Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj Jix
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 16 bijdrage(n) van Dj Jix (Pagina: 1 van 2)
Topic: USB WAV player met backup power (1-10-2019 13:39:00)Dit is toch alleen een midbin?Topic: Alternatieven voor X-tro (27-1-2014 11:13:00)
Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar wat het lijkt een speld in een hooiberg, vandaar dat ik jullie om advies wil vragen. Ik doe tegenwoordig niet zoveel meer met licht en geluid, maar des te meer met vuurwerk. De laatste jaren schieten wij weinig klassieke vuurwerkshows, maar vooral veel pyromusicals. Dit zijn vuurwerkshows op muziek.
Meestal wordt via een laptop met externe (Focusrite) geluidskaart de muziek afgespeeld en het schietsysteem aangestuurd. Deze laptop is dan de zwakke schakel in het geheel. Als deze uitvalt of crasht; stopt alles. Om dit te omzeilen heb ik een multi-track speler die de muziek afspeelt (L/R) en tevens 2 soorten tijdcode. Voor het schietsysteem te bedienen gebruik ik FSK tijdcode en voor een eventuele synchronisatie met lasers of licht gebruik ik SMPTE25.
Voor kleinere shows zou ik ook willen overstappen naar een mediaspeler om geen laptop te hoeven gebruiken. De muziek wordt dan mono en op het andere spoor voeg ik de FSK tijdcode toe. Ik ben op zoek naar een goede kwaliteit USB speler die WAV-files kan afspelen en die voorzien is van backup power (de multi-track heeft batterijen als back-up). Weten jullie misschien of zoiets bestaat of is het dan beter om een losse UPS aan te schaffen in geval van stroomuitval.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (22-11-2014 00:29:00)Ik ben op zoek naar wat het lijkt een speld in een hooiberg, vandaar dat ik jullie om advies wil vragen. Ik doe tegenwoordig niet zoveel meer met licht en geluid, maar des te meer met vuurwerk. De laatste jaren schieten wij weinig klassieke vuurwerkshows, maar vooral veel pyromusicals. Dit zijn vuurwerkshows op muziek.
Meestal wordt via een laptop met externe (Focusrite) geluidskaart de muziek afgespeeld en het schietsysteem aangestuurd. Deze laptop is dan de zwakke schakel in het geheel. Als deze uitvalt of crasht; stopt alles. Om dit te omzeilen heb ik een multi-track speler die de muziek afspeelt (L/R) en tevens 2 soorten tijdcode. Voor het schietsysteem te bedienen gebruik ik FSK tijdcode en voor een eventuele synchronisatie met lasers of licht gebruik ik SMPTE25.
Voor kleinere shows zou ik ook willen overstappen naar een mediaspeler om geen laptop te hoeven gebruiken. De muziek wordt dan mono en op het andere spoor voeg ik de FSK tijdcode toe. Ik ben op zoek naar een goede kwaliteit USB speler die WAV-files kan afspelen en die voorzien is van backup power (de multi-track heeft batterijen als back-up). Weten jullie misschien of zoiets bestaat of is het dan beter om een losse UPS aan te schaffen in geval van stroomuitval.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb op het moment 2 punishers onder elke X-TRO. Dit wil ik nog uitbreiden naar 3. Het geheel wordt aangestuurd met 3 Crest 7001's op het laag en mid en een Crest 6001 voor het hoog. Processor is een Apex Intelli-X48. Dit is de oude versie. Als iemand nog een mooi alternatief weet voor de punishers is dat ook welkom trouwens.
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (13-11-2014 11:34:00)Ik ben ook erg benieuwd naar het gebruik van een XT8 hoorn in mijn XTRO's. In mijn kasten zit nog de houten hoorn bekleed met baffletex. Niemand die hier ervaring mee heeft?
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (17-2-2014 14:05:00)Tja. Zo'n regeling kan natuurlijk niet uitblijven. Zaterdag was ik nog in Utrecht in de jaarbeurs op A state of trance. Wij stonden redelijk vooraan op een 20 a 30 meter van het podium (main stage). De 110 db(A) werd hier makkelijk gehaald. Zonder dopjes (heb ze heel even uit gehad) deed het gewoon pijn aan je oren.
Ik vind de verbaasde gezichten van de huistech altijd wel leuk als ik ergens kom draaien en netjes 0db uitstuur op de mixer. Duurt altijd een tijdje voor ze in de gaten hebben dat ze zelf wat meer moeten bijschuiven, maar dan heb ik wel gedurende mijn set fatsoenlijk klinkend geluid.
Topic: Alternatieven voor X-tro (3-2-2014 12:51:00)Ik vind de verbaasde gezichten van de huistech altijd wel leuk als ik ergens kom draaien en netjes 0db uitstuur op de mixer. Duurt altijd een tijdje voor ze in de gaten hebben dat ze zelf wat meer moeten bijschuiven, maar dan heb ik wel gedurende mijn set fatsoenlijk klinkend geluid.
Het zijn toch de X-TRO's geworden. Alternatief is niet meer nodig dus.
Topic: Alternatieven voor X-tro (28-1-2014 14:46:00)VrijeVogel schreef:
JBL / SA 4512?Ik ben op zoek naar topkasten voor bij mijn Punishers. Binnenkort ga ik luisteren naar een setje X-tro’s. Ik vraag me echter af of er nog andere goede opties zijn, voor het geval de X-tro’s het niet worden.
Het moet een hoorn geladen topkast zijn, die inzetbaar is vanaf ongeveer 90 hz. Per top komen er 3 punishers onder te liggen. De output en afstraling moet dus vergelijkbaar zijn met een X-tro.
Als amps heb ik Crest 4001 voor het hoog en Crest 7001 voor het mid en laag (gebrugd). Voor de subs gebruik ik Crest 8001.
Iemand die hier een leuk alternatief voor weet? Liefst tweedehands goed verkrijgbaar.
Topic: Het Punisher baskast topic (3-7-2013 20:43:00)Het moet een hoorn geladen topkast zijn, die inzetbaar is vanaf ongeveer 90 hz. Per top komen er 3 punishers onder te liggen. De output en afstraling moet dus vergelijkbaar zijn met een X-tro.
Als amps heb ik Crest 4001 voor het hoog en Crest 7001 voor het mid en laag (gebrugd). Voor de subs gebruik ik Crest 8001.
Iemand die hier een leuk alternatief voor weet? Liefst tweedehands goed verkrijgbaar.
Een vriend van me heeft onlangs een aantal Punishers gekocht. Ik heb hier nog 2 MPA 1100's van JBL staan. Kunnen deze subs per 2 op een MPA 1100 in 4 ohm bridge? De MPA 1100 gooit er dan 2600 watt uit bij 230V gemeten bij 1 khz.
Topic: Carnaval 2009 (14-11-2008 10:42:00)Het is toch algemeen bekend dat men alleen in Limburg vastelaovend (carnaval) kan vieren. Met eigen muziek en een hele andere sfeer. Het gaat niet alleen om het zuipen. Er zit ook een gedachte achter en die kan ik in de rest van het land niet terug vinden. In de rest van het land is het gewoon apres-ski, maar dan zonder sneeuw.
ALAAF!
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (30-7-2008 16:10:00)ALAAF!
Geo Da Silva - I'll do you like a truck
Deze doet het momenteel fantastisch op Ibiza
Deze doet het momenteel fantastisch op Ibiza