Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van _TJ

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 14 bijdrage(n) van _TJ (Pagina: 1 van 2)

Topic: Ontwerp gezocht voor de RCF L18P300 (14 stuks! Cubo 18?) (11-2-2016 14:37:00)
Hugoov, gaan de TSE subs nu in de verkoop? Ik zoek er er nog twee wink ;)
Topic: Advies uitbreiding/vervanging hybride subs (17-1-2013 21:54:00)
@Frank76 Bedankt. Ik was van plan om ze gewoon netjes te lijmen, met op tactische plaatsen wat schroeven. Afwerking is geen probleem. Afdichten en netjes schuren.

@johan.1980 De site die ik linkte, dat is volgens mij geen exacte kopie. Ik kwam de site tegen in mijn zoektocht naar de bouwplannen van de TSE sub. Deze heren zeggen zelf op hun site een TSE sub te bouwen, maar de tekening die op hun foto staat, kwam ik later tegen als bouwplan van de DAP RW18b. Dit lijkt DAP's eigen versie van de hybride. De versie die ik thuis heb staan, zijn volgensmij wel 'echte' kopieën. De mijne zijn uitgerust met de Ciare 18.00W3, welke schijnbaar ook in de orginele sub wordt gebruikt. De mijne hebben wel grote stalen handvatten, ipv de 'uitsparingen'. Mooi trouwens dat frezen nier per se hoeft, scheelt een hoop werk.

@Nick Bakker Ja, ik heb er zelfs naar lopen zoeken. Er wordt veel gepraat over 'Dre's ontwerp', maar kon nergens de plannen vinden. Las dat je ze kreeg bij aanschaf van de speaker. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de hybride, aangezien ik er daar al twee van heb staan, en nabouwen tot de mogelijkheden behoord.
Topic: Advies uitbreiding/vervanging hybride subs (17-1-2013 13:40:00)
Bedankt voor de reacties!

Die handvatten op de foto's lijken vreemd inderdaad. Ze zullen er later nog wel wat bij in hebben gezet?
Ik ging er wel een klein beetje vanuit dat Iven in de hybride's rekening gehouden had met de handvatten.

Ander vraagje: In het voorbeeld (die foto's) frezen ze de 'hoorn' in de zijkanten. Dit heeft natuurlijk een positief effect op de stevigheid van de kast, maar is het noodzakelijk? Goed lijmen, plus een aantal schroeven is ook voldoende? Of mogen er daar juist geen schroeven gebruikt worden?
Topic: Advies uitbreiding/vervanging hybride subs (16-1-2013 12:35:00)
Bedankt allen.

Ja, ik zou graag 3x BR118 bijbouwen, maar de speakers zijn niet meer te leveren. Dus mocht je nog een reserve 18LW1300 zoeken, laat maar weten!

Het bijbouwen van 2 hybride's lijkt inderdaad de beste optie. Ik heb overigens het bouwplan gevonden van de DAP RW 18b, welke qua ontwerp erg dicht bij de TSE sub in de buurt komt. Ik ben van plan één van mijn huidige hybrides open te maken en zorgvuldig na te meten.
Volgende vraag: hoe nauwkeurig moet dit? Als ik door meten en zagen, een paar millimeter afwijk van het model, heeft dit dan effect?
Ook wordt er in veel modellen geen rekening gehouden met handvatten e.d. Moet je deze van de inhoud afhalen?

Ik vond bijvoorbeeld deze site, waar ze (naar eigen zeggen) een TSE sub bouwen, maar wel volgens de bouwplannen van de DAP RW18b: www.innovationshow.nl/drive-in/speaker.html
Ze plaatsen hier handvatten in het ontwerp, die niet op de tekening staan. Lijkt mij een vrij cruciale plaats, of heb ik dit verkeerd?
Topic: Advies uitbreiding/vervanging hybride subs (15-1-2013 12:19:00)
Bedankt voor je antwoord.

Nabouwen is ook mijn eerste ingeving. Met goed meten moet dit mogelijk zijn? Of zijn er andere beperkingen?

