Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Tijmen-b
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 23 bijdrage(n) van Tijmen-b (Pagina: 1 van 3)
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (5-3-2008 15:23:00)
Vraag1:
Wat ik zoek
- Evt geluidsverbetering m.b.t. de huidige installatie (puur signaal denk aan eq/limiter etc)
- Beter bescherming van het geluid/apparatuur. Ik wil dus voorkomen dat iemand het zaakje overstuur kan maken. Zowel op het uitgaande signaal als het geluidsbeeld (hoog/laag) ontregelen.
Naar mijn idee werd hiervoor dus een apparaat gebruikt als een limiter i.c.m. equalizer, maar jullie raden dit toch af?Wie raad je dat af?
En voor de rest van je bovenstaande vragen heb je toch al antwoord gehad?
Nog even een inkopper: geluid word nooit beter dan de zwakste schakel.
Daar kan je honderd geluidsverbeteraars tussen zetten, het enige wat je bereikt is dat het nog onnatuurlijker gaat klinken.Helaas vind ik je antwoorden niet echt onderbouwend. Tevens zeg je "geluid wordt nooit beter dan de zwakste schakel". Waarom zeg je dit uberhaubt? Wat is momenteel dan mijn "zwakste schakel" (als er eentje is)... Dan zou ik veel meer geholpen zijn om deze er uit te halen. Zou ik met een Behringer DCX-2496 ULTRADRIVE PRO mijn geluid een stuk beter kunnen afregelen ofniet? Of kan ik beter mijn mixer vervangen (wat waarschijnlijk al een goed plan is)?
Zie mijn vragen als iemand die om koop advies vraagt.. die wil graag weten waarom hij een product aanschaft.
Momenteel ben ik nog niet echt wijzer geworden waarom ik voor een dergelijk product zou moeten kiezen.
Uiteraard ben ik wel blij met je input hoor Tom, alleen ik wil soms iets beter voorgelicht worden
Ik val dan ook onder de gebruiker: liever 2x vragen dan een miskoop doen.
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (5-3-2008 11:25:00)
Ook heb ik gekeken naar een nieuwe mixer die beter past in een 19inch flightcase (top).
En dus als verbetering op de Berhinger DX625. Tevens zou ik 2 plaatjes bij moeten maken om die behringer op te kunnen hangen.
Nu was mijn oog gevallen op bijv. American Audio Q-2411 of Numark DM1090x
Heeft iemand hier ervaring met een van deze mixers of van de serie? (kan er weinig over vinden op het forum).
- 3 tot 4 kanalen is al genoeg
- Layout maakt niet veel uit
- geen efecten nodig, wel een goed geluid!Afhankelijk van je budget, is de Ecler MAC 40V veruit de beste keuze welke perfect aan bovenstaande eisen voldoet. Ik draai zelf al weer een tijdje met de grote broer en ben daar zeker heel tevreden mee. Helaas zit je wel in een stuk hogere prijsklasse als de door jou genoemde mixers.Die prijs klasse ligt inderdaad te hoog, tevens moet ik erbij vermelden dat de mixer eigenlijk nooit op pad gaat maar een vaste plaats heeft. Ik ben meer opzoek naar 19" mixers tussen de 100/max200 euro (mag ook 2e hands).Topic: Kleine geluidsset (scouting) (5-3-2008 11:05:00)
cmpressor composer zou ik niet doen,
veel te ingewikkeld voor leken, en veel te veel knopjes die verkeerd kunnen staan.
Waarom equilizer? Er zijn nog steeds hele volksstammen die denken dat ze met een eq het geluid van hun boxen beter maken.
Dat is niet waarvoor hij is.
Een eq corrigeerd geluidsproblemen.
Een veel handiger en completer apparaat is deze
En nog betaalbaar ook.
Zit alles in, limiter, eq, compressor, cross over, enz. lees de gbaw maar.
En je bent beter af met een app dan met twee denk ik zomaar.Dan zou alleen de mono switch op de versterker aanstaan. Aansluitingen heb ik laatst nog nagelopen. Het heeft eerst namelijk wel correct gewerkt. Er zit ook een mono switch op de mixer maar die staat nu gewoon stereo.
Tevens begrijp ik je advies niet helemaal, een crossover is toch alleen handig als je bijv een sub en toppen combinatie gebruikt? Ik heb 4x toppen die passief zijn doorgelust, dus de zelfde frequentie range gebruiken.
Vraagje over de equalizer, overruled deze niet de mixer? Of is hier een manier voor? Zodat niet iemand het geluidsspectrum verkloot met de Eq op de mixer. Wat ik altijd geleerd heb over een equalizer is dat hij handig kan zijn bij producten die niet op elkaar afgestemd zijn. DAP en Crown werken niet samen om hun speakers en versterkers op elkaar af te richten. Je kan dus met de equalizer corrigeren om de beste sound uit je installatie halen.
