Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DonJerone
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 44 bijdrage(n) van DonJerone (Pagina: 2 van 5)
Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (12-6-2006 17:18:00)
Bovendien als je goed had gelezen heb ik het over 3 pci sloten gehad. (die zitten dus op 1 risercard)Owk, kijk en daar begreep ik hem even verkeerd. In een asus low-profile kastje wat ik een tijdje geleden eens monteerde kon je 3 low profile pci sloten gebruiken, maar d.m.v. een riser bleven er hier maar 2 gewone pci-sloten van over. (Dit door een onhandige constructie met AGP slot...)
Een oplossing met 1 geluidskaart is natuurlijk ook een leuk idee als het echt compact moet.Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (12-6-2006 12:30:00)Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (12-6-2006 12:25:00)
Was wat gedoe met het routen van de kabels, maar qua hoogte past het pricies.Ja dat viel mij ook op. Het kan gewoon, alleen hebben de meeste voedingen alle kabels op een ongunstig punt zitten. Even dremelen doet wonderen. Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (11-6-2006 00:43:00)Als jij ze hebt liggen dan bestaan ze dus, kon ik ze alleen niet zo snel vinden. (Btw, mATX voeding? 1*5.25? 1*3.5?)
Als ze binnen de 9cm blijven, en je hebt er "een paar", wil ik er best 1 of 2 overnemen
Een andere reden dat ik twijfelde is dat een PCI slot (op het blote oog, heb geen meetlint hier) al erg dicht tegen de 9cm aan zit.Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (11-6-2006 00:10:00)
Slechts 2 he hoog en heeft tevens uitbreidings mogelijkheden. (3 pci slots) Breedte is minder dan 19".
Interne aanwezige koeling werkt prima.Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier mij twijfels over heb. in deze lijst:
https://tweakers.net/pricewatch/cat/414 heb ik er nog niet een gevonden die 9cm is en niet low profile Heb nog niet de hele lijst doorgespit maar tot nu nog geen geschikte gezien. (als iemand er eentje vindt rond de 9cm hoor ik het graag.)
Neemt niet weg dat als je zelf een kastje maakt (hout, alu ect.) je 2HE sowieso haalt.
Laagste tot nu toe: https://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13918&specs=1 met 135mm
Een HD verticaal of horizontaal monterern i.v.m. bewegingen schrijfkop e.d. moet ,als ik diverse andere topics lees, niets uitmaken. (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/515177///harddisk,verticaalTopic: Computerkast in 19" kast bouwen (10-6-2006 23:28:00)Een appart DMX lichttafeltje zal ik er niet in schroeven... Lichtsturing (de gewone tafels) zit in apparte kisten, de pc zou een alles in 1 oplossing moeten zijn. Wel is 3HE voor een BPM studio controllertje erg leuk. Dat een volgende pc in echte flightcase komt was mij al duidelijk, maar naast het 17" schermpje moet er ook een bpm controller in kunnen. Ga van de week rustig eens de prodjuser kistjes bekijken. (ben lui, geen zin om zelf te bouwen
)
kandidaten:
www.new-line.nl/v/12247
www.new-line.nl/v/12248
ligt er aan hoe "plat ik de pc kan krijgen"Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (10-6-2006 23:19:00)
https://img121.imageshack.us/img121/2732/img0140large6zm.jpg
Gewoon in de kast geschroeft zonder enige vorm van demping...Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (10-6-2006 10:07:00)
...
Ik hoop dat je hier iets mee kan ^^.
BasJe idee is mij duidelijk en ik heb zelf ook serieus overwogen om een custom made mATX kastje te bouwen (maar 1HE red je niet met ee S-A mATX plankje, 2HE wordt ook krapjes) voor dit project omdat:
-Exact op maat en pas daardoor makkelijkker in de kist.
-Geen loze ruimte in PC zoals nu het geval is (ongebruikte 5.25" bays)
-Had ik er gelijk hotswap bays aan de voorkant gemonteerd (i.c.m. raid 1 of 5 array een zeer veilige oplossing)maar was het een veel tijdrovender klusje geworden.
Maar ik heb het niet gedaan omdat dit erg veel tijd kost. Dit is gewoon een "leuk geintje", op het moment dat ik zelf een mooie kast ga bouwen moet het geheel in een ECHTE flichtcase, komt er een snellere pc in, had ik een redundante voeding gewilt ect. De bedoeling was om te kijken of het bevalt zo'n apparaat te hebben. Daarbij had ik dit mATX kastje nog liggen en zit hij precies span in de kist.
