Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Lachbekmelvin
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 25 bijdrage(n) van Lachbekmelvin (Pagina: 2 van 3)
Topic: Freestyler 3.0.1 Fixtures (16-5-2009 15:59:00)
oke, maar als ik dat venster met die stip aanklik en een klik bijvoorbeeld de vorm 8 aan kan ik die dan niet zo meteen afspelen?
Topic: Freestyler 3.0.1 Fixtures (16-5-2009 15:43:00)oke, maar als ik dat venster weg klik (dat met die 12 stappen) dan kan ik die functie niet meer op fade o.i.d. zetten. dus dan werk het alsnog niet
Topic: Freestyler 3.0.1 Fixtures (16-5-2009 14:02:00)ik heb het geprobeerd en dan loopt hij wel, als ik dat doe dan staat er rechts onder het veld met die stip, onder de pijltjes 2 knoppen met pan en tilt en in beide knoppen staat dan fade, dat staat er anders niet
Topic: Freestyler 3.0.1 Fixtures (14-5-2009 22:57:00)3.0
Topic: Freestyler 3.0.1 Fixtures (14-5-2009 12:18:00)hallo, ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Melvin van Omme, ik kom niet zo vaak op dit forum omdat ik over het algemeen niet genoeg verstand/ervaring heb om mee te doen met jullie. ik kijk wel vaak op dit forum en vaak kom ik er dan ook wel uit. ik heb licht en geluid als hobby en ben er regelmatig mee bezig bij ons in de kroeg en in de keet (een welbekende zuipkeet). Ik hoop dat jullie me in dit geval toch zoude wille helpen ondanks dat ik (waarschijnlijk) weinig terug kan doen kwa informatie geven e.d..
Wij hebben bij ons in de keet 2 scorpion160 scanners van showtec en een hqpower led wash, de VDPLW1252.Ik mocht destijds van een stage bedrijf iets uitzoeken ter vergoeding in een winkel voor licht en geluid apparatuur. Ik heb toen de usb dmx interface van velleman genomen (de k8....). Ik heb het ook werkend en wel, eerst met de standaard software maar na wat googelen heb ik de freestyler software gedownload en eerlijk waar... geweldige software!!! we gebruiken het nu een half jaar en bevalt super!! Maar nu mijn probleem: als ik de scanners (of 1 van) aan klik dan kan ik bovenin een knop aanklikken waarmee ik een veld te zien krijg en verschillende figuren kan aanklikken om dat vervolgens toe te passen op de lampen, dus dat hij bijvoorbeeld een acht draait, ma dat werkt niet!!! alles werkt, de kleuren, de gobo's, ik kan ook de schuif balken rechts gebruiken om het heen en weer te bewegen maar een figuur aanklikken en dat toepassen werkt niet. Ook als ik die stip met de muis heen en weer sleep heeft het geen effect. Zou iemand mij daar mee kunnen/willen helpen? het zou echt geweldig zijn!!!
De ledwash van velleman werkt perfect dus daar ben ik al heel blij mee:)
Alvast heel erg bedankt!!
Topic: heb nieuwe speakers nodig (21-5-2008 09:53:00)Wij hebben bij ons in de keet 2 scorpion160 scanners van showtec en een hqpower led wash, de VDPLW1252.Ik mocht destijds van een stage bedrijf iets uitzoeken ter vergoeding in een winkel voor licht en geluid apparatuur. Ik heb toen de usb dmx interface van velleman genomen (de k8....). Ik heb het ook werkend en wel, eerst met de standaard software maar na wat googelen heb ik de freestyler software gedownload en eerlijk waar... geweldige software!!! we gebruiken het nu een half jaar en bevalt super!! Maar nu mijn probleem: als ik de scanners (of 1 van) aan klik dan kan ik bovenin een knop aanklikken waarmee ik een veld te zien krijg en verschillende figuren kan aanklikken om dat vervolgens toe te passen op de lampen, dus dat hij bijvoorbeeld een acht draait, ma dat werkt niet!!! alles werkt, de kleuren, de gobo's, ik kan ook de schuif balken rechts gebruiken om het heen en weer te bewegen maar een figuur aanklikken en dat toepassen werkt niet. Ook als ik die stip met de muis heen en weer sleep heeft het geen effect. Zou iemand mij daar mee kunnen/willen helpen? het zou echt geweldig zijn!!!
De ledwash van velleman werkt perfect dus daar ben ik al heel blij mee:)
Alvast heel erg bedankt!!
laat ik het er op houden dat taal niet mijn sterkste punt is.....
