Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mischa72
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 30 bijdrage(n) van Mischa72 (Pagina: 1 van 3)
Topic: Zangmonitor (aktief) gezocht binnen strak budget (6-7-2016 20:51:00)
Het koor bestaat uit 20-25 personen.
Groeten,
Mischa
Topic: Zangmonitor (aktief) gezocht binnen strak budget (5-7-2016 22:23:00)Groeten,
Mischa
Het is eigenlijk de bedoeling dat ie voor het koor komt te liggen. Ik heb er op zich geen ervaring mee, maar als op een statief beter werkt, zal men daarvoor kiezen.
Groeten,
Mischa
Topic: Zangmonitor (aktief) gezocht binnen strak budget (4-7-2016 22:13:00)Groeten,
Mischa
Bedankt voor je reactie Dré. Hier kan ik al een kant op die ik in elk geval bespreekbaar kan maken.
Voor de duidelijkheid: ik ben op zoek naar één enkele NIEUWE monitor.
Groeten,
Mischa
Topic: Zangmonitor (aktief) gezocht binnen strak budget (3-7-2016 21:07:00)Voor de duidelijkheid: ik ben op zoek naar één enkele NIEUWE monitor.
Groeten,
Mischa
Beste mensen,
Ik heb een tijd geleden mijn LEM D400 verkocht aan een koor. Ik had hiervoor een complete set bij elkaar gezocht voor versterking van zang en het bijvoegen van begeleidingsmuziek. Men is erg tevreden over de set, maar aangezien de speakers richting zaal gericht worden, mist men af en toe de begeleidingsmuziek. Hiervoor hebben ze mij gevraagd om een monitor bij de set te zoeken, maar aangezien ik daar helemaal niet bekend mee ben, vraag ik jullie graag om raad. Het budget is zo'n €250-€300 en ze zouden volstaan met 1 monitor. Let op: Er is geen beschikking over een extra versterker, dus het zou een actieve monitor moeten zijn.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Mischa
Topic: LEM D400 repareren, waar? (2-3-2016 21:26:00)Ik heb een tijd geleden mijn LEM D400 verkocht aan een koor. Ik had hiervoor een complete set bij elkaar gezocht voor versterking van zang en het bijvoegen van begeleidingsmuziek. Men is erg tevreden over de set, maar aangezien de speakers richting zaal gericht worden, mist men af en toe de begeleidingsmuziek. Hiervoor hebben ze mij gevraagd om een monitor bij de set te zoeken, maar aangezien ik daar helemaal niet bekend mee ben, vraag ik jullie graag om raad. Het budget is zo'n €250-€300 en ze zouden volstaan met 1 monitor. Let op: Er is geen beschikking over een extra versterker, dus het zou een actieve monitor moeten zijn.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Mischa
Klopt helemaal Jeroen, maar als het goed is, is het probleem binnenkort opgelost.
Het is echt de woofer waarvan je voelt (en hoort) dat de spreekspoel in de magneet aanloopt.
Gr. Mischa
Topic: LEM D400 repareren, waar? (24-2-2016 22:20:00)Het is echt de woofer waarvan je voelt (en hoort) dat de spreekspoel in de magneet aanloopt.
Gr. Mischa
Beste mensen,
Inmiddels ben ik er (na lange tijd) achter dat het niet de versterker is die rottig doet, maar dat de basspeaker aanloopt. Vermoedelijk heeft de speaker eens een keer een fikse tik gehad en is de magneet verschoven oid. Je voelt als je op de konus duwt de spreekspoel "aanlopen".
Ik weet dat de speakers in de webshop nog te koop zijn, maar ik heb de set in principe verkocht aan een goede bekende, vandaar dat ik hoop op een aanbod van een goede gebruikte unit.
Met vriendelijke groeten,
Mischa
Topic: Het Punisher baskast topic (30-6-2014 11:41:00)Inmiddels ben ik er (na lange tijd) achter dat het niet de versterker is die rottig doet, maar dat de basspeaker aanloopt. Vermoedelijk heeft de speaker eens een keer een fikse tik gehad en is de magneet verschoven oid. Je voelt als je op de konus duwt de spreekspoel "aanlopen".
Ik weet dat de speakers in de webshop nog te koop zijn, maar ik heb de set in principe verkocht aan een goede bekende, vandaar dat ik hoop op een aanbod van een goede gebruikte unit.
Met vriendelijke groeten,
Mischa
Wat gaaf die achtergrond, een bovenetage vermomd als een gigantische antieke radio
Topic: Reloop RMX40 BPM één kanaal wel/niet (28-6-2014 14:13:00)
Dank je voor het antwoord Dré en Nijhuisr bedankt voor de tip. Daar ga ik na het weekend, als de hectiek voorbij is, eens mee aan de slag.
Gr. Mischa
Topic: Digitale speaker processor instellen????? (26-6-2014 16:06:00)Gr. Mischa
Die parametrische equaliser kun je alleen instellen als je meetapparatuur of een heel goed stel oren hebt. Je kunt dit vergelijken met een heel uitgebreide en nauwkeurige toonregeling. Om een globale basisinstelling te bereiken, zou je het volgende kunnen doen:
- Kijk naar de frequentiekarakteristieken van je speakers.
- Stel de crossovers in binnen de grenzen van je frequentiebereik. Als een topkast onder een bepaalde frequentie rottig gaat klinken, zet je het hoogdoorlaatfilter van de toppen boven deze frequentie. Hoe rekening met het afvalgedrag van het filter.
- Het hoogdoorlaatfilter van je sub zet je net boven de laagste frequentie die je hem wil laten weergeven, het laagdoorlaatfilter zet je op een dusdanige frequentie dat het -3dB punt van je sub ongeveer op dezelfde frequentie ligt als het -3dB punt van het hoogdoorlaatfilter van je toppen.
- Nu ga je luisteren en de zaak naar wens bijregelen.
Groeten,
Mischa
Topic: LEM D400 repareren, waar? (26-6-2014 15:48:00)- Kijk naar de frequentiekarakteristieken van je speakers.
- Stel de crossovers in binnen de grenzen van je frequentiebereik. Als een topkast onder een bepaalde frequentie rottig gaat klinken, zet je het hoogdoorlaatfilter van de toppen boven deze frequentie. Hoe rekening met het afvalgedrag van het filter.
- Het hoogdoorlaatfilter van je sub zet je net boven de laagste frequentie die je hem wil laten weergeven, het laagdoorlaatfilter zet je op een dusdanige frequentie dat het -3dB punt van je sub ongeveer op dezelfde frequentie ligt als het -3dB punt van het hoogdoorlaatfilter van je toppen.
- Nu ga je luisteren en de zaak naar wens bijregelen.
Groeten,
Mischa
Goeie tip ! Ik ken hem wel, maar had er niet meer aan gedacht. Daar binnenkort maar eens langs stappen. Repareren die zelf of sturen die op?
Gr. Mischa
Gr. Mischa