Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Macmiata
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 30 bijdrage(n) van Macmiata (Pagina: 2 van 3)
Topic: Liedje gezocht, van voor naar achter....... (14-6-2012 22:58:00)
Weet niet waarom maar plots denk ik 'nonkel bob'?
Topic: Liedje gezocht, van voor naar achter....... (14-6-2012 09:56:00)Heb 't gevonden: is b kant van daar bij die molen - noordzee duo -> henk van montfoort... Niet wat je zocht zeker?
Topic: Liedje gezocht, van voor naar achter....... (11-6-2012 11:12:00)ik zal eens in mijn platenkoffer kijken. Ik heb het zeker gehad, er is echter ooit een bak gestolen op een fuif...
Topic: Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date? (10-6-2012 11:23:00)Ach, ieder zijn eigen stijl. Ik wed dat mijn collega ook achter zijn micro momenten staat en daar voor en tegenstanders mee heeft. Op elk feest.
Niet iedereen lacht met dezelfde grappen. Smaken verschillen enz.
Topic: Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date? (8-6-2012 17:29:00)Niet iedereen lacht met dezelfde grappen. Smaken verschillen enz.
Grappig allemaal
Op erg veel huwelijksfeesten vraagt men me of ik alsjeblieft toch niet zo'n micro lul dj ben - wat ik ook niet ben :)
De zaak waar ik resident richt zich om rond 23u openingsdans te hebben. Soms is dat 23u30. Rond middernacht dessert. Beetje achtergrondmuziek...
Dan dansmuziek tot 3 u of 4u00 (als er meer dan 120 gasten zijn is dat meestal 4u00)
Soms gaan de gasten dan nog naar de lokale discotheek...
We hebben regelmatig NL-se feesten die graag op de typische belgische manier willen feesten... Het feest dat ik hier heb gehad na aanvang vh topic heeft ook tot 3u30 geduurd.
Het is duidelijk allemaal erg streekgebonden. Soms zijn er feesten waar de gasten niet dansen, omdat ze nu eenmaal niet dansen. Door ze te jennen door steeds weer door de micro te gaan praten, krijg je achteraf klachten. Ik hoor dat vertellen over collega's in de zaak waar ik (niet altijd) draai.
Anderen willen dan weer net absoluut die DJ...
En ivm de "huwelijksnacht" - beetje heet koppel kan vast na het feest om 4 of 5u00 nog wel even de nacht afronden. Mij is het alvast gelukt. Een ander vast ook!
Topic: Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date? (18-5-2012 00:01:00)Op erg veel huwelijksfeesten vraagt men me of ik alsjeblieft toch niet zo'n micro lul dj ben - wat ik ook niet ben :)
De zaak waar ik resident richt zich om rond 23u openingsdans te hebben. Soms is dat 23u30. Rond middernacht dessert. Beetje achtergrondmuziek...
Dan dansmuziek tot 3 u of 4u00 (als er meer dan 120 gasten zijn is dat meestal 4u00)
Soms gaan de gasten dan nog naar de lokale discotheek...
We hebben regelmatig NL-se feesten die graag op de typische belgische manier willen feesten... Het feest dat ik hier heb gehad na aanvang vh topic heeft ook tot 3u30 geduurd.
Het is duidelijk allemaal erg streekgebonden. Soms zijn er feesten waar de gasten niet dansen, omdat ze nu eenmaal niet dansen. Door ze te jennen door steeds weer door de micro te gaan praten, krijg je achteraf klachten. Ik hoor dat vertellen over collega's in de zaak waar ik (niet altijd) draai.
Anderen willen dan weer net absoluut die DJ...
En ivm de "huwelijksnacht" - beetje heet koppel kan vast na het feest om 4 of 5u00 nog wel even de nacht afronden. Mij is het alvast gelukt. Een ander vast ook!
had net iets meer comment verwacht maar filmpje toch al 30 keer gezien :)
Topic: Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date? (14-5-2012 12:17:00)filmpje met de typische "rappe foxtrot" die ze dansen in de noorderkempen. Ik moet zeggen dat 't die avond erg beperkt was qua respons: dat komt omdat de helft uit NL komt en een deel vd gasten uit Gent, die dansen dit niet. Het was een verzoekje, het koppel dat na de bruid voorbij komt dansen is redelijk goed zichtbaar wat danspassen betreft.
www.youtube.com/watch?v=2SDfhFi8DaQ&t=1m41s
dank voor de cd tip!
Topic: Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date? (14-5-2012 07:31:00)www.youtube.com/watch?v=2SDfhFi8DaQ&t=1m41s
dank voor de cd tip!
zoals beloofd:
de verzoekjes die ik niet bijhad:
Drukwerk - je loog tegen mij - er schijnt een lichtje op mij (ik had de versie van flair bij, en dat werkte)
dikdakkers dans
Alpenzusjes - stapje naar voren
gebroeders ko - ze had alleen maar schoenen aan (2 * aangevraagd)
rowe heze ( 3 * gevraagd) =====>>> wat moet ik daarvan hebben?
van links naar rechts (enkel op single, had ik niet bij)
verder nog verzoek:
lola kinks (half uur na openingsdans, tja, wat moest ik daarmee... Had 'm niet bij, omdat ik mijn platen niet had meegepakt en blijkbaar heb ik die niet op cd... Life is hard)
september earth wind fire
relight my fire
rihanna we found love
donna summer
love is in the air
valencia of gelijkaardig van Eddy wally (gevraagd door nederlandse!)
