Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van John_p

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 49 bijdrage(n) van John_p (Pagina: 2 van 5)

Topic: Probleem met AXYS U-88 (27-10-2008 19:01:00)
Heb de hars van de versterker af gesloopt, daarbij zijn ook alle onderdelen gesneuveld (op de eindtorren na) Na het plaatsen van nieuwe onderdelen en het instellen van de opamp de versterker geprobeerd. Ingeschakeld met een lamp van 40W in serie met de 230V knalde er niets er kwam zelf geluid uit. Ook een duurproef van een paar uur heeft hij volgehouden, niets is er noemenswaardig warm geworden. Voor nog geen 10 Euro aan onderdelen alles weer in orde.. Waarom zo'n versterker zo duur moet zijn weet ik ook niet. De eindtorren weet ik niet wat erop zit maar de rest kost echt niet veel. Duurste onderdelen : Opamp TL357N en 2 torretjes 2SA872A en 2SC1775A de rest waren weerstanden 2 zeners 12V 1.3W 2x 1N4148 en wat condensatoren. laugh :D laugh :D

kan voor wat mij betreft op slot. Probleem werd waarschijnlijk veroorzaakt door een rotte ingangscondensator dan wel een rotte elco op de voeding van de op-amp.
Topic: Beyma 18G550 in een BR118 kast ??? (27-10-2008 14:39:00)

Dré schreef:

Alleen is de Le geen constante. Hij neemt af bij hogere frequentie terwijl het resistieve component toeneemt bij hogere frequenties (daarom zie je de fase ook nooit naar 90 graden gaan maar eerder richting de 60 graden)
Dré dat lijkt mij niet te kloppen Namelijk resistief betekent Ohms en een ohmse componet is frequentie onafhankelijk.
Edit Mod: Dré: Sorry, ik heb per ongeluk mijn reactie in jouw bericht gezet (daarbij is een gedeelte van je reactie gewist).
Topic: Beyma 18G550 in een BR118 kast ??? (26-10-2008 10:46:00)
Mijn idee was om een 18G550 in de 18sound kit 18" sub te zetten, dit is een nét iets ander ontwerp dan de BR118 eigenlijk is alleen de baspoort iets anders. Bij de BR-118 is die 10cm hoog 28cm diep en bij de KIT18 7,2cm hoor en 34cm diep verder is de kast gelijk qua volume.

Heb ook de kast KIT18 met de beide speakers erin in WINISD gehad maar zie bij de 18G550 een powerdip van 780 Watt op 60,6Hz

Als ik de speaker in een BR118 kast zet met de gegevens van 18 sound dan krijg ik een tuning freq van 51,5Hz bij een poort van 28cm. heb dan geen powerdip als Xmax op 9mm staat bij 7mm wel (+/- 700W op 69 Hz)


De 18G550 die in Winisd staat (door Choong Keat Yian) heeft wat "fouten" in de parameters ?? een Qms van 10,47 en een FS van 34Hz.

De speakerdata die ik gebruik zijn de data overgenomen uit de datasheet niet die van Choong Keat Yian.
Topic: Links naar speaker ontwerpen (25-10-2008 09:08:00)
Frederic,

die Subkast staan geen maten bij maar als ik zo kijk dan lijkt hij veel op de KIT18 sub van 18 sound.
Topic: Beyma 18G550 in een BR118 kast ??? (23-10-2008 22:51:00)
Heb de volledige datasheets even uit de kast getrokken en de powercompressie van de beide speakers opgezocht, het scheelt niet zoveel en ik denk dat de verschillen zijn te verwaarlozen. Als je ze vergelijkt met een 2241 van JBL dan blijft JBL achter (meer compressie) 4,3dB bij 600Watt spl is ook 98dB 1W/1m

18G550 0,6dB bij 100W, 2,6dB bij 450W en 4dB bij 900W
18LW1400 0,8dB bij 70W 2,1dB bij 350W en 3dB bij 700W.

De 18G550 en de 18LW1400 hebben beide een SPL van 98dB 1W/1m

Als ik in de tabel kijk heeft de 18G550 bij 700W ongeveer 3,5dB powercompressie wel zo eerlijk om bij hetzelfde vermogen te kijken en dan te vergelijken.

