Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Nighteyes

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 17 bijdrage(n) van Nighteyes (Pagina: 2 van 2)

Topic: onderhoud rookmachine (26-11-2003 14:58:00)
rookmachine onderhoud. Het probleem is uiteraard het schoonmaken van je interne kanalen in je heaterblok. Dit kun je het best doen met mierenzuur of schoonmaakazijn. Je laat de rookmachine in plaats van de rrokvloeistof de azijn opzuigen. Let wel, dit gaat erg stinken, maar het is niet schadelijk voor je rookmachine. Het gaat erom dat de boel in de kanalen niet aankoekt. Zelf gooi ik er regelmatig een litertje gedestileerd water doorheen.
Edit Mod: Dré: Door de jaren hebben we geleerd dat het gebruik van azijn toch geen goed idee is. Het tast het rubber van de pomp aan. Vloeistof op basis van citroenzuur doet dat niet.
Topic: Martin pro 518 (26-11-2003 14:54:00)
ik denk dat het een hittesensor is. Is ook logisch als ie op het koelblok zit. De sensor verbreekt het contact zodra ie te heet word. De sensor heeft soms een soort resetknopje bovenop zitten. Je kunt met een multimeter controlleren of ie het doet. Hij moet gewoon doormeten. Dit soort sensors zie je ook vaak op hitteblokken van rookmachines.

Echter, dit hoeft natuurlijk niet je probleem op te lossen. Het kan aan nog veel meer dingen liggen. Bijvoorbeeld: doet het hele apparaat helemaal niets of gaat alleen de lamp niet aan? Ik geloof namelijk dat je bij een 518 de lamp van de controllertafel apart moet aanzetten. maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Topic: Hoe werkt een dimmer en welke soorten zijn er?? (5-11-2003 12:59:00)
Wat wel belangrijk is, en dat heb ik bij de vorige reacties nog niet ter sprake zien komen is het verschil tussen fase aan en afsnijdingsdimmers. Dit is vooral bij halogeen ERG BELANGRIJK. het is namelijk zo: sommige halogeentrafo's (vooral de goedkope) zijn alleen geschikt voor 1 type dimmer. Het staat meestal op de trafo. het gevolg van de verkeerd dimmer gebruiken is meestal het overlijden van de trafo na enige tijd. Voor gewoon parlampen en gloeilampen maakt het niet zoveel uit. Sommige mensen beweren dat fase afsnijding beter werkt. Voor de interne techniek van een dimmer geeft dit zeker voordelen.
Topic: uv-licht (28-4-2003 13:02:00)
Oppassen!!! Blacklight is wel degelijk schadelijk voor je ogen. Het werkt als volgt: Normaal als je in iets fels kijkt reageert de pupilreflex door je pupil kleiner te maken. Nu is een blacklight tl wel fel, maar je pupilreflex reageert er niet op (test maar een in een spiegel). Je oog krijgt in feite teveel licht binnen, en veel mensen krijgen dan ook hoofdpijn als de tl te lang aanstaat. Me tl-buizen valt he gelukkig wel mee maar de hele avond is toch niet echt goed. Met gasontlading moet je wat beter uitkijken. Over het algemeen kun je hem het beste een paar keer aan en uit zetten op een avond zodat de ogen wat rust krijgen.
Topic: Hoe wordt je LJ ? (26-4-2003 21:15:00)
ff een reactie op de grote tafels met shapegenerators. Ik werk zelf met diverse tafels, van klein tot groot, en mensen die met generators werken terwijl ze genoeg tijd hebben om te programmeren vind ik lui. Ik kan veel mooiere programma's maken zonder de generator. Tuurlijk gebruik je een paar standaard dingen en het is zeker erg handig als je te weinig tijd hebt om te programmeren (wat vaak het geval is), maar zelf kan ik mooiere dingen uit de tafel halen als ik het zelf programmeer.

Ook ben ik van mening dat als je begint met leren en programmeren op kleine tafels, dat je dan later veel meer weet te halen uit de grote tafels, omdat je geleerd hebt creatief te zijn met minder mogenlijkheden. Dus je hebt leren denken op een andere manier. Ik geef zelf lichtcursussen en heb gemerkt dat mensen die klein beginnen vaak komen tot mooiere programma's
Topic: Ontwerp schakeling. (16-4-2003 17:24:00)
de beste site op het gebied van schakelingen uitleg e.d. op het gebied van licht:

www.epanorama.net

klik op de licht link

en vergeet niet je ogen weer op te pakken
Topic: Verlichte dansvloer (16-4-2003 17:20:00)
voor zover ik weet zijn alle vloeren die zelfbouw zijn niet arbo gekeurd. dat betekent dat een ongelukje (door apparaatfout) voor jouw rekening komt. maak je vloer dus STEVIG! als je besluit er een te bouwen. gekeurde vloeren zijn eenvoudigweg niet te betalen. persoonlijk zie ik er zelf altijd van af om ze te gebruiken.