Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ Robbie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 41 bijdrage(n) van DJ Robbie (Pagina: 2 van 5)
Topic: Aanvulling microfoonset (5-4-2012 15:13:00)
Draadloos heb ik nog niet. Ben hier wel mee bezig op dit moment. Ik kan 2 setjes Sennheiser EW100 met 835 kop overnemen maar twijfel of ik dit moet doen. Verkoper vraagt 150 per setje.
Je hebt gelijk het ziet er wel een stuk opgeruimder uit inderdaad. Bedoel je ook draadloos voor blazers??
@bomdes: die Radial di's vind ik toch nog best prijzig. Bij een bekende duitse webshop zie ik de Radial Pro voor 105 euro staan. Een BSS kost 122 maar bij aanschaf van 3 stuks ook nog maar 105. Dan is mijn keuze snel gemaakt. En de door jou aangehaalde J48 vind ik wel erg duur, maar misschien zeker het geld waard.
Topic: Aanvulling microfoonset (5-4-2012 12:15:00)Je hebt gelijk het ziet er wel een stuk opgeruimder uit inderdaad. Bedoel je ook draadloos voor blazers??
@bomdes: die Radial di's vind ik toch nog best prijzig. Bij een bekende duitse webshop zie ik de Radial Pro voor 105 euro staan. Een BSS kost 122 maar bij aanschaf van 3 stuks ook nog maar 105. Dan is mijn keuze snel gemaakt. En de door jou aangehaalde J48 vind ik wel erg duur, maar misschien zeker het geld waard.
Vandaar dat ik ook bijna altijd de 904 gebruik, dan heb je ook al geen statief meer nodig. Beta 98 zou ik graag eens proberen maar geen idee wie deze bij mij in de buurt in bezit heeft. Ga eens even rondkijken!
DI's upgraden is zeker een optie. Ik zal eens een Radial aanschaffen en dan even vergelijken met een BSS en een Klark Teknik. Bedrijf waar ik vaker werk heeft deze dus kan ze makkelijk testen. Denk dat als ik dan alvast een goede voor bassgitaar heb, ik wel weer even vooruit kan en dan langzaam allemaal upgraden..
Topic: Aanvulling microfoonset (5-4-2012 10:31:00)DI's upgraden is zeker een optie. Ik zal eens een Radial aanschaffen en dan even vergelijken met een BSS en een Klark Teknik. Bedrijf waar ik vaker werk heeft deze dus kan ze makkelijk testen. Denk dat als ik dan alvast een goede voor bassgitaar heb, ik wel weer even vooruit kan en dan langzaam allemaal upgraden..
Hallo allemaal,
Ik heb mijn microfoonset denk ik wel redelijk compleet nu. Omdat ik steeds vaker meerdere klusjes op 1 avond krijg zou ik nog eenzelfde microfoonset aanschaffen. Ik vraag me af voordat ik de tweede set aan ga schaffen of ik nog iets wil aanpassen of toevoegen (dan aan beide sets). De set wordt voornamelijk gebruikt voor normale bandjes (drums, gitaren, bass, keys, zang, soms een of een paar trompettisten)
Setje tot nu toe:
- Shure Beta 91 (kick)
- Shure Beta 52A (kick)
- Sennheiser e 904 (snare)
- 3x Sennheiser e 904 (toms)
- Beyer Dynamic M 201 TG (hihat)
- 2x AKG C1000S (overheads)
- 2x Sennheiser e 906 (gitaren)
- 4x Shure Beta 58A (zang)
- 1x Shure Beta 56A (vaak gebruikt voor zingende drummer)
- 2x Shure SM57 (soms snare, soms trompet)
- Stapeltje Behringer DI's (bass, keys, ak. gitaar)
Ik hoor het graag!
Topic: Advies bij eerste EV RX set (17-10-2011 23:56:00)Ik heb mijn microfoonset denk ik wel redelijk compleet nu. Omdat ik steeds vaker meerdere klusjes op 1 avond krijg zou ik nog eenzelfde microfoonset aanschaffen. Ik vraag me af voordat ik de tweede set aan ga schaffen of ik nog iets wil aanpassen of toevoegen (dan aan beide sets). De set wordt voornamelijk gebruikt voor normale bandjes (drums, gitaren, bass, keys, zang, soms een of een paar trompettisten)
Setje tot nu toe:
- Shure Beta 91 (kick)
- Shure Beta 52A (kick)
- Sennheiser e 904 (snare)
- 3x Sennheiser e 904 (toms)
- Beyer Dynamic M 201 TG (hihat)
- 2x AKG C1000S (overheads)
- 2x Sennheiser e 906 (gitaren)
- 4x Shure Beta 58A (zang)
- 1x Shure Beta 56A (vaak gebruikt voor zingende drummer)
- 2x Shure SM57 (soms snare, soms trompet)
- Stapeltje Behringer DI's (bass, keys, ak. gitaar)
Ik hoor het graag!
