Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Sjoerdiej
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 176 bijdrage(n) van Sjoerdiej (Pagina: 2 van 18)
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (1-2-2012 00:03:00)
Ja hoor noordwijkerhout is zuid-holland
Topic: Pearl vs hog ipc (2-1-2012 09:52:00)
Heb zelf overigens de kist vervangen door een compact fatsoenlijk custom kistje, want dit ding is niet te huffen en niet te vervoeren.Dankje
, ja de kist met inhoud komt al gauw op zo'n 75kg ! Vind het opzich een mooie kist maar zit er ook aan te denken om een kleinere te (laten)bouwen maar eerst er maar op leren werken. Er zit trouwens volgens mij bij preferences een optie om je tafel te testen dus knoppen in drukken dan worden ze groen op je scherm, alle ledjes testen van kleur wisselen etc !
Ben nu bezig met het connector paneel op de achterzijde, alleen nog even een neutrik usb erin en hij is af! ( Foto
SjoerdTopic: Pearl vs hog ipc (30-12-2011 21:12:00)Beste Roel,
Ja dat klopt. Ik wacht nog even op een foto die die nog gaat maken !
SjoerdTopic: Pearl vs hog ipc (29-11-2011 17:29:00)
@Sjoerd: Yep. :)
Even een samenvatting:
- Een Pearl is inderdaad een domme schuivenbak met een hoop faders en een trage processor. Wat je erin stopt komt er (waarschijnlijk) weer uit, that's it.
- Een Hog(gerelateerde) tafel is een intelligente tafel waar je op een slimme manier op kunt programmeren. Veel tijd in detail kunt leggen en met name als je correcties wilt uitvoeren of net even wat slimmere dingen dan domme Pearl-knippertjes wilt programmeren je ei op kwijt kunt. Vereist meer verdieping van de operator voordat hij er snel mee kan werken, maar typt daarna absoluut niet langzamer dan een Pearl. Resultaat KAN wel VEEL mooier en gedetailleerder zijn!
Nieuwe Avolites tafels (Tiger Touch) etc.: Hopeloos. Paar playbacks met "moeilijke" inhoud openschuiven en het duurt een halve seconde om een window te openen of sluiten. Onlogische indeling van schermen.@jeroen, lache... zit je op scouting of was het puur gewoon het klusje. Zag er leuk uit hoor, vooral s' avonds.
Feitelijk is het dus wel de moeite om een hog ipc te kopen, het is dan even wat oefenen maar na een tijd moet je er zeker dus leuke shows mee kunnen maken.
Als ik het goed begrijp kunnen jullie hem aanbevelen !
SjoerdTopic: Pearl vs hog ipc (27-11-2011 16:13:00)
ikkeikkemij schreef:
Is er hier toevallig nog iemand in Zuid-Holland die ASL verhuurt? Gewoon even tussendoor
JeroenVDV schreef:
Netjes, en zo te zien ook inderdaad een ex-AED Hog. Ik zou voorlopig even zorgen voor 3.1.9 op je IPC, want er zijn met 3.2+ nog steeds een paar problemen die gefixed moeten worden.Heb zelf overigens de kist vervangen door een compact fatsoenlijk custom kistje, want dit ding is niet te huffen en niet te vervoeren.
, ja de kist met inhoud komt al gauw op zo'n 75kg ! Vind het opzich een mooie kist maar zit er ook aan te denken om een kleinere te (laten)bouwen maar eerst er maar op leren werken. Er zit trouwens volgens mij bij preferences een optie om je tafel te testen dus knoppen in drukken dan worden ze groen op je scherm, alle ledjes testen van kleur wisselen etc !Ben nu bezig met het connector paneel op de achterzijde, alleen nog even een neutrik usb erin en hij is af! ( Foto
Sjoerd
Nou ik heb hem gekocht hoor
Morgen maar eens wat kopjes er aanhangen en wat led en oefenen maarrr !

Topic: Pearl vs hog ipc (29-12-2011 19:55:00)
Morgen maar eens wat kopjes er aanhangen en wat led en oefenen maarrr !

jammer, dan is er dus geen goede manier om het te testen?
Topic: Pearl vs hog ipc (28-12-2011 21:47:00)Dat is inderdaad een beetje off budget.
Misschien dat @jeroenvdv dit weet:
Om te testen of alle buttons werken schijnt er een optie te zijn dat wanneer de hog opstart en je de pig knopt indrukt er een optie komt om de buttons te testen. Klopt dit?
Topic: Pearl vs hog ipc (21-12-2011 21:19:00)Misschien dat @jeroenvdv dit weet:
Om te testen of alle buttons werken schijnt er een optie te zijn dat wanneer de hog opstart en je de pig knopt indrukt er een optie komt om de buttons te testen. Klopt dit?
Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten bij de aanschaf?, of gewoon even op iedere uitgang de dmx testen?
Sjoerd
Topic: Pearl vs hog ipc (8-12-2011 12:36:00)Sjoerd
Ik ga aan het einde van de maand de HOG IPC ophalen
Ben de bijna trotse eigenaar
Sjoerd
Topic: Pearl vs hog ipc (2-12-2011 07:53:00)
Ben de bijna trotse eigenaar
Sjoerd
driveinteam schreef:
Ik denk dat Sjoerd bezig is met een IPC van bij ons, En die zijn gewoon stabiel. En je kan natuurlijk altijd even een afspraak maken met Harold om hem te komen testen ofzo ?Ja dat klopt. Ik wacht nog even op een foto die die nog gaat maken !
Sjoerd
JeroenVDV schreef:
Als je fatsoenlijk op een hog kunt werken ben je in 15 minuten klaar met zo'n show.@Sjoerd: Yep. :)
Even een samenvatting:
- Een Pearl is inderdaad een domme schuivenbak met een hoop faders en een trage processor. Wat je erin stopt komt er (waarschijnlijk) weer uit, that's it.
- Een Hog(gerelateerde) tafel is een intelligente tafel waar je op een slimme manier op kunt programmeren. Veel tijd in detail kunt leggen en met name als je correcties wilt uitvoeren of net even wat slimmere dingen dan domme Pearl-knippertjes wilt programmeren je ei op kwijt kunt. Vereist meer verdieping van de operator voordat hij er snel mee kan werken, maar typt daarna absoluut niet langzamer dan een Pearl. Resultaat KAN wel VEEL mooier en gedetailleerder zijn!
Nieuwe Avolites tafels (Tiger Touch) etc.: Hopeloos. Paar playbacks met "moeilijke" inhoud openschuiven en het duurt een halve seconde om een window te openen of sluiten. Onlogische indeling van schermen.
Feitelijk is het dus wel de moeite om een hog ipc te kopen, het is dan even wat oefenen maar na een tijd moet je er zeker dus leuke shows mee kunnen maken.
Als ik het goed begrijp kunnen jullie hem aanbevelen !
Sjoerd
@Jeroenvdv,
Was jij toevallig zo'n jaartje geleden aanwezig op Jubjam @ roermond? Achter een hog?
Was jij toevallig zo'n jaartje geleden aanwezig op Jubjam @ roermond? Achter een hog?