- Vervoer: totaal moet in een VW Caddy passen. Twee extra hybride's is geen probleem
- Opslag: geen issue
- Handelbaarheid: zo'n hybride kan ik met enige inspanning zelf tillen. Veel zwaarder moet het niet worden, aangezien ik vaak alleen ben.
- Twee subs moeten stapelbaar zijn, om er een top bovenop te plaatsen.
Topic: Advies uitbreiding/vervanging hybride subs (15-1-2013 09:46:00)
Beste mensen,

Ik ben al een aantal jaar hobbymatig bezig met geluid: samen met een vriend een kleine drive-in, ik houd er van eigen geluid te hebben, als ik ergens plaatjes moet draaien.
Op dit moment heb ik als sub’s 2x Hybride Sub, van Iven (kopie Acoustic Line TSE Sub). Dit leek een tijd terug de juiste keus: een hoog rendement, en goed uit te breiden. Nu vraag ik me af of dit een juiste keus is geweest: Iven lijkt gestopt te zijn met de luidsprekerbouw en tweedehands zie ik ze nauwelijks. Toch wil ik graag uitbreiden, te beginnen met twee extra subs. Dus zoek ik andere, betaalbare opties.
Voordat ik mijn huidige subs kocht, heb ik ook zelfbouw gekeken. Ik ben redelijk handig, en vind het vooral leuk om te doen. Ik heb destijds een enkele BR118 van 18sound gebouwd, met een 18LW1300 erin. Door tijd gebrek nooit afgewerkt en meerdere gebouwd. Mijn tweede plan om mijn hybride subs te verkopen en drie BR118 bij te bouwen valt ook in het water: de 18LW1300 is niet meer leverbaar.

Ik zou graag jullie om advies vragen. Zelfbouw lijkt me leuk, en haalbaar. Het wordt waarschijnlijk een project voor in de zomervakantie, dus ik heb tijd zat om me te oriënteren. Doel: vier dezelfde subs, die ik flexibel kan inzetten: twee voor het uitversterken van een kleine band, vier voor drive-in werk. Set wordt vrijwel nooit buiten ingezet, hooguit in een tent. Ik was erg tevreden over de hybride sub, hoewel hij niet erg diep ging.

Ik heb denk de keuze uit de volgende opties:
  • Hybride sub openmaken, en exact proberen na te maken. De Ciare 18.00W3 is nog verkrijgbaar. Waarschijnlijk veel werk, maar wel het mooiste resultaat denk ik.
  • Hybride’s verkopen, en vier subs bouwen. Welk ontwerp raden jullie mij aan? De BR118 met een 18LW1400 zie ik veel voorbij komen, en simpel te bouwen (qua hoeken etc).
  • ...
Vragen / advies zijn welkom. Budget ligt niet vast, heb tijd om te sparen. Is ook afhankelijk van de gekozen optie natuurlijk.

Hoop dat iemand advies heeft.
Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (22-9-2010 19:29:00)
Nog maar weer een kick: ik hoop dat iemand me kan helpen:

De keuze valt op of de MRX 512, of de ElectroVoice 12". Op dit moment is de JBL bij een bepaalde shop voor 599 in de aanbieding, waardoor beide speakers hetzelfde geprijsd zijn.

Welke raden jullie aan: de JBL of de EV?
Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (15-9-2010 10:50:00)
Ben ook benieuwd naar antwoord op bovenstaande. Ben namelijk ook aan het kijken naar tweedehands SRX'en.

Wat vinden jullie van mijn versterker keuze? Crown XLS 802 D is een instapmodel lees is overal, maar een grote stap voorwaarts tov mijn Palladium?
Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (14-9-2010 11:11:00)
En de klank? Ik zoek een iets warmer geluid t.o.v. mijn huidige JBL's, welke toch best een beetje schel zijn.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met de JBL MRX512. In combinatie met de Crown ideaal voor mijn huidige DBX Driverack PA.

Qua kosten is de EV verruit de interessantste, al is de HK waarschijnlijk nog goedkoper.

- dB Technologies Arena 12 Pro - € 777
- JBL MRX 512 - € 799
- Electro-Voice Tour X TX1122 - € 599
- HK Audio Premium PR:O 12 - ?
Topic: Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset (14-9-2010 09:14:00)
Even een kick, aangezien ik keuzes heb gemaakt en graag weer een beroep op jullie zou willen doen:

Inmiddels heb ik het laag vervangen door 2x TSE Sub (iven), aangestuurd door een SynQ 3k6. Erg tevreden over, meer vermogen én strakker.

Als mid/hoog heb ik nog steeds de JBL Mpro 215 op een Palladium 1200 van DAP. Op dit moment ben ik aan het kijken voor nieuwe tops, en volg het advies van hierboven op: 12" voor een betere weergave van live muziek. Zelf kom ik aan het volgende rijtje, voor mij interessante speakers, zowel qua budget als uiterlijk:

- dB Technologies Arena 12 Pro
- JBL MRX 512
- Electro-Voice Tour X TX1122
- HK Audio Premium PR:O 12

Als versterker had ik een Crown 802D in gedachten, aangezien deze op dit moment erg aantrekkelijk geprijsd is.
Welke speaker zou jullie voorkeur hebben? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, tweedehands is geen probleem.