Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Basbox112

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 73 bijdrage(n) van Basbox112 (Pagina: 2 van 8)

Topic: Verschil Pioneer DJM-500 en Pioneer DJM-600 (9-12-2005 00:18:00)

RutgerLAN schreef:

basbox112 schreef:

de vele mensen die daar over klagen die mag je uitlachen
Mag je mij dus uitlachen.
Ben ik het totaal niet mee eens! Heb zelf diverse avonden gewerkt (en ondervonden) met de DJM 600 en de Denon X-1500.
Sorry, dat heb ik erg onaardig omschreven, maar ik sta er wel achter..sneaky :V Ik zeg niet dat er geen betere mixers zijn voor het geld, maar sta compleet achter het feit dat wanneer je netjes draait (nooit meer dan 2 db in t rood) dat er een prima geluid uit de mixer komt
Topic: html-tips voor het maken van je site (8-12-2005 23:49:00)

basbox112 schreef:

PS: Ik tracht nu wel heel intressant te doen over websites bouwen maar heb niet eens een site in m'n profiel staan zullen veel wel denken ;), ik ben er regelmatig mee bezig, maar heb niet een pagina over mezelf, of iets soortgelijks wat hierin past.. een portfolio van school, maar das nou niet heel boeiend...
Wat voor opleiding doe je? Ik doe zelf art media en design en krijg daar ook webdesign.... ben er alleen wel achter dat ik daar de komende 2 jaren wel een middag tukje kan gaan doen wat dat niveau ben ik godzijdank al wel voorbij. Overigens heb ik daar wel mooi de gelegenheid om m'n site af te bouwen in div's.... als ik het niet meer snap gewoon ff heel hard meneer schreeuwen ;-) (al heb ik die vent nog nooit een fatsoenlijk geprogt stukje code zien gebruiken..)
Doe een studie genaamd Engineering, Design & Innovation. Is een flitsende naam voor de oude werktuigbouwkunde zeg maar.. Heb ooit een middagje frontpage gehad, maar was ver daarvoor al van mening dat ik t niet zo met frontpage heb (of frontpage niet met mij maar dat terzijde). De docenten die er verstand van menen/dienen te hebben leven onder het motto van 'maar het werkt toch?'. Uit t kladbloks dus: mijn schoolpagina (ja hij moet voor IE nog even in het midden gezet worden ;) ).
Topic: Verschil Pioneer DJM-500 en Pioneer DJM-600 (8-12-2005 23:17:00)
Als je de 600 kunt veroorloven zou ik ZEKER de 500 laten staan.. heb zelf ook de 600 thuis en ben er zeer over te spreken, eigenlijk alles is heerlijk aan het apparaat, en het geluid is ook prima, de vele mensen die daar over klagen die mag je uitlachen... of iig vertellen dat (te ver) in het rood draaien niet helemaal de bedoeling is..

Of de mixer nog waar voor zin geld is weet ik niet, net wat je wilt.. ligt eraan wat je ervoor neer moet leggen en of je bereid bent een ander merk te nemen. Zonder naar de prijs te kijken heb ik op deze mixer niets aan te merken.
Topic: Welke Par lampen (8-12-2005 01:27:00)

rover schreef:

Ik heb alleen nog maar effectjes.
Ik zou graag een 4 tal pars aanschaffen.
Ik twijfel tussen par 56 long - short.
Het word gebruikt om op men lichtbrug te hangen en te draaien op verjaardagen , vaten , kleine fuiven .
Het is om de dansvloer mee te belichten.
Niet wetende wat vaten zijn zou ik toch gaan voor de shorts, goedkoper, lichter (voor de goedkoopste lichtbruggen is elke gram minder mooi meegenomen ;) weet natuurlijk niet welke jij hebt?), compacter. Zeker als je voorkeur naar zwart uitgaan is het verschil tussen short/long niet duidelijk te zien in het donker.. En zo slecht zien de shorts er in het zwart niet uit!
Topic: html-tips voor het maken van je site (8-12-2005 01:06:00)

Reind schreef:

basbox112 schreef:

