Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Koen van der k
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 79 bijdrage(n) van Koen van der k (Pagina: 2 van 8)
Topic: Stage Accompany Blue Box. (6-4-2010 18:52:00)... dat lijkt mij ook ... Of hij heeft in de knoop van 'n staande golf in z'n schuur gestaan oid ...Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (5-3-2010 09:32:00)Zo geavanceerd zijn processors (gelukkig) niet en zo zullen ze ook nooit worden geprogrammeerd. Dat zou betekenen dat muziek waar 'n bepaalde toon 'n bepaalde tijsconstante heeft eruit wordt gefilterd ? Wat zijn de criteria dan; 50Hz, of 50Hz met een harmonische, of 50Hz in het muziekfreq.spectrum (en ja, dat zit er natuurlijk wel degelijk in, check 'n willekeurig muzieknummer maar eens met een FFT analyzer) en op welk level zou begrenzing dan moeten plaatsvinden ? Dat is het doel niet van 'n processor en dat is ook zeker iets dat je niet wil. Daarbij is zo'n 50Hz brom meestal niet meer dan storend en in de meeste gevallen zeker niet schadelijk voor je apparatuur.
Ik kan het verhaal van die 50Hz, Digidrive / palladium versterker etc. overigens ook niet helemaal volgen. Heeftie 't nou over de netfrequentie of frequentie van ingangssignaal ? ... wazig verhaal.
Groeten !Topic: Versterker schoonmaken (aanslag e.d.) (1-3-2010 17:17:00)
... mja, toch weer wat gemengde gevoelens, is ook niet gek na 425938 keer failliet en doorstart. De originele naam zal wellicht door anderen zijn ingepikt, aan de andere kant wel 'n voordeel om met 'n nieuwe naam van start te gaan.
Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe producten, van het servicen van de oude producten ga je mijns inziens geen goede handel / omzet overhouden, dat spul staat meestal bij liefhebbers. Wat ik heb ervaren is dat veel professionele gebruikers (PA rental, theaters) van weleer hun SA materialen al lang hebben ingeruild voor ander materiaal dus ook daar weinig tot geen vervanging of servicing.
Om in deze tijd nog vanaf scratch (en met 'n discutabele commercieel verantwoorde reputatie) 'n merk te introduceren vind ik gewaagd, zoals gezegd toch benieuwd wat deze fanatiekelingen gaan bieden !
Topic: Ervaring met geluid op markten (5-4-2010 09:43:00)Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe producten, van het servicen van de oude producten ga je mijns inziens geen goede handel / omzet overhouden, dat spul staat meestal bij liefhebbers. Wat ik heb ervaren is dat veel professionele gebruikers (PA rental, theaters) van weleer hun SA materialen al lang hebben ingeruild voor ander materiaal dus ook daar weinig tot geen vervanging of servicing.
Om in deze tijd nog vanaf scratch (en met 'n discutabele commercieel verantwoorde reputatie) 'n merk te introduceren vind ik gewaagd, zoals gezegd toch benieuwd wat deze fanatiekelingen gaan bieden !
Men heeft het grofweg over "100V hoorns" en "topjes" (laagohmig) als weergevers, maar is het niet handiger om daar wat genuanceerder / detailleerder op in te gaan ?
100V kan prima klinken, denk aan 'n trafo in een standaard kastje. Een hoorn kan in sommige gevallen beter zijn voor de spraakverstaanbaarheid en throw; probeer met 'n 90x60 kastje maar eens dezelfde throw als een gemiddeld hoorntje te krijgen.
Alles valt of staat dus met welk materiaal er beschikbaar is en hoe het opgesteld staat.
Eén centerclustertje met 4 conventionele 60x40 topjes met ingebouwde trafo's is 'n optie voor 't veld (amprack op 'n veilige plaats en één 2x1mm2 kabeltje naar 't cluster), of als 't ver moet met hoorntjes. Met de opstelling in de straat 'n beetje letten op looptijdmaskering, dus zo opstellen dat je zo min mogelijk delay-effecten krijgt (met 'n centerclustertje heb je daar natuurlijk geen last van).
Betreft versterking kun je je standaard amps gebruiken, hoef je niet te investeren in 100V step up trafo's. Met zo'n 2x 150W heb je spanning genoeg voor één streng.
Hou ook even de praktische opmerkingen van Tom in je achterhoofd; gespecialiseerde "100V" omroepinstallatiebedrijven hebben dat wiel al uitgevonden (wetgeving, ophanging / doorprikken / etc). Praktisch gezien is het wezenlijk andere materie dan PA en moet je je afvragen of je zo'n klusje wel wil / kan.
Mogelijkheden genoeg dus ... knutsel ze !
Topic: Digico SD-9 (24-3-2010 15:43:00)100V kan prima klinken, denk aan 'n trafo in een standaard kastje. Een hoorn kan in sommige gevallen beter zijn voor de spraakverstaanbaarheid en throw; probeer met 'n 90x60 kastje maar eens dezelfde throw als een gemiddeld hoorntje te krijgen.
Alles valt of staat dus met welk materiaal er beschikbaar is en hoe het opgesteld staat.
Eén centerclustertje met 4 conventionele 60x40 topjes met ingebouwde trafo's is 'n optie voor 't veld (amprack op 'n veilige plaats en één 2x1mm2 kabeltje naar 't cluster), of als 't ver moet met hoorntjes. Met de opstelling in de straat 'n beetje letten op looptijdmaskering, dus zo opstellen dat je zo min mogelijk delay-effecten krijgt (met 'n centerclustertje heb je daar natuurlijk geen last van).
