Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Lachbekmelvin
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 25 bijdrage(n) van Lachbekmelvin (Pagina: 1 van 3)
Topic: setup geluidset (12-4-2013 19:15:00)
Oke bruiloft gehad en van die storing niks meer gemerkt dus dat is jammer. maar ik vernam wel dat me versterker voor het laag het behoorlijk zwaar had in vergelijking met die van de tops. Nu wil ik daar dus wat aan doen maar wat is wijsheid? Mijn subwoofers zijn 600 rms per stuk maar wil ze van de zomer vervangen voor een betere serie van wharfedale oftewel de delta18b , deze zijn 800 rms. Ik heb afgelopen zomer een dynacord versterker gekocht en dat bevalt me erg goed! vooral omdat deze voor het gevoel meer vermogen heeft als de masteraudio en ook beter klinkt. Is het verstandiger om nog een sl1200 aan te schaffen (heb er al 1 van) en dan gebrugd op de subs aan te sluiten en dan de masteraudio op de tops of om een sl2400 aan te schaffen en het max. vermogen niet te benutten?
Topic: setup geluidset (25-3-2013 21:56:00)Ik heb vaker gehoord over ruis en behringer... eigenlijk wil ik het vervangen door een limiter, crossover en het liefst ook nog eq in 1 maar zou niet weten welke dus daar ga ik binnenkort maar eens naar opzoek. Ik heb over niet komend weekend maar het weekend daarop een bruiloft maar daar verwachten ze ongeveer 100 man dus heb ook niet het volle vermogen nodig.
Topic: setup geluidset (25-3-2013 10:22:00)En weer verder waar we gebleven waren,
ik ben druk aan het prutsen geweest met de crossover en eq en heb het nou (redelijk) naar me zin. ik web de master audio op de subs gezet en de dynacord over de tops. Gek genoeg maakt het kwa vermogen ( voor me gevoel) vrijwel geen verschil, wel klinken de tops nu ze op de dynacord zitten (aanzienlijk) beter dus dat laat ik mooi zitten zo! Wat me wel opvalt is dat wanneer ik het volume behoorlijk opschroef er een kleine vervorming in de top speakers zit, ik heb alles al op 0db staan en als ik ze direct op de versterker aansluit is die vervorming er niet dus dat ga ik nog even uit zoeken.
Bedankt voor zoverre!
Topic: setup geluidset (20-3-2013 13:18:00)ik ben druk aan het prutsen geweest met de crossover en eq en heb het nou (redelijk) naar me zin. ik web de master audio op de subs gezet en de dynacord over de tops. Gek genoeg maakt het kwa vermogen ( voor me gevoel) vrijwel geen verschil, wel klinken de tops nu ze op de dynacord zitten (aanzienlijk) beter dus dat laat ik mooi zitten zo! Wat me wel opvalt is dat wanneer ik het volume behoorlijk opschroef er een kleine vervorming in de top speakers zit, ik heb alles al op 0db staan en als ik ze direct op de versterker aansluit is die vervorming er niet dus dat ga ik nog even uit zoeken.
Bedankt voor zoverre!
Oke dan ga ik dat proberen. Ik zit in harskamp, ik ga er morge avond al mee bezig denk ik, ik zal laten weten of het wil lukken.
Topic: setup geluidset (19-3-2013 17:14:00)allereerst bedankt voor de snelle reacties! als ik het nu allemaal op een rijdje zet dan word het als volgt:
van mixer na eq na crossover na versterkers, alles gewoon stereo aansluiten. de crossover in de buurt van de 150hz zetten en dan eerst het volume iets bijstellen en dan afmaken met de eq. heb ik het zo goed?
p.s. sorry voor het beroerde nederlands, ben de tablet vergete dus zit al de hele dag op.telefoon en dat is niet echt handig
Topic: setup geluidset (19-3-2013 09:57:00)van mixer na eq na crossover na versterkers, alles gewoon stereo aansluiten. de crossover in de buurt van de 150hz zetten en dan eerst het volume iets bijstellen en dan afmaken met de eq. heb ik het zo goed?
