Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj Jix

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 16 bijdrage(n) van Dj Jix (Pagina: 2 van 2)

Topic: Pioneer DJM-700 topic (21-10-2007 12:25:00)
Heb de djm 700 inmiddels thuis staan om uit te proberen, maar heel bijzonder is die niet. Zitten wat standaard effecten op die overigens wel bpm gestuurd zijn (en goed) en er zit een heel beperkt filtertje op. Voor de rest eigenlijk niks extra's. Leuk mixertje, maar ik zou hem niet kopen.

@ Mifex: He kan je volgens jou dan die effecten over elkaar heen gebruiken.
Topic: PCDJ DMX (28-9-2007 18:24:00)

JeroenVDV schreef:

fracktone schreef:

Als er geen Hog op staat is het per definitie niet interesant
En jij neemt zo'n blaaskaak serieus? laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Dit is idd wel heel erg kort door de bocht. Vergelijk een hog maar eens met bijvoorbeeld een GrandMA of een Pearl. ELke tafel heeft z'n nadelen en z'n voordelen.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (28-9-2007 18:19:00)

Reemski schreef:

Bij mixen gooi ik inderdaad altijd mid even iets erbij van de in te mixen plaat. Zo hoor ik goed verschil tussen lopende plaat, en nieuwe plaat.
Tevens mix ik zo altijd met beide nummers op de koptelefoon. Dat split-gebeuren, daar kan ik bijv. weer helemaal niet mee werken. Ook lopende plaat op monitor, nieuwe plaat op HP kan ik echt niet..

Referentie haal ik idd meestal uit kicks , melodie of high-hats en dergelijken (en dat highhats, nog wel eens ergens anders willen zitten in een beat, dat klopt :-).
Ik let meestal het meest op de hi-hats. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er vroeger echt veel op lette. Nu is het meer een automatisme geworden. Als ik naar een track luister bepaal ik min of meer automatisch het tempo. Het liefst sta ik te draaien met een monitor links en rechts van me waar gewoon het master signaal op staat. Op de koptelefoon luister ik dan alleen de in te mixen plaat.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (28-9-2007 18:15:00)

Tom schreef:

Dj Jix schreef:

Ik erger me altijd groen en geel aan de mensen die in je nek staan te hijgen als je ergens moet draaien waar het volk achter de dj booth langs kan lopen.
dat heet nieuwschierigheid, en dat vind ik meestal een compliment.
Hoe vaak sta je niet gewoon je ding te doen, en er kijkt geen mens om naar jouw?
Laatst een cdj-1000 gehad die ineens uit zich zelf begon te lopen en die soms wanneer je op play drukte een ander nummer instartte dan dat je had klaar gezet.
Ik zou mijn cd's maar eens goed schoonmaken, deze leesfout word negen van de tien keer veroorzaakt door smerige cd's, ook dat skippen naar een nader nummer. Of heb je misschien slecht gebrandde cd's?

- Dat mensen naar mij kijken vind ik niet erg, maar wel wanneer ze bijna met de tong in je nek hangen.

- Dit waren net nieuw gekochte singles waar de speler dat bij deed. Hij deed het raar genoeg vrijwel alleen maar bij singles.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (27-9-2007 10:51:00)
Ik erger me altijd groen en geel aan de mensen die in je nek staan te hijgen als je ergens moet draaien waar het volk achter de dj booth langs kan lopen. Ook kan ik me ergeren aan slechte apparatuur op lokatie. Laatst een cdj-1000 gehad die ineens uit zich zelf begon te lopen en die soms wanneer je op play drukte een ander nummer instartte dan dat je had klaar gezet.
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (22-9-2007 21:21:00)
Ik stem voor samir's theme. Als ik deze in Spane draaide ging altijd het dak eraf.