Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BENjpt
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 97 bijdrage(n) van BENjpt (Pagina: 2 van 10)
Topic: flightcase voor scans (3-12-2003 23:34:00)
grtz,Volgens mij kan je die scans dan net zo goed niet in een flightcase doen.. volgens mij zijn dat de kistjes uit de serie 'waaibomenhout' zoals Dre dat altijd noemt
Topic: EUROLIGHT LC2412 (21-11-2003 20:19:00)3 meter hoog lijkt me wat beperkt.Topic: Showmaster 48 (20-11-2003 20:04:00)
Je slaat je standen gewoon allemaal netjes op (als scene), zet de scenes die je achter elkaar wilt afroepen in de juiste volgorde in één chaseTheoretisch: ja bij (semi-)prof. vaste voorstellingen
Practisch: ik werk veel met amateurtheater en theater op lokatie. het decor staat de ene keer weer anders als de andere. Dit geldt ook voor de voorstelling zelf, een hoop improvisatie vd 'acteurs' geeft helass niet de mogelijkheid om gestandaardiseerde scenes achter elkaar in een chase te stoppen. Ik ben dus een stuk vrijer als ik 24 standen als 24x chase programmeer en evt. een stukje manual doet (direct fading). 1 stand kan ik dan direct aanroepen wanneer desbetreffende scene ter orde komt.Topic: foto's maken (20-11-2003 10:23:00)
Topic: Avolites Pearl 2000 (8-10-2003 14:43:00)yoghurt schreef:
Weet je zeker dat ze niet in die Dapkistjes passen..grtz,
1. Een ander (post Roberto) zei dat Showtec A-merk was vanwege hoge productie, dus nee Dre die opmerking was niet richting jou.
2. Ik ben geen dealer dus hoe kan ik weten wat A, B of XYZ dealers zijn. Ik zei alleen dat het me niet verwonderde dat iemand aan B-merken dacht!!
Topic: EUROLIGHT LC2412 (21-11-2003 18:33:00)2. Ik ben geen dealer dus hoe kan ik weten wat A, B of XYZ dealers zijn. Ik zei alleen dat het me niet verwonderde dat iemand aan B-merken dacht!!
Sorry hoor Dre, maar als ik lees: "Ik ben vroeger B dealer geweest, begrijp ik daar ook uit dat je het over B merken hebt.
En dat showtec veel produceert en daarom een A merk zou zijn, is een waardeloos statement. Temeer daar Behringer gelijk met meer prof. kopies komt dan showtec.
Topic: Truss (21-11-2003 18:28:00)En dat showtec veel produceert en daarom een A merk zou zijn, is een waardeloos statement. Temeer daar Behringer gelijk met meer prof. kopies komt dan showtec.
DJJD schreef:
2x windups (www.new-line.nl/v/10969 )Victor schreef:
Maar je gaat natuurlijk niet iedere stand onder een aparte chase opslaan. Da's helemaal niet nodig. Als je dat doet ben je bij de Scene Setter ook behoorlijk snel door de mogelijkheden heen.Je slaat je standen gewoon allemaal netjes op (als scene), zet de scenes die je achter elkaar wilt afroepen in de juiste volgorde in één chase
Practisch: ik werk veel met amateurtheater en theater op lokatie. het decor staat de ene keer weer anders als de andere. Dit geldt ook voor de voorstelling zelf, een hoop improvisatie vd 'acteurs' geeft helass niet de mogelijkheid om gestandaardiseerde scenes achter elkaar in een chase te stoppen. Ik ben dus een stuk vrijer als ik 24 standen als 24x chase programmeer en evt. een stukje manual doet (direct fading). 1 stand kan ik dan direct aanroepen wanneer desbetreffende scene ter orde komt.
Ixus 400:
- 4MP
- 3x optisch + 8x digitaal (en in dit geval is digitaal wel bruikbaar gezien het aantal pixels)
- tot 400 ASA (=ISO in digitaal geloof ik)
- standaard 32Mb compactflash
- oplaadbare accu
- metalen (dus geen dun aluminium) behuizing
- Klein (broekzakformaat)
- onbeperkt filmen
- geluidsmemo per foto
En nu heb ik nog maar een greep gedaan..