Mijn idee is dat je bij RCF wat meer voor de naam betaald en bij dB juist wat minder.
Topic: Advies bij eerste EV RX set (17-10-2011 10:52:00)Als je aankomende woensdag naar RSC toe gaat, is het misschien ook een optie om naar een setje van dB Technologies te luisteren. Bijvoorbeeld een S10 sub met een DVX D12 topje. De DVX serie is echt een hele goede serie, volledig uitgevoerd met RCF componenten. En toch een stukje betaalbaarder dan een TT setje.. Durf zo alleen niet te zeggen of Roger (RSC) de dB kasten ook heeft staan voor een demo.
Topic: BR118, welke houtsoort? (3-10-2011 10:59:00)Draai inmiddels al een aantal maanden met 4 van deze subkasten. Ben er erg tevreden over. Er zitten op dit moment oude RCF woofers omdat ik deze heel goedkoop kon krijgen. Typenummer volgens mij iets van; LF 18 K 51N... Kon er erg weinig over vinden op internet maar na vergelijk met een RCF LF18G401 waren de oudere RCF's toch beter. Nu wil ik nog 4 van deze kasten gaan bouwen. Er moeten dan ook weer nieuwe speakers komen en ik ben aan het twijfelen welke ik dan moet kiezen. De 18sound 18lw1400 kan natuurlijk, daar is het ontwerp ook voor. Maar ik zou niet weten waar ik deze moet kopen en wat ze kosten, kan er op google namelijk erg weinig winkels van vinden. En wat mij zelf ook goede alternatieven lijken zijn de RCF LF18G400, LF18X400 of de LF18P400. Ik hoor het graag van jullie!
Topic: BR118, welke houtsoort? (1-10-2010 21:11:00)Moet ik de popnagels door het hout heen of niet?
Welke lengte popnagels gebruiken jullie??
@Dré:
Bedoel jij vanuit de buitenkant van de kast gezien wat kit erin of vanuit de binnenkant? (Wat dus meteen zou betekenen dat jij wel door het hout heen gaat..)
Topic: BR118, welke houtsoort? (23-9-2010 22:55:00)Welke lengte popnagels gebruiken jullie??
@Dré:
Bedoel jij vanuit de buitenkant van de kast gezien wat kit erin of vanuit de binnenkant? (Wat dus meteen zou betekenen dat jij wel door het hout heen gaat..)
Bedankt voor de reacties!
Ik ga morgen het materiaal bestellen zoals de aanluitingen, handvatten, pootjes enzo...
Ik heb alleen nog een vraagje over de handvatten;
Waarom gebruikt niemand flightcase handvatten op subwoofer?!
Naar mijn idee zitten deze veel steviger in de kast (mits je goede popnagels gebruikt) en het handvat gaat niet door het hout heen waar de kast in zijn geheel steviger en stijver is.
Graag reacties! :)
Topic: BR118, welke houtsoort? (20-9-2010 22:22:00)Ik ga morgen het materiaal bestellen zoals de aanluitingen, handvatten, pootjes enzo...
Ik heb alleen nog een vraagje over de handvatten;
Waarom gebruikt niemand flightcase handvatten op subwoofer?!
Naar mijn idee zitten deze veel steviger in de kast (mits je goede popnagels gebruikt) en het handvat gaat niet door het hout heen waar de kast in zijn geheel steviger en stijver is.
Graag reacties! :)
Niemand ervaring met een RCF LF18G400??
Of met de genoemde versterkers?
Topic: BR118, welke houtsoort? (18-9-2010 10:24:00)Of met de genoemde versterkers?
Vandaag ga ik beginnen met het zagen van de platen, en met het lijmen van de kast.
Nu zit ik toch ook nog wat naar vergelijkbare woofers te kijken en kwam de RCF LF18G400 tegen. Deze kost ongeveer hetzelfde en ziet er volgens de specs ook redelijk hetzelfde uit. Heeft iemand ervaring met de genoemde RCF in een BR118?
Ohja, en over de versterking was ik aan het twijfelen over een Crown XTi 4000, een Crest CC 4000 of een RCF DPS 3000. De Crest en RCF dan met een Driverack PA/PX.. Ervaringen??
Groetjes
Nu zit ik toch ook nog wat naar vergelijkbare woofers te kijken en kwam de RCF LF18G400 tegen. Deze kost ongeveer hetzelfde en ziet er volgens de specs ook redelijk hetzelfde uit. Heeft iemand ervaring met de genoemde RCF in een BR118?
Ohja, en over de versterking was ik aan het twijfelen over een Crown XTi 4000, een Crest CC 4000 of een RCF DPS 3000. De Crest en RCF dan met een Driverack PA/PX.. Ervaringen??
Groetjes