Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Chippie

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 21 bijdrage(n) van Chippie (Pagina: 2 van 3)

Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (15-11-2008 15:31:00)

simazin schreef:

Ja, de effecten zijn duur, maar daar staat tegenover dat je het geld wel ongeveer terug zal krijgen als je ze weer verkoopt.....
De mensen die iets heel goedkoop hebben gekocht, zullen er flink winst op kunnen maken, maar als je kijkt dat een par 36 lamp 5,40 kost
dus dan zit je alleen wat de lampen (als je er 20 nieuwe lampen inzet) al 108 euro kwijt!
Ga mijn lampen verkopen , kan er dik geld van maken wink ;)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (15-11-2008 10:58:00)

dj-ozz schreef:

Wellicht iets voor een van onze verzamelaars?
Ja maar nu al veel te duur. Als dat per opbod gaat. Maximum 150 euro zou ik er voor geven.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (11-11-2008 20:07:00)
@ Rinus, ja Radio Violette in Brussel (Laken) was de verkoper van die dingen. Ben daar zelfs nog geweest in de jaren 80. Was indrukwekkend in die tijd al die lampen in hun showroom.
Heb een paar weken een aantal lichteffecten van een oude oldies discotheek kunnen opkopen. 9 stuks die allemaal in goede staat waren. (om niet te zeggen nieuw + een beetje nicotine) Ik ben die allemaal aan het opfrissen. Het is een hobby, treintjes verzamelen kost ook geld laugh :D
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (11-11-2008 20:00:00)
Juist ja, ze terug in werkende en mooie staat krijgen dat is het. Maar sommige zijn echt hopeloos omdat je geen onderdelen kunt vinden. Dan moet je inventief zijn. Transfo's bvb zijn soms volledig roestig....en de aansluitpunten afgebroken. Ik heb een sapro ufo die ik ipv met een 24V trafo de lamp op 36V laat branden. Andere transfo erin met 36V/500VA, lamp is 36V/400W, dat ding geeft nu eindelijk eens voldoende licht sneaky :V
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (11-11-2008 18:19:00)
Ja zo'n Cooperluz Helicopter heb ik ook in mijn bezit. In perfecte staat. Zal er binnenkort dan ook een filmpje van maken. Dan kan iedereen zien wat dat ding kan. https://vintagelighteffects.come2me.nl/181974/Cooperluz.

2 helicopters ook nog op de kop kunnen tikken........ja der is nog wel wat te koop van die dingen.

Ah die rotorstar voor minder dan 20 euro op Ebay. Tja das dan pech. Zou hij gewerkt hebben?
Want dat is meestal het probleem. Veel hebben er maar weinig werken of ze hebben mankementen.

Chippie
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (26-10-2008 16:32:00)
Nog wat bijgekocht en er komen er nog on-line.
https://nl.youtube.com/vintagemartin518 maar van sommige heb geen gegevens noch merk noch type.
Iemand?

Groeten Chippie. shut up :X
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (19-9-2008 15:09:00)

Lunt schreef:

Simazin wilde plaatjes posten, maar ik ben sneller wink ;)

Dus bij deze wat foto's van onze Amplilux bol.

Amplilux
Work in progress, dus als we weer wat meer gerestaureerd hebben komen er weer nieuwe foto's.
Leuke bol. Enkel de spiegeltjes zijn een nachtmerrie. En dan hebben we het nog niet over het uitdeuken......
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (19-9-2008 15:05:00)

simazin schreef:

Op ebay duitsland...

Clay Paky Tornado, lichtstarker 6-fach Scanner, HMI 575, 7 Farben, Dimmer, Strobo, DMX.

clay paky Tornado
Als dat oud is. Denk het niet. Is precies begintijd DMX. Vintage light is oud, jaren 70 - 80 verlichting.
Toen je de punten van je hemden in je oren kon steken, die tijd. laugh :D
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (19-9-2008 15:03:00)
quote
--------------------------------------------------------------------------------
[citaat van chippie schreef:

Dat is al volledig terug in orde. De houders van de lampen is een ander probleem. Die kun je niet zomaar uitblutsen. Daar is een speciale tang voor nodig.
--------------------------------------------------------------------------------

Quote
--------------------------------------------------------------------------------
Wat voor een speciale tang wil je daarvoor gaan gebruiken?
Ik heb voor mijn bal die ik aan het restaureren ben hetzelfde probleem, maar was zelf van plan om van kunstof of hardhout een mal te draaien...
(nogsteeds geen foto's, komen eraan)...
--------------------------------------------------------------------------------

Heb daar een tang voor die een zeer brede bek heeft, is eigenlijk voor glas. Daarom staan er ook geen tanden in.

Bol was redelijk met deukjes en aangezien het merendeel dun aluminium is heb ik de achterkant van de bezemsteel genomen. Is rond en zacht om lichtjes uit te deuken. De hoofdas (denk dat ze met heel die hap voetbal hebben gespeeld angry ) was ook krom. Die hebben op ongeveer 96% recht kunnen zetten. Nu blijft de kast tenminste staan zonder te bewegen.
Verder nog wat bijwerken een paar nieuwe neonlampjes erin. Gekocht voor 160euro met wat verf en toestanden 75 euro erbij. En we kunnen weer schijnen! Leuke hobby. wink ;)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (14-9-2008 08:06:00)
Vorige week nog een gekocht voor 160 euro en die was wel een beetje geblutst. Some lampen zetn wat dieper als normaal.
Dat is al volledig terug in orde. De houders van de lampen is een ander probleem. Die kun je niet zomaar uitblutsen. Daar is een speciale tang voor nodig. Nu de lampjes gaan er wel in en uit. As nog even rechter buigen......stond ook krom. Wel wat werk aan maar dat doen we graag.
De hoofdkast was volledig in roest gezet... happy :) Maar die hebben we laten zandstralen. Heeft weer een zwartmat kleurtje. De arm waar de bol aan hangt was ook in roest gezet dus ook terug naar mat zwart. Volgende week nog Halo geen lampjes gaan halen, was er eentje kapot en de bol zal weer schijnen.
Zal er misschien straks fotootjes van laten zien.

www.thegadgetman.be/ClayPaky20xPAR3612V50W/