Betreft versterking kun je je standaard amps gebruiken, hoef je niet te investeren in 100V step up trafo's. Met zo'n 2x 150W heb je spanning genoeg voor één streng.
Hou ook even de praktische opmerkingen van Tom in je achterhoofd; gespecialiseerde "100V" omroepinstallatiebedrijven hebben dat wiel al uitgevonden (wetgeving, ophanging / doorprikken / etc). Praktisch gezien is het wezenlijk andere materie dan PA en moet je je afvragen of je zo'n klusje wel wil / kan.
Mogelijkheden genoeg dus ... knutsel ze !
Absoluut mooi speelgoed, heb bij 'n klant al 'n aantal keer met de SD8 mogen spelen, zeker icm MADI en 'n multitrack HD recorder op de bus heb je optimale functionaliteiten en bedieningsgemak waarbij je gelijk al je outboard gear overbodig maakt.
De SD9 (en alles wat erna gaat komen) kan dat alleen maar verder verbeteren.
Groeten !
Topic: Dap Vision 3500 overleden... => reanimatie (21-3-2010 18:51:00)De SD9 (en alles wat erna gaat komen) kan dat alleen maar verder verbeteren.
Groeten !
Na al het gepruts van de voorgaande posts is het in jouw geval wellicht ook handiger 't ding naar 'n reparateur te brengen ? Beetje kort door de bocht misschien maar op afstand 'n storingsanalyse of nuttig reparatie-advies geven voor een dergelijke probleemomschrijving is niet reeel.
Succes !
Topic: rechtse kanaal opeens zachter bij p2000 (21-3-2010 16:57:00)Succes !
Probeer eerst eens 'n nieuw toetsenbord (of leer typen), breng daarna 't ding gewoon naar n reparateur.
Succes ...
Topic: Numark CDN-35 leest cd's niet meer (19-3-2010 08:23:00)Succes ...
In het kader van "nooit te laat / oud om iets te leren"; focus en tracking gain / offset kun je bij dat soort spelertjes toch niet instellen ? Hou je enkel de laserstroompot op de unit zelf over ... lijkt me niet de bedoeling toch ?
In 99 van de 100 gevallen zijn bij mij na vervanging van de laserunit leesproblemen verdwenen, dat zijn over het algemeen wel allemaal standaard CD-spelers (numarks / JB / whatever met Sony loopwerkje). Af en toe wat mechanisch ongerief (slippende snaartjes, afgebroken nokjes etc.) maar da's 'n ander verhaal.
Ohja, leest 't ding de eerste of de laatste tracks niet meer ?
Groeten !
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (14-3-2010 20:05:00)In 99 van de 100 gevallen zijn bij mij na vervanging van de laserunit leesproblemen verdwenen, dat zijn over het algemeen wel allemaal standaard CD-spelers (numarks / JB / whatever met Sony loopwerkje). Af en toe wat mechanisch ongerief (slippende snaartjes, afgebroken nokjes etc.) maar da's 'n ander verhaal.
Ohja, leest 't ding de eerste of de laatste tracks niet meer ?
Groeten !
Grootste veroorzakers zijn telkens weer de agregaten, slecht onderhouden waardoor ze uitvallen. Iets dat bij de verantwoording van huurder / verhuurder ligt en waar je als geluidsverhuurder weinig zicht op hebt.
Wat je eraan kan doen is 'n onder- / overspanningsrelais en frequentie"waker" met dikke contactor voor je amprack schakelen. Dat kost wel wat maar dan ben je er ook klaar mee.
Groeten !
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (5-3-2010 11:15:00)Wat je eraan kan doen is 'n onder- / overspanningsrelais en frequentie"waker" met dikke contactor voor je amprack schakelen. Dat kost wel wat maar dan ben je er ook klaar mee.
Groeten !
Dré] schreef:
... Lijkt me een broodje aap eerlijk gezegd.Sgrovert schreef:
Als een processor alleen 50 Hz binnen krijgt lijkt het me een zeer goede zaak dat hij ermee kapt. Op het moment dat de processor detecteerd dat er alleen maar 50 Hz aanwezig is, lijkt het me een zeer goede zaak dat hij geen output geeft, daar de kans 99,9% is, dat er wat mis is in de signaalweg.Ik kan het verhaal van die 50Hz, Digidrive / palladium versterker etc. overigens ook niet helemaal volgen. Heeftie 't nou over de netfrequentie of frequentie van ingangssignaal ? ... wazig verhaal.
Groeten !
Amps zijn je zeer dankbaar voor dit werk
netjes ... !
Wat ik vaker bij deze amps (en andere Duitse industriele electronica uit de jaren 80) tegenkom zijn slechte elco's, met name die "rode plastic tonnetjes". Mocht je de print er nog uit willen halen dan zou dat een mooie gelegenheid zijn meteen die dingen te vervangen.
Betreft het periodiek reinigen van amps met water heb ik geen ervaring, lijkt me ook nogal tricky. Veelal volstaan 'n kwast, compressortje en stofzuiger prima.
Groeten !
netjes ... !Wat ik vaker bij deze amps (en andere Duitse industriele electronica uit de jaren 80) tegenkom zijn slechte elco's, met name die "rode plastic tonnetjes". Mocht je de print er nog uit willen halen dan zou dat een mooie gelegenheid zijn meteen die dingen te vervangen.
Betreft het periodiek reinigen van amps met water heb ik geen ervaring, lijkt me ook nogal tricky. Veelal volstaan 'n kwast, compressortje en stofzuiger prima.
Groeten !