mag je blij zijn dat je er staat. Daar heb je meer aan dan die 200 Euro die je vangt.