Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Davasch
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Davasch (Pagina: 2 van 11)
Topic: PA markt 2014 datum: 29 maart (22-3-2014 13:47:00)
Ik ga er ook heen
Topic: Versterkermodules (19-3-2014 12:58:00)
Bedankt voor de reacties tot nu toe, zitten inderdaad dingen tussen waar ik niet direct aan gedacht had.
...
Anders de hele boel verkopen en actieve kopen. Kost je waarschijnlijk evenveel en veel minder problemen en moeite.Omdat dat speakertje van 400,- prima klinkt
. Ok, serieus: ik heb redelijk wat (actief) dB Technologies staan maar zou deze ook graag af en toe actief gebruiken. Als wat ik wil mogelijk is zou me dat ongeveer 550,- kosten. Daarvoor koop je natuurlijk niet 4 actieve speakers (al dan niet tweedehands).
Ik ben niet vies van wat geknutsel, maar het resultaat moet dan natuurlijk wel goed zijn. Aangezien er ook een actieve versie van de X-12 bestaat (X-12A) lijkt me dit wel te kunnen, enige wat me inderdaad problematisch lijkt is het verschil tussen de twee kasten. Als ik elke speaker van een versterkermodule moet voorzien (om verschillen te voorkomen) ben ik het met je eens dat het financieel interessanter is om gewoon alles te verkopen en kant-en-klaar te kopen.
Mocht dit allemaal niet blijken te kunnen ga ik ze verkopen en koop ik wel twee actieve kasten in dezelfde serie als ik al heb.
Topic: Versterkermodules (18-3-2014 23:34:00)Frank76 schreef:
Waarom zou je een speakertje van 400 euro actief willen maken?...
Anders de hele boel verkopen en actieve kopen. Kost je waarschijnlijk evenveel en veel minder problemen en moeite.
. Ok, serieus: ik heb redelijk wat (actief) dB Technologies staan maar zou deze ook graag af en toe actief gebruiken. Als wat ik wil mogelijk is zou me dat ongeveer 550,- kosten. Daarvoor koop je natuurlijk niet 4 actieve speakers (al dan niet tweedehands). Ik ben niet vies van wat geknutsel, maar het resultaat moet dan natuurlijk wel goed zijn. Aangezien er ook een actieve versie van de X-12 bestaat (X-12A) lijkt me dit wel te kunnen, enige wat me inderdaad problematisch lijkt is het verschil tussen de twee kasten. Als ik elke speaker van een versterkermodule moet voorzien (om verschillen te voorkomen) ben ik het met je eens dat het financieel interessanter is om gewoon alles te verkopen en kant-en-klaar te kopen.
Mocht dit allemaal niet blijken te kunnen ga ik ze verkopen en koop ik wel twee actieve kasten in dezelfde serie als ik al heb.
Het is nogal een verhaal geworden, maar mijn vraag ik eigenlijk simpel: heeft er iemand ervaring met inbouwversterkers?
Stel(...
), ik heb vier DAP XT-12T topkasten die ik graag actief zou willen gaan gebruiken. Wanneer ik vier kasten gebruik zullen er altijd twee naast elkaar komen, deze zouden dus een versterker kunnen delen (de twee bij elkaar mogen hetzelfde signaal krijgen). Een kast wordt dan actief, de passieve kast wordt dan met (een korte) speakonkabel op de actieve aangesloten. Een XT-12T heeft een belastbaarheid van 450W.
Waarom niet gewoon actieve kasten kopen? Ik ben tevreden over deze kasten en met een relatief kleine investering lijkt me dit een mooie manier om ze af en toe tussen m'n andere actieve speakers in te zetten.
Een kleine gang langs de webshop en een speurtocht op internet geeft mij de volgende modules:
Wanneer ik uit bovenste modules een keuze zou moeten maken neig ik naar de JB AVM-3. De AVM-1lijkt me wat weinig vermogen te leveren. Een AVM-2 zou voldoende zijn, de AVM-3 is echter goedkoper en heeft nog wat meer vermogen (wel net onder de 'neem 2x vermogen van de speaker als versterkervermogen, dat lijkt me netjes?) en kan als bonus later altijd nog in een sub gebruikt worden.
Topic: Jem rookvloeistof (16-12-2013 03:01:00)Stel(...
), ik heb vier DAP XT-12T topkasten die ik graag actief zou willen gaan gebruiken. Wanneer ik vier kasten gebruik zullen er altijd twee naast elkaar komen, deze zouden dus een versterker kunnen delen (de twee bij elkaar mogen hetzelfde signaal krijgen). Een kast wordt dan actief, de passieve kast wordt dan met (een korte) speakonkabel op de actieve aangesloten. Een XT-12T heeft een belastbaarheid van 450W.Waarom niet gewoon actieve kasten kopen? Ik ben tevreden over deze kasten en met een relatief kleine investering lijkt me dit een mooie manier om ze af en toe tussen m'n andere actieve speakers in te zetten.
