Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Santifort
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 20 bijdrage(n) van Santifort (Pagina: 2 van 2)
Topic: Speaker kabel buiten (15-9-2010 23:02:00)
Hoe ga je dan 8 speakers van 8 ohm daarop aansluiten als deze allemaal in masten moeten hangen?
Je weet dat je per versterker kant op 4 ohm moet uitkomen.
Dat word word dus een leuke serie-parallel schakeling.
En je weet hoe je dat aan moet pakken?
De kabel die Dré aangeeft is de juiste kabel voor onder de grond.Wanneer ik de aansluitingen op de achterkant van de versterker bridge dan heb ik 1 x 900 watt 8 ohm.
Daarna zou ik hem doorlussen naar elkaar.
Maar oke andere vraag.
als ik voor een 100volt systeem zou gaan dan hou ik deze speakers over en dat is niet wat ik wil, ik heb gelezen dat ik door middel van een 100volt lijn trafo deze boxen zou kunnen gebruiken op een 100volt systeem. Maar mijn budget is niet super hoog dus waar kan ik deze 100volt lijntrafo's voor een klein prijsje vinden?? En dan het volgende wat voor 100volt lijn trafo moet ik hebben het zijn speakers van 40 watt 8 ohm per stuk. En dan de laatste vraag wat voor versterker zou ik minimaal moeten hebben hiervoor heeft iemand nog wat over die er niet al te veel voor moet hebben???
Ik hoor graag van jullieTopic: Speaker kabel buiten (15-9-2010 18:43:00)Het gaat om een vaste instalatie vandaar dat ik de kabel wil ingravenTopic: Speaker kabel buiten (14-9-2010 21:04:00)
Welke sport? Badminton?Tom sorry klein foutje het grasveld is 120m x 120m de velden die worden bij wedstrijden neer gelegt het gaat om korfbal.
Graag willen we over het gehele veld achtergrond muziek kunnen horen.
Graag Jullie meningTopic: Geluidsinstallatie voor Sport vereniging. (6-9-2010 17:07:00)
Ik heb even zitten Googlen en heb de volgende 100volt lijntrafo gevonden OMNITRONIC ELA-T50 - 50 Watt
De hoornluidsprekers die ik heb zijn THD40 - 16 inch speaker horn 40W, 8 Ohm
Zou dit een goed combi zijn??
En aan wat voor versterker zou ik moeten denken??
MVG Santifort
Topic: Speaker kabel buiten (15-9-2010 22:35:00)De hoornluidsprekers die ik heb zijn THD40 - 16 inch speaker horn 40W, 8 Ohm
Zou dit een goed combi zijn??
En aan wat voor versterker zou ik moeten denken??
MVG Santifort
Ik heb ook nooit gezegt dat ik er veel verstand van heb.
Als ik alles zou weten zou ik hier niets vragen.
Wie kan mij helpen met de andere vraag??
Topic: Speaker kabel buiten (15-9-2010 21:41:00)Als ik alles zou weten zou ik hier niets vragen.
Wie kan mij helpen met de andere vraag??
Tom schreef:
Nieuw vraagje:Hoe ga je dan 8 speakers van 8 ohm daarop aansluiten als deze allemaal in masten moeten hangen?
Je weet dat je per versterker kant op 4 ohm moet uitkomen.
Dat word word dus een leuke serie-parallel schakeling.
En je weet hoe je dat aan moet pakken?
De kabel die Dré aangeeft is de juiste kabel voor onder de grond.
Daarna zou ik hem doorlussen naar elkaar.
Maar oke andere vraag.
als ik voor een 100volt systeem zou gaan dan hou ik deze speakers over en dat is niet wat ik wil, ik heb gelezen dat ik door middel van een 100volt lijn trafo deze boxen zou kunnen gebruiken op een 100volt systeem. Maar mijn budget is niet super hoog dus waar kan ik deze 100volt lijntrafo's voor een klein prijsje vinden?? En dan het volgende wat voor 100volt lijn trafo moet ik hebben het zijn speakers van 40 watt 8 ohm per stuk. En dan de laatste vraag wat voor versterker zou ik minimaal moeten hebben hiervoor heeft iemand nog wat over die er niet al te veel voor moet hebben???