Over de demping van schokken tijdens het vervoer heb je zeker een punt. Maar ik vraag mij af in hoeverre
een stuk schuim hier tegen beschermt. Ik ga nu gewoon kijken waarneer de 2 schijfjes die er nu in zitten
overlijden
. (gaat vandaag maar weer eens de SMART status bekijken)
De PC is nu een tijdje in gebruik en bevalt best goed. Nu eerst de dmx module proberen en dan maar eens aan het ontwerp van een MKII beginnen, waarin alle, bruikbare, suggesties worden meegenomen
.Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (9-6-2006 00:48:00)Nee dat natuurlijk niet, maar het idee hieracher is het volgende: Zelf ben ik de lichtpik bij ons, draaien doe ik dan ook net zo goed als opa's bromtol. Daarom is voor de Sportdagen, toernooien ect. waar wij veel apparatuur aan leveren een systeem als dit erg praktisch (kan ik me ook eens nuttig maken :P ). Maar bij de gebruikelijke feesten, bruiloften en partijen is er natuurlijk een DJ aanwezig die met hun eigen collectie cd's over onze 800's draaien. Dan wordt deze pc niet voor het geluid gebruikt en vind ik het best een reeele optie om hier van een mooie lichtsturing te maken. (dankzij 17" 1280*1024 heb je ook het nodige overzicht)Helemaal gelijk in. De BPM licentie heb ik natuurlijk niet op gok gekocht maar onze DJ kende dit vanuit zijn tijd dat hij nog veel in kroegen werkte. En ik moet toegeven; zelfs ik als lichtpik snap hoe alles werkt, ideaal om een uur of 3 in laden en ik kan rustig een kopje koffie gaan drinken, bij een sportdag oid.
Voor de lichtsturing ben ik me lekker aan het verdiepen in de nodige converters en software (zit nu met freestyler te spelen) Ik stond er altijd lichtelijk sceptisch tegenover (zonder enige rationele motivering :P ) maar nu ik het allemaal zo zie begin ik steeds enthousiaster te worden.
Zodra de DMX controller erbij komt zal ik het resultaat zeker even laten zien.Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (9-6-2006 00:35:00)
https://img146.imageshack.us/img146/5361/img0127large8qg.jpgBen ik nou zo scheel, of zit hier de koeling nog niet in gemonteerd?oeps verkeerde foto erbij gezet.Zal morgen even de goede doen.
KVM schreef:
Hier denk je dus duidelijk verticaal i.p.v. horizontaal.Bovendien als je goed had gelezen heb ik het over 3 pci sloten gehad. (die zitten dus op 1 risercard)
Tevens zijn er goede geluidskaarten met 4 outputs te koop voor rond de 100 euro.
Lan kaartje hoeft overigens niet op de Compaq, er zit namelijk al een lan output op.
Zelf gebruik ik een linksys wireless kaart, puur vanwege het gemak.
Helaas heeft het mobo wat ik nu gebruik geen onboard lan, wireless was nog niet eens in me opgekomen. Terwijl dit eigelijk veel makkelijker is en ik hier zelfs nog een usb-g stickje heb liggen. (schaam schaam)Lan kaartje hoeft overigens niet op de Compaq, er zit namelijk al een lan output op.
Zelf gebruik ik een linksys wireless kaart, puur vanwege het gemak.
Een oplossing met 1 geluidskaart is natuurlijk ook een leuk idee als het echt compact moet.
Geen idee, misschien nog nooit een printje (risercard) gezien die je in het slot steekt zodat je de pci kaarten horizontaal krijgt i.p.v. vertikaal?
Jawel hoor, maar dan kom ik in de knoei omdat ik 2 geluidskaarten en 1 gbit lan kaartje kwijt moet.Als 2He nog te hoog is zijn er zelfs 1He nieuwe versies te koop (wel een stuk duurder), kwestie van goed zoeken op internet.
Als ik er zo over nadenk dan maken die enkele cm mij niet erg veel uit. Dit omdat de kist in onze meubels staat en deze voor kisten met 4HE front op hoogte zijn gemaakt. Maar zeker bedankt voor de suggesties, krijg erg veel zin om al te beginnen met tekenen. Aart schreef:
Hum.. Ik heb toch pas echt een normale cheapo ATX voeding in een 2U kast gebouwd. Plaatje (Geen mediamachine maar een webserver btw).Was wat gedoe met het routen van de kabels, maar qua hoogte past het pricies.
KVM schreef:
Ik niet, heb hier meerdere compacs en die zijn echt rond de 2He. In deze kastjes heb je ook vrijwel geen loze ruimte.Als ze binnen de 9cm blijven, en je hebt er "een paar", wil ik er best 1 of 2 overnemen
Een andere reden dat ik twijfelde is dat een PCI slot (op het blote oog, heb geen meetlint hier) al erg dicht tegen de 9cm aan zit.Even het topic vlot bekeken, naar mijn idee heeft men het over een "thuis" situatie, wel wat anders als o.t.r.
Martin.
Ze hebben het idd over thuissituatie, maar de reden dat ik in het begin ook een 2.5" laptop schijfje gebruikte is dat Hd's sowieso schokken niet lief vinden. Laptop schijf is hier meer geschikt voor, logisch. Denk dat ik maar een mirror maak van de schijf die er nu in zit en rustig ga wachten hoelang het duurt voor deze kapot is (spare natuurlijk wel altijd meenemen...) Als deze gemiddeld een jaartje meegaan vind ik het al lang best.Martin.
