Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Tijmen-b
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 23 bijdrage(n) van Tijmen-b (Pagina: 2 van 3)
Topic: krat radio (8-5-2007 22:40:00)
Zal wel met het soort mensen te maken hebben, denk dat er hier minder voetballers zitten om maar iets te noemen!
Uiteraard ken ik ook al dit soort radio's. Ik heb altijd het idee dat ze relatief duur zijn voor hetgeen je ervoor terugkrijgt. Ook zijn ze door de accu best wel zwaar. Ik denk dat je voor het geld wat je hieraan spendeert drie van die goedkope radio's kan kopen (die je natuurlijk ook op een accu kan aansluiten (8*1.5v = ook 12v)) en ik vraag me af hoelang deze dingen meegaan!
Die kist die hierboven genoemd is kan wel spatwaterdicht zijn, je speakers worden van water natuurlijk ook niet beter!
Aan de andere kant heeft het natuurlijk wel wat en kan ik me best voorstellen dat je aan het maken en aan het geluid van deze dingen veel plezier kan hebben!De rede waarom ik voor zo'n kist heb gekozen is dat het veel degelijker is. Het kan tegen een stoot en apparatuur gaat erg lang mee. Ik gebruik nog steeds mijn clarion radio/cd speler en speakers van mijn vorrige set in een andere boot. Is inmiddels al 7 jaar oud. Een JVC gettoblaster koop je ook pas rond de 300 euro, dus zo duur vind ik dit niet.
En de throw van zulk soort speakers is ook veel beter, je kan over lange afstanden nog prima je muziek horen.
De kist is dan ook niet gebouwd om elke mee te gaan sjouwen. Alleen van boot naar tent.
De speakers die ik nu gebruik zijn gewoon geheel waterafstotend. Iets wat vroeger anders was met carhifi.
Speakerranden zijn gewoon rubber en als je goed op de foto kijkt zie je dat de speakers van een soort gevlochten kevlar zijn.
Ze zijn dus prima spatwater dicht, kleine regenbui overleven ze dus prima. Dit is ook het enigste wat nat kan worden. En anders trek ik er een hoes overheen ofzo.Topic: krat radio (8-5-2007 22:25:00)
Componenten van de AX-serie zijn prima, dus wat dat betreft geen miskoop. Of je van het geluid houdt? Daarvoor zul je moeten luisteren.Proef luisteren is het al te laat voor
Ze zijn al onderweg met TNT, 4 stuks (165 p/s nieuw) super deal dacht ik zo. Zelf heb ik trouwens ook JBL thuis staan, maar dat is catagorie hifi. JBL klinkt inderdaad altijd wat schel, maar dat valt altijd prima te verhelpen. Op mijn NAD klinkt ie vrij neutraal.
Nu heb ik dus het volgende al binnen:
Behringer DX626 mixer
4x DAP AX-15
Hierbij moet natuurlijk nog een versterker komen en de nodige aansluitkabels. De speakers hebben een In en Out speakon aanluiting, kan ik ze hiermee goed doorlussen om vervolgens op 1 versterker te laten draaien (4ohm)? Of kan ik dit beter/veiliger op een andere manier doen.
Aan de versterker dacht ik ook gewoon aan een DAP palladium 1600 of 2000. Gezien het budget en de goede reviews/verhalen. Is het dan ook meteen noodzaak om een equalizer te gebruiken of kan ik eerst uit de voeten met mijn mixer 3band eq? Er wordt niet live gespeeld ofzo dus tis meer zoals de set zal gaan klinken. En hoeft niet tot in de puntjes afgesteld te worden.
De speakers zullen trouwens worden geplaatst in een frame die aan het schip gelast is. Ik neem aan dat dit geen problemen vormt? Ik zorg er wel voor dat ze vast liggen en bescherming tussen het frame en speaker krijgen.
Groetjes Tijmen.Topic: Kleine geluidsset (scouting) (7-5-2007 15:56:00)
vanniekerk schreef:
Het begint me nu echt op te vallen dat er veel mensen hier op het forum iets met scouting te maken hebben!Zal wel met het soort mensen te maken hebben, denk dat er hier minder voetballers zitten om maar iets te noemen!
