Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Djblackdevil
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Djblackdevil (Pagina: 2 van 20)
Topic: Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25) (20-7-2017 01:29:00)
Zo, versterker opengemaakt (moest toch nog servicen voordat ie in de verhuur kan)
Heb de print even ogezocht maar kon helaas zo makkelijk hele print eruit halen.
Heb echter wel alle gegevens om ons verder te helpen denk ik..
Wat staat er op de printplaat:
PCB dsp 6 485 V2.0
RXD-TDX
en bij aansluiting van de flatcable (naar rest versterker) X 58 6D (GD?) 5V
Print zelf komt it 2005.
Hoop dat dit genoeg is (ga nu zelf ook evengooglen) om het toch werkend te krijgen!
Topic: Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25) (19-7-2017 11:58:00)Heb de print even ogezocht maar kon helaas zo makkelijk hele print eruit halen.
Heb echter wel alle gegevens om ons verder te helpen denk ik..
Wat staat er op de printplaat:
PCB dsp 6 485 V2.0
RXD-TDX
en bij aansluiting van de flatcable (naar rest versterker) X 58 6D (GD?) 5V
Print zelf komt it 2005.
Hoop dat dit genoeg is (ga nu zelf ook evengooglen) om het toch werkend te krijgen!
Net te horen gekregen dat Highlite de interface niet meer heeft..
Hoor dus graag als iemand anders wat weet..
Zat zelf te denken om deze kabel te bestellen:
www.onlinekabelshop.nl/bandridge-usb-a-mannelijk-ps-2-toetsenbord-en-ps-2-muis-vrouwelijk-adapter-kabel-0-30-meter-27882
MVG Vincent
Topic: Dateq apollo probleem (18-7-2017 23:04:00)Hoor dus graag als iemand anders wat weet..
Zat zelf te denken om deze kabel te bestellen:
www.onlinekabelshop.nl/bandridge-usb-a-mannelijk-ps-2-toetsenbord-en-ps-2-muis-vrouwelijk-adapter-kabel-0-30-meter-27882
MVG Vincent
Ok dacht dat ik zoiets paar jaar geleden in de roddelgangen had gehoord.. Maaar misschien komt dat omdat ze al even geen nieuwe producten hebben gebracht (dj mixers dan in ieder geval).
Heb zelf de meeste dateqs wel gehad (XTC (2x), Apollo en 7,3 en blijf de lange faders toch wel een uitkomst vinden (Om dre te quoten van vanmiddag ;' Je hoeft er niet mee te gooien! (nouja ik dat het liefst wel, ook bij lichttafels :)
Topic: Dateq apollo probleem (18-7-2017 17:08:00)Heb zelf de meeste dateqs wel gehad (XTC (2x), Apollo en 7,3 en blijf de lange faders toch wel een uitkomst vinden (Om dre te quoten van vanmiddag ;' Je hoeft er niet mee te gooien! (nouja ik dat het liefst wel, ook bij lichttafels :)
Tijd geleden dat ik een dateq Apollo open heb gehad maar als ik een gok moet doen denk ik vieze contacten (klinkt als iets van residu die verhinderd dat knop zijn werk kan doen).
Enige manier om erachter te komen is de mixer open te maken maar alsj e hier geen ervaring mee hebt zou ik dat liever uitbesteden...
Open krijgen is niet zo moeilijk (als ik me niet vergis 8/12 torq schroefjes aan de zijkant van de mixer waardoor de bovenplaat er zo afkomt.
Het probleem is echter dat als je hem weer dicht wil doen, dit zeer secuur moet omdat de horizontale printplaat van de frontplate met pinnen op het mainbord word gedrukt.
Als je hier ook maar iets naast zit dan is de kans groot dat je een paar/alle pinnen scheefdrukt waardoor je uiteindelijk nog verder van huis bent..
Dit is toen bij mij gebeurd in mijn begin jaren en gelkkig kon ik hem destijds nog naar almere brengen (dateq).
Alleen als ik me niet vergis is dateq failliet en zal je wat hiswerk moeten doen betreffende reperatie bedrijven die nog wat spare parts heeft liggen.
Nu weet ik niet meer precies hoe de pfl functie van apollo werkt maar staat hij niet toevallig op pfl master?
Sorry hoop gokjes van deze kant maar hoop dat je er iets aan hebt.
Succes
Topic: Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25) (18-7-2017 13:35:00)Enige manier om erachter te komen is de mixer open te maken maar alsj e hier geen ervaring mee hebt zou ik dat liever uitbesteden...
Open krijgen is niet zo moeilijk (als ik me niet vergis 8/12 torq schroefjes aan de zijkant van de mixer waardoor de bovenplaat er zo afkomt.
Het probleem is echter dat als je hem weer dicht wil doen, dit zeer secuur moet omdat de horizontale printplaat van de frontplate met pinnen op het mainbord word gedrukt.
Als je hier ook maar iets naast zit dan is de kans groot dat je een paar/alle pinnen scheefdrukt waardoor je uiteindelijk nog verder van huis bent..
Dit is toen bij mij gebeurd in mijn begin jaren en gelkkig kon ik hem destijds nog naar almere brengen (dateq).
Alleen als ik me niet vergis is dateq failliet en zal je wat hiswerk moeten doen betreffende reperatie bedrijven die nog wat spare parts heeft liggen.
Nu weet ik niet meer precies hoe de pfl functie van apollo werkt maar staat hij niet toevallig op pfl master?
Sorry hoop gokjes van deze kant maar hoop dat je er iets aan hebt.
Succes
Inmiddels is Dre alweer op speurtocht gegaan, ik houd jullie op de hoogte!