Topic: heb nieuwe speakers nodig (19-5-2008 10:07:00)ik heb speakers gevonde die ik ga hale, hq power heeft sinds een week of 2 een nieuwe seri, de VDSPG seri, als je de 12" ga vergelijke met 12" celestion dan zit er weinig versgilt tusse, de specs van de hq power zijn:
frequentierespons: 60Hz - 20kHz
richthoek: 90°(H) x 60°(V)
RMS-vermogen: 150W
piekvermogen: 300W / 5 min.
impedantie: 8 ohm
gevoeligheid: 95dB (2.83V/m)
max. geluidsniveau: 120dB
aansluiting: 2 x twist lock
woofer: 12" (310mm)
mid-range: -
tweeter: 1" (25mm)
afmetingen: 650 x 400 x 440mm
gewicht: 23kg
en van de celestion:
Dimensions 355(D) x 375(W) X 600(H)mm
Weight 17.5kg
Connectors 2 X 4 Pole connector
Crossover Frequency 3000Hz 70Hz 55Hz butterworth slopes
Bass Driver 300mm
Tweeter 25mm
Impedance 8 Ohm
Power RMS 300 W
Frequency Response 40-20kHz
ik heb ze beide geluisterd naast elkaaer en geluids kwaliteit zit bijna geen verschil in. ondanks de 150 wat rms gaan ze vrijwel even hard als de celestion. de afwerking is erg goed, en beter als de celestion. bij de vdsg seri van hqpower zit de aansluiting in een kunstoff kommetje wat in het hout gelijmt is en bij de vdspg is dat een metaal plaatje wat in de kast gevreest en geschroefd zit, dus veel netter en beter. de kast is van triplex en die van de celestion van dat goedkopere hout. na mijn mening is dit echt een top seri van hqpower en ga deze dus ook halen.
bedankt voor jullie mening en commentaar
Topic: heb nieuwe speakers nodig (16-5-2008 10:08:00)frequentierespons: 60Hz - 20kHz
richthoek: 90°(H) x 60°(V)
RMS-vermogen: 150W
piekvermogen: 300W / 5 min.
impedantie: 8 ohm
gevoeligheid: 95dB (2.83V/m)
max. geluidsniveau: 120dB
aansluiting: 2 x twist lock
woofer: 12" (310mm)
mid-range: -
tweeter: 1" (25mm)
afmetingen: 650 x 400 x 440mm
gewicht: 23kg
en van de celestion:
Dimensions 355(D) x 375(W) X 600(H)mm
Weight 17.5kg
Connectors 2 X 4 Pole connector
Crossover Frequency 3000Hz 70Hz 55Hz butterworth slopes
Bass Driver 300mm
Tweeter 25mm
Impedance 8 Ohm
Power RMS 300 W
Frequency Response 40-20kHz
ik heb ze beide geluisterd naast elkaaer en geluids kwaliteit zit bijna geen verschil in. ondanks de 150 wat rms gaan ze vrijwel even hard als de celestion. de afwerking is erg goed, en beter als de celestion. bij de vdsg seri van hqpower zit de aansluiting in een kunstoff kommetje wat in het hout gelijmt is en bij de vdspg is dat een metaal plaatje wat in de kast gevreest en geschroefd zit, dus veel netter en beter. de kast is van triplex en die van de celestion van dat goedkopere hout. na mijn mening is dit echt een top seri van hqpower en ga deze dus ook halen.
bedankt voor jullie mening en commentaar
ik heb langere tijd bij een winkel, techniesch bedrijf gewerkt waar ik vaak speakers moest maken. ik krijg daar vaak nog onderdelen voor inkoop dus dat is mooi meegenomen, maar ze hebben daar normaal alleen celestion, hq power en dap mc.ik weet niet of ik het ook voor inkoop heb als ze het specififiek moeten bestellen. ma ik vind het gewoon teveel geld voor hobby, daarom had ik gevraagt naar jullie mening over de speakers die ik in het begin had genoemt
Topic: heb nieuwe speakers nodig (15-5-2008 08:34:00)oke, weet iemand mischien wat die k115 inkoop kosten? ik heb het voordeel dat ik een paar merken vaak voor inkoop kan krijgen, waaronder dap als ik het goed heb....
Topic: heb nieuwe speakers nodig (15-5-2008 00:20:00)ik heb ook gehoord en gelezen dat speakers zelf ook een bepaald vermogen vragen, dit zou afhankelijk zijn van wat je aanbied. ze zijn niet voor thuis gebruik, zoals al eerder vermeld word deze installatie veelal gebruikt op karren bij optochten, tuin en schuur feesten, af en toe een verjaardags feest. over het algemeen word er voor ongeveer 50 man gedraait met deze installatie. ik vind die dap leuke dinge maar te prijzig. op marktplaats staat een set van 4 speakers voor 350 euro, daar zit ik stevig over na te denken. maar daar heb ik eerlijk gezegt weinig vertrouwen in. ik moet ze helemaal zelf betalen en ik moet het met een bijbaantje doen, ik ga gewoon 5 dagen per week na school en heb ook een auto dus financieel is het overlijden van me oude speakers een behoorlijke tegenvaller voor me.