Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Martyndegraaf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 2 van 16)
Topic: Geluidsset samenstellen fabriekshal. (8-7-2008 17:30:00)
Voor mijn werk leggen wij vaker dit soort systemen aan.
Zeg maar gerust 10 uit 10 keer allemaal 100Volt systemen in verband met grote kabel lengtes en meer rendement.
2 stuks 100V 240W Bosch/PASO/TOA eindversterkers pak je al gouw een flinke fabriekshal mee.
Dit in combinatie met soundprojectors (van die ronde buis-achtige speakers) kom je al een heel eind.
Je kunt dan ook nog grotere speakers pakken en die middels een trafo op de lijn bij hangen.
Een 100v systeem is in zulke gevallen: lange lengtes (--> wat doet je impendantie per kanaal!?!) en ruim 40 uur per week draaiende vaak veel stabieler en je hoeft er nooit naar om te kijken. Knop om of zoals wij vaak doen een tijdklok en gaan met die banaan.
Met volumeknoppen ter plekke kun je iedere werkplek of zelfs iedere speaker afregelen.
Aktieve aparatuur (dus ook eindversterkers/tuners/eq's en al dat soort meuk!) plaats je NOOIT in de productie ruimte. Zeker niet bij een timmerfabriek mits je ieder jaar zo een projectje wil hebben.
Versterkers/tuners ed staan vaak opgesteld in het kantoor of server ruites. Veelal ook op plekken waar werknemers niet kunnen komen.
Gezien de omvang van de installatie en mijn ervaring in dit soort installaties kan ik je vertellen dat een laag-ohmig systeem (met grote vermogens!)volgens jou opzet een hoop gaat kosten en zeker niet bedrijfszeker en/of rendabel is.
Nog een kleine tip als installateur: de bekende rood-zwarte "dropveter snoer" mag niet eens gebruikt worden in vast opgestelde installaties en zal 100% zeker afgekeurd worden als je bedrijf de zoveel-jaarlijkse NEN3140 inspectie zal ondergaan.
Wij gebruiken altijd gewone YMvK 2x1,5 in buis en/of kabelgoot en gewone kabel lasdozen en elektra componenten.
Voor dit soort vaste toepassingen zijn juiste de 100V installaties optimaal gemaakt ipv laag-ohmige installaties.
Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag, dit was even mijn eerste bevinding op jouw voorstellen.
Topic: Band/riem Beltpack (15-6-2008 23:05:00)Zeg maar gerust 10 uit 10 keer allemaal 100Volt systemen in verband met grote kabel lengtes en meer rendement.
2 stuks 100V 240W Bosch/PASO/TOA eindversterkers pak je al gouw een flinke fabriekshal mee.
Dit in combinatie met soundprojectors (van die ronde buis-achtige speakers) kom je al een heel eind.
Je kunt dan ook nog grotere speakers pakken en die middels een trafo op de lijn bij hangen.
Een 100v systeem is in zulke gevallen: lange lengtes (--> wat doet je impendantie per kanaal!?!) en ruim 40 uur per week draaiende vaak veel stabieler en je hoeft er nooit naar om te kijken. Knop om of zoals wij vaak doen een tijdklok en gaan met die banaan.
Met volumeknoppen ter plekke kun je iedere werkplek of zelfs iedere speaker afregelen.
Aktieve aparatuur (dus ook eindversterkers/tuners/eq's en al dat soort meuk!) plaats je NOOIT in de productie ruimte. Zeker niet bij een timmerfabriek mits je ieder jaar zo een projectje wil hebben.
Versterkers/tuners ed staan vaak opgesteld in het kantoor of server ruites. Veelal ook op plekken waar werknemers niet kunnen komen.
Gezien de omvang van de installatie en mijn ervaring in dit soort installaties kan ik je vertellen dat een laag-ohmig systeem (met grote vermogens!)volgens jou opzet een hoop gaat kosten en zeker niet bedrijfszeker en/of rendabel is.
Nog een kleine tip als installateur: de bekende rood-zwarte "dropveter snoer" mag niet eens gebruikt worden in vast opgestelde installaties en zal 100% zeker afgekeurd worden als je bedrijf de zoveel-jaarlijkse NEN3140 inspectie zal ondergaan.
Wij gebruiken altijd gewone YMvK 2x1,5 in buis en/of kabelgoot en gewone kabel lasdozen en elektra componenten.
Voor dit soort vaste toepassingen zijn juiste de 100V installaties optimaal gemaakt ipv laag-ohmige installaties.
Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag, dit was even mijn eerste bevinding op jouw voorstellen.
Sennheiser levert een kant en klare etiu met riem: de BBF-1
Circa €30,--
Topic: Soepele CAT5 SFTP kabel (15-6-2008 22:54:00)Circa €30,--
ligt eraan bij welke snelheid...
Een Real 10 ethernet heeft weldegelijk alle 8 aders nodig.
Topic: T4 Probleem (24-5-2008 16:55:00)Een Real 10 ethernet heeft weldegelijk alle 8 aders nodig.
Functie + Up + Down
Doe ik voor iedere opstelling even..
Topic: Soepele CAT5 SFTP kabel (21-5-2008 23:45:00)Doe ik voor iedere opstelling even..
Standaart UTP is 4 paren dus 8 polig
En tot voor kort ging de data transmissie alleen over 1, 2, 3 en 6
Maar vergis je niet: bij de huidige high speed netwerken van meer dan 100MBps worden ALLE paren gebruikt voor de data transmissie!
Off-topic: ben nu voor Defensie een Real 10GBEthernet CAT6-A netwerk aan het aanleggen met 254 aansluitingen en 10.000mtr SFTP (dus per aderpaar in de folie en totaal nog in een vlechtwerk)
Kabels zijn 7mm dik en worden maar door 1 inporteur in Nederland geleverd voor zaken als Defensie, Banken, Schiphol en dergelijke
)
@ Jeroen, je hebt mail....
