Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Johnnyboi1987
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 14 bijdrage(n) van Johnnyboi1987 (Pagina: 2 van 2)
Topic: Subwoofers en toppen aansluiten op 1 dap palladium 2000 (1-3-2012 12:44:00)
Dus het beste kan ik mono gaan spelen (links tops en rechts subs) om safe te spelen op de toppen,toppen zullen anders veel sneller opblazen als die subs die meer rms aankunnen. Of gaat de versterker altijd uit van de box/speaker met de laagste rms waarde om daarop sneller in de clip te laten komen, (terwijl de sub veel meer aankan)
Topic: Subwoofers en toppen aansluiten op 1 dap palladium 2000 (1-3-2012 12:25:00)Ik heb al nieuwe speakers gekocht ( SIOUX 250 watt rms, serieus onbekend maar komt leuk geluid vanaf) maar ik ga de lem ook nog opknappen, dus dat komt wel goed hoop ik.
Maar terug komende op de vraag, was ff off-topic.
Topic: Subwoofers en toppen aansluiten op 1 dap palladium 2000 (1-3-2012 12:06:00)Maar terug komende op de vraag, was ff off-topic.
Beste Frank.
Ik ben eigelijk nog een noob in deze wereld van audio, het hard insturen bedoel jij daar de GAIN control mee ? hier heb ik wel inderdaad mee gespeelt maar net niet in de clip laten komen.
Ik heb inderdaad, een HF op de subs zitten en van hieruit naar de toppen gegaan. echter ik vermoed dat de basspeaker van de lem de geest heeft gegeven en hierna de tweeters er ook uitgeknalt zijn.
hoe is dan de rms vermogens verdeling, is die dan 275 naar de lem en 275 naar de sub of 500 sub en 50 lem?
ik heb een stereo / parallel schakeling op de palladium zitten, dus jij zegt deze op parallel zetten, kanaal a en b ingangssignaal geven en dan links bv de toppen en rechts de subs (toppen bv 300 rms geven en subs 1000 rms, ik neem aan dat beide kanalen wel 4 ohm moeten hebben niet de ene 4 ohm en de ander 8 ohm).
Groetjes,
John Geurts
Topic: Subwoofers en toppen aansluiten op 1 dap palladium 2000 (1-3-2012 11:37:00)Ik ben eigelijk nog een noob in deze wereld van audio, het hard insturen bedoel jij daar de GAIN control mee ? hier heb ik wel inderdaad mee gespeelt maar net niet in de clip laten komen.
Ik heb inderdaad, een HF op de subs zitten en van hieruit naar de toppen gegaan. echter ik vermoed dat de basspeaker van de lem de geest heeft gegeven en hierna de tweeters er ook uitgeknalt zijn.
hoe is dan de rms vermogens verdeling, is die dan 275 naar de lem en 275 naar de sub of 500 sub en 50 lem?
ik heb een stereo / parallel schakeling op de palladium zitten, dus jij zegt deze op parallel zetten, kanaal a en b ingangssignaal geven en dan links bv de toppen en rechts de subs (toppen bv 300 rms geven en subs 1000 rms, ik neem aan dat beide kanalen wel 4 ohm moeten hebben niet de ene 4 ohm en de ander 8 ohm).
Groetjes,
John Geurts
Goedenmorgen beste mensen,
Ik heb een vraag,
Laatst heb ik met carnaval 1 van mijn 35 jaar oude lem boxen om zeep geholpen... jammer natuurlijk.
Mijn vraag is hoe ik de toppen niet kan overbelasten aangezien de toppen ongeveer 150-200 rms aankunnen en de subs 500 rms.
ik had de 2 lem boxen (8 ohm) parallel aangesloten op 2 4acoustics bcs115 (8 ohm) naar een dap palladium 2000. (op 4 Ohm +-1000 rms per kanaal).
Ik had deze setup:
HQ power mengpaneel
Dap palladium 2000 (stond op stand 5.5) omgeteld +-550 watt rms per kanaal op 4 ohm.
2 stuks 4acoustics bcs 115. (met passieve filter voor sub 40 - 120 hz en voor toppen vanaf 120 hz, dus toppen hierop doorgelust)
2 stuks Lem LPP95.
Hoe is de verdeling van de rms vermogens? is dat per kanaal op deze setup 275 rms naar de Lem en 275 naar de 4acoustic?
En zou ik de toppen bijvoorbeeld aan het linker kanaal kunnen aansluiten en de subs rechts? Zo Ja waar moet ik dan op letten?
Alvast bedankt!!!!
Met vriendelijke Groet,
John Geurts
Ik heb een vraag,
Laatst heb ik met carnaval 1 van mijn 35 jaar oude lem boxen om zeep geholpen... jammer natuurlijk.
Mijn vraag is hoe ik de toppen niet kan overbelasten aangezien de toppen ongeveer 150-200 rms aankunnen en de subs 500 rms.
ik had de 2 lem boxen (8 ohm) parallel aangesloten op 2 4acoustics bcs115 (8 ohm) naar een dap palladium 2000. (op 4 Ohm +-1000 rms per kanaal).
Ik had deze setup:
HQ power mengpaneel
Dap palladium 2000 (stond op stand 5.5) omgeteld +-550 watt rms per kanaal op 4 ohm.
2 stuks 4acoustics bcs 115. (met passieve filter voor sub 40 - 120 hz en voor toppen vanaf 120 hz, dus toppen hierop doorgelust)
2 stuks Lem LPP95.
Hoe is de verdeling van de rms vermogens? is dat per kanaal op deze setup 275 rms naar de Lem en 275 naar de 4acoustic?
En zou ik de toppen bijvoorbeeld aan het linker kanaal kunnen aansluiten en de subs rechts? Zo Ja waar moet ik dan op letten?
Alvast bedankt!!!!
Met vriendelijke Groet,
John Geurts