Ik haal even een stukje van Victor aan op het forum:
Mocht dit kloppen dan lijkt mij dit inderdaad overbodig.
Zo'n limiter lijkt mij wel handig om gewoon de versterker en speakers te beschermen voor een te hard uitgangsignaal.
Tevens is de enige leek die echt aan de apparatuur zit ik zelf. Alleen leiding mag achter de bar komen en muziek opzetten. En dus hoogstens aan de faders zitten om de muziek iets harder te zetten. Veder moet iedereen er af blijven.
1 Apparaat is inderdaad mooier, maar totaal wel duurder dan de apparte EQ en limiter.
Zelf ben ik inderdaad nog een leek, ik had totaal geen verstand van PA apparatuur. Maar als iets leuk is dan ga ik mij daarin verdiepen. Daarom ben ik ook blij met forums
voor de nodige hulp.Topic: Kleine geluidsset (scouting) (28-2-2008 23:15:00)
Tom schreef:
tijmen-b schreef:
Ik zal even op een andere manier verworden wat ik eigenlijk zoek want ik ben toch nog een beetje onzeker over die beheringer ultradrive pro.Vraag1:
Wat ik zoek
- Evt geluidsverbetering m.b.t. de huidige installatie (puur signaal denk aan eq/limiter etc)
- Beter bescherming van het geluid/apparatuur. Ik wil dus voorkomen dat iemand het zaakje overstuur kan maken. Zowel op het uitgaande signaal als het geluidsbeeld (hoog/laag) ontregelen.
Naar mijn idee werd hiervoor dus een apparaat gebruikt als een limiter i.c.m. equalizer, maar jullie raden dit toch af?
En voor de rest van je bovenstaande vragen heb je toch al antwoord gehad?
Nog even een inkopper: geluid word nooit beter dan de zwakste schakel.
Daar kan je honderd geluidsverbeteraars tussen zetten, het enige wat je bereikt is dat het nog onnatuurlijker gaat klinken.
Zie mijn vragen als iemand die om koop advies vraagt.. die wil graag weten waarom hij een product aanschaft.
Momenteel ben ik nog niet echt wijzer geworden waarom ik voor een dergelijk product zou moeten kiezen.
Uiteraard ben ik wel blij met je input hoor Tom, alleen ik wil soms iets beter voorgelicht worden
Ik val dan ook onder de gebruiker: liever 2x vragen dan een miskoop doen.
big bang schreef:
tijmen-b schreef:
vraag2:Ook heb ik gekeken naar een nieuwe mixer die beter past in een 19inch flightcase (top).
En dus als verbetering op de Berhinger DX625. Tevens zou ik 2 plaatjes bij moeten maken om die behringer op te kunnen hangen.
Nu was mijn oog gevallen op bijv. American Audio Q-2411 of Numark DM1090x
Heeft iemand hier ervaring met een van deze mixers of van de serie? (kan er weinig over vinden op het forum).
- 3 tot 4 kanalen is al genoeg
- Layout maakt niet veel uit
- geen efecten nodig, wel een goed geluid!
Ik kom toch nog even terug op mijn verhaal, helaas een paar dagen later omdat mijn ogen het niet toelieten...(zaten in het verband)
Ik zal even op een andere manier verworden wat ik eigenlijk zoek want ik ben toch nog een beetje onzeker over die beheringer ultradrive pro.
Vraag1:
Wat ik zoek
- Evt geluidsverbetering m.b.t. de huidige installatie (puur signaal denk aan eq/limiter etc)
- Beter bescherming van het geluid/apparatuur. Ik wil dus voorkomen dat iemand het zaakje overstuur kan maken. Zowel op het uitgaande signaal als het geluidsbeeld (hoog/laag) ontregelen.
Naar mijn idee werd hiervoor dus een apparaat gebruikt als een limiter i.c.m. equalizer, maar jullie raden dit toch af?
Of is er iets anders op de markt wat ik nog voor de beveiling kan zetten van de versterkers/speakers.
vraag2:
Ook heb ik gekeken naar een nieuwe mixer die beter past in een 19inch flightcase (top).
En dus als verbetering op de Berhinger DX625. Tevens zou ik 2 plaatjes bij moeten maken om die behringer op te kunnen hangen.
Nu was mijn oog gevallen op bijv. American Audio Q-2411 of Numark DM1090x
Heeft iemand hier ervaring met een van deze mixers of van de serie? (kan er weinig over vinden op het forum).
- 3 tot 4 kanalen is al genoeg
- Layout maakt niet veel uit
- geen efecten nodig, wel een goed geluid!
Hopelijk kunnen jullie mij nog veder helpen!
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (29-2-2008 11:47:00)
Ik zal even op een andere manier verworden wat ik eigenlijk zoek want ik ben toch nog een beetje onzeker over die beheringer ultradrive pro.