Wat ik wel jammer vind aan AboutDJ is dat je een linkje zet naar xhtml validatie terwijl je daar niet aan voldoet... t staat zo stom ;).
Welke pagina?
Dat zijn er inderdaad niet zo bar veel, moet ik na nader onderzoek bekennen ;). Ik zag t logotje staan en dacht bij een willekeurie pagina laat ik t eens controleren... en dr zaten best aardig wat fouten in! Nu of minder of ik had net de verkeerde pagina te pakken.. maakt ook niet uit ;)
90% van mijn pagina's komt namelijk zonder problemen door de validatie heen. Het enige wat problemen geeft is het vraag en aanbod gedeelte en de pagina's die een pagina nummering hebben. Voor die laatste moet ik de core van Joomla in duiken en daar heb ik nog geen zin in gehad. Voor het vraag en aanbod ben ik zelf bezig om noah classifieds te intergreren in mijn site dus de oude doe ik niets meer aan ;-)
Ow en nog 1 probleem, w3c ondersteund geen embedded video, in de numark review geeft ie daar dus ook een error op. Ik kan hem wel valid maken....... naja schijn valid want dan pleur ik hem gewoon via een omweg met javas©ript er in maar dat vind ik wel een erg ranzige manier dus dan maar geen valid pagina die toch goed werkt ;-)
Das de enige die ik door de vingers wil zien, de rest niet (lees '&') ;)
Mijn site is dus wel degelijk xhtml transitional gevalideerd. En ja soms sluipt er hier en daar een foutje in maar iedere pagina controleren op valid code is niet te doen en een & teken in plaats van & vind ik nou niet echt een groot probleem (haal ze er wel altijd uit als daar een keer tijd en zin voor is)

Dan nog even over wysiwyg editors. Ik gebruik zelf vooral Dreamweaver en die pleurt er gewoon mooie schone code uit waar ik niets meer aan hoef te doen. Het enige wat Dreamweaver doet is alles mooi in een ordering zetten wat dus extra wit ruimte genereerd. Nu kun je daar heel moeilijk over doen want het vreet een paar extra kb's. Maar je kunt ook zeggen dat het lekker makkelijk en overzichtelijk lezen is....... there's no free lunch zouden sommigen zeggen.

Als ik de code van Dre bekijk en hoe die alles achter elkaar aan gooit is dat natuurlijk een mooie besparing. Ik zou echter voor geen goud zo willen werken want als er dan een fout in zit heb ik niet de kennis om hem snel op te sporen. Tis dus maar net de keuze die je maakt en voor beide is denk ik (persoonlijk) wat te zeggen.
Dat het snel moet zijn is 1 maar ik houd het ook graag overzichtelijk..... anders raak ik in paniek en kom ik er niet meer uit ;-)
Nee om daar een discussie over te starten is niet echt zinnig denk ik :p. Wel vind ik veel te zeggen voor de 'Dre-manier' al gebruik ik hem zelf praktisch nooit. Als is het maar om de eerste de beste beginnende copypaste 'webdesigner' een beetje van het pad af te helpen..., voor eigen overzicht is ook veel te zeggen natuurlijk.. pfff daar ga ik al ;).
Ik ben overigens net begonnen met het omzetten naar div's. Naja was al op 75% maar zal even bewijzen dat deze html kneus met een wysiwyg editor in staat is een prima div template af te leveren ;-)
Goed zeg :p, Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Heb zelf nog niet echt een draai gevonden in het divgebeuren, maar zal binnenkort wel moeten. Moet nog even overtuigd worden van de voordelen...

PS: Ik tracht nu wel heel intressant te doen over websites bouwen maar heb niet eens een site in m'n profiel staan zullen veel wel denken ;), ik ben er regelmatig mee bezig, maar heb niet een pagina over mezelf, of iets soortgelijks wat hierin past.. een portfolio van school, maar das nou niet heel boeiend...
Topic: html-tips voor het maken van je site (7-12-2005 13:57:00)
Heb je reind zn code al bekeken? Die is redelijk kaal, op het woordje align na dan ;). Maar over het algemeen bereik je met wysiwyg editors een redelijk brakke code...

Wat ik wel jammer vind aan AboutDJ is dat je een linkje zet naar xhtml validatie terwijl je daar niet aan voldoet... t staat zo stom ;).

