Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )jeroen(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 60 bijdrage(n) van )jeroen( (Pagina: 2 van 6)
Topic: klein hoorntje (23-2-2005 18:03:00)
. Volgens mij hebben zelfs onze loodzware versterkerracken geen los wielplankje. Maar het blijft natuurlijk iets wat je zelf moet weten of je het doet of niet...
, ik irriteer me eerder aan kisten met rem dan dat ik er blij mee ben. Elke keer als je de wagen laat en je zet een kist op de rem, dan staat het wiel in de weg voor een andere kist en je kan hem vervolgens niet makkelijk onder de kist schoppen omdat ie op de rem staat! En ben je dan zover, moet je weer uitladen en kan je niet bij de rem omdat je hem er net onder hebt getrapt! De meeste kisten hier hebben geen wielen, en de meeste kisten die op z'n kont of kant mogen/kunnen, stoppen wij ook zo in de wagen. Kijk, als je met racken van 200 of 300 kilo gaat zeulen kan een rem weleens op z'n plaats zijn
. Maar ook hier geld weer: doe wat je zelf het handigst vindt!
Omdat iedereen het over hoorns heeft ben ik ook wat gaan ontwerpen. In mijn hoorn hoort de visaton TIW 250 XS 8. Dit is een 10" speaker. Deze kast kan bij ons thuis precies achter de bank, dus wie weet zal ik hem nog een keertje bouwen
.
https://home.planet.nl/~vermond/bbhoorn7.JPG
https://home.planet.nl/~vermond/visatoninbbhoorn1pi.JPG
Bij gebruik van een lowcut op 30 Hz, zou de prestatie in de grafiek haalbaar moeten zijn.
BTW, ik krijg die links maar niet blauw!
Topic: project topkasten eminence (23-3-2004 18:44:00)
.https://home.planet.nl/~vermond/bbhoorn7.JPG
https://home.planet.nl/~vermond/visatoninbbhoorn1pi.JPG
Bij gebruik van een lowcut op 30 Hz, zou de prestatie in de grafiek haalbaar moeten zijn.
BTW, ik krijg die links maar niet blauw!
Ik zou er zohiezo niet aan beginnen om voor zulk soort bedragen boxen voor iemand anders te maken, zeker niet als je niet zeker bent van een goed resultaat. Als je over grotere bedragen en bestaande ontwerpen begint is het natuurlijk wat anders.
Topic: hardstyle & trance (18-2-2004 20:39:00)william orbit - barbers adagio for strings (tiesto mix) (volgens mij magikal remake of magik muzik mix) is de echte naam
Topic: X Series (8-2-2004 20:48:00)De 1850's die in het turbo zitten kosten rond de 700 euro.
Topic: Precision Devices (9-1-2004 15:30:00)Ik had het al veranderd.
Topic: Precision Devices (9-1-2004 15:21:00)Duitsland: www.lsv-achenbach.de/shop2/index.htm
en anders even mailen naar bourgonje.
www.bourgonje.nl
Topic: Nieuw projeckt NEXO (29-12-2003 12:43:00)en anders even mailen naar bourgonje.
www.bourgonje.nl
Zover als ik het kan zien ziet het er goed uit.
