Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van John_voof
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 198 bijdrage(n) van John_voof (Pagina: 2 van 20)
Topic: Beatmixen (10-11-2005 12:13:00)De bass helemaal wegdraaien is vaak niet zo mooi, het is vaak niet bruikbaar om de bass met -30dB ofzo terug te draaien. Probeer via je koptelefoon dan een goede stand van de bassknop te vinden, zodat je de bass voldoende weg hebt gehaald, maar het geluid niet helemaal vern**kt.Topic: mixprogramma voor windows 98 gezocht, pentium 2 (9-11-2005 15:17:00)
waat is de 2e dan voor ?Is voor stereo geluid (links 1 speakon, rechts 1 speakon). Je kunt ook de versterker in brugmode gebruiken, dan krijg je mono geluid op 1 van de 2 speakons (om info te krijgen over bruggen kun je de zoekmachine gebruiken!).Topic: dap rw-15 (30-8-2005 19:02:00)
versterker -> box1 (top) -> box2 (top) -> box3 (sub) -> box4 (sub) -> ???????
wat moet er dan bij de ?????? weer de versterker ??
of net als bij dmx een "female" "eind speokon stekkertje ??Na box 4 stop je, dan lus je gewoon niet meer door en zit er ook maar 1 speakon (of andere kabel) in de box geplugd.Topic: backdrop (29-8-2005 18:08:00)
Jeromeskie schreef:
Ook vind ik het bij het inmixen van plaat 2, soms 'raar' klinken als de lage tonen helemaal weg zijn. Het is de bedoeling dat je de bass helemaal wegdraait, maar tegelijkertijd draai je dan eigelijk ook een gedeelte van de vocals weg, wat resulteert in rare stemmen. Je kunt dan de lage tonen weer iets opendraaien, waardoor de vocals weer wat beter klinken, maar dan wordt de bass natuurlijk ook steeds harder.Ik heb hier een demo van Atimixmp3 op de pc staan (en dit is ook een P2 met Windows 98 SE). Het gedeelte bovenin waar het geluid grafisch wordt geanalyseerd hapert een beetje, maar is nog goed te gebruiken voor pitchbenden. Zal ook wel aan de videokaart liggen (4 MB on-board (tja, tis een oudje
)).
Topic: Hoeveel db mag je overdag produceren in een gewone woning (4-11-2005 19:27:00)
)).ALs ik bij een vriend van mij draai, dan gaat het meestal ook wat harder. En juist dat vind ik niet fijn bij het draaien. Misschien even, als ik die plaat helemaal top vind en ik ben in de sfeer, dan gaat de master wat verder open. Maar anders ga ik me er echt aan irriteren, meestal vind ik het daar fijner om op een juist lager volume te draaien. Kan er ook aan liggen dat het een Skytec setje is wat best snel schel en hard gaat klinken.
Thuis heb ik nog oude Magnat Mig-Ribbon 2's staan, en daar vind ik het niet zo storend als die wat luider gaan (maar dat heeft ongetwijfeld ook met het Hifi en PA verschil te maken).
Topic: Welke 18 inch sub is de beste keus? (21-9-2005 18:55:00)Thuis heb ik nog oude Magnat Mig-Ribbon 2's staan, en daar vind ik het niet zo storend als die wat luider gaan (maar dat heeft ongetwijfeld ook met het Hifi en PA verschil te maken).
[offtopic]
Is het de bedoeling dat de subs ook mee gaan naar de Lascar 1 okt.?
P.S. Was jij ongeveer 3 weekjes geleden niet toevallig in de Lascar op zaterdag avond?
[/offtopic]
Topic: Sfeerlicht voor bij set-up... (7-9-2005 22:19:00)Is het de bedoeling dat de subs ook mee gaan naar de Lascar 1 okt.?
P.S. Was jij ongeveer 3 weekjes geleden niet toevallig in de Lascar op zaterdag avond?
