Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kristof

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 22 bijdrage(n) van Kristof (Pagina: 2 van 3)

Topic: HipHop (20-6-2003 12:36:00)
Ook machtige scratchact : DJ Venom - Scratching contest finals in l.A.
Andere iets minder bekende hiphop bij ons:
Fabulous feat. The Neptunes - Holla Back
The Neptunes feat. Beenie Man - I'm Serious
N.E.R.D. (the neptunes) - Brain
Ik ben dus neptunesfan wink ;)
niet-neptunes :
Beenie Man feat. Kelis - Jamaica Way
Slik Rick & Outkast - Street Talkin'
Eminem - Thug Luv (Remix)
Mark B & Blade - Don't See The Signs (er bestaan 2 versies van : rock en hiphop, de hiphopversie veruit de beste, met op het eind ook gescratch)
Gangstarr - Full Clip
Nelly Furtado - Turn Off The Lights (Remix)
EPMD - Da Joint
MC Solaar - Hasta La Vista

In de hoop dat er toch enkelen wat mee kunnen aanvangen...
Topic: HipHop (19-6-2003 19:02:00)

Hebebe schreef:

Hoe bedoel je precies.. extreme gedoe?
Het is toch heel vaak zo bij extreme muziek zoals metal, hardcore dat er een vechterssfeertje in de lucht hangt, als zo'n muziek gedraaid wordt op een fuif dan worden er dikwijls klappen uitgedeeld.
Ik zeg dus wel op een feest, op een festival is dit anders. Ik ga zelf ook naar zomerfestivals, is een heel apart broederlijk sfeertje op zo'n festival!
Topic: HipHop (19-6-2003 06:31:00)
Ja sorry R&B natuurlijk.
Ik hou dan niet van het sfeertje bij dat extreme gedoe zoals hardcore, metal enzo. Extreme muziek doet extreem handelen...
Kbegrijp niet echt goed waarom hiphop zo'n slechte sfeer kan zijn bij sietse? Het is niet omdat je de muziek slecht vindt?
Het is toch dikwijls zo dat bij hiphop de ladys eens iets van zich laten zien wink ;)
Topic: HipHop (18-6-2003 20:35:00)
Tja woei, jouw redenering vind ik toch maar een beetje aan de zwakke kant... niet persoonlijk bedoeld, er zijn er immers zovelen die dit argument aanhalen.
'Ze scheppen op met hun juwelen, daarom vind ik hiphop niet goed.'
Niet echt een logische redenering.
Ik zal nu bij mezelf een voorbeeld geven : Eminem. Ik HAAT die vent zn imago, ik kan hem echt niet bezig zien, hij denkt dat hij de showbiss naar zn hand kan zetten, enz... Toch vind ik dat hij al supervette nummers gemaakt heeft, zeer terechte kaskrakers. Ik luister regelmatig naar zn liedjes.
Kdenk dat er te veel vooroordelen gemaakt worden : ah weer een neger met juwelen rond zen (dikke) nek, het zal wel slechte hiphop zijn...
Topic: HipHop (18-6-2003 19:29:00)

Kristof schreef:

Misschien wel omdat dance plezanter is om te mixen?
Vind ik trouwens zelf ook hoor, hiphop daar heb je niet veel aan om het te mixen (vind ik, maar misschien is dit omdat ik nog wat te onervaren ben met mixen...). Met dance kan je lekker lange overgangen maken.
Als ik hiphop luister is het gewoon hup cdtje derin, en laat hem de hele cd maar lekker afspelen.
Topic: HipHop (18-6-2003 18:25:00)
Tjonge wat een anti-hiphopsfeer!
Hoe leggen de heren dan het huidige succes van de hiphop/rmb uit?
Hiphop is niet 'slecht', is gewoon kwestie van smaak en je kan er niet onderuit dat hiphop/rmb dezer dagen bij VEEL mensen in de smaak valt, VELE meer als bijvoorbeeld techno.
Sommigen zeggen, tja die hiphop is toch zo vergankelijk, straks is hun liedje letterlijk en figuurlijk uit. Maar dat is toch bij elk genre zo? Elk genre heeft zn topmomenten waar het heel commercieel is, en gaat dan weer underground, komt later weer op (maar dan al sterk geëvolueerd) enz... Een vizieus cirkeltje.
Trouwens hiphop gaat al járen mee, beasty boys for example was er een van de grondleggers van, toch een klepper van een groep.
Conclusie : hiphop is zeker niet minderwaardig!
Blijkbaar zijn dj's niet echt gesteld op hiphop, ik vraag mij af waarom. Misschien wel omdat dance plezanter is om te mixen?
Laat het weten als je er een antwoord op hebt!
Topic: HipHop (12-6-2003 17:54:00)
Luisteren doe ik wel redelijk veel naar hiphop, maar mixen doe ik daar niet zo veel mee. Hiphop beatmix je niet, het is meestal liedje uit ander liedje aan.
Daarom dat ik trance, techno ed toch wel plezanter vind om te mixen, hiphop vele malen moeilijker (als je een beetje originele mix wilt maken tenminste!). Het is anderzijds wel een uitdaging, maar toch voor de iets meer gevorderden.
Heeft er iemand misschien tips om hiphop te mixen?
Topic: Parren setje (18-5-2003 18:00:00)
Kunt ge uw vraag nog eens duidelijker formuleren?
ik snap er echt niks van
Topic: Foutje (27-4-2003 17:38:00)
Als het liedje, dat je per ongeluk op stop hebt gedrukt, nog niet lang aan het spelen is (halve minuut-1 minuut), dan kun je terug opnieuw dit liedje opzetten.
Als het al langer op stond (meer dan 2 minuten), dan zet je een ander op
Daartussen moet je zelf maar aanvoelen
Topic: Foutje (27-4-2003 17:31:00)
Euh.. liedje terug aanzetten misschien?
En altijd rustig nadenken en beheerst handelen dat je niet op het verkeerde knopje drukt.