Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Jordy91

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 45 bijdrage(n) van Jordy91 (Pagina: 2 van 5)

Topic: American audio XLT 2500 (1-12-2012 14:26:00)
dat zou goed kunnen, heb op buitenlandse forums gelezen dat ze idd toendertijd maar tot 4 ohm per kanaal gingen, ik neem maandag voor de zekerheid contact op met AA tot die tijd blijft hij lekker uit staan. verwarrend allemaal op de meeste site's staan ook de verkeerde specificaties vergeleken met het boekje.
Topic: American audio XLT 2500 (1-12-2012 13:36:00)
Hallo Tom,

dit zijn de specificaties die in mijn boekje staan:

XLT 2500 (Class H)

600w RMS per Channel @ 8 Ohms, 1kHz, 1% THD
1000w RMS per Channel @ 4 Ohms, 1kHz, 1% THD
1250w RMS per Channel @ 2 Ohms, 1kHz, 1% THD

(Bridge Mode, Mono)

2000w RMS @ 8 Ohms, 1kHz, 1% THD
2500w RMS @ 4 Ohms, 1kHz, 1% THD <------- als ik 2 subs aan sluit van 8 ohm dan word het toch 4 ohm?

best vreemd want als ik verder in het boekje kijk dan leggen ze uit hoe ik hem kan bridgen en dan wel minimum 8 ohm dus ze zetten 2 verschillende dingen neer welke moet ik nou geloven?
Topic: American audio XLT 2500 (30-11-2012 23:10:00)
Beste leden,

Ik dacht laat ik is een korte review schrijven in de hoop er andere mensen mee te kunnen helpen die een leuke budget/kwaliteits versterker zoeken.
Na een lange tijd zoeken naar reviews van de american audio xlt series, heb ik bijna helemaal niks gevonden. Dit verbaasd me aangezien de aa V-reeks en de vlp series overal zeer goed beoordeeld worden voor het geld. Ik heb zelf een aa V3001+ gehad en nooit problemen mee gehad, vond hem alleen heel onprofessioneel aanvoelen. Nu toch maar de knoop doorgehakt en de american audio xlt 2500 aangeschaft, en vergeleken met mijn vorige (v3001+) wat een verschil! zodra je hem aanzet een lekkere zachte dubbele klik en de ventilatoren zijn amper te horen. De volume-knoppen aan de voorkant steken niet uit en best lastig te bedienen, zelfs dat vind ik een voordeel want je hebt altijd van die bemoeials die net effe een draai aan een knop willen geven. Verder het vermogen zit helemaal goed, ik heb gedraait op 4 ohm bridge (2500 watt rms), ik probeerde hem in de clip te krijgen met 2 subwoofers van 800watt rms maar daar kwam ik niet aan toe in de huiskamer. De geluidskwaliteit is zeer aangenaam en warm van klank. En als kers op de taart hij weegt ongeveer 10 kilo! Het enige nadeel is dat ik niet kan vinden in het boekje wat er gebeurt als ik hem bridge en het lowpassfilter aan zet wat er dan precies gebeurt aangezien er ook een highpass filter ingebouwd zit, en durf het ook niet te proberen. En verder staan er nog wel meer dingen in wat er gewoon in had moeten staan. Al met al een hele leuke versterker en ik hoop dat ie het lang uit houd.
Topic: Electro Voice Tour-X (9-10-2010 13:50:00)
ik vind de tour X vergelijkbaar met de MRX van jbl, voor mij persoonlijk staat de tour X nog net een stapje hoger op de ladder dan de mrx, omdat je gewoon veel meer waar voor je geld krijgt.. en tour X is natuurlijk niet te vergelijken met de srx, maar die valt ook weer in een hele andere prijsklasse..
Topic: Electro Voice Tour-X (25-9-2010 15:36:00)
zooo ik had mijn speakers verkocht, en ik ging t allemaal zo erg missen, gelijk maar een tour X setje gekocht... 2 x enkel sub 2 x 15" tops..
en dit is t beste wat ik tot nu toe heb gekocht. ik had eerst mn twijfels omdat ik de woofers te weinig wattage vond hebben, maar eenmaal aangesloten....pfff wat een geluid komt er uit, en zelfs in de top-speakers zitten gewoon ook een goede bass. als je het maximale eruit wilt halen adviseer ik je toch om 2 versterkers te gebruiken.. en voor hoeveel personen, ik denk dat 250 personen wel moeten lukken sneaky :V en ik hoorde veel mensen zeggen dat EV standaart wat schreeuwerig in t hoog klinken... ik vind dit totale onzin wink ;) klinken van nature gewoon erg zuiver en vol... ik hoop dat iemand hier wat aan heeft happy :)

groetjes jordy
Topic: nieuwe speakers kopen vraagje .. (1-8-2010 21:50:00)
mooi, ik heb ze gehoord, en wat een mooi vol geluid komt eruit, rcf 8002as had ik al. binnenkort toch de 315's erbij kopen..

alweer bedankt mensen.. happy :)
Topic: nieuwe speakers kopen vraagje .. (29-7-2010 23:23:00)
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar nieuwe speakers. Ik wil mijn wharfedale evp-x15's weg doen, en dan wat proffesioneler spul kopen.
Nu had ik eindelijk een leuke speaker gevonden :

RCF ART 315 passieve luidspreker

Het probleem voor mij is nu dat deze 1 decibel zachter gaat volgens de specificaties..
Nu vraag ik me af, moet ik hier wel naar kijken ? want je betaalt niet voor niks het 3 dubbele toch ?

En nog een vraagje (nu ik toch bezig ben) waarom staat er max spl en gevoeligheid?

RCF art 315 max spl 128

Wharfedale evp x15 max spl 129
Topic: versterker doet raar.. (23-7-2010 13:02:00)
idd, de ene gaat altijd harder als het andere kanaal, ook ongeveer een ledje verschil zoals je zei..
Topic: versterker doet raar.. (23-7-2010 01:50:00)
daar bedoel ik dus mee, de metertjes op mijn mengpaneel geven hetzelfde aan als op mijn versterker.
Topic: versterker doet raar.. (23-7-2010 01:48:00)
als ik me mengpaneel er weer tussen gooi zie je hetzelfde als op mijn versterker, het ene kanaal harder als de andere ..