Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mischa72
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 30 bijdrage(n) van Mischa72 (Pagina: 2 van 3)
Topic: Reloop RMX40 BPM één kanaal wel/niet (26-6-2014 15:44:00)

Uploaded with ImageShack.usDit kan dus ook gewoon in Linux !!Topic: Computer fluit (via audio) (1-3-2011 23:11:00)Deze zitten tegen de achterkant van je frontplaat, dus op hetzelfde printje waarop je ook die ok-led hebt vervangen.
Groeten,
MischaTopic: actieve mackie's + hifi versterker ? (3-1-2010 18:39:00)Tom kijkt gewoon niet goed.
Het betreft hier een Dolby Pro Logic versterker die voorbereidt is voor DTS. Met andere woorden, in tegenstelling tot een normale Dolby Pro Logic versterker heeft deze gescheiden eindtrappen voor de surround kanalen. Het geluid dat via de surround uitgangen is begrensd tussen iets van 200Hz en 7kHz. Dit zijn de specs van Dolby Pro Logic en absoluut niet geschikt om als uitgang te gebruiken om een PA-set mee aan te sturen, zelfs niet voor één avondje.
Koop gewoon een klein goedkoop mengpaneeltje, dat werkt veeeele malen beter als prutsen via een home/hifi-versterker. Kijk voor mijn part eens naar zo´n Alecto ding. Is eigenlijk voor PA niet geweldig, maar het werkt wel.
Groeten,
Mischa
Dank je voor de toelichting Dré. Ik wilde in eerste instantie ook het probleem in de fader zelf zoeken. Ik heb nu een alternatieve oplossing, dus als de hectiek voorbij is, zal ik de mixer eens uit elkaar halen en de fader nakijken.
Kan ik na verwijderen van alle knoppen de bovenplaat er vanaf tillen of moet alles van onderuit gebeuren?
Gr. Mischa
Topic: LEM D400 repareren, waar? (26-6-2014 08:08:00)Kan ik na verwijderen van alle knoppen de bovenplaat er vanaf tillen of moet alles van onderuit gebeuren?
Gr. Mischa
Hallo,
Naast dat mijn mixer niet lekker meer is (vermoedelijk master fader) is ook één van mijn speakers ziek. Ik wil het setje daarom even goed na laten kijken. Volgens mij is de basversterker niet lekker, want hij rommelt maar wat. Hij versterkt wel, maar er zit vervorming in. Het liefst ergens regio Limburg Zuid.
Groeten,
Mischa
Topic: Reloop RMX40 BPM één kanaal wel/niet (25-6-2014 10:47:00)Naast dat mijn mixer niet lekker meer is (vermoedelijk master fader) is ook één van mijn speakers ziek. Ik wil het setje daarom even goed na laten kijken. Volgens mij is de basversterker niet lekker, want hij rommelt maar wat. Hij versterkt wel, maar er zit vervorming in. Het liefst ergens regio Limburg Zuid.
Groeten,
Mischa
Ik heb je de reactie even per email gestuurd. Super bedankt voor je aanbod
Topic: Reloop RMX40 BPM één kanaal wel/niet (25-6-2014 09:52:00)
Hallo allemaal,
Een aantal jaren geleden heb ik een "altijd binnen gestaan" Reloop RMX40BPM gekocht. Al deze tijd heeft hij in een flightcase in de garage gestaan. Nu wordt mijn dochtertje komend weekend 10 jaar en wenst zich een disco-feestje. Du wat doet pappa? Die verzamelt zijn spullen voor een generale test en komt tot de ontdekking dat één kanaal van de mixer het dan wel en dan niet doet. Daarnaast kraakt de Master 1 fader als een gek! Zou dit de reden van het probleem kunnen zijn? Zijn deze faders nog los leverbaar?
Voor noodgeval ben ik nog als backup op zoek naar een mixer voor een paar dagen. Heeft iemand er misschien één te leen? Ik heb hem eigenlijk alleen maar nodig voor zaterdagavond en de enige eisen die ik heb is dat ie XLR uitgangen heeft en 2-3 stereo ingangen.
Ik heb er een hekel aan mijn dochter te moeten teleurstellen !!!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Mischa
Topic: Welk programma sorteert op samplerate? (21-7-2011 23:54:00)Een aantal jaren geleden heb ik een "altijd binnen gestaan" Reloop RMX40BPM gekocht. Al deze tijd heeft hij in een flightcase in de garage gestaan. Nu wordt mijn dochtertje komend weekend 10 jaar en wenst zich een disco-feestje. Du wat doet pappa? Die verzamelt zijn spullen voor een generale test en komt tot de ontdekking dat één kanaal van de mixer het dan wel en dan niet doet. Daarnaast kraakt de Master 1 fader als een gek! Zou dit de reden van het probleem kunnen zijn? Zijn deze faders nog los leverbaar?