Een kleine gang langs de webshop en een speurtocht op internet geeft mij de volgende modules:
- JB Systems AVM-1
300W@8ohm, 500W@4ohm, € 209,00
Lijkt vooral op toppen gericht (minste vermogen, enkel een lowcut-filter) - JB Systems AVM-2
500W@8ohm, 850W@4ohm, € 316,00
Te gebruiken op zowel top als sub (door omschakelbaar filter: high/low pass) - JB Systems AVM-3
800W@8ohm, 1300W@4ohm, € 269,00
Te gebruiken op zowel top als sub (door omschakelbaar filter: high/low pass), verbazingwekkend genoeg goedkoper dan z'n lichtere broertje (AVM-2) die volgens mij verder identiek is?!? - Hypex PSC2.400
2x 400W@4ohm, € 302,00 (incl. BTW)
Ziet er qua functies goed uit (via USB te configureren), ook de prijs is acceptabel, op 8 ohm blijft er helaas veel te weinig vermogen over. - Hypex PSC2.700
2x 700W@4ohm € 556,00 (incl. BTW)
Zelfde punten als de module hierboven. 700W@4ohm, vertaald zich waarschijnlijk naar +/- 400W@8ohm (?) en dat lijkt me nog steeds te weinig. Tevens onaantrekkelijk door de prijs. - Powersoft modules
Ziet er erg goed uit, maar vrees het prijskaartje wat hieraan vast zit (RS485, ethernet, updatebaar, dsp). Deze geavanceerde functies heb ik natuurlijk niet nodig en dan is het zonde om daarvoor te betalen. Tevens zie ik niet direct een aansluitpaneel, het lijkt meer iets voor producenten om in hun product te integreren. - Pascal modules
Zelfde verhaal als hierboven, ziet er erg goed uit maar een beetje overkill voor mijn toepassing.
Wanneer ik uit bovenste modules een keuze zou moeten maken neig ik naar de JB AVM-3. De AVM-1lijkt me wat weinig vermogen te leveren. Een AVM-2 zou voldoende zijn, de AVM-3 is echter goedkoper en heeft nog wat meer vermogen (wel net onder de 'neem 2x vermogen van de speaker als versterkervermogen, dat lijkt me netjes?) en kan als bonus later altijd nog in een sub gebruikt worden.
Ik ben ook benieuwd naar de Steam emulation. Lijkt me in combinatie met verticale rookmachines erg leuk om op een goedkope en voor leken (waar ik mijzelf op het gebied van CO2 ook onder schaar
) veilige manier een CO2-achtig effect te krijgen.
Topic: Overstap van Windows naar MAC (problemen met rekordbox & hardeschijf) (29-11-2013 12:38:00)
) veilige manier een CO2-achtig effect te krijgen.Wat niet kan is het één op één omzetten van je library van Windows naar OSX. Door het verschil in directorystructuur (schijfletters in Windows, volumenamen in OSX) kreeg Pioneer het niet voor elkaar om zijn software zo te maken dat het uitwisselbaar is
.
Wat wel kan is de muziek vanaf je externe harddisk (eerst naar je laptop kopiereen? en dan) toevoegen aan Rekordbox (zie voor het uitlezen van de externe HD het uistekende verhaal hierboven
). Je bent dan wel de 'rekordbox eigen' metadata kwijt zoals beatgrid en cuepoints. Voor zover ik weet is hier geen oplossing voor die te behouden.
Als je veel eigen playslists gemaakt hebt die niet ook zo geordend is als een directory kan je op je Windows pc de playlist exporteren en imporeren op de nieuwe installatie.
Als alles weer ingericht is zoals het was en je nieuwe muziek download zou dit zonder problemen moeten werken, het is verder gewoon hetzelfde programma dus worden dezelfde audioformaten ondersteund als onder Windows.
Topic: CDJ 900 Nexus topic (19-11-2013 15:32:00)
.Wat wel kan is de muziek vanaf je externe harddisk (eerst naar je laptop kopiereen? en dan) toevoegen aan Rekordbox (zie voor het uitlezen van de externe HD het uistekende verhaal hierboven
). Je bent dan wel de 'rekordbox eigen' metadata kwijt zoals beatgrid en cuepoints. Voor zover ik weet is hier geen oplossing voor die te behouden. Als je veel eigen playslists gemaakt hebt die niet ook zo geordend is als een directory kan je op je Windows pc de playlist exporteren en imporeren op de nieuwe installatie.
Als alles weer ingericht is zoals het was en je nieuwe muziek download zou dit zonder problemen moeten werken, het is verder gewoon hetzelfde programma dus worden dezelfde audioformaten ondersteund als onder Windows.
Ik vraag me af of er Wi-Fi in zit:
Topic: Huur hybrides iven (3-10-2013 17:54:00)The player is Wi-Fi compatible, so – in addition to USB – DJs can connect wirelessly from their laptop, PC, smartphones and tablets when the player is hard wired to a wireless router.
Verder heb ik vaak het idee dat de nieuwe features die Pioneer introduceert vaak ook met een software update gerealiseerd zouden kunnen worden, maarja.. de kassa moet blijven rinkelen hè
Ik heb er 4 te koop staan, mocht je daar misschien ook in geinteresseerd zijn. Verhuur kan ook, maar is nogal ver lijkt me
Topic: advies bij vervangen van ev rx set voor aktieve sub top set (9-8-2013 12:13:00)
Ik heb nog een rackje te koop staan
Topic: DI-box omgekeerd gebruiken (15-7-2013 12:07:00)
Ziet er ook goed uit ja, ik zie alleen beetje op tegen het gepriegel met een losse adapter. Terwijl voor deze toepassing (mixer met goede uitgang, geen instrumenten oid) passief gewoon voldoet(?).
Topic: DI-box omgekeerd gebruiken (15-7-2013 12:03:00)Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, hier heb ik zeker wat aan!
De Neutrik-oplossing spreekt me wel aan, voor mijn toepassing lijkt het met dat ik bet beter deze (en zijn rode broertje) bestel toch? Zelfde specificaties enkel andere XLR-connector.
Dré schreef:
De Neutrik NA2M-D0B-TX en Neutrik NA2M-D2B-TX kunnen ook prima. Verschil tussen de 2 is de kleur van het tulp chassisdeeltje (zodat je links en rechts wellicht wat beter uit elkaar kan houden).