Topic: Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25) (18-7-2017 11:50:00)Beste forumleden,
Heb net mijn 2dehands Dap X-700 binnen en ook al heb ik de verkoper op voorhand gevraagd of de losse printplaat erbij zat (om de DSP-6 software in te stellen) en dit bevestigde, het tegeovergestelde waar blijt te zijn (alleen Ps/2 kabeltje is erbij geleverd).
Nu heb ik de amp speciaal gekocht om gebruik te maken van de interne DSP icm met de DSP6 software, dus hoop dat iemand mij kan helpen aan deze printplaat. Heb highlight nog niet gebeld omdat ik ook geen typenummer kan achterhalen.
Mocht er een work around zijn (zou liefste van de PS/2 connector naar USB gaan maar betwijfel of ik er met een simpel verloopje ben)
Waarschijnlijk heb ik *mocht ik de orginele print kunnen vinden) nodig zo'n verloopje nodig.. Correct?
Uiteraard hoor ik het ook graag als iemand een work around weet (liefst ga ik natuurlijk naar usb).
Hoor het graag..
MVG Vincent
Topic: Denon SC5000 en X1800 (5-6-2017 13:47:00)Heb net mijn 2dehands Dap X-700 binnen en ook al heb ik de verkoper op voorhand gevraagd of de losse printplaat erbij zat (om de DSP-6 software in te stellen) en dit bevestigde, het tegeovergestelde waar blijt te zijn (alleen Ps/2 kabeltje is erbij geleverd).
Nu heb ik de amp speciaal gekocht om gebruik te maken van de interne DSP icm met de DSP6 software, dus hoop dat iemand mij kan helpen aan deze printplaat. Heb highlight nog niet gebeld omdat ik ook geen typenummer kan achterhalen.
Mocht er een work around zijn (zou liefste van de PS/2 connector naar USB gaan maar betwijfel of ik er met een simpel verloopje ben)
Waarschijnlijk heb ik *mocht ik de orginele print kunnen vinden) nodig zo'n verloopje nodig.. Correct?
Uiteraard hoor ik het ook graag als iemand een work around weet (liefst ga ik natuurlijk naar usb).
Hoor het graag..
MVG Vincent
Zelf helaas de spelers nog niet tegen gekomen om te testen maar al wel gezien dat Denon paar grootheden heeft overgehaald om hun spelers op hun rider te zetten (oa Tiësto & laidback Luke). Nu hebben ze nog wel aardige inhaal slag te maken en zie Pio niet zo snel markt terrein verliezen maar vind het zeker een mooie ontwikkeling!
Als ik me niet vergis zag ik vorige week ook berichtje ergens dat hun software nu gratis is te downloaden ..
Iemand al beetje ab vergelijking kunnen maken betreffende functies/kwaliteit?
Topic: Avolites Pearl 2008 vraagje (10-4-2017 15:20:00)Als ik me niet vergis zag ik vorige week ook berichtje ergens dat hun software nu gratis is te downloaden ..
Iemand al beetje ab vergelijking kunnen maken betreffende functies/kwaliteit?
Voor mij tijdje geleden dat ik op deze tafel heb gewerkt (dus misschien dat ik in de war ben met latere Titan versies),
Maar je kan volgens mij ook cue opslaan (record cue), met decimalen.
Dus stel dat je cue tussen 5/6 wil; record cue, 5.5 : en dan playback buttons van de betreffende stack .
Helaas geen software meer op computer staan om voor je te testen..
Succes
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (10-4-2017 03:34:00)Maar je kan volgens mij ook cue opslaan (record cue), met decimalen.
Dus stel dat je cue tussen 5/6 wil; record cue, 5.5 : en dan playback buttons van de betreffende stack .
Helaas geen software meer op computer staan om voor je te testen..
Succes
Mijn dank is groot!
In een snelle test bleek nog wel dat er nog kleine service beurt nodig is maar al met al ben ik een blij man!
Mannen, weer bedankt!
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (28-3-2017 22:17:00)In een snelle test bleek nog wel dat er nog kleine service beurt nodig is maar al met al ben ik een blij man!
Mannen, weer bedankt!
Laatste status van de voeding:
Op de dsub9 connector (aan deze dacht ik) na is hij af.
Zou iemand nog even snel een blik willen werpen of het klopt?
de bedrading naar de dsub9
alle vertakkingen voor de zekerheid maar even goed afgesloten (gesoldeerd, dan isolatietape, en kroonsteen (en dus alle vertakkingen dmv wat hard plastic afgesloten.
Verder zijn dus alle aansluitingen zoals vermeld in laatste schema (zie 2 post terug).
U ziet op de foto (van links naar rechts):
+5V, (pin 2)
Massa van 5V (zo heet de negatieve kant van die voeding toch), Pin 4,7,8
0V ( Pin 4,7,8)
-18V Pin 5&9)
+18V (Pin 1&6)
Dan die witte voor Aarde (Pin 3) van behuizing (zit aan enige ijzeren deel van behuizing)
Op de dsub9 connector (aan deze dacht ik) na is hij af.
Zou iemand nog even snel een blik willen werpen of het klopt?
de bedrading naar de dsub9
alle vertakkingen voor de zekerheid maar even goed afgesloten (gesoldeerd, dan isolatietape, en kroonsteen (en dus alle vertakkingen dmv wat hard plastic afgesloten.
Verder zijn dus alle aansluitingen zoals vermeld in laatste schema (zie 2 post terug).
U ziet op de foto (van links naar rechts):
+5V, (pin 2)
Massa van 5V (zo heet de negatieve kant van die voeding toch), Pin 4,7,8
0V ( Pin 4,7,8)
-18V Pin 5&9)
+18V (Pin 1&6)
Dan die witte voor Aarde (Pin 3) van behuizing (zit aan enige ijzeren deel van behuizing)