Topic: Ontvangst antenne's koppelen. (13-5-2008 17:04:00)En tot voor kort ging de data transmissie alleen over 1, 2, 3 en 6
Maar vergis je niet: bij de huidige high speed netwerken van meer dan 100MBps worden ALLE paren gebruikt voor de data transmissie!
Off-topic: ben nu voor Defensie een Real 10GBEthernet CAT6-A netwerk aan het aanleggen met 254 aansluitingen en 10.000mtr SFTP (dus per aderpaar in de folie en totaal nog in een vlechtwerk)
Kabels zijn 7mm dik en worden maar door 1 inporteur in Nederland geleverd voor zaken als Defensie, Banken, Schiphol en dergelijke
)@ Jeroen, je hebt mail....
Hee Tom,
Ik ben zeer beniewd wat je allemaal in elkaar geknutseld hebt!
Zou je eens wat foto's en/of schematische overzichtjes kunnen posten of mailen?
Aangezien de zomerse buiten evenementen er weer aankomen ben ik nog steeds op zoek naar een betaalbare oplissing voor een groter ontvangst gebeid voor een aantal EW sets te creeren...
Topic: Zaagplannen welk programma? (9-5-2008 17:54:00)Ik ben zeer beniewd wat je allemaal in elkaar geknutseld hebt!
Zou je eens wat foto's en/of schematische overzichtjes kunnen posten of mailen?
Aangezien de zomerse buiten evenementen er weer aankomen ben ik nog steeds op zoek naar een betaalbare oplissing voor een groter ontvangst gebeid voor een aantal EW sets te creeren...
Houdt wel rekening dat je de dikte van de zaagsnede mee rekent!
Uit een plaat van 100cm kunen dus maar 9 stroken van 10cm.
De laatste is uiteraard kleiner omdat er nog 9 zaagsneden afgaan.
Ik zelf teken altijd een uitleg op schaal, gewoon met een potloodje en kijk vervolgens hoe ik alles het meest optimaal uit een plaat van 244x122 kan zagen.
Vervolgens teken ik de zaagstukken in in de plaat en zaag alles in één keer goed haaks uit op een staande zaagtafel.
Ook de dikte van je plaat mee rekenen op de kopse kanten natuurlijk ander sluit het geheel niet aan. Een zijkant is dan zegmaar de lengte MIN 2x je plaatdikte.
Questie van logisch inzicht en even de tijd voor nemen.
En dan nog mijn standpunt: Goed gereegschap is het halve werk voor een goed resultaat!
Topic: Hoe wielen vast te zetten op subs? (5-5-2008 21:57:00)Uit een plaat van 100cm kunen dus maar 9 stroken van 10cm.
De laatste is uiteraard kleiner omdat er nog 9 zaagsneden afgaan.
Ik zelf teken altijd een uitleg op schaal, gewoon met een potloodje en kijk vervolgens hoe ik alles het meest optimaal uit een plaat van 244x122 kan zagen.
Vervolgens teken ik de zaagstukken in in de plaat en zaag alles in één keer goed haaks uit op een staande zaagtafel.
Ook de dikte van je plaat mee rekenen op de kopse kanten natuurlijk ander sluit het geheel niet aan. Een zijkant is dan zegmaar de lengte MIN 2x je plaatdikte.
Questie van logisch inzicht en even de tijd voor nemen.
En dan nog mijn standpunt: Goed gereegschap is het halve werk voor een goed resultaat!
Kijk, dat lijkt er meer op!
Alleen geen revetten tussen de wielplaat en het wiel zelf anders licht je ze een beetje op zegmaar en steunt ie niet op de plaat van het wiel.
Dus de wielen gelijk op de plaat, ring erop, bout erdoor en on the road!
Succes in ieder geval!
Topic: Hoe wielen vast te zetten op subs? (5-5-2008 20:57:00)Alleen geen revetten tussen de wielplaat en het wiel zelf anders licht je ze een beetje op zegmaar en steunt ie niet op de plaat van het wiel.
Dus de wielen gelijk op de plaat, ring erop, bout erdoor en on the road!
Succes in ieder geval!
In dat geval zou ik ze eerst even verven en de wielen over je verkeerde gaten zetten met goede plaatschroeven en ringetjes. Ik neem aan dat die wielplaat van 18mm multiplex oid is? Dan heb je hechting genoeg aan 4 stuks 4x40 schroeven per wiel hoor!
Kijk alleen wel uit met drempels en stoepranden! Even er overheen tillen voordat je (of iemand die even behulpzaam wil zijn...) heel die boel er onder uit rijdt
Topic: Hoe wielen vast te zetten op subs? (5-5-2008 20:42:00)Kijk alleen wel uit met drempels en stoepranden! Even er overheen tillen voordat je (of iemand die even behulpzaam wil zijn...) heel die boel er onder uit rijdt
Je zou een wielplaat kunnen overwegen.
Daar met inslagmoeren M8 ofzo de wielen op monteren en die gehele plaat onder de sub schroeven.
Even voor de duidelijkheid: een inslagmoer zit aan de ANDERE kant van de plaat als het wiel he, een de "binnenkant" van de speaker zegmaar ;-)
Anders even ter verduidelijking een fotootje posten ivm met die schuine kant?
Daar met inslagmoeren M8 ofzo de wielen op monteren en die gehele plaat onder de sub schroeven.
Even voor de duidelijkheid: een inslagmoer zit aan de ANDERE kant van de plaat als het wiel he, een de "binnenkant" van de speaker zegmaar ;-)
Anders even ter verduidelijking een fotootje posten ivm met die schuine kant?