Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Jaco

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 19 bijdrage(n) van Jaco (Pagina: 2 van 2)

Topic: In-Ear Setje (23-12-2008 21:12:00)
Voor de geluidstechnicus is het makkelijk als je in ear gebruikt. Veel minder overspraak als er geen wedge monitors worden gebruikt... Minder overspraak is ook minder kans op feedback ect...
Topic: Nieuw lichtplan: Spiegelbollen aan truss (7-9-2008 23:00:00)

Douwe schreef:

Leuk om er een berekening op los te laten maar een iris werkt een stuk sneller. sneaky :V
Inderdaad makkelijker... MAAR een iris gaat ten koste van de licht opbrengst.
Topic: Nieuw lichtplan: Spiegelbollen aan truss (7-9-2008 22:56:00)

KVM schreef:

De kunst is eigenlijk om de spiegelbol zo goed mogelijk te belichten. Denk hierbij aan de grote van de bol samen met de afstand van de "lamp" die de bol moet verlichten.
Met andere woorden:
grootte bol = 2x de afstand van 'lamp' tot bol x tan(openingshoek van de spot/2)
Topic: dmx sturing etc (16-2-2008 22:54:00)
Ja inderdaag lijkt mij logischer... Allemaal heel erg bedankt!! Jullie hebben mij snel en zeer goed geholpen! Bedankt!
Topic: dmx sturing etc (16-2-2008 13:49:00)
Wel, er gebeurt bijna nooit iets tegelijk op 2 podia... Elke klas heeft namelijk een stukje en dat is op het hoofdpodium. Voor deze aan elkaar te praten zullen enkel de zijpodia gebruikt worden.

Dus als ik het goed doorheb dan gaat het als volgt.
De spots zitten aangesloten op een T-bar. De T-bar gaat naar de dimmerkast(door middel van de multikabel). De dimmerkast geeft een adres aan de lichten. En van daaruitgaat gaat het signaal naar de mengtafel(via dmx kabels). Klopt dit?
Topic: dmx sturing etc (16-2-2008 13:39:00)
Jawel, ik dacht dit wel met 1 mengpaneel te doen, maar het is geen grote productie hoor... Als ik op voorhand goed uitschrijf wanneer wat open moet en wat toe... moet het toch lukken.
Topic: dmx sturing etc (16-2-2008 13:35:00)
okej, dus T-4 bar gebruik ik dan niet als ik alles op de lichtbesturing wil.
Maar, die dimmerkast RVE Stager DMX 6 kanalen 2000W dat is toch zoiets als dit:
www.new-line.nl/v/25076
Zodat ik de lichten een dmx adres kan toewijzen?
Topic: dmx sturing etc (16-2-2008 13:23:00)
Ja maar de spots enzo heb ik er niet bijgeschreven. Wat we tekort hebben moet ik bijbestellen dus daarmee dat ik het hier even plaats.
We hebben trouwens in het totaal 7 statieven. (1 van mij en 2 van ergens anders) Moest het buget het toelaten zouden we ook opteren voor 1 lichtbrug.
Topic: dmx sturing etc (16-2-2008 13:14:00)
Hallo,
Ik ben laaste jaars student en zoals elk jaar organiseren we een 100-dagen show. Ik ben verantwoordelijk voor de installaties. Het geluid is in orde maar ik zit even in de knoop met het licht. Ik had in een dmx sturing in gedachten omdat we met 3 podia werken..., dus er zullen heel wat spots staan. (oa ook scanners)
Nu dacht ik per 4 spots zo een dmx dimmerkast te hangen, ze een adres te geven en zo naar de lichttafel te sturen. Maar als ik nu het huur formulier bekijk dan zie ik hier vanalles staan dat volgens mij niet nodig is.
+4x wind up statieven en multikabel (25m en 8 kanalen):
-4 multikabels 8 kanalen
-4 verdeelspinnen 8 kanalen
-4 T-Bars 8 kanalen
+1x mengpaneel IES superviser DMX 24 kanalen geleverd met 12m Dmx kabel
+4x dimmerkast RVE stager DMX 6 kanalen 2000W (aansluiting mono, 3x220V of 3x380V+N) geleverd met DMX kabel van 1.5m
Klopt het nu dat er teveel is? Is is toch ofwel de t-bars ofwel de dimmerkasten? Of ben ik nu fout? En voor wat is die multikabel? En wat zijn verdeelspinnen?
Kan iemand een beetje uitleg geven aub?
Alvast bedankt
Jaco