Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Josb
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 42 bijdrage(n) van Josb (Pagina: 2 van 5)
Topic: digitale crossover of toch maar niet (30-12-2008 21:07:00)
ja klopt het geluid gaat naar beneden als het boven de ingestelde waarde komt
Topic: digitale crossover of toch maar niet (30-12-2008 20:57:00)is wel zo op het moment dat als iemand te hard zingt of praat in de mic dat het geluid iets zachter gaat.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (30-12-2008 19:37:00)dankjewel frank76,
ik ben verder tevreden met mn top/setup maar toen de spl limiter er nog niet tussen zat had ik ook achterin een drukvolle subbas en top.
klonk heel goed naar mijn oren, alleen heb ik een x mn beide tweeters om zeep geholpen door zang (enorme piek in het geluid vsn mic)
daarna dus een dateq spl 2 limiter ertussen gezet en top geluid tot halverwege de zaal maar achterin niedt meer zeker niet met volle zaal
terwijl dat de set voorin geweldig klinkt om de brom na dan(hoor je alleen bij stilte)
ik ga zeker het zo afstellen zoals jij het zei want dan kan ik idd. het max eruit halen denk ik.
ook het verschil van zaal is belangrijk denk ik , deze set zoals ik hem nu heb is alleen in deze zaal getest.(meerdere feesten per maand)
zaal is 20 m lang maar smal van breedte zeg maar.
ps:output van spl staat max alleen threshold nog niet.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (30-12-2008 19:09:00)ik ben verder tevreden met mn top/setup maar toen de spl limiter er nog niet tussen zat had ik ook achterin een drukvolle subbas en top.
klonk heel goed naar mijn oren, alleen heb ik een x mn beide tweeters om zeep geholpen door zang (enorme piek in het geluid vsn mic)
daarna dus een dateq spl 2 limiter ertussen gezet en top geluid tot halverwege de zaal maar achterin niedt meer zeker niet met volle zaal
terwijl dat de set voorin geweldig klinkt om de brom na dan(hoor je alleen bij stilte)
ik ga zeker het zo afstellen zoals jij het zei want dan kan ik idd. het max eruit halen denk ik.
ook het verschil van zaal is belangrijk denk ik , deze set zoals ik hem nu heb is alleen in deze zaal getest.(meerdere feesten per maand)
zaal is 20 m lang maar smal van breedte zeg maar.
ps:output van spl staat max alleen threshold nog niet.
maar om terug tekomen op mn onderwerp:
ik heb nu dus een master dl1800 versterker staan op de ross kasten. deze levert v mij zon 585 watt op 8 ohm.
eigelijk is dit v mij geen b-merk versterker, nu heb ik nog wel een b-merk versterker liggen die ik i.p.v.
de master versterker ertussen kan zetten omdat deze meer vermogen heeft.
het gaat om een bogey spx 2400c 2X1200 4ohm op 8 ohm weet ik niet.
zou ik hiermee een hoorbare winst mee kunnen behalen?
wil graag ook achterin de zaal een mooi vol en duidelijk hoorbare sound.
sinds ik er een dateq spl limiter ertussen heb is het achterin de zaal niet zo goed meer hoorbaar als voorin.
maar ik krijg nu wel een zuiver signaal vanuit mn mixer van 0DB op de meter en dat wil ik zo houden.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (30-12-2008 12:14:00)ik heb nu dus een master dl1800 versterker staan op de ross kasten. deze levert v mij zon 585 watt op 8 ohm.
eigelijk is dit v mij geen b-merk versterker, nu heb ik nog wel een b-merk versterker liggen die ik i.p.v.
de master versterker ertussen kan zetten omdat deze meer vermogen heeft.
het gaat om een bogey spx 2400c 2X1200 4ohm op 8 ohm weet ik niet.
zou ik hiermee een hoorbare winst mee kunnen behalen?
wil graag ook achterin de zaal een mooi vol en duidelijk hoorbare sound.
sinds ik er een dateq spl limiter ertussen heb is het achterin de zaal niet zo goed meer hoorbaar als voorin.
maar ik krijg nu wel een zuiver signaal vanuit mn mixer van 0DB op de meter en dat wil ik zo houden.