Voor noodgeval ben ik nog als backup op zoek naar een mixer voor een paar dagen. Heeft iemand er misschien één te leen? Ik heb hem eigenlijk alleen maar nodig voor zaterdagavond en de enige eisen die ik heb is dat ie XLR uitgangen heeft en 2-3 stereo ingangen.
Ik heb er een hekel aan mijn dochter te moeten teleurstellen !!!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Mischa
jadjong schreef:
Dit kan gewoon onder windows verkenner. Zoek in de mp3 map naar *.mp3. Nu heb je een lijst van alle mp3's, zet de weergave op details en voeg de bitrate kolom toe. (rechts klikken bovenin)
Uploaded with ImageShack.us
Optie 1 zal het zijn, want als ik de pc uit de case haal is mijn probleem verdwenen. Ik ga nu maar een aparte case maken waar mijn pc en display in kan.
Bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
Mischa
Topic: Computer fluit (via audio) (27-2-2011 15:25:00)Bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
Mischa
Ik heb alles aangesloten via geaarde verbindingen. Ik heb echter de aardverbinding van de pc losgehaald, maar helaas zonder resultaat.
De ingaande power gaat naar een Wago verdeelblok (industriële klemmen), vanwaar fase, aarde en nul rechtstreeks aan de netsnoeren worden gekoppeld.
Ik heb nog niet getest wat er gebeurt als ik de pc uit de kast haal.
In elk geval alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Mischa
Topic: Computer fluit (via audio) (27-2-2011 15:04:00)De ingaande power gaat naar een Wago verdeelblok (industriële klemmen), vanwaar fase, aarde en nul rechtstreeks aan de netsnoeren worden gekoppeld.
Ik heb nog niet getest wat er gebeurt als ik de pc uit de kast haal.
In elk geval alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Mischa
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist mijn draaicase klaar, maar bij het testen een klein probleem:
Ik hoor de computer als een gek fluiten via de speakers. Ik weet zeker dat het de pc is, omdat het geluid weg is als ik deze uitzet. Zijn er mogelijkheden om dit fenomeen tegen te gaan of is het een kwestie van de pc eruit halen en in een aparte case zetten?
Het betreft een DAP case met 4HE aan de voorkant en achterkant en 10HE bovenop. De mixer is een Reloop RMX40BPM, deze ligt uiteraard bovenin. In het front zit een Behringer DCX2496 bevestigd en daaronder zit de pc (Dell GX280SFF). Ik heb de Behringer even uit de audioketen gelaten omdat ik deze nog moet instellen.
De koppeling tussen pc en mixer vindt plaats met 2 Behringer UCA202's.
Als er meer info nodig is, hoor ik het graag.
Groeten,
Mischa
Topic: DAP Palladium probleempje (15-9-2010 08:16:00)Ik heb zojuist mijn draaicase klaar, maar bij het testen een klein probleem:
Ik hoor de computer als een gek fluiten via de speakers. Ik weet zeker dat het de pc is, omdat het geluid weg is als ik deze uitzet. Zijn er mogelijkheden om dit fenomeen tegen te gaan of is het een kwestie van de pc eruit halen en in een aparte case zetten?
Het betreft een DAP case met 4HE aan de voorkant en achterkant en 10HE bovenop. De mixer is een Reloop RMX40BPM, deze ligt uiteraard bovenin. In het front zit een Behringer DCX2496 bevestigd en daaronder zit de pc (Dell GX280SFF). Ik heb de Behringer even uit de audioketen gelaten omdat ik deze nog moet instellen.
De koppeling tussen pc en mixer vindt plaats met 2 Behringer UCA202's.
Als er meer info nodig is, hoor ik het graag.
Groeten,
Mischa
bramb schreef:
Mijn versie van de 1200 heeft ingebouwde clip limiters aan boord, waar zitten die ergens gelocaliseerd in de versterker?Groeten,
Mischa
Tom schreef:
Tom kijkt wel goed, gewoon de surround aansluitingen pakken, voor een avondje werkt dat meestal wel.Het betreft hier een Dolby Pro Logic versterker die voorbereidt is voor DTS. Met andere woorden, in tegenstelling tot een normale Dolby Pro Logic versterker heeft deze gescheiden eindtrappen voor de surround kanalen. Het geluid dat via de surround uitgangen is begrensd tussen iets van 200Hz en 7kHz. Dit zijn de specs van Dolby Pro Logic en absoluut niet geschikt om als uitgang te gebruiken om een PA-set mee aan te sturen, zelfs niet voor één avondje.
Koop gewoon een klein goedkoop mengpaneeltje, dat werkt veeeele malen beter als prutsen via een home/hifi-versterker. Kijk voor mijn part eens naar zo´n Alecto ding. Is eigenlijk voor PA niet geweldig, maar het werkt wel.
Groeten,
Mischa