Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Alcatraz

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 16 bijdrage(n) van Alcatraz (Pagina: 2 van 2)

Topic: Avolites Pearl 2000 (8-10-2003 09:52:00)
Ik dacht er aan om gewoon het bestand aan te passen.

Ik zie bijvoorbeeld:

; "Pearl River Pilot 300", 10 DMX channels, filename :PRPLT300.R20

6 1 L 1 100 1N I 1 "Gobo" 0 0 0
6 61 L 2 100 1N K 1 "GoboRot 0 0 0
4 1 L 3 100 1N A 1 "Colour" 0 0 0
2 61 H 4 100 1N O 1 "Strobe" 255 0 0
3 61 s 5 100 1N E 1 "Pan" 128 -1 -1
0 0 L 9 100 1N E 1 "Pan_Low" 128 -1 -1
3 1 s 6 100 1N F 1 "Tilt" 128 -1 -1
0 0 L 10 100 1N F 1 "Tilt_Low" 128 -1 -1
5 1 L 7 100 1N L 1 "Focus" 0 0 0
9 1 L 8 100 1N P 1 "Prism" 0 0 0

Als ik dit nou verander? Dus Colour wordt Gobo

of werkt het niet zo simpel?
Of moet ik dit editten:

; Text to be displayed when the Instrument is selected for Patching
;
TEXT
Pearl River
Pilot 300
Bank WheelA WheelB
---------------------
1 -- --
2 -- Shutter
3 Tilt Pan
4 Colour --
5 Focus --
6 Gobo GoboRot
7 -- --
8 -- --
9 Prism --
Topic: Avolites Pearl 2000 (8-10-2003 09:38:00)
Ik heb hem van de avolitesdownload site gehaald, stond bij: Pearl River Pilot 300

www.avolitesdownload.com/database/pearl_river/split.htm

Dan de 2e van boven.

Is het niet zo dat ik dat met de hand moet aanpassen, heb even bekeken hoe zo'n personality eruit ziet, het is te editten...
Of zijn er goede sites met meer personalities dan die van Avolites zelf?

Ik vind trouwens wel dat de handleining tekort schiet op het gebied van laden van personalities, er staat nergens dat je ze via de cachebuiler moet omzetten en via het patchmenu moet inladen...
Topic: Avolites Pearl 2000 (8-10-2003 09:08:00)
Eureka! Gisteren was het zover! Ik had hem aan de praat!

Je moet dus eerst de personalities downloaden van de effecten (fixtures dus) en die via de cache builder tot een cachefile omzetten (p2000per.cmp), die dan weer inlezen via de PATCH knop in PROGRAM mode. Daar kun je dan zeggen CHOOSE A FIXTURE (softbutton B), zoek dan het effect uit de lijst (in mijn geval had ik daar maar 1 ingezet). Dan zal deze vragen: ''AUTOMATICLY CREATE PRESET FOCUSES?'' heb ik op YES gedrukt en het werd allemaal duidelijk!

Als jullie dat nou even hadden verteld :P

Toen drukte ik op één van de FOCUS ADD knoppen (op de 3e, want daarop hadden wij hem gezet) en tegelijk op bvc. de PAN/TILT knop helemaal rechts en het werkte...

Het ging nu om de Pearl River Pilot 300 Moving Head.
Zagen we op de Pearl 2000 staan: GOBO, wisselde de pilot 300 kleur, goborot. veranderde de gobo, color was dimmer etc.

Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb dus de personality file voor deze MH gedownload...

Nu nog kijken hoe het met meerdere MHs gaat werken en dan..programmeren ;) Ik ben iig al veel verder want hij doet wat ik wil! :P

Maar met bovenstaande tips moet dat zeker lukken!

Maar het moge duidelijk zijn, voor maandag had ik alleen nog maar lichttafels gezien, nooit aangeraakt :P Nu ben ik al een stukje opweg (waarvoor dank!)
Topic: Avolites Pearl 2000 (7-10-2003 16:45:00)
kijk daar heb ik iets aan, ga het proberen, bedankt!!!
Topic: Avolites Pearl 2000 (7-10-2003 15:57:00)
uhm misschien omdat ik hem niet snap?

leuke reactie, zeg dan niks.

ik heb 185 pagina's vage termen doorgespit, uitgeprobeerd en ik snap het niet...

er zal toch wel iemand zijn die ermee gewerkt heeft en mij het kan uitleggen...

wat is een SWOP? Waarom en waarvoor en waar personalities? ... etc....
Topic: Avolites Pearl 2000 (7-10-2003 12:51:00)
Hey!

Ben gisteren even aan het stoeien geweest met de Avolites Pearl 2000 lichttafel (DMX), nu zitten er al een hoop programma's in, maar ik kom er gewoon niet uit!

www.avolites.co.uk/pearl2000/images/pearl.jpg

Ik kan tot zover gobo's wisselen, dimmer aanzetten, blackout gebruiken, kleuren wisselen en pan/tilt besturen, zij het heel langzaam.

De handleiding van 185 pagina's in het engels is mij totaal niet duidelijk.

Is er iemand die ervaring heeft met deze lichttafel en/of iemand die mij hiermee kan helpen of een NL handleiding heeft?

Gisteren uren mee lopen aanklooien, maar niets dat mij helpt het ding aan de gang te krijgen....

HELP...!

Wel handig ook te vermelden:

Hier zitten ook al programma's in, alleen hebben ik en mijn collega geen idee hoe we faders op functies moeten zetten, op faders 31-34 staan dimmerfuncties en die werken ook, maarja, hoe wijs je een functie toe aan een fader? We hebben van alles geprobeerd, handleiding erbij, niets dat ons wijzer maakte...

Elk beetje informatie is welkom!!!

We zijn hem nu aan het testen met 1 moving head erop, het is de bedoeling dat er dus een complete zaalvullende lichtshow op bestuurd wordt (en daar is deze tafel uitermate geschikt voor!) alleen nu nog weten hoe ;) en eigen programma's maken is natuurlijk ook super!