Ben zelf ook al aantal wat jaren met html/xhtml/php/mysql bezig en kan zeggen dat vooral de basis je de kop niet kost qua tijd..
Topic: plaatjes blijven niet gelijk lopen.... (7-12-2005 01:55:00)

JeroenVDV schreef:

Ik vind "Call on me" geen beginnersplaat. Heftig gecompresste beats, door elkaar lopende baslijnen, neuh ik had wat makkelijkers genomen wink ;)

How about de extended mixen van alle recente Jean/G-Spott/Jose-platen? Da's lekker makkelijk EN duidelijk te horen wat je mixt. Ideaal leervoer wink ;)
Tja, call on me was toevallig een van de vakantie souveniertjes, zag ik staan toen ik voor t eerst op vakantie in een platenshop kwam. Toen ik nog niet besloten had draaitafels aan te schaffen, maar het idee vast onbewust al in mn achterhoofd had =). Overigens hebben de A1 (Eric prydz vs Retarded Funk Mix) en de B1 kant (JJ Stockholm Club Remix) toch een erg duidelijke en kale beat? Miss dat ik mijn oordeel met geheel foute termen omschrijf, verbeter me dan in dat geval graag =)
Topic: html-tips voor het maken van je site (7-12-2005 01:26:00)

Reind schreef:

Heeft geen enkele zin aangezien Joomla (voorheen mambo) zelf alle data er in tabellen uit pleurt. CSS design is dus alleen leuk als Joomla data en lay-out gescheiden houd en das nu dus niet het geval.

De nut van de paar MB besparing die het me nu op zou leveren vind ik niet op wegen tegen de tijd die ik er in moet steken om de zaak om te zetten. Daarnaast worden tabellen door alle browsers goed ondersteund en heb je met CSS allerlei "hacks" nodig om de site cross browser proof te maken met als gevolg dat je CSS weer enorm groeit en de te behalen winst weer een stuk kleiner word.

CSS word naar mijn mening (en ik heb er niet zo heel veel kaas van gegeten dus correct me if i'm wrong) pas echt leuk als XML de standaard is en HTML tot het verleden behoord.
Dat ben ik niet met je eens, en ik ben vast niet de enige =). Zeker wanneer een site met de hand gemaakt wordt is css een gigantische uitkomst. Ik weet niet hoe het met joomla zit maar de controle over de layout van je gehele site vanuit 1 css documentje grotendeels te kunnen regelen is erg handig. Wel zie ik dat joomla al css gebruikt voor een aantal onderdelen.
En dan is er nog een punt, ik ken mensen die nog steeds vast houden aan het maximaal 30kb per pagina principe vanwege de snelheid voor mensen met een stronttrage verbinding. Das heel leuk maar ik ken geen hond meer die met een 56kb modem zit te internetten. Godzijdank ligt die tijd achter ons zeg ;-)

Tegenwoordig is 512kb/sec zelfs al bijna niet meer terug te vinden en duiken we met z'n allen al boven de 1mb/sec uit qua internet verbinding. In dat geval maken die paar kb's extra meer of minder voor de bezoeker ook niet meer uit.
Van die relatief grote getalen mag je natuurlijk nog niet uitgaan maar het 56k tijdperk is denk ik wel afgesloten. Denk ook dat degene die een beetje intresse in techniek hebben en dan voornamelijk op dj gebied toch wel het verstand hebben goedkoper uit te zijn met adsl/kabel, dus zeker voor je doelgroep zou ik me geen zorgen maken!
Het enige waar je het aan merkt zijn de kosten voor het data verkeer. Vorige maand dook ik met 4 gig over mijn traffic limiet van 10 gig heen. En das dus 12€ extra deze maand, daar schok ik van. Niet van die 12€ maar wel omdat ik er zo grof overheen dook. Dat is deels te verklaren omdat ik de media files nog op de webserver heb staan en zodra die straks verplaatst worden naar de server thuis zal het wel weer met een gig of 5 zakken.