Uiteraard ken ik ook al dit soort radio's. Ik heb altijd het idee dat ze relatief duur zijn voor hetgeen je ervoor terugkrijgt. Ook zijn ze door de accu best wel zwaar. Ik denk dat je voor het geld wat je hieraan spendeert drie van die goedkope radio's kan kopen (die je natuurlijk ook op een accu kan aansluiten (8*1.5v = ook 12v)) en ik vraag me af hoelang deze dingen meegaan!
Die kist die hierboven genoemd is kan wel spatwaterdicht zijn, je speakers worden van water natuurlijk ook niet beter!
Aan de andere kant heeft het natuurlijk wel wat en kan ik me best voorstellen dat je aan het maken en aan het geluid van deze dingen veel plezier kan hebben!
En de throw van zulk soort speakers is ook veel beter, je kan over lange afstanden nog prima je muziek horen.
De kist is dan ook niet gebouwd om elke mee te gaan sjouwen. Alleen van boot naar tent.
De speakers die ik nu gebruik zijn gewoon geheel waterafstotend. Iets wat vroeger anders was met carhifi.
Speakerranden zijn gewoon rubber en als je goed op de foto kijkt zie je dat de speakers van een soort gevlochten kevlar zijn.
Ze zijn dus prima spatwater dicht, kleine regenbui overleven ze dus prima. Dit is ook het enigste wat nat kan worden. En anders trek ik er een hoes overheen ofzo.
Ja om bijv Ipod aan te sluiten via tulp. Je hebt tegenwoordig ook USB aansluitingen direct op de headunit zitten.
Maar dit vind ik juist onhandig en ik denk juist dat de kwaliteit hiervan minder is. Vraag mij niet waarom
Kist is al af trouwens, zit alleen nog wel af en toe met een warmte probleem. Die JBL amp wordt toch vrij warm als de sub erbij staat. Draai dan ook wel echt op vol vermogen en dat gaat hard! Op koniginnendag kwamen er bootjes voorbij (Utrecht) met van die skytech active speakers aanboord... volledig overstuurd. Mijn set hoor je er dan redelijk goed erbij. De bass is echt op 20m afstand te horen, niet dat je hem zo voelt als bij een concert ofzo.
Topic: krat radio (8-5-2007 22:18:00)Maar dit vind ik juist onhandig en ik denk juist dat de kwaliteit hiervan minder is. Vraag mij niet waarom
Kist is al af trouwens, zit alleen nog wel af en toe met een warmte probleem. Die JBL amp wordt toch vrij warm als de sub erbij staat. Draai dan ook wel echt op vol vermogen en dat gaat hard! Op koniginnendag kwamen er bootjes voorbij (Utrecht) met van die skytech active speakers aanboord... volledig overstuurd. Mijn set hoor je er dan redelijk goed erbij. De bass is echt op 20m afstand te horen, niet dat je hem zo voelt als bij een concert ofzo.
Zijn PA speakers vaak niet te zwaar om aan te drijven? Ik denk dat een 12volt versterker veel moeite moet doen om die die speakers in beweging te zetten. Tevens zijn autospeakers vaak freeair, dus je hoeft er geen behuizing omheen te maken met speciefice waardes. Auto interieur of deurpost is dus genoeg klankkast.
Als je budget genoeg hebt moet je gel accu's aanschaffen. Kunnen beter ontlaad worden dan loodaccu's en tevens zijn ze minder zwaar. Maar zijn erg prijzig, ik hou het voorlopig bij oldfashion lood accu's. Kan zo viavia prima 110a/h variante regelen.
Hier trouwens even een voorbeeld van mij eigen kist.
De kist zelf is geheel van aluminium en is overal spatwaterdicht...vroerer zelfs waterdicht.
De kist wordt gebruikt voor tijdens het zeilen (Waterscouting).
Ik heb ooit ook eens een kliko variant en een voorgaande variant gebouwd in een curverkist.
Maar dit vind ik toch prima klinken en zal voorlopig niet anders meer willen. Klinkt toch een stuk beter dan van die JVC boomblasters ::)
Specs:
- Sony radio/cdspeler (mp3) + Remote + AUX voor Mp3 speler
- JBL 3 kanaals versterker 2x 65watt - 1x 120watt RMS
- JBL CS serie 70watt RMS 6x9 speakers
- Lanzar 150watt Rms gepoorte sub in tube (niet op de foto)
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6
foto7
foto8
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (8-5-2007 19:30:00)Als je budget genoeg hebt moet je gel accu's aanschaffen. Kunnen beter ontlaad worden dan loodaccu's en tevens zijn ze minder zwaar. Maar zijn erg prijzig, ik hou het voorlopig bij oldfashion lood accu's. Kan zo viavia prima 110a/h variante regelen.