Tot mijn verbazing : stealers wheel - stuck in middle (een kerel danste alléén zijn ziel uit zijn lijf op dat nummer)
- seven horses in the sky - Pebbles -ook de oudste nederlanders dansten hierop, was voorlaatste plaat vd avond
uiteraard had ik nog meer verzoekjes maar die waren niet zo opmerkelijk.
Merk op dat:
trammps - shout
J L Lewis - great balls of fire - snelle versie
- lola kinks (live)
van links naar rechts
niet te koop zijn op itunes store belgië... (ACDC whole lot of rosie ook niet maar dat is geweten)
de helft wel op de USA store ;)
Topic: Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date? (13-5-2012 14:32:00)de verzoekjes die ik niet bijhad:
Drukwerk - je loog tegen mij - er schijnt een lichtje op mij (ik had de versie van flair bij, en dat werkte)
dikdakkers dans
Alpenzusjes - stapje naar voren
gebroeders ko - ze had alleen maar schoenen aan (2 * aangevraagd)
rowe heze ( 3 * gevraagd) =====>>> wat moet ik daarvan hebben?
van links naar rechts (enkel op single, had ik niet bij)
verder nog verzoek:
lola kinks (half uur na openingsdans, tja, wat moest ik daarmee... Had 'm niet bij, omdat ik mijn platen niet had meegepakt en blijkbaar heb ik die niet op cd... Life is hard)
september earth wind fire
relight my fire
rihanna we found love
donna summer
love is in the air
valencia of gelijkaardig van Eddy wally (gevraagd door nederlandse!)
Tot mijn verbazing : stealers wheel - stuck in middle (een kerel danste alléén zijn ziel uit zijn lijf op dat nummer)
- seven horses in the sky - Pebbles -ook de oudste nederlanders dansten hierop, was voorlaatste plaat vd avond
uiteraard had ik nog meer verzoekjes maar die waren niet zo opmerkelijk.
Merk op dat:
trammps - shout
J L Lewis - great balls of fire - snelle versie
- lola kinks (live)
van links naar rechts
niet te koop zijn op itunes store belgië... (ACDC whole lot of rosie ook niet maar dat is geweten)
de helft wel op de USA store ;)
Ja, mensen hebben soms geen geduld (was gister zo), komen zelfs achter de booth, staan je in de mix aan te kijken frontaal en beginnen, ookal gebaar je dat ze even moeten wachten, gewoon te praten. Het voordeel van verzoekjes is dat alle breder kan worden, het nadeel is inderdaad dat je soms een zooitje krijgt dat niet meer klopt. Gisteren klopte het niet helemaal meer maar de juiste verzoekjes deden de vloer soms goed. De bruid had tijdens haar speech gezegd dat verzoekjes konden gevraagd worden, dat was duidelijk iets té goed overgekomen.
Ach, vroeger vond ik dat 'de dj geen jukebox is'
Collega zei 'je bent de kelner van de muziek'
Ik las een boek dat zei 'zorg dat elke gast je booth verlaat met een goed gevoel'
Dat laatste probeer ik waar te maken.
Topic: Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date? (13-5-2012 13:30:00)Ach, vroeger vond ik dat 'de dj geen jukebox is'
Collega zei 'je bent de kelner van de muziek'
Ik las een boek dat zei 'zorg dat elke gast je booth verlaat met een goed gevoel'
Dat laatste probeer ik waar te maken.
Zo, de avond is geweest. Ik zal er een verslag van maken ahv mijn playlist, ik heb ook een of 2 video's met 'de rappe foxtrot' gemaakt die men in nederland niet zo danst, dacht ik.
Kortweg: Ik had mensen van wat leeftijd die knallers wilden. Ze zeurden tijdens de slows of de rumba dat 't te traag was. De typische foxtrot deed het niet echt. De polonaise kwam in de loop van de dansavond 3 keer aan bod. Ik kreeg een boel verzoekjes en het was moeilijk die allemaal te combineren. Bovendien had ik mijn platenkoffers niet bij en zal je net zien dat daar ook platen in zitten die ik niet op cd of traktor heb.
Ondanks ik Milk inc als verzoek kreeg werkte dat maar erg matig. Op Rihanna 'we found love" liep de vloer vol.
Rowe Heze is meermaals gevraagd (had ik niet bij, blijkbaar)
Ik vul dit nog aan, later als ik mijn briefjes met verzoekjes vind.
Persoonlijk had ik een wrang gevoel tijdens de avond, ik kreeg er geen grip op. Ik kreeg op het einde een spontaan applaus en mensen kwamen me uitvoerig bedanken, blijkbaar was het erg goed. Ik heb echt afgezien, er was geen lijn in te krijgen, maar goed. :)
Kortweg: Ik had mensen van wat leeftijd die knallers wilden. Ze zeurden tijdens de slows of de rumba dat 't te traag was. De typische foxtrot deed het niet echt. De polonaise kwam in de loop van de dansavond 3 keer aan bod. Ik kreeg een boel verzoekjes en het was moeilijk die allemaal te combineren. Bovendien had ik mijn platenkoffers niet bij en zal je net zien dat daar ook platen in zitten die ik niet op cd of traktor heb.
Ondanks ik Milk inc als verzoek kreeg werkte dat maar erg matig. Op Rihanna 'we found love" liep de vloer vol.
Rowe Heze is meermaals gevraagd (had ik niet bij, blijkbaar)
Ik vul dit nog aan, later als ik mijn briefjes met verzoekjes vind.
Persoonlijk had ik een wrang gevoel tijdens de avond, ik kreeg er geen grip op. Ik kreeg op het einde een spontaan applaus en mensen kwamen me uitvoerig bedanken, blijkbaar was het erg goed. Ik heb echt afgezien, er was geen lijn in te krijgen, maar goed. :)