[/offtopic]
Die tafel lijkt wel veel op de oude tafel van Ger-E
Topic: Axys luidsprekers (31-8-2005 15:54:00)
In tapperij De Beurs, in Schijndel, staat achteraan ook een Source setje. Bass drukt lekker door, maar mid en hoog wordt heel snel schel (en er wordt niet te zachtjes gedraaid in De Beurs). Ik ga daarom nooit recht met mijn oor voor die mid/hoog speaker staan (bij De Beurs staan de kasten in een metalen frame op wielen), want dan tettert de speaker bijna je oor eruit...
Topic: dap rw-15 (30-8-2005 19:06:00)Robbiew schreef:
maar op alle dap palladium versterkers zitten 2 speakon outputs ??waat is de 2e dan voor ?
Robbiew schreef:
en als je dan zeg maar doorlust,versterker -> box1 (top) -> box2 (top) -> box3 (sub) -> box4 (sub) -> ???????
wat moet er dan bij de ?????? weer de versterker ??
of net als bij dmx een "female" "eind speokon stekkertje ??
Volgens mij bedoelt hij gewoon het stuk doek dat je aan je truss hangt, om alles netjes weg te werken.
Topic: Beatmixen (22-8-2005 01:23:00)Ik kan je aanraden om in het begin nog wel te tellen, simpelweg omdat het bij mij goed heeft gewerkt
. Eerst telde ik alleen maar mee, later begon ik pas echt te merken dat melodieën en andere instrumenten ook zijn te verwachten op een bepaald moment, als je goed telt. Nadat ik een tijdje mee heb geteld, en goed heb meegeluisterd naar enkele nummers, merk je sneller wanneer je een nieuw "blok" ingaat.
Zo merkte ik bij verreweg de meeste hardstyle nummers aan de melodie wanneer er een nieuw blok komt, omdat de melodie vaak uit 2 x 16 beats bestaat, waarvan de melodie van de 2e 16 beats maar weinig verschilt van de 1e 16 beats.
Ik ben degene die dit topic ooit is begonnen (is al een tijdje geleden) en er is me hier vrijwel alles duidelijk geworden. Als het niet in dit topic staat, dan wel in verwijzingen, maar ik durf te zeggen dat alles wel zo'n beetje van het (basic) beatmixen voorbij is gekomen (van het tellen, pitchen en inmixen aan toe!).
Ik ben ooit als newbie begonnen, en dit topic heeft me héél veel geholpen. Het zijn wel meer als 30 pagina's geworden, maar er staat ook flink wat info in! Ik kan iedereen, die nét begint met draaien en nog veel wil/moet leren, dit topic te lezen, al is het maar 2 of 3 pagina's per dag (op een dag heb je toch HEEL het topic gelezen!). Je bent dan heel wat wijzer (en het zal je veel helpen om te beginnen
)!
. Eerst telde ik alleen maar mee, later begon ik pas echt te merken dat melodieën en andere instrumenten ook zijn te verwachten op een bepaald moment, als je goed telt. Nadat ik een tijdje mee heb geteld, en goed heb meegeluisterd naar enkele nummers, merk je sneller wanneer je een nieuw "blok" ingaat.Zo merkte ik bij verreweg de meeste hardstyle nummers aan de melodie wanneer er een nieuw blok komt, omdat de melodie vaak uit 2 x 16 beats bestaat, waarvan de melodie van de 2e 16 beats maar weinig verschilt van de 1e 16 beats.
Ik ben degene die dit topic ooit is begonnen (is al een tijdje geleden) en er is me hier vrijwel alles duidelijk geworden. Als het niet in dit topic staat, dan wel in verwijzingen, maar ik durf te zeggen dat alles wel zo'n beetje van het (basic) beatmixen voorbij is gekomen (van het tellen, pitchen en inmixen aan toe!).
Ik ben ooit als newbie begonnen, en dit topic heeft me héél veel geholpen. Het zijn wel meer als 30 pagina's geworden, maar er staat ook flink wat info in! Ik kan iedereen, die nét begint met draaien en nog veel wil/moet leren, dit topic te lezen, al is het maar 2 of 3 pagina's per dag (op een dag heb je toch HEEL het topic gelezen!). Je bent dan heel wat wijzer (en het zal je veel helpen om te beginnen
)!