Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Goingdownsouth
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 14 bijdrage(n) van Goingdownsouth (Pagina: 2 van 2)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (11-10-2012 19:14:00)
Ja hr Dré, dat klopt dus, ik zag vanmorgen het sleufje in het wiel, dus nu verder hoe dit goed te laten werken?
Overigens heb ik de foto's naar mijn beste kunnen op het forum geplaatst. Maar ok, ik zal er volgens de regels, welke ik inderdaad nog niet gelezen had, een link voor creeëren.Waarvan acte,
Dank voor je reactie
gr
Ben
Ik zal een detail foto proberen te maken.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (11-10-2012 01:34:00)Overigens heb ik de foto's naar mijn beste kunnen op het forum geplaatst. Maar ok, ik zal er volgens de regels, welke ik inderdaad nog niet gelezen had, een link voor creeëren.Waarvan acte,
Dank voor je reactie
gr
Ben
Ik zal een detail foto proberen te maken.
@ Jurrie, de witte rondjes zijn, waarschijnlijk van teflon, geleiders, geleiders.[ik maak morgen een betere foto, hoop ik :)]
De discussie is, waar reageert het poortje op?, er geen zichtbare markers op het wiel.
Een 2e vraag is: kan dit poortje ook een magnetisch remveld creeeren, waarbij de stappenmoter door vanuit zijn"in rust" stand, zijn positie bepaald door de stappen te tellen.
Ik heb al een paar maal het net afgespeurd, wel 2 sites gevonden met een foto en een melding dat ze bestaan, gevonden.
Ik heb TAS een mailtje gestuurd met het verzoek om info. Netjes een antwoord terug, dat de vraag aan engineering was doorgestuurd,daarna bleef het stil.TAS heeft meerdere toneelspots gebouwd, en ook een mooie DMX controller, maar over de Versi Colore 250 niks technisch te vinden.Mocht jij nog wat vinden een copie van de link zou al mooi zijn.
Ik ben er nog niet uit.
Ik wacht wel nog even met demontage tot ik, zo mogelijk met jullie hulp, wat meer weet.
Tot horens en nog dank
Ben
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (10-10-2012 21:31:00)De discussie is, waar reageert het poortje op?, er geen zichtbare markers op het wiel.
Een 2e vraag is: kan dit poortje ook een magnetisch remveld creeeren, waarbij de stappenmoter door vanuit zijn"in rust" stand, zijn positie bepaald door de stappen te tellen.
Ik heb al een paar maal het net afgespeurd, wel 2 sites gevonden met een foto en een melding dat ze bestaan, gevonden.
Ik heb TAS een mailtje gestuurd met het verzoek om info. Netjes een antwoord terug, dat de vraag aan engineering was doorgestuurd,daarna bleef het stil.TAS heeft meerdere toneelspots gebouwd, en ook een mooie DMX controller, maar over de Versi Colore 250 niks technisch te vinden.Mocht jij nog wat vinden een copie van de link zou al mooi zijn.
Ik ben er nog niet uit.
Ik wacht wel nog even met demontage tot ik, zo mogelijk met jullie hulp, wat meer weet.
Tot horens en nog dank
Ben
@Hans & Lunt.
Dank voor julie reactie. Volgens mij zijn het stappen motoren, ze gaan inderdaad van de werkstand terug naar hun nul stand dus witlicht. Als je een scène aanroept verschijnt deze via witte start, en in de overgang naar een volgende scene, zit er altijd wit in de overgang.
Het euvel is een overgang waarbij het wiel ergens halverwege stopt en niet in de nulstand. Het beeld is dan kleurA en een stuk van kleur B, en deze verdraaiing blijft ook bij volgende stappen.
Dus eenmaal fout, verdwijnt de fout niet bij een volgend stand of scene.
Ik verdraai het wiel dan met de hand, totdat de kleur weer overeenkomt met de rest van de spots. Dan gaat het weer een tijdje goed
Het kan te maken hebben met de sturing, de spots [motoren zijn heel gevoelig voor fouten of dubieuze info]
Dit nav "de stappen"
Als je op de foto van het wiel kijkt, zie je onderin een wit geleidertje waar het wiel doorloopt. Tevens zit daar ook een U vormig, koolborstel achtig geval, waar draden,[stuur?]signalen, vandaan, of naartoe gaan.
Een magnetisch punt op het wiel heb ik niet gevonden
Toch was het ook mijn eerste reactie, dat daar een signaalgever zit. Of een electromagnetisch remveld genereerd wordt, wanneer de stappen geteld zijn, en de kleur dus gedefineerd, ingesteld wordt om het wiel ,mede?, te stoppen.
Ik denk, dat julie inbreng , mij weer een "stap" verder gebracht hebben. Ik kan nu wel alles gaan slopen, ik wil wel eerst weten en begrijpen wat ik ga doen, er is niks te vinden op internet, of op MP of EBay. Ik ben dus zuinig op wat ik heb.
Ik hoop dat jullie nog even willen meedenken.
Groet
Ben
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (9-10-2012 13:44:00)Dank voor julie reactie. Volgens mij zijn het stappen motoren, ze gaan inderdaad van de werkstand terug naar hun nul stand dus witlicht. Als je een scène aanroept verschijnt deze via witte start, en in de overgang naar een volgende scene, zit er altijd wit in de overgang.
Het euvel is een overgang waarbij het wiel ergens halverwege stopt en niet in de nulstand. Het beeld is dan kleurA en een stuk van kleur B, en deze verdraaiing blijft ook bij volgende stappen.
Dus eenmaal fout, verdwijnt de fout niet bij een volgend stand of scene.
Ik verdraai het wiel dan met de hand, totdat de kleur weer overeenkomt met de rest van de spots. Dan gaat het weer een tijdje goed
Het kan te maken hebben met de sturing, de spots [motoren zijn heel gevoelig voor fouten of dubieuze info]
Dit nav "de stappen"
Als je op de foto van het wiel kijkt, zie je onderin een wit geleidertje waar het wiel doorloopt. Tevens zit daar ook een U vormig, koolborstel achtig geval, waar draden,[stuur?]signalen, vandaan, of naartoe gaan.
Een magnetisch punt op het wiel heb ik niet gevonden
Toch was het ook mijn eerste reactie, dat daar een signaalgever zit. Of een electromagnetisch remveld genereerd wordt, wanneer de stappen geteld zijn, en de kleur dus gedefineerd, ingesteld wordt om het wiel ,mede?, te stoppen.
Ik denk, dat julie inbreng , mij weer een "stap" verder gebracht hebben. Ik kan nu wel alles gaan slopen, ik wil wel eerst weten en begrijpen wat ik ga doen, er is niks te vinden op internet, of op MP of EBay. Ik ben dus zuinig op wat ik heb.
Ik hoop dat jullie nog even willen meedenken.
Groet
Ben
Hallo, mijn setje Versi Colore 250's past goed in de vintage hoek, denk ik.
Mijn gezoek naar technische specs levert niets op, en ik hoop hier nog wat medestanders te treffen.
De fotos spreken voor zich.

