Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timjjj

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 23 bijdrage(n) van Timjjj (Pagina: 2 van 3)

Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (21-7-2014 12:45:00)

Frank76 schreef:

Maar heb je nu nog iets berekend of poortfrequenties bepaald?
Of gewoon lucky shot?
kans op stukken is dan vrij groot
Edit:
Voor de door jouw gebruikte woofer kom ik rond de 125 liter en een poortfrequentie van 45 Hz, daaronder alles wegfilteren.
Het grootste gedeelte gewoon lucky shot, maar ik heb wel gekeken of er rare golven te zien waren op WINisd, waren er niet. Maar wat wordt precies met stukken bedoelt?
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (18-7-2014 13:02:00)

Tim_V schreef:

Ziet er inderdaad netjes uit.....En nu... klinkt hij ook in het geheel??
Ja hoor klinkt (naar mijn idee en toepassingen) zeer goed. Er zullen vast wel betere ontwerpen zijn, maar voor een simpel vader en zoon project zeker niet slecht happy :) Komt nog een grill voor, en ja wieltjes zijn in aantocht. Het gewicht zit namelijk op 42 kilo laugh :D

De sub draait op een gebrugde Power Dynamics ael 600.
Het hoog is weggefilterd vanaf de sub uitgang van mn FBQ502, Binnenkort maar eens een crossover aanschaffen happy :)
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (17-7-2014 00:33:00)

Frank76 schreef:

Zoek eens op WinISD, de zoekfunctie staat linksboven.
Daar kan je mee simuleren en jouw kastmaten en poortmaten ingeven.
Pak als eerste een willekeurige woofer en kijkt wat ie doet.
Rare frequentiekrommen is niet goed nie.
Pak een andere betaalbare woofer en zie wat ie doet in jouw kast. Net zo lang proberen tot het goed gaat.
Project klaar ;) Het resultaat mag er zijn: https://i57.tinypic.com/15gqd1i.jpg

Ik heb gebruik gemaakt van de Thomann woofer.
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (1-7-2014 14:21:00)

Frank76 schreef:

Timjjj schreef:

De dwarslat in de poort was ik van plan zo'n 11 cm hoog te maken en achteraan 15 cm open te laten.
Waar baseer je dit op?
De oppervlakte van de poort en de lengte bepalen de afstemming van de poort in jouw kast. Niet zomaar wat doen dus.
Niks getimmerd? Zoek dan een bestaand ontwerp of zoek een goede woofer en zaag je planken iets anders als het nodig is.
Scheelt je veel ellende.
Hoeveel maak je er? Eentje? Zal weinig effect hebben.
Het wordt er inderdaad 1 en het zit al aan elkaar, de kast kleiner maken is geen optie, hoe haal ik nu het beste uit deze kast?
Kunt U mij misschien hierbij helpen?
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (1-7-2014 10:44:00)
Ik heb op het moment zijkanten, boven en onderkanten en een achterkant aan elkaar met de buitenmaten diepte 60, breedte 60 en een hoogte van 70. Dus NOG geen poort en voorkant. De dwarslat in de poort was ik van plan zo'n 11 cm hoog te maken en achteraan 15 cm open te laten. Dan zit je exclusief poort en dergelijke aan een goeie 160 liter. Dus dat wordt zoeken naar een geschikte woofer. Denk ik

Is deze maat kast ook nog geschikt voor een 15"er dan?
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (30-6-2014 23:28:00)
Is er dan een andere woofer die er in kan qua afmetingen van de kast? Zal wel duurder worden, maar als ik slechtere prestaties krijg dan een vp1800s spaar ik liever door.
Of is de 18SW400D8 van de B1800x pro hier geschikt voor?
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (30-6-2014 20:13:00)

Frank76 schreef:

Persoonlijk zou ik hem in een 135 liter kast steken met een poortfrequentie van 40 Hz.
Is geen heel diepgaande speaker voor een BR kast.

Maar als je "geventileerd" tikt, dan lijkt het alsof je totaal geen kennis hebt van de achtergronden.
Kan ik je op een briefje geven dat het resultaat tegen gaat vallen of je speelt de speaker kapot.

Waar heb je het ontwerp vandaan? Voor welke speakers was dat ontwerp? Steek die er dan in.
Anders zoek je eerst de speaker die je wilt gebruiken, ontwerpt daar een kast bij door middel van berekeningen (of WinISD) en kijkt of die doet wat jij graag wil.
Nouja, als dat winISD aangeeft dat je er een max van 126 DB uithaalt ben ik daar tevreden mee, Het enige wat de kast moet doen is concureren met de B1800 van behringer en de vp1800s. Die laatste lijkt me niet zo'n probleem. Ik heb verder ook geen ervaring met het bouwen van speakers en de berekeningen, dat geef ik toe. Maar het leek me een leuk project.
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (30-6-2014 19:56:00)

Frank76 schreef:

een subkast?
Welke kast? Specifiek afgestemd op de Eminence Sigma Pro 18-2? Of zomaar een houten kistje?
Als je een speaker vind met dezelfde T/S parameters, dan kan dat wel, dus vergelijken maar.
Het is een kast van 60 breed 60 diep en 70 hoog. Geventileerd met onder zo'n 10 cm open met daarboven horizontaal een plaat.
De inhoud is zo'n 211 liter. 18mm dik multiplex. Bij de sigma 18-2 adviseren ze maximaal 212. is dat erg?

www.youtube.com/watch?v=KTHif52fnOw&index=72&list=WL
zoiets wordt het, bij 0.16
Topic: Alternatief Emminence Sigma pro 18-2? (30-6-2014 19:43:00)
Hallo,

Ik ben op het moment een subkast aan het bouwen met het plan er een 18-2 er in te plaatsen,
nu vroeg ik me af of er alternatieven zijn die goedkoper en beter zijn? Zoals the box Speaker 18-500/8-A van Thomann ?

Mvg Tim
Topic: nieuwe 15" fullrange (11-4-2014 09:21:00)

Frank76 schreef:

Waarom 15 inch? Vaak een gat tussen mid en hoog (zeker in dit prijssegment), groot, lomp en zwaar.

En moet het nieuw zijn? Gebruikt is er veel moois te vinden als je goed zoekt.
Voor 500 euro per paar kan je echt wel een paar mooie Masters, EV's ofzo vinden.
15" dacht ik om kleinere feestjes ook zonder sub aan te kunnen en lomp maakt mij niks uit, zovaak wordt er toch niet mee gesjouwd, of kun je bij een beetje 12" ook wel wat bass uit krijgen?

Tja nieuw zou wel mooi zijn, maar als je voor iets meer al aan een 2e hands EV zit dan is dat ook aantrekkelijk.