Topic: Showmaster 48 (20-11-2003 10:18:00)- 4MP
- 3x optisch + 8x digitaal (en in dit geval is digitaal wel bruikbaar gezien het aantal pixels)
- tot 400 ASA (=ISO in digitaal geloof ik)
- standaard 32Mb compactflash
- oplaadbare accu
- metalen (dus geen dun aluminium) behuizing
- Klein (broekzakformaat)
- onbeperkt filmen
- geluidsmemo per foto
En nu heb ik nog maar een greep gedaan..
Sorry maar als ik 2 chases niet tegelijk kan laten aflopen en ik sla een vaste "theaterstand" op onder 1 chase dan kan ik toch ook geen 2 standen tegelijk doen. Vanuit dat oogpunt vind ik het toch redelijk waardeloos.
Topic: foto's maken (19-11-2003 15:49:00)Ben nu gelukkige eigenaar van de canon Ixus400, fijn klein ding met hoop voordelen!
Topic: Showmaster 48 (19-11-2003 15:47:00)Sorry maar wat ik vaak doe met kleinschalig theater is ook alle zelfde kleuren onder 1 schuif zetten (mn chase bestaat dus maar uit 1 stap = aan). meestal fade je dan van de ene kleur naar de andere toe ofzo, maar als ik je goed begrijp Dre, dan moet eerst de ene kleur helemaal uit (=chase1) en dan pas die andere kleur aan (chase2)? Want in dat geval vind ik 'm net zomin geschikt voor theater.
Wat betreft loopsnelheid per chase afzonderlijk:
[quote PatrickK]
Om verschillende chasespeeds in te stellen:
-Zet de faders van de eerste groep open (1 of meer faders dus);
-Stel de snelheid in met de speed slider;
-[Record] vasthouden, en dan even [Rec speed] indrukken. [Record] weer loslaten.
Je kan nu de faders op 0 zetten, en de volgende groep faders open zetten.
Je kan nu op dezelfde manier een snelheid toewijzen aan deze chasers.
Als je nu een fader uit de eerste groep openzet, en een fader uit de tweede groep ook, dan krijg je twee chases op twee verschillende snelheden.
Je kan ook een chase op een ingestelde snelheid laten lopen, en de andere direct via speed/manual/audio. Audio kan je volgens mij echter niet vast toewijzen.
Nog even voor diegenen die het meteen gaan proberen:
Het wissen van de opgeslagen snelheid:
-Betreffende chase-faders open
-Speed slider helemaal naar beneden (op manual step dus)
-Weer [Record] + [Rec Speed]
zie forum topic: www.new-line.nl/forum/read/?t=4063&p=5Wat betreft loopsnelheid per chase afzonderlijk:
[quote PatrickK]
Om verschillende chasespeeds in te stellen:
-Zet de faders van de eerste groep open (1 of meer faders dus);
-Stel de snelheid in met de speed slider;
-[Record] vasthouden, en dan even [Rec speed] indrukken. [Record] weer loslaten.
Je kan nu de faders op 0 zetten, en de volgende groep faders open zetten.
Je kan nu op dezelfde manier een snelheid toewijzen aan deze chasers.
Als je nu een fader uit de eerste groep openzet, en een fader uit de tweede groep ook, dan krijg je twee chases op twee verschillende snelheden.
Je kan ook een chase op een ingestelde snelheid laten lopen, en de andere direct via speed/manual/audio. Audio kan je volgens mij echter niet vast toewijzen.
Nog even voor diegenen die het meteen gaan proberen:
Het wissen van de opgeslagen snelheid:
-Betreffende chase-faders open
-Speed slider helemaal naar beneden (op manual step dus)
-Weer [Record] + [Rec Speed]
Kun je de simulator ter download stellen? Of begrijp ik je dan verkeerd?