Versi Colore 250
Mijn vraag: weet iemand hoe zo'n wiel zijn juiste positie vind in casu op het juiste moment stopt of geremd wordt.

kleuren_en_gobo_wielen.jpg
Wanneer de stroom van de spot af is draait het wiel vrij. mwanneer gevoed, gaat het draaien niet echt en moet je hem door weerstanden heen duwen.
kleuren_en_gobo_wielen 01.jpg
Natuurlijk dus de volgende vraag hoe hier de afstelling te maken.
Probleem het wiel verloopt zo nu en dan een sprong[etjt], niet te voorspellen, het wiel start licht haperend op. Zijn broertjes in de andere drie spots gaan 100%.
een scene
In ieder geval, het is leuk speelgoed en met een 16 kanaals controllertje, zijn er gigantisch veel scenes te maken, vooral de patch functie is super. 6 DMX channels onder een contol kanaal dus al 96 dmx channels. Spots kennen 5 kanalen: aan/uit-frost-color-gobo-onbekend
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,zoniet, toch leuke info over vintage kleuren wisselaar, als voorloper van scans, en led's
Groet
gds
Mijn gezoek naar technische specs levert niets op, en ik hoop hier nog wat medestanders te treffen.
De fotos spreken voor zich.

Versi Colore 250
Mijn vraag: weet iemand hoe zo'n wiel zijn juiste positie vind in casu op het juiste moment stopt of geremd wordt.

kleuren_en_gobo_wielen.jpg
Wanneer de stroom van de spot af is draait het wiel vrij. mwanneer gevoed, gaat het draaien niet echt en moet je hem door weerstanden heen duwen.
kleuren_en_gobo_wielen 01.jpg
Natuurlijk dus de volgende vraag hoe hier de afstelling te maken.
Probleem het wiel verloopt zo nu en dan een sprong[etjt], niet te voorspellen, het wiel start licht haperend op. Zijn broertjes in de andere drie spots gaan 100%.
een scene
In ieder geval, het is leuk speelgoed en met een 16 kanaals controllertje, zijn er gigantisch veel scenes te maken, vooral de patch functie is super. 6 DMX channels onder een contol kanaal dus al 96 dmx channels. Spots kennen 5 kanalen: aan/uit-frost-color-gobo-onbekend
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,zoniet, toch leuke info over vintage kleuren wisselaar, als voorloper van scans, en led's
Groet
gds