Hier trouwens even een voorbeeld van mij eigen kist.
De kist zelf is geheel van aluminium en is overal spatwaterdicht...vroerer zelfs waterdicht.
De kist wordt gebruikt voor tijdens het zeilen (Waterscouting).
Ik heb ooit ook eens een kliko variant en een voorgaande variant gebouwd in een curverkist.
Maar dit vind ik toch prima klinken en zal voorlopig niet anders meer willen. Klinkt toch een stuk beter dan van die JVC boomblasters ::)
Specs:
- Sony radio/cdspeler (mp3) + Remote + AUX voor Mp3 speler
- JBL 3 kanaals versterker 2x 65watt - 1x 120watt RMS
- JBL CS serie 70watt RMS 6x9 speakers
- Lanzar 150watt Rms gepoorte sub in tube (niet op de foto)
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6
foto7
foto8
Philip_Janssen schreef:
Hij is inderdaad wat bescheiden op het hoog. Maar daar moet ik eerlijk bij toegeven dat ik het persoonlijk prettig vind als een luidspreker wat bescheiden is op het hoog. Zo heb ik namelijk een bloedhekel aan de meeste JBL installaties (schelle troep, vind ik). Dus wat dat betreft is het een beetje smaak. En als het op smaak aankomt, dat is voor iedereen anders.Componenten van de AX-serie zijn prima, dus wat dat betreft geen miskoop. Of je van het geluid houdt? Daarvoor zul je moeten luisteren.
Ze zijn al onderweg met TNT, 4 stuks (165 p/s nieuw) super deal dacht ik zo. Zelf heb ik trouwens ook JBL thuis staan, maar dat is catagorie hifi. JBL klinkt inderdaad altijd wat schel, maar dat valt altijd prima te verhelpen. Op mijn NAD klinkt ie vrij neutraal.Nu heb ik dus het volgende al binnen:
Behringer DX626 mixer
4x DAP AX-15
Hierbij moet natuurlijk nog een versterker komen en de nodige aansluitkabels. De speakers hebben een In en Out speakon aanluiting, kan ik ze hiermee goed doorlussen om vervolgens op 1 versterker te laten draaien (4ohm)? Of kan ik dit beter/veiliger op een andere manier doen.
Aan de versterker dacht ik ook gewoon aan een DAP palladium 1600 of 2000. Gezien het budget en de goede reviews/verhalen. Is het dan ook meteen noodzaak om een equalizer te gebruiken of kan ik eerst uit de voeten met mijn mixer 3band eq? Er wordt niet live gespeeld ofzo dus tis meer zoals de set zal gaan klinken. En hoeft niet tot in de puntjes afgesteld te worden.
De speakers zullen trouwens worden geplaatst in een frame die aan het schip gelast is. Ik neem aan dat dit geen problemen vormt? Ik zorg er wel voor dat ze vast liggen en bescherming tussen het frame en speaker krijgen.
Groetjes Tijmen.
Beste forum leden.
Ik liep net ergens tegen 4 DAP AX-15 speakers aan.
Als ik de verhalen lees is dit nog een betere reeks als de K serie?
En bijvoorbeeld Wharfedale EVP?
Zijn deze speakers goed door te lussen op bijvoorbeeld een Palladium 1600?
Of is het toch aan te raden een crossover bij te nemen?
Mvg, Tijmen.
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (7-5-2007 10:24:00)Ik liep net ergens tegen 4 DAP AX-15 speakers aan.
Als ik de verhalen lees is dit nog een betere reeks als de K serie?
En bijvoorbeeld Wharfedale EVP?
Zijn deze speakers goed door te lussen op bijvoorbeeld een Palladium 1600?
Of is het toch aan te raden een crossover bij te nemen?
Mvg, Tijmen.
Nee
Maar ik had inderdaad niet volledig mijn naam ingevuld staan.
Inmiddels wel, toch wacht ik weer even met het openen van een nieuw toppic.
Ik spaar toch liever iets door tot het eind v/d maand.
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (6-5-2007 15:05:00)
Maar ik had inderdaad niet volledig mijn naam ingevuld staan.
