Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Nomar
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 14 bijdrage(n) van Nomar (Pagina: 2 van 2)
Topic: Dateq XTC ->> crossfader/ cue level vs. master level (6-11-2003 21:55:00)
Ik heb ook een Dateq XTC. Een van de eerste generatie. Heb toen zelfs op een wachtlijst gestaan toen de verdeling van de eerste versie verkocht werden. Dit was in alweer in september 1996 geweest. Dus alweer meer dan 7 jaar plezier!
Erg veel plezier dus van mijn XTC. In 1999 heb ik hem vanwege problemen in de gain potmeters opgestuurd naar Dateq en daar hebben ze deze toen vervangen en meteen gratis de modificatie toegepast van de crossfader curve (zonder dat ik het had aangegeven, goede service
. Sinds die tijd is bij mij ook het verschil veel kleiner (3db). Omdat ik de crossfader nooit gebruikte stoorde me het niet eerder
.
Tot nu toe heb ik verder geen problemen en raadt deze mixer aan iedereen aan die een compacte maar toch compleet mengpaneel wil
.
Ik gebruik maar 2 draaitafels en heb een cd speler op het 2e kanaal zitten, gebruik zelden de crossfader dus het zit wel goed.
Dit onderwerp is alweer wat ouder, heeft iemand inmiddels nog nieuws mbt. aanpassingen of veranderingen in dit model. anders ga ik Dateq maar weer eens bellen om te vragen of er veranderingen zijn in de laatste generatie tov. mijne (buiten die crossfasder om
)
Topic: Spherisch of Elliptisch ?? (25-10-2003 16:15:00)Erg veel plezier dus van mijn XTC. In 1999 heb ik hem vanwege problemen in de gain potmeters opgestuurd naar Dateq en daar hebben ze deze toen vervangen en meteen gratis de modificatie toegepast van de crossfader curve (zonder dat ik het had aangegeven, goede service
. Sinds die tijd is bij mij ook het verschil veel kleiner (3db). Omdat ik de crossfader nooit gebruikte stoorde me het niet eerder
.Tot nu toe heb ik verder geen problemen en raadt deze mixer aan iedereen aan die een compacte maar toch compleet mengpaneel wil
.Ik gebruik maar 2 draaitafels en heb een cd speler op het 2e kanaal zitten, gebruik zelden de crossfader dus het zit wel goed.
Dit onderwerp is alweer wat ouder, heeft iemand inmiddels nog nieuws mbt. aanpassingen of veranderingen in dit model. anders ga ik Dateq maar weer eens bellen om te vragen of er veranderingen zijn in de laatste generatie tov. mijne (buiten die crossfasder om
)at dacht ik eerst dus ook en vandaar dat ik ook de vraag maar eens weer naar boven heb gehaald wat nu beter en wel niet waar is.
Ik heb nu begrepen dat een Elliptische naald bij gewoon normaal gebruik (en dus niet bij scratchen) geen schade aanricht aan je plaat, zelfs minder dan een spherische door een hogere wrijving
. Hij is dus geschikt voor een gevorderd Dj zoals jij aangeeft.
Lijkt mij duidelijk dat ze echt niet je platen bij gewoon dance dj gebruik beschadigen, waarom zouden ze anders nog voor DJ's deze naalden maken en verkopen
Ze zijn wel duurder maar het geluid blijkt duidelijk beter te zijn (niet onbelangrijk toch?). Er staat op het forum wel een hoop info hierover moet je maar even omhoog scrollen met o.a. een aantal links naar engelse pagina's over naalden.
Ik kan je budget niet bepalen maar je zou eens kunnen kijken naar de Concorde DJ E, en lees het onderstaande stuk even door. Zie je ook onder Onderwerp: Welke elementen + naald moet ik kopen ?
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/element.htm
Succes, laat even weten wat jij gaat nemen
Topic: Spherisch of Elliptisch ?? (23-10-2003 14:01:00)Ik heb nu begrepen dat een Elliptische naald bij gewoon normaal gebruik (en dus niet bij scratchen) geen schade aanricht aan je plaat, zelfs minder dan een spherische door een hogere wrijving
. Hij is dus geschikt voor een gevorderd Dj zoals jij aangeeft.Lijkt mij duidelijk dat ze echt niet je platen bij gewoon dance dj gebruik beschadigen, waarom zouden ze anders nog voor DJ's deze naalden maken en verkopen
Ze zijn wel duurder maar het geluid blijkt duidelijk beter te zijn (niet onbelangrijk toch?). Er staat op het forum wel een hoop info hierover moet je maar even omhoog scrollen met o.a. een aantal links naar engelse pagina's over naalden.
Ik kan je budget niet bepalen maar je zou eens kunnen kijken naar de Concorde DJ E, en lees het onderstaande stuk even door. Zie je ook onder Onderwerp: Welke elementen + naald moet ik kopen ?
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/element.htm
Succes, laat even weten wat jij gaat nemen
kijk daar hebben we wat aan
Zoveel moeite moet het toch niet zijn omdat even schoon te maken
Ik vind het niet meer dan normaal om regelmatig (natuurlijk niet elke dag) je spullen schoon te maken, doe je met de andere spullen thuis toch ook
, dus zeker met je trotse en toch kostbasre apparatuur.
Ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen van mijn 13e maand......2 setjes Concorde Nightclub E
Bedankt tot zover
Topic: Spherisch of Elliptisch ?? (23-10-2003 13:24:00)
Zoveel moeite moet het toch niet zijn omdat even schoon te maken
Ik vind het niet meer dan normaal om regelmatig (natuurlijk niet elke dag) je spullen schoon te maken, doe je met de andere spullen thuis toch ook
, dus zeker met je trotse en toch kostbasre apparatuur.Ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen van mijn 13e maand......2 setjes Concorde Nightclub E
Bedankt tot zover
Waarom de OM versie en niet die "mooie" bananen versie (concorde)? Omdat deze nogal eens problemen hebben met het wegvallen van kanalen
Ik wil nu mijn keuze maken tussen de Concorde Nightclub E en de OM Nightclub E. Mijn voorkeur gaat uit naar de Concorde vanwege het aanzicht en geen draden zichtbaar (dus aanzicht
. Verder vindt ik het prijsverschil wel meevallen
Maar ik draai met de Technics 1210 MKII zal ik dus ook uitval problemen krijgen???
Is dit probleem dan niet te verhelpen? Is dit niet inmiddels aangepast door Ortofon???
Ik wil nu mijn keuze maken tussen de Concorde Nightclub E en de OM Nightclub E. Mijn voorkeur gaat uit naar de Concorde vanwege het aanzicht en geen draden zichtbaar (dus aanzicht
. Verder vindt ik het prijsverschil wel meevallen
Maar ik draai met de Technics 1210 MKII zal ik dus ook uitval problemen krijgen???
Is dit probleem dan niet te verhelpen? Is dit niet inmiddels aangepast door Ortofon???