In de 18sound datasheet staat alleen dat ze de ene helft van de spoel aan de binnenkant van de spoeldrager wikkelen en de de andere helft aan de buitenkant. als aan beide kanten 2 lagen zitten heb je er inderdaad 4 bij 1 laag heb je er 2.
Topic: Beyma 18G550 in een BR118 kast ??? (23-10-2008 16:46:00)
Heb ondertussen de hybride kasten gebouwd en beide speakers erin geprobeerd. De RCF L18S800 gaat stukken beter in de hybride kast dan de Beyma 18G550. Het verschil is echt duidelijk hoorbaar. Ik wil toch de 18G550's nog van een passende kast voorzien, is er iemand hier die deze ooit geprobeerd heeft in de BR118 kast van 18 sound ?
Topic: Probleem met AXYS U-88 (16-10-2008 18:05:00)
Dre,

De versterker voor het mid/hoog en het laag zijn 2 losse modules. Als ik de mid/hoog met de laag versterker omwissel gaat de kraak/ruis/rammel mee dus de versterker veroorzaakt het probleem. Het is allemaal modulair en de versterkers zijn hetzelfde alleen mid/hoog wordt wat minder aangestuurd blijkt.. Ik ben nu bezig om voorzichtig de hars van de defecte versterker eraf te tikken met een klein beiteltje, van de gesneuelde onderdelen kan ik de waardes op de bass versterker terug kijken deze zit niet ingegoten. Het lijkt alsof deze al eens is vervangen, ik kan me anders niet indenken waarom de ene versterker wel en de andere niet is ingegoten.

Ik ga in ieder geval wat foto's van de versterkerprint knippen mocht er iemand nog eens met een probleem zitten.. Enne we hebben 6 U88 kasten dus wie weet wat er nog kapot gaat.
Topic: Probleem met AXYS U-88 (16-10-2008 16:46:00)
Eddy,

Hier zit het echt in de versterkerprint.. Heb de voedingskabel rectstreeks aan de inschakelprint gesoldeer om een slecht contact daardoor uit te sluiten. Hoorde het probleem tijdens het testen/opstellen. Na het uitwisselen van de kast was het probleem verholpen. Meestal 2x U88 soms 3x U88 en 1x B89 per kant.
Topic: Probleem met AXYS U-88 (16-10-2008 15:28:00)
Hallo,

In een van mijn AXYS kasten heb ik een ontzettende kraak. In eerste instantie leek het een kraak uit het lichtnet, als ik iets inschakelde klonk dat ontzettend door op de speakers. Na het openen van de kast wat geprobeerd, als ik de versterkers los koppel van het filter (audio kabeltje) losgesoldeerd achter op het filter. Dan blijft de kraak nog steeds, ik kon zo wel vaststellen dat het in de versterker voor het mid/hoog zit. De bass werkt prima geheel zonder kraak. Het lijkt op een rotte Elco of misschien wel vocht onder/in de giethars gezien ern een paar kleine scheurtjes in zitten..

Weet er iemand of de bass en de mid/hoog versterker hetzelfde zijn ?? Ik kan dat qua componenten niet zien want de mid/hoog versterker is geheel in de hars ingegoten op de eindtorren na. De type nummers van de eindtorren zijn eraf geschuurd dus daar kan ik ook niets aan zien. Ik kan wel zien dat ze aan dezelfde voeding hangen (2x 42v AC dus zo'n + en - 70V)

Als de versterkers hetzelfde zijn kan ik de ingegoten wel open slopen want de bass versterker is niet ingegoten dus mochten er componenten sneuvelen kan ik de waarde zo van de andere versterker overnemen. Ik ga zomenteen in ieder geval even de versterkers omdraaien en kijken of het dan nog werkt.

Heeft er iemand een schema ??

Het gaat om de U88 van AXYS
Topic: D&B C7 set (15-10-2008 09:32:00)
Dat van de versterkers had ik ook opgemerkt, D6 en D12 van D&B zit een processor in de versterker die je in kunt stellen op het type (D&B) speaker wat je eraan hangt. Eigenlijk wordt de klankkleur dus ook gemaakt door de versterker. Maar er zijn tegenwoordig genoeg actieve crossovers/speaker management systemen waar ook een parametrische equalizer in zit en die je kunt tweaken zoals je zelf wilt. (DBX Driverack, Behringer DCX2496 en andere) Je kunt allerlei filters instellen en ook de steilheid van de filters. Bij de par-eq kun je de Q instellen enz enz. De BR-118 van eighteensound heeft bij zijn ontwerp ook staan hoe je je filters in moet stellen.. Qua reparatie van de D&B C7 set.. Hij is duur genoeg om er mee naar een dealer terug te gaan. Met een Mercedes ga je ook niet naar de kwik-fit laugh :D laugh :D Rest nog steeds de vraag WAT zit erin.. ??? De top kast is overigens een BR kast maar wel hoorn geladen.. van de D&B site : "quote "C7-TOP loudspeaker The C7-TOP is a two-way horn loaded loudspeaker that exhibits true constant directivity above a frequency of 600 Hz, ensuring equal sound within the coverage area. The bass-reflex design of the low end allows the C7-TOP to be used without a subwoofer. "end quote"