Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van _TJ

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 14 bijdrage(n) van _TJ (Pagina: 2 van 2)

Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (22-4-2010 09:49:00)
Natuurlijk zeg ik dat ik het lieft een andere set wil, maar daar heb ik het budget niet voor wink ;)

Of ik met wat ik nu weet dezelfde set had gekocht? Hmm ik weet het niet. Als eerste heb ik ooit de Mp215 gekocht (daarvoor had ik Skytec boom boxen). Jbl was voor mij HET merk, 'dat is goed spul' zeg maar. Ze deden het altijd prima en nog steeds. Ik ging toen voor het eerst met de speakers op pad en kwam er al snel achter dat ik laag miste. Veel lopen zoeken, zelf een BR118 gebouwd, maar uiteindelijk een advertentie van de MP255s gevonden. Voor een leuk bedrag kunnen overnemen.

In de loop der jaren ben ik natuurlijk zelf ook wijzer geworden. Op de eerste plaats natuurlijk dat muziek/geluid vaak een kwestie van smaak is, de een vind wat anders mooi klinken dan de ander. Wel kwam ik er achter, door veel lezen, dat de mpro serie goedkope componenten bevat (zelfde als de jrx) en je voor het geld van de speakers, kwalitatief beter spul kan krijgen, maar die dan toevallig niet het merk JBL dragen. Begrijp me goed, ik ben erg tevreden met deze set, maar als ik relatief betere spul kan kopen voor het zelfde geld, dan ga je toch in de ronde kijken.

Ik houd de laatste tijd Marktplaats en andere sites in gaten en hoewel de mpro serie eerst nog wel eens voorbij kwam, zie ik ze nauwelijks meer.

Om even op je stappen in te gaan:
Ik zou graag stap 1 en 2 om draaien. Ik merk namelijk dat ik als ik op een feestje (buiten, tent) sta dat ik eerder laag dan hoog te kort kom. Wat bedoel je met 'bandpass blijft bandpass'? Zoals je misschien kunt opmaken heb ik nooit bewust voor bandpass gekozen, maar omdat het de sub is die in de mpro serie hoort. Als ik overigens ergens binnen sta, klinkt het laag niet strak, vaak wat rommelig. Voor binnen en bandjes word vaak BR kasten aangeraden, vanwege diepte en dynamiek. Zo'n hybride lijkt me daarom nog niet zo slecht, leuk voor buiten en leuk voor binnen (correct me if i'm wrong)
Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (21-4-2010 19:59:00)
Bedankt voor de reacties!
Mdk, ik heb je mail ontvangen. Ik ben nog in dubio..
Hoe verhoud zo'n hybride tegenover mijn MP225s? Word je weggeblazen, of is het vergelijkbaar?
Ik probeer een beetje een beeld te krijgen van de subs.
Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (21-4-2010 15:14:00)
Bedankt voor je tip. Ik kan echter geen info over het ontwerp vinden op de site van Iven. Welke driver gaat erin? Hoe zijn de specificaties?
Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (21-4-2010 13:56:00)
Beste mensen,

Ik zou graag jullie deskundige mening horen over het volgende:
Samen met een kameraad van me heb ik in de loop der jaren een ‘leuke’ drive-in show opgebouwd. Mijn hobby is muziek, de zijne licht en dat hebben we gecombineerd.

Mijn appratuur bestaat op dit moment uit het volgende:
- 2x JBL Mpro 215
- 2x JBL Mpro 255s
- Dap Palladium P1200 voor mid/hoog
- Dap Palladium P2000 voor het laag
- Processor: DBX Driverack PA

Ik gebruik de rest regelmatig om een bandje mee uit te versterken en als ik met mijn kameraad als drive-in op pad ga. Voor mij een leuke set, die ik in de loop der jaren van mijn zuurverdiende centen (gedeeltelijk tweedehands) bij elkaar heb gespaard. Mijn laatste aankoop was de DBX PA, waardoor ik de boel (redelijk) goed kan afstellen.
Nu loop ik echter tegen het feit aan dat ik af en toe wel wat ‘extra’ nodig heb. Bij feesten mag het hard, en dan zit ik aan de grens van mijn vermogen. Ik zou graag naar wat meer power toe willen, ook om wat meer man aan te kunnen. Mijn eerst ingeving was om gewoon te zoeken naar dezelfde set, en elke kant dubbel uit te rusten. Maar de Mpro serie is al tijden uit productie en word nauwelijks tweedehands aangeboden.
Dan kom je al snel op een nieuwe set oid, maar een complete nieuwe set ligt buiten mijn budget. Daarom dacht ik eraan om langzaamaan onderdelen van mijn set de vervangen/upgraden.
Als voorbeeld zou ik bijvoorbeeld de twee subs kunnen vervangen door twee Punishers (naar het plan van Speakerstore). Deze zou ik kan later makkelijk kunnen uitbreiden, door er simpelweg twee bij te laten bouwen.

Ik zou jullie graag willen vragen mee te denken over de volgende dingen, na het lezen van het bovenstaande verhaaltje:
- Qua kwaliteit zijn de versterkers de bottleneck in mijn apparatuur, haalt het upgraden veel uit? Ik zit te denken aan de Synq 3k6, ook voor de evt. punishers.
- Wat zouden jullie doen? Er is geen geld voor een nieuwe set, wat zouden jullie als eerste ‘upgraden’?
Budget? Het heeft allemaal niet zo’n erge haast, ik vind het leuk als ik ‘weet waar ik voor spaar’. Rond de 1000 euro voor een paar subs is een richtlijn, maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk wat het idee is, nieuw/tweedehands etc.

Wie geeft mij wat tips?