Topic: Nieuw projeckt NEXO (29-12-2003 11:57:00)Ivo, de mensen die zelf aardige kastjes kunnen maken zullen echt geen kasten bij jou bestellen. Alleen de mensen die het zelf niet zo zien zitten kunnen zo een goed kastje door jou laten maken. Daarom snap ik het niet echt dat je die tekening niet vrij wilt geven. Want het is dan wel een leuk ontwerpje, maar als ik een 15" baskastje wil, dan ga ik niet die nexo huren om de maten te meten, maar dan bouw ik wel een ander 15" kastje, die dan waarschijnlijk nog wel kleiner is. Ik vond deze nexo ook wel aardig groot voor een enkele 15". Oftewel, je kan die tekening wel vrijgeven, maar de mensen die niet goed kunnen bouwen blijven toch wel bij jou bestellen. En om nou bang te zijn dat andere ook die Nexo massaal gaan nabouwen? Nee, natuurlijk niet, er zwerven zat ontwerpen rond van 15", waaronder Sis's EAW sb150r (heeft ie er 4 van
) die zeker zo goed zijn, en die worden ook niet per 20-en nagebouwd (...of misschien binnenkort door jou)
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (26-12-2003 11:39:00)
) die zeker zo goed zijn, en die worden ook niet per 20-en nagebouwd (...of misschien binnenkort door jou)Ik gebruik normaal insteekprofiel, en daarbij is het logisch dat je het hoekprofiel vastzet, want dat is gelijk de enige hoekverbinding. Maar eerst gebruikte ik ook het normale profiel. Ik nam dan voor de hoeklijnen popnagels die een maatje kleiner waren dan die ik gebruik voor de balhoeken, overzethoeken etc, (geribbeld), maar stukken van 50 cm of korter die ik met meerdere popnagels vastpop, kan je er ook weer met je handen aftrekken. Ik denk dat het alleen nut heeft als je de grote popnagels gebruikt die je ook voor je balhoeken gebruikt. Maar dat ga ik niet doen, mijn handen doen al zeer genoeg ;-). Ik denk toch dat de kist voor een groot deel zelf de stevigheid moet leveren.
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (26-12-2003 00:52:00)Hoekprofielen zet je vast met popnagels!!! Ik weet niet hoe jij ze vastgezet hebt, (ik denk zelf helemaal niet). Maar gepopte hoekprofielen zorgen JUIST voor een ONWIJS sterke verbinding.
Op kleine stukken <50cm hoef je niet per se popnagels te gebruiken. De balhoeken houden het profiel dan goed vast. Wel horen er op de uiteinden (bij de overgang tussen deksel en kist) overzethoeken. De popnagels in deze hoeken zorgen ook meteen weer dat het profiel GOED vast zit.Als je wielen gebruikt. Zet die dan op een aparte plaat waar je als ware weer de case opzet. Zo voorkom je dat wanneer de wielen blijven hangen (achter drempeltje, stoep ofzo). Ze niet de hele grondplaat van je flightcase meenemen (en misschien wel je versterkers ).
Ben ik het niet mee eens. Als je voor de bodemplaat goed hout gebruikt (bijvoorbeeld 9+1 mm flightcasehout) dan hoeven er onder dit soort kisten geen losse wielplaten. Wij hebben nu erg veel kisten rondzwerven met elk 2 mac 250 of 300 en ook veel grotere kisten voor volgspots, fourbarren etc, en deze kisten hebben geen van allen een losse wielplaat eronder en de eerste wielen die eraf flikkeren moeten nog komen. Eerst gebruikten we wel wielplaten, maar zonder gaat het ook goed en waarom zou je dan nog de moeite doen om zo'n plankje eronder te maken
. Volgens mij hebben zelfs onze loodzware versterkerracken geen los wielplankje. Maar het blijft natuurlijk iets wat je zelf moet weten of je het doet of niet...Verder zijn 2 geremde wielen altijd handig (voor schefe stoepen :-))
Dubieus
, ik irriteer me eerder aan kisten met rem dan dat ik er blij mee ben. Elke keer als je de wagen laat en je zet een kist op de rem, dan staat het wiel in de weg voor een andere kist en je kan hem vervolgens niet makkelijk onder de kist schoppen omdat ie op de rem staat! En ben je dan zover, moet je weer uitladen en kan je niet bij de rem omdat je hem er net onder hebt getrapt! De meeste kisten hier hebben geen wielen, en de meeste kisten die op z'n kont of kant mogen/kunnen, stoppen wij ook zo in de wagen. Kijk, als je met racken van 200 of 300 kilo gaat zeulen kan een rem weleens op z'n plaats zijn
. Maar ook hier geld weer: doe wat je zelf het handigst vindt!