nee geen inserts,wat de brom betreft wordt wel minder als ik mn laptop afkoppel van het net. maar is nog wel aanwezig dus verder zoeken.
heb ook alles onderverdeeld in 3 fasen.
wat misschien nog wel kan is dat ik mn licht waarschijnlijk op een fase heb bij het geluid op.
als dat het niet is koppel ik alles af en begin aan te sluiten vanuit mn mixer naar amp, en dan verder.
zal ook even verder op het forum verdiepen over deze brom.
maar om terug tekomen op mn onderwerp:
ik heb nu dus een master dl1800 versterker staan op de ross kasten. deze levert v mij zon 585 watt op 8 ohm.
eigelijk is dit v mij geen b-merk versterker, nu heb ik nog wel een b-merk versterker liggen die ik i.p.v.
de master versterker ertussen kan zetten omdat deze meer vermogen heeft.
het gaat om een bogey spx 2400c 2X1200 4ohm op 8 ohm weet ik niet.
zou ik hiermee een hoorbare winst mee kunnen behalen?
wil graag ook achterin de zaal een mooi vol en duidelijk hoorbare sound.
sinds ik er een dateq spl limiter ertussen heb is het achterin de zaal niet zo goed meer hoorbaar als voorin.
maar ik krijg nu wel een zuiver signaal vanuit mn mixer van 0DB op de meter en dat wil ik zo houden.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (29-12-2008 18:16:00)heb ook alles onderverdeeld in 3 fasen.
wat misschien nog wel kan is dat ik mn licht waarschijnlijk op een fase heb bij het geluid op.
als dat het niet is koppel ik alles af en begin aan te sluiten vanuit mn mixer naar amp, en dan verder.
zal ook even verder op het forum verdiepen over deze brom.
maar om terug tekomen op mn onderwerp:
ik heb nu dus een master dl1800 versterker staan op de ross kasten. deze levert v mij zon 585 watt op 8 ohm.
eigelijk is dit v mij geen b-merk versterker, nu heb ik nog wel een b-merk versterker liggen die ik i.p.v.
de master versterker ertussen kan zetten omdat deze meer vermogen heeft.
het gaat om een bogey spx 2400c 2X1200 4ohm op 8 ohm weet ik niet.
zou ik hiermee een hoorbare winst mee kunnen behalen?
wil graag ook achterin de zaal een mooi vol en duidelijk hoorbare sound.
sinds ik er een dateq spl limiter ertussen heb is het achterin de zaal niet zo goed meer hoorbaar als voorin.
maar ik krijg nu wel een zuiver signaal vanuit mn mixer van 0DB op de meter en dat wil ik zo houden.
specificaties heb ik niet van de ross kasten.
type wel rcs 153 3-weg
maar merk bestaat niet meer en kan helemaal niks over vinden op het net.
ook staat het vermogen / freq. bereik niet op de speaker.
maar mag ik zobiezo wel filteren vanuit een crossover naar fulrange omdat in de rosskasten al een passieve filter zit?
Topic: digitale crossover of toch maar niet (29-12-2008 14:32:00)type wel rcs 153 3-weg
maar merk bestaat niet meer en kan helemaal niks over vinden op het net.
ook staat het vermogen / freq. bereik niet op de speaker.
maar mag ik zobiezo wel filteren vanuit een crossover naar fulrange omdat in de rosskasten al een passieve filter zit?
ok tom , bedankt voor je antwoord en de rest natuurlijk ook.
ik ben idd. een leek in het afstellen van een dbx pa processor en als het dus niet rendabel voor mij is dan laat ik het zo.
maar op internet was ik bijv ook een analoge ac-one van ev crossover tegengekomen waar ze dan bij vertellen dat deze ook een superieure geluidskwaliteit moet hebben ,daar gaat het me om. zou dit type ook geen aanzienlijke verschil maken?
heb trouwens mn kabels wel na gelopen en op en afgekoppeld maar brom blijft. denk dat ik maar 2 ground loop isolators ertussen zet en dan weer kijken.
ps: ik heb ook nog een andere vraag:
heb dus de cx3400 ertussen staan gewoon als 2-weg.
heb dus 1 sub en fullrange kast per kant staan.
