Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj Jasper
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Dj Jasper (Pagina: 2 van 20)
Topic: Kanaalindeling ledparren.. (16-9-2008 16:43:00)
.Sommige bandjes die je goed ken, kan je dat wel redelijk doen, zoals toen in Eindhoven
. Had na de eerste set toch nog best een lekkere sound voor mekaar gekregen, ook al bleef ik last houden van het drumstel, was nogal hard! De monitoren is altijd even wat lastiger maar op zich wel te doen. Maar onbekende bandjes heb je een soundcheck gewoon nodig.
Daarnaast sta ik het liefst met een bandje recht voor de speakers, zodat je een goed stereobeeld hebt en hoort wat er in de zaal gebeurt. Daarnaast heb je vanuit daar ook het beste oog op de band zelf, zodat je makkelijk kan communiceren.Topic: live concerten en mooie licht shows (5-12-2007 12:42:00)
De turn it on again tour, is nog niet zolang afgelopen. Als het goed is, is de dvd van het concert in Rome te koop.
Vooral het nummer I Can't Dance hadden ze heel mooi gedaan met de video-wall.Topic: programmeerbare toetsenborden (30-7-2007 17:13:00)
Wij hebben hier 16 cls ledparren, en de output is te vergelijken met een 500 watt par lamp. Erg degelijke dingen.
Topic: Stroomvoorziening band (29-7-2008 10:41:00)www.new-line.nl/v/12913#
Dit is een betrouwbare krachtstroomverdeler. Verdeelt je stroom netjes in 6 groepen van 16A over 6 schuko-stopcontacten. Heb je uiteindelijk 5 groepen voor licht, en 1 voor geluid. Het makkelijke van deze verdeler is dat je precies kan aflezen wat er wordt verbruikt.
Topic: terminator (14-4-2008 19:03:00)Dit is een betrouwbare krachtstroomverdeler. Verdeelt je stroom netjes in 6 groepen van 16A over 6 schuko-stopcontacten. Heb je uiteindelijk 5 groepen voor licht, en 1 voor geluid. Het makkelijke van deze verdeler is dat je precies kan aflezen wat er wordt verbruikt.
Even een flinke kick,
Ik lees net dat er een weerstand van 110 ohm tussen pin 2 en 3 moet. Maar waarom 2 weerstandjes van 220ohm parallel, 1 weerstandje van 110ohm zou het toch ook moeten doen?
Jasper
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-1-2008 20:50:00)Ik lees net dat er een weerstand van 110 ohm tussen pin 2 en 3 moet. Maar waarom 2 weerstandjes van 220ohm parallel, 1 weerstandje van 110ohm zou het toch ook moeten doen?
Jasper
big bang schreef:
Tom Stelt de gains van een band die hij niet kent wel even op de gok af
.
. Had na de eerste set toch nog best een lekkere sound voor mekaar gekregen, ook al bleef ik last houden van het drumstel, was nogal hard! De monitoren is altijd even wat lastiger maar op zich wel te doen. Maar onbekende bandjes heb je een soundcheck gewoon nodig.Daarnaast sta ik het liefst met een bandje recht voor de speakers, zodat je een goed stereobeeld hebt en hoort wat er in de zaal gebeurt. Daarnaast heb je vanuit daar ook het beste oog op de band zelf, zodat je makkelijk kan communiceren.
watje schreef:
genisis, en bij welk nr? is er ergens een dvd van? want ik ken het hele optreden niet.
Vooral het nummer I Can't Dance hadden ze heel mooi gedaan met de video-wall.
Het gaat om martin lightjockey, de software LJ faders, en de behringer bcf2000. De bcf is niet midi aangesloten maar via usb.
Topic: programmeerbare toetsenborden (30-7-2007 16:41:00)Ik heb nu sinds paar dagen een bcf2000 van behringer. Ik moet zeggen het bevalt goed, zeker met de software die is ontwikkeld door iemand van het martinforum. Je krijgt opeens veel meer dingen direct onder je handen, waardoor je beter kan ingrijpen en leukere dingen kan doen.
Ik heb alleen een probleem. Als ik onder de rotarys 1 en 2 de pan en tilt zet, kan ik de movinghead/scan prima bewegen. Alleen als ik dan naar het movement-grid kijk, blijft de pan/tilt op off staan, ipv snap of fade. Het cursortje beweegt wel mee. Weet iemand hoe ik dit aankrijg zodra ik iets aan de pan of tilt verander met de bcf. Want als ik het nu opsla als sequence, staat de waarde in de sequence op nul.
Topic: programmeerbare toetsenborden (20-7-2007 23:29:00)Ik heb alleen een probleem. Als ik onder de rotarys 1 en 2 de pan en tilt zet, kan ik de movinghead/scan prima bewegen. Alleen als ik dan naar het movement-grid kijk, blijft de pan/tilt op off staan, ipv snap of fade. Het cursortje beweegt wel mee. Weet iemand hoe ik dit aankrijg zodra ik iets aan de pan of tilt verander met de bcf. Want als ik het nu opsla als sequence, staat de waarde in de sequence op nul.
Hallo
Om samen met Martin lj te gebruiken zoek ik een klein programmeerbaar usb toetsenbordje, ongeveer 20-30 knoppen. Deze moet helemaal naar wens kunnen worden ingesteld. Ik heb het eea op internet gezocht maar kwam er niet helemaal uit. Heeft iemand hier ervaring met een bepaald soort toetsenbord?
Groet Jasper
Topic: Touchscreen (8-4-2007 18:46:00)Om samen met Martin lj te gebruiken zoek ik een klein programmeerbaar usb toetsenbordje, ongeveer 20-30 knoppen. Deze moet helemaal naar wens kunnen worden ingesteld. Ik heb het eea op internet gezocht maar kwam er niet helemaal uit. Heeft iemand hier ervaring met een bepaald soort toetsenbord?
Groet Jasper
Het is gelukt, er zat een menutje verstopt bij opties, daar kon ik de touchscreen als 2e scherm instellen, bedankt allemaal.
Topic: Filterz oordoppen (7-4-2007 17:25:00)Ik heb bij mijn doppen een schoonmaaksetje erbij gekregen met een soort van bruistabletten. Het bijgeleverde bakje vul je met water en legt er zo'n tablet in en daarna de gehoorbeschermer. Je moet alleen niet vergeten de filter zelf eruit te halen.
Na een paar uur zijn ze echt schoon en fris.
Na een paar uur zijn ze echt schoon en fris.