Inmiddels wel, toch wacht ik weer even met het openen van een nieuw toppic.
Ik spaar toch liever iets door tot het eind v/d maand.
Tom, is mijn post bij 2e hands toevallig verwijderd?
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (3-5-2007 10:29:00)Nog even een vraagje, de Peavey CS-800x levert 240 Watt bij 8ohm RMS per kanaal.
Nu als ik de wharfs doorlus kom ik toch op 400watt rms op 4ohm?
Wat verdeelt wordt over de 4 speakers die 200rms per stuk zijn?
Ik lees toch zeer goede verhalen over deze versterker, dus is het verstandig om deze toch bij de set aan te schaffen?
Alleen weet ik dus niet of hij krachtig genoeg is.
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (2-5-2007 12:51:00)Nu als ik de wharfs doorlus kom ik toch op 400watt rms op 4ohm?
Wat verdeelt wordt over de 4 speakers die 200rms per stuk zijn?
Ik lees toch zeer goede verhalen over deze versterker, dus is het verstandig om deze toch bij de set aan te schaffen?
Alleen weet ik dus niet of hij krachtig genoeg is.
Zo de kogel is bijna door de kerk, als alles goed gaat koop ik waarschijnlijk de 4 Wharf toppen over van HRsound:
www.new-line.nl/forum/read/?t=25144
Versterking ben ik nog niet geheel over uit, ik kan er een Peavy CS-800x bij kopen maar ik weet niet of deze wel krachtig genoeg is.
Specs
Afgelopen weekend hebben we een feestje gehad op ons schip waarbij ik helaas niet de DAP k speakers kon huren.
Wel heb ik de wharfs gebruikt (van mijn neef) die ik al eerder aangaf in dit toppic, dit waren ook 4 units welke ik dus verspreid had door de zaal. Dit aangesloten op een NAD THX versterker (2x140watt 8ohm)
Dit beviel inderdaad erg goed zoals sommige al als tip aangaven om 4 units te gebruiken inplaats van 2x top & 2x Sub.
Geluid hoeft dan niet knal hard, je hebt betere spreiding. Het klonk toen al behoorlijk goed.
Het laag miste wel nog wat, dus toen hebben we onze eigen speakers/amp er nog bijgezet (zelbouw speaker) welke een 18inch woofer bevat voor meer laag dan die 10" units van die Wharfdale speakers.
Dus ik denk dat ik bijna van slagen heb met zo'n set.
Iedereen nog bedankt voor de tips
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (19-4-2007 13:03:00)www.new-line.nl/forum/read/?t=25144
Versterking ben ik nog niet geheel over uit, ik kan er een Peavy CS-800x bij kopen maar ik weet niet of deze wel krachtig genoeg is.
Specs
Afgelopen weekend hebben we een feestje gehad op ons schip waarbij ik helaas niet de DAP k speakers kon huren.
Wel heb ik de wharfs gebruikt (van mijn neef) die ik al eerder aangaf in dit toppic, dit waren ook 4 units welke ik dus verspreid had door de zaal. Dit aangesloten op een NAD THX versterker (2x140watt 8ohm)
Dit beviel inderdaad erg goed zoals sommige al als tip aangaven om 4 units te gebruiken inplaats van 2x top & 2x Sub.
Geluid hoeft dan niet knal hard, je hebt betere spreiding. Het klonk toen al behoorlijk goed.
Het laag miste wel nog wat, dus toen hebben we onze eigen speakers/amp er nog bijgezet (zelbouw speaker) welke een 18inch woofer bevat voor meer laag dan die 10" units van die Wharfdale speakers.
Dus ik denk dat ik bijna van slagen heb met zo'n set.
Iedereen nog bedankt voor de tips
Ja, dat is een goede. Aangezien we volgende week zaterdag al een feestje hebben kan ik dit natuurlijk meteen uit proberen. Eerst was ik van plan om voor dit feest wat te kopen. Maar misschien kan ik het zo beter een try out geven.
Evt testen met een subs erbij. Het liefst koop ik altijd nog een goede set 2e hands over inplaats van net rond komen en met minder doen. Ik ben niet schuw voor 2e hands en tevens is het toch voor scouting.
Evt testen met een subs erbij. Het liefst koop ik altijd nog een goede set 2e hands over inplaats van net rond komen en met minder doen. Ik ben niet schuw voor 2e hands en tevens is het toch voor scouting.