Ik hoor graag van jullie
Beste,
Het gaat om het volgende wat ik al aan speakers heb THD40 - 16 inch speaker horn 40W, 8 Ohm
Ik heb de volgende versterker er bij Omnitronic E-900
Het budget is laag dus denk niet dat ik transformators kan kopen met dit geld omdat het om totaal om 8 van deze hoorns gaat.
En een 100volt versterker is ook niet binnen mijn budget.
Hebben jullie andere oplossingen??
MVG Santifort
Topic: Speaker kabel buiten (14-9-2010 21:57:00)Het gaat om het volgende wat ik al aan speakers heb THD40 - 16 inch speaker horn 40W, 8 Ohm
Ik heb de volgende versterker er bij Omnitronic E-900
Het budget is laag dus denk niet dat ik transformators kan kopen met dit geld omdat het om totaal om 8 van deze hoorns gaat.
En een 100volt versterker is ook niet binnen mijn budget.
Hebben jullie andere oplossingen??
MVG Santifort
Ongeveer een meter of 60, voor tussen 2 lichtmasten in.
Topic: Speaker kabel buiten (14-9-2010 21:46:00)pimmo schreef:
Vaste Installatie of eenmalig?Beste,
Ik heb even een vraag.
Ik zoek voor en 8 ohm systeem buiten naar een gechikte kabel.
Ik wil de kabel ingraven.
Wat voor kabel zou ik hiervoor kunnen gebruiken??
En wat zou hier de maximale afstand voor zijn??
Ik hoor graag jullie reactie.
MVG Santifort
Topic: 19" montagerek op geleiderails (6-9-2010 19:17:00)Topic: Geluidsinstallatie voor Sport vereniging. (6-9-2010 18:20:00)Ik heb even een vraag.
Ik zoek voor en 8 ohm systeem buiten naar een gechikte kabel.
Ik wil de kabel ingraven.
Wat voor kabel zou ik hiervoor kunnen gebruiken??
En wat zou hier de maximale afstand voor zijn??
Ik hoor graag jullie reactie.
MVG Santifort
Tom schreef:
120m2 das wel een heel klein veldje
Welke sport? Badminton?
Graag willen we over het gehele veld achtergrond muziek kunnen horen.
Graag Jullie mening
Beste,
Ik ben op zoek naar wat hulp.
Ik heb de opdracht gekregen voor het maken van een audio plan voor het veldbuiten.
Het veld heeft ongeveer de afmeting van 120 m2.
Waarvoor willen we het gebruiken.
We willen het gebruiken om tijdens toernooien en evenementen achtergrond muziek te draaien en om om te roepen.
We gebruiken nu 4 hoorn's van 4 x 40 watt 8 ohm
de versterker die we gebruiken is een Monacor PA-888
de muziek heeft een enorme echo en dat levert een erg irritant geluid op.
Mijn Buget is 1000 euro's om de qualiteit te verbeteren wat is jullie advies.
Ik hoop spoedig op reactie.
Met Vriendelijke Groet,
R. Santifort
Ik ben op zoek naar wat hulp.
Ik heb de opdracht gekregen voor het maken van een audio plan voor het veldbuiten.
Het veld heeft ongeveer de afmeting van 120 m2.
Waarvoor willen we het gebruiken.
We willen het gebruiken om tijdens toernooien en evenementen achtergrond muziek te draaien en om om te roepen.
We gebruiken nu 4 hoorn's van 4 x 40 watt 8 ohm
de versterker die we gebruiken is een Monacor PA-888
de muziek heeft een enorme echo en dat levert een erg irritant geluid op.
Mijn Buget is 1000 euro's om de qualiteit te verbeteren wat is jullie advies.
Ik hoop spoedig op reactie.
Met Vriendelijke Groet,
R. Santifort