maar die fullrange kasten krijgen alleen mid/hoog van de crossover maar het signaal gaat nog wel door een passieve filter heen die in de fulrange kast zit, volgens mij belemmerd dit het signaal ook of toch niet?
ben eigelijk van plan om dan de fullrange kasten ook echt als fullrange te gaan gebruiken.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (28-12-2008 23:10:00)ik ben idd. een leek in het afstellen van een dbx pa processor en als het dus niet rendabel voor mij is dan laat ik het zo.
maar op internet was ik bijv ook een analoge ac-one van ev crossover tegengekomen waar ze dan bij vertellen dat deze ook een superieure geluidskwaliteit moet hebben ,daar gaat het me om. zou dit type ook geen aanzienlijke verschil maken?
heb trouwens mn kabels wel na gelopen en op en afgekoppeld maar brom blijft. denk dat ik maar 2 ground loop isolators ertussen zet en dan weer kijken.
ps: ik heb ook nog een andere vraag:
heb dus de cx3400 ertussen staan gewoon als 2-weg.
heb dus 1 sub en fullrange kast per kant staan.
maar die fullrange kasten krijgen alleen mid/hoog van de crossover maar het signaal gaat nog wel door een passieve filter heen die in de fulrange kast zit, volgens mij belemmerd dit het signaal ook of toch niet?
ben eigelijk van plan om dan de fullrange kasten ook echt als fullrange te gaan gebruiken.
ja een brom klopt ja ik verwoorde het verkeerd
Topic: digitale crossover of toch maar niet (28-12-2008 21:32:00)hallo mensen ,ik heb hier al wat rondgekeken op het forum maar kon geen antwoord vinden.
ik probeer het maximale uit mn geluidsset te halen en vraag me dus af of het geuid aanzienlijk verbeterd wordt
d.m.v. een digitale processor/crossover.
heb er nu een behringer cx3400 ertussen klinkt verder ook goed alleen zeer veel ruis in mn set.(ik denk een aardlus)
en ik heb het gevoel dat het beter kan.
maar daarom wil ik graag weten of het nut heeft om mn crossover te vervangen door een processor
en het geluid daarmee aanzienlijk verbeterd wordt.
ps:kan ik met een processor ook meer geluidsdruk behalen aangezien ik er nu een dateq spl limiter ertussen gezet heb(prima ding trouwens)
mijn set is:
2xross rcs 153 fullrange kasten
2xpsso 2150 subkasten
1Xmaster dl1800 voor fullrange
2xcerwin vega cv2800 gebrugd op de subs
alvast bedankt.
gr jos
Topic: ShowTec PS-3203 (28-1-2008 13:57:00)ik probeer het maximale uit mn geluidsset te halen en vraag me dus af of het geuid aanzienlijk verbeterd wordt
d.m.v. een digitale processor/crossover.
heb er nu een behringer cx3400 ertussen klinkt verder ook goed alleen zeer veel ruis in mn set.(ik denk een aardlus)
en ik heb het gevoel dat het beter kan.
maar daarom wil ik graag weten of het nut heeft om mn crossover te vervangen door een processor
en het geluid daarmee aanzienlijk verbeterd wordt.
ps:kan ik met een processor ook meer geluidsdruk behalen aangezien ik er nu een dateq spl limiter ertussen gezet heb(prima ding trouwens)
mijn set is:
2xross rcs 153 fullrange kasten
2xpsso 2150 subkasten
1Xmaster dl1800 voor fullrange
2xcerwin vega cv2800 gebrugd op de subs
alvast bedankt.
gr jos
het gaat mij erom dat ik de krachtstroomverdeler kan gebruiken op locaties waar dus krachtstroom is...gewoon omdat ik dan zeker weet dat het er niet uit knalt.
maar wat nou als ik ergens kom en er is geen krachtstroom??
zo bedoel ik dat
dan lijkt mij persoonlijk het beste om dan een verloop 1 kant 230v stekker en aan de andere kant dus 5-polig 16A en hierin de 3 fases doorverbinden.
gr jos
maar wat nou als ik ergens kom en er is geen krachtstroom??
zo bedoel ik dat
dan lijkt mij persoonlijk het beste om dan een verloop 1 kant 230v stekker en aan de andere kant dus 5-polig 16A en hierin de 3 fases doorverbinden.
gr jos