Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DRS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 26 bijdrage(n) van DRS (Pagina: 2 van 3)
Topic: Catch voor frontdeksel (29-7-2009 18:20:00)Nee. Zeer zeker niet.
De uitleg van )Pieter( is helemaal juist.
Het gaat dus om die stalen beugels met een opening (catch), waar het vlinderslot in vastgrijpt. Die catch is mooi 'weggewerkt' in/om het hout van de luidsprekerkast.
Ik kan ook nog steeds geen duidelijke(re) foto vinden.... ik blijf zoeken.
EDIT: link naar voorbeeldTopic: Catch voor frontdeksel (13-2-2009 12:48:00)
Ik heb uiteindelijk de genoemde catches van Penn gebruikt:
klik (lsp's hier nog zonder deksel). Iets meer foto's vind je hier.
Het betreft een zelfbouw project van (nu) acht laagkasten.
Groet,
Elroy
Topic: Grootte van oppervlak van basreflexpoort(en) (12-5-2009 20:05:00)klik (lsp's hier nog zonder deksel). Iets meer foto's vind je hier.
Het betreft een zelfbouw project van (nu) acht laagkasten.
Groet,
Elroy
Webbie,
Dit zijn geen prototypes meer, maar de 'originele'.
De pijpen worden ook vastgezet op de bracing die er onderdoor loopt.
De laagkasten lopen (nu) door tot 110Hz. Zou zo'n korfje toch nog zinvol zijn?
De schroefgaten zijn inmiddels dichtgestopt (met Sikkens Componex WRT), en de kasten geschuurd.
Nog wat rondingen frezen, en een (dunne) laag grondverf aanbrengen....voordat de warnex er op gaat.
Groet,
Topic: Grootte van oppervlak van basreflexpoort(en) (12-5-2009 10:57:00)Dit zijn geen prototypes meer, maar de 'originele'.
De pijpen worden ook vastgezet op de bracing die er onderdoor loopt.
De laagkasten lopen (nu) door tot 110Hz. Zou zo'n korfje toch nog zinvol zijn?
De schroefgaten zijn inmiddels dichtgestopt (met Sikkens Componex WRT), en de kasten geschuurd.
Nog wat rondingen frezen, en een (dunne) laag grondverf aanbrengen....voordat de warnex er op gaat.
Groet,
We zijn alweer heel wat maanden verder (
) , maar voor geinteresseerden hierbij een paar foto's.
Het hout is gezaagd op een computergestuurde zaagtafel met een precisie van 0,1 mm!
Afwerking volgt binnen enkele weken.
Groet,
Elroy
Topic: Catch voor frontdeksel (8-5-2009 13:42:00)
) , maar voor geinteresseerden hierbij een paar foto's. Het hout is gezaagd op een computergestuurde zaagtafel met een precisie van 0,1 mm!
Afwerking volgt binnen enkele weken.
Groet,
Elroy
@Yoeri,
Ik heb een aantal nieuwe (ongebruikte) zwarte catches liggen....
Ik heb je een mail gestuurd.
Gr,
Elroy
Topic: Catch voor frontdeksel (21-4-2009 22:33:00)Ik heb een aantal nieuwe (ongebruikte) zwarte catches liggen....
Ik heb je een mail gestuurd.
Gr,
Elroy
Math heeft het over de L2470 van Penn.
Ik was op zoek naar andere...
Topic: Catch voor frontdeksel (4-4-2009 12:47:00)Ik was op zoek naar andere...
Nou, heel graag!
Groet,
Elroy
Topic: Catch voor frontdeksel (15-2-2009 16:55:00)Groet,
Elroy
Webbie, Daniel-Sound,
Die oplossing van sa ziet er zeker ook goed uit.
Wat ik wil is een transport/beschermdeksel voor de fronten van de subs. Zoals vele merken dat hebben (eenieder heeft al menig foto kunnen vinden) zoek ik dus die U-beugel met spleet (...ehhh, dat vrouwtjes ding dus waar een vlinderslot in kan vasthaken).
De wielen komen bij mij achterop elke sub (vind ik praktischer). Een sub kan dan ook als 'transport wagentje' worden gebruikt (losse cases er boven op), en kunnen gestapeld worden tijdens vervoer.
Het front is natuurlijk makkelijk weer te voorzien van een nieuw laagje, als deze beschadigd raakt.
Volgens mij weten jullie nu wel wat ik zoek, maar.... waar kan ik die dingen krijgen?
Ben ik echt een van de weinige die daar naar op zoek is?
Topic: Catch voor frontdeksel (13-2-2009 19:42:00)Die oplossing van sa ziet er zeker ook goed uit.
Wat ik wil is een transport/beschermdeksel voor de fronten van de subs. Zoals vele merken dat hebben (eenieder heeft al menig foto kunnen vinden) zoek ik dus die U-beugel met spleet (...ehhh, dat vrouwtjes ding dus waar een vlinderslot in kan vasthaken).
De wielen komen bij mij achterop elke sub (vind ik praktischer). Een sub kan dan ook als 'transport wagentje' worden gebruikt (losse cases er boven op), en kunnen gestapeld worden tijdens vervoer.
Het front is natuurlijk makkelijk weer te voorzien van een nieuw laagje, als deze beschadigd raakt.
Volgens mij weten jullie nu wel wat ik zoek, maar.... waar kan ik die dingen krijgen?
Ben ik echt een van de weinige die daar naar op zoek is?
Imco schreef:
Bedoel je niet gewoon de helft van een vlindersluiting? Het stuk van 39 hoog.De uitleg van )Pieter( is helemaal juist.
Het gaat dus om die stalen beugels met een opening (catch), waar het vlinderslot in vastgrijpt. Die catch is mooi 'weggewerkt' in/om het hout van de luidsprekerkast.
Ik kan ook nog steeds geen duidelijke(re) foto vinden.... ik blijf zoeken.
EDIT: link naar voorbeeld
Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn. Blijkbaar niet.
Vlindersluitingen op het deksel haken zich vast in deze catches op de luidsprekerkast.
Close-up foto's kan ik moeilijk even vinden maar bij deze een aantal links:
voorbeeld catch aan linker en rechterzijde
Verder te vinden bij bijvoorbeeld:
dbaudio (catch aan boven-en onderzijde)
twaudio open hier de productinfo PDF te vinden onderaan de pagina (catch aan boven- en onderzijde)
Topic: Catch voor frontdeksel (13-2-2009 10:29:00)Vlindersluitingen op het deksel haken zich vast in deze catches op de luidsprekerkast.
Close-up foto's kan ik moeilijk even vinden maar bij deze een aantal links:
voorbeeld catch aan linker en rechterzijde
Verder te vinden bij bijvoorbeeld:
dbaudio (catch aan boven-en onderzijde)
twaudio open hier de productinfo PDF te vinden onderaan de pagina (catch aan boven- en onderzijde)
Weet iemand waar je die catches kunt vinden/krijgen die worden gebruikt om frontdeksels op luidsprekerkasten vast te klemmen? Je ziet ze bij bijna alle (profi)merken. Het is een U-vorm met een kleine opening/spleet die op de kopse kant aan de voorzijde van de kast zit. Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel.
Zoiets als die van Penn (heb ik hier liggen), maar ik zoek eigenlijk toch dit U-model.
Groet,
Elroy
Zoiets als die van Penn (heb ik hier liggen), maar ik zoek eigenlijk toch dit U-model.
Groet,
Elroy