KVM schreef:
Erg plat, zoals ik reeds eerder melde zijn er volop compaqs ens/sff modellen te koop voor weinig.Slechts 2 he hoog en heeft tevens uitbreidings mogelijkheden. (3 pci slots) Breedte is minder dan 19".
Interne aanwezige koeling werkt prima.
https://tweakers.net/pricewatch/cat/414 heb ik er nog niet een gevonden die 9cm is en niet low profile Heb nog niet de hele lijst doorgespit maar tot nu nog geen geschikte gezien. (als iemand er eentje vindt rond de 9cm hoor ik het graag.)
Neemt niet weg dat als je zelf een kastje maakt (hout, alu ect.) je 2HE sowieso haalt.
Laagste tot nu toe: https://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13918&specs=1 met 135mm
De een gebruikt wel demping, de ander niet. Als je het niet gebruikt zou ik de HD niet zo plaatsen.
Jij gebruikt namelijk nu een tower als desktop, er zijn inderdaad towers die dat kunnen, maar dan kan je je HD/CD tray draaien. Zo'n type heb ik hier ook nog die heeft een hoogte van 3He.
Jij gebruikt namelijk nu een tower als desktop, er zijn inderdaad towers die dat kunnen, maar dan kan je je HD/CD tray draaien. Zo'n type heb ik hier ook nog die heeft een hoogte van 3He.
Een HD verticaal of horizontaal monterern i.v.m. bewegingen schrijfkop e.d. moet ,als ik diverse andere topics lees, niets uitmaken. (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/515177///harddisk,verticaal
big bang schreef:
Wat mij erg handig lijkt is dat je vooraan nog 3HE overlaat. Hier kun je dan naar gelang de functie een BPM controller instoppen of een faderpaneeltje als dit.
)kandidaten:
www.new-line.nl/v/12247
www.new-line.nl/v/12248
ligt er aan hoe "plat ik de pc kan krijgen"
Misschien is het mogelijk dat je een foto post? Das makkelijk voor de mensen die ietwat visueel ingesteld zijn =).
Bas
Waar had je een foto van willen zien? Hoe de HD's nu zitten? Bas
https://img121.imageshack.us/img121/2732/img0140large6zm.jpg
Gewoon in de kast geschroeft zonder enige vorm van demping...
basbox112 schreef:
Even terug naar de computerkast zelf, waarom niet gewoon op een zogenaamde 'inlay' leggen (op de kant dus) en met (geimpregneerde) spanband vastzetten, of is dit iets te creatief (lees: niet veilig)?...
Ik hoop dat je hier iets mee kan ^^.
Bas
-Exact op maat en pas daardoor makkelijkker in de kist.
-Geen loze ruimte in PC zoals nu het geval is (ongebruikte 5.25" bays)
-Had ik er gelijk hotswap bays aan de voorkant gemonteerd (i.c.m. raid 1 of 5 array een zeer veilige oplossing)maar was het een veel tijdrovender klusje geworden.
Maar ik heb het niet gedaan omdat dit erg veel tijd kost. Dit is gewoon een "leuk geintje", op het moment dat ik zelf een mooie kast ga bouwen moet het geheel in een ECHTE flichtcase, komt er een snellere pc in, had ik een redundante voeding gewilt ect. De bedoeling was om te kijken of het bevalt zo'n apparaat te hebben. Daarbij had ik dit mATX kastje nog liggen en zit hij precies span in de kist.
Over de demping van schokken tijdens het vervoer heb je zeker een punt. Maar ik vraag mij af in hoeverre
een stuk schuim hier tegen beschermt. Ik ga nu gewoon kijken waarneer de 2 schijfjes die er nu in zitten
overlijden
. (gaat vandaag maar weer eens de SMART status bekijken) De PC is nu een tijdje in gebruik en bevalt best goed. Nu eerst de dmx module proberen en dan maar eens aan het ontwerp van een MKII beginnen, waarin alle, bruikbare, suggesties worden meegenomen
.KVM schreef:
Je gaat de computer toch niet voor licht en geluid gebruiken? (tegelijk)KVM schreef:
Gebruiksgemak valt of staat natuurlijk ook bij de gebruikte software en jou wensen.Voor de lichtsturing ben ik me lekker aan het verdiepen in de nodige converters en software (zit nu met freestyler te spelen) Ik stond er altijd lichtelijk sceptisch tegenover (zonder enige rationele motivering :P ) maar nu ik het allemaal zo zie begin ik steeds enthousiaster te worden.
Zodra de DMX controller erbij komt zal ik het resultaat zeker even laten zien.
Ruud_schepers schreef:
DonJerone schreef:
Aansluitpaneel weer gemonteerd:https://img146.imageshack.us/img146/5361/img0127large8qg.jpg