p.s. sorry voor het beroerde nederlands, ben de tablet vergete dus zit al de hele dag op.telefoon en dat is niet echt handig
oke dan ga ik daar van de week wat mee spelen! mischien een raar idee maar als ik de tops vanaf de sub doorlus en ik zet de versterkers er gebrugt op, dan gebruik ik het passive filter in de sub. zou dat een goede optie zijn? mischieb handigom te weten dat mijn sub die ik nu nog heb 4ohm zijn en de tops 8ohm
Topic: setup geluidset (19-3-2013 09:33:00)ik zal een paar voorbeelden geven, 2 weke gelede een feest in een zaal voor 200 man, om te probere sub uitgang van de mixer gebruikt en de tops full range, veel te veel laag ma niet echt veel bass. een poosje geleden een buitenfeest. crossover gebruikt, hoge tonen zat ma voorin weinig laag ma 20 meter verderop zeure ze omdat de kopjes op de tafel rammele. ma het is dus gewoon een kwestie van spele en proberen?
Topic: setup geluidset (19-3-2013 09:05:00)k gebruik meestal de toppen als fullrange en zonder subs en dat klinkt prima! dat is voldoende voor feestjes to 50 man ongeveer
Topic: setup geluidset (18-3-2013 08:12:00)Hallo,
ik heb een geluids set bestaande uit 2 tops en 2 subs maar krijg het niet voor mekaar het geluid eruit te krijgen wat ik wil, en niet perse kwa vermogen maar meer kwa geluid.
ik ben al een tijdje op het forum van alles door te spitten en uit te zoeken maar het wil me maar niet lukken en dus zou ik het fijn vinden als iemand me er wat tips over zou kunnen geven. Ik beschik over de volgende aparatuur:
- behringer vmx1000 en voor de laptop een stanton djc.4 controller
- een behringer cx2310 crossover
- dbx 231s eq
- master audio dl1800 amp (tops)
- dynacord sl1200 (subs) , komt van de zomer een zwaardere voor.
- wharfedale neo 18b subs, wil ik nog vervangen voor de delta 18b
- wharfedale delta 15 tops
Wat is de beste setup? Crossover er tussen uit laten en doorlussen of subs via mixer of wel de crossover maar welke instelling ongeveer? Ik zit voornamelijk in een zaal voor 200 man en een enkele keer buiten. kan ik hier wat mee of is het nodig wat anders aan te schaffen? heb best wel wat geld te besteden aangezien ik zowiezo nog 10 opdrachten heb staan.
Ik zou het fijn vinden als iemand me wat tips kan geven.
Topic: Freestyler 3.0.1 Fixtures (16-5-2009 18:02:00)ik heb een geluids set bestaande uit 2 tops en 2 subs maar krijg het niet voor mekaar het geluid eruit te krijgen wat ik wil, en niet perse kwa vermogen maar meer kwa geluid.
ik ben al een tijdje op het forum van alles door te spitten en uit te zoeken maar het wil me maar niet lukken en dus zou ik het fijn vinden als iemand me er wat tips over zou kunnen geven. Ik beschik over de volgende aparatuur:
- behringer vmx1000 en voor de laptop een stanton djc.4 controller
- een behringer cx2310 crossover
- dbx 231s eq
- master audio dl1800 amp (tops)
- dynacord sl1200 (subs) , komt van de zomer een zwaardere voor.
- wharfedale neo 18b subs, wil ik nog vervangen voor de delta 18b
- wharfedale delta 15 tops
Wat is de beste setup? Crossover er tussen uit laten en doorlussen of subs via mixer of wel de crossover maar welke instelling ongeveer? Ik zit voornamelijk in een zaal voor 200 man en een enkele keer buiten. kan ik hier wat mee of is het nodig wat anders aan te schaffen? heb best wel wat geld te besteden aangezien ik zowiezo nog 10 opdrachten heb staan.
Ik zou het fijn vinden als iemand me wat tips kan geven.
oke heel hartelijk bedankt!! ik ga der weer druk mee aan de gang:)