Maarja met ruim 155078 opgevraagde pagina's en gemiddeld 550 unieke bezoekers per dag gaat het hard. Daarnaast had ik de robots.txt niet lekker voor elkaar waardoor de zoekmachines ook nog eens 4 gig aan traffic weg vraten en laten we zeggen dat daarvan 3gig totaal niet nodig waren geweest. (images, video, audio folders e.d werden allemaal geindexeerd door o.a google... niet echt slim van me).
Zou je hier kunnen delen hoe je ervoor zorgt dat zoekmachines deze niet indexeren? Dat zou erg aansluiten op de topictitel =P.

basbox112 schreef:

Ik zeg absoluut niet dat ik afraad een wysiwyg editor te gebruiken. Wel zeg ik dat als je html wilt leren, dat het beste gaat 'met de hand, vanaf het begin'. En een redelijke html basis is toch wel handig als je ergens wilt komen op website gebied en toch zo nodig alles zelf wilt doen =).
Tsja valt mischien wat voor te zeggen. Echter vraag ik me hard af of het ook echt nodig is om wat te kennen. Als je mij vraagt hoe ik een link in html moet maken zal ik daar toch echt ff heel hard over na moeten denken om vervolgens nog een fout stukje html neer te tikken ook.
Ik kan zien of het goed of fout is maar dan houd het ook op.

Als je iets het werk voor je kunt laten doen moet je dat vooral niet laten is mijn mening . Een beetje basis kan nooit kwaad maar dat leer je ook wel door met een wysiwyg editor te werken waarbij je met zowel de bron als het wysiwyg gedeelte aan de gang bent.
JIJ hebt ruimschoots bewezen dat je ook zonder een redelijk brede html-kennis een prima site neer kunt zetten, maar over het algemeen geld dat je als webmaster toch wat dieper de html in moet of een duur softwarepakket moet aanschaffen/bedrijf moet inschakelen om niet tegen de beperkte mogelijkheden van je CMS/Editors aan te lopen.
Ach het designen van een pagina is het makkelijkst. het gedonder wat erna komt om alles te optimaliseren bij een grote site is veel erger ;-)
Das de uitdaging ;) Wel leuk is dat het resultaat natuurlijk direct erg zichtbaar is, de ingestopte moeite wordt beloont =)
Topic: plaatjes blijven niet gelijk lopen.... (7-12-2005 00:18:00)

JeroenVDV schreef:

basbox112 schreef:

Goed luisteren en vooral PROBEREN, boeiend als je er eerst 3 keer naast zit voordat je m 'recht' gebend hebt, niemand die t hoort, als je niet te hard draait.
Over het algemeen heb je de nieuwe plaat niet over je master zolang als'ie niet enorm strak gelijk loopt wink ;)
Op die manier heb ik met vinyl toch een beetje het benden onder de knie gekregen, (ja thuis ;)) en dan ook echt beginnen met de makkelijkste plaatjes (lees 'call on me' ed). Plaatjes waarin de beat zo kaal mogelijk is =P. Ik moet hierbij melden dat mijn vinyl 'skills' nog laag aan het trapje staan, ben sinds kort begonnen en probeer elke dag (of nacht) een uurtje vrij te maken om te oefenen =).
Topic: html-tips voor het maken van je site (7-12-2005 00:11:00)

Reind schreef:

basbox112 schreef:

Als je echt html wilt leren adviseer ik notepad oid te gebruiken :)
Suc6!
verhaal
Ik zeg absoluut niet dat ik afraad een wysiwyg editor te gebruiken. Wel zeg ik dat als je html wilt leren, dat het beste gaat 'met de hand, vanaf het begin'. En een redelijke html basis is toch wel handig als je ergens wilt komen op website gebied en toch zo nodig alles zelf wilt doen =). Daarnaast wil ik nog even kwijt dat jouw site er keurig uit ziet. Zeer nette kale code! (Misschien CSS overwegen wanneer je ooit strand op een onbewoond eiland (met internet) en zeeen van tijd hebt.., scheelt per dag weer een x-duizend aantal keer het woordje align in je source ;)) Daar kan menig webmaster een behoorlijk voorbeeld aan geven! Welke editor te gebruiken is aan iedereen de eigen keus. Wel mag gemeld worden dat voor de niet studenten onder ons, of de studenten zonder dreamweaver met studentenlicentie het toch lastiger wordt om aan een nette editor van dat niveau te komen voor een redelijke prijs ;)