Vraag1:
Wat ik zoek
- Evt geluidsverbetering m.b.t. de huidige installatie (puur signaal denk aan eq/limiter etc)
- Beter bescherming van het geluid/apparatuur. Ik wil dus voorkomen dat iemand het zaakje overstuur kan maken. Zowel op het uitgaande signaal als het geluidsbeeld (hoog/laag) ontregelen.
Naar mijn idee werd hiervoor dus een apparaat gebruikt als een limiter i.c.m. equalizer, maar jullie raden dit toch af?
Of is er iets anders op de markt wat ik nog voor de beveiling kan zetten van de versterkers/speakers.
vraag2:
Ook heb ik gekeken naar een nieuwe mixer die beter past in een 19inch flightcase (top).
En dus als verbetering op de Berhinger DX625. Tevens zou ik 2 plaatjes bij moeten maken om die behringer op te kunnen hangen.
Nu was mijn oog gevallen op bijv. American Audio Q-2411 of Numark DM1090x
Heeft iemand hier ervaring met een van deze mixers of van de serie? (kan er weinig over vinden op het forum).
- 3 tot 4 kanalen is al genoeg
- Layout maakt niet veel uit
- geen efecten nodig, wel een goed geluid!
Hopelijk kunnen jullie mij nog veder helpen!
Tom schreef:
misschien dat je een verkeerde aansluting van je verterker gebruikt, of dat er per ongeluk een brug schakelaartje aan staat?cmpressor composer zou ik niet doen,
veel te ingewikkeld voor leken, en veel te veel knopjes die verkeerd kunnen staan.
Waarom equilizer? Er zijn nog steeds hele volksstammen die denken dat ze met een eq het geluid van hun boxen beter maken.
Dat is niet waarvoor hij is.
Een eq corrigeerd geluidsproblemen.
Een veel handiger en completer apparaat is deze
En nog betaalbaar ook.
Zit alles in, limiter, eq, compressor, cross over, enz. lees de gbaw maar.
En je bent beter af met een app dan met twee denk ik zomaar.
Tevens begrijp ik je advies niet helemaal, een crossover is toch alleen handig als je bijv een sub en toppen combinatie gebruikt? Ik heb 4x toppen die passief zijn doorgelust, dus de zelfde frequentie range gebruiken.
Vraagje over de equalizer, overruled deze niet de mixer? Of is hier een manier voor? Zodat niet iemand het geluidsspectrum verkloot met de Eq op de mixer. Wat ik altijd geleerd heb over een equalizer is dat hij handig kan zijn bij producten die niet op elkaar afgestemd zijn. DAP en Crown werken niet samen om hun speakers en versterkers op elkaar af te richten. Je kan dus met de equalizer corrigeren om de beste sound uit je installatie halen.
Ik haal even een stukje van Victor aan op het forum:
Een compressor haalt de dynamiek uit het signaal. Alles wat zachter is dan een referentiesignaal dat je van tevoren kan instellen (de threshold) wordt versterkt en alles wat harder is wordt verzwakt. In welke mate het wordt versterkt of verzwakt is de ratio, hoe snel de compressor ingrijpt is de attack-tijd en hoe lang de versterking of verzwakking duurt de release, eenvoudig gezegd.
Als ik het goed begrijp is een compressor geschikt om bijv instrumenten meer te filteren en naar voren te brengen?Mocht dit kloppen dan lijkt mij dit inderdaad overbodig.
Zo'n limiter lijkt mij wel handig om gewoon de versterker en speakers te beschermen voor een te hard uitgangsignaal.
Tevens is de enige leek die echt aan de apparatuur zit ik zelf. Alleen leiding mag achter de bar komen en muziek opzetten. En dus hoogstens aan de faders zitten om de muziek iets harder te zetten. Veder moet iedereen er af blijven.
1 Apparaat is inderdaad mooier, maar totaal wel duurder dan de apparte EQ en limiter.
Zelf ben ik inderdaad nog een leek, ik had totaal geen verstand van PA apparatuur. Maar als iets leuk is dan ga ik mij daarin verdiepen. Daarom ben ik ook blij met forums
voor de nodige hulp.Beste mensen,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een post gemaakt heb of het forum bezocht heb.
Op onze scouting groep zijn we nog zeer tevreden over de volgende set:
Mixer Behringer DX626
Versterker Crown XLS602 (blijft altijd koud..)
Speakers 4x DAP AX-15 (genoeg laag, geen sub nodig)
We hebben nu meerdere feestjes gehad met de set die vaak aangesloten is op onze eigen pc (met simepele soundblaster live kaart) en voldoet nog prima.
Paar weken geleden een verhuur gehad met 2x CDJ-1000MKII aangestuurd door een Pioneer DJM-800 en 2 platen spelers (niet van ons
).
Tot nu toe geen klachten over de kwaliteit gehoord, toch wil ik kijken voor een uitbreiding.
Inbouw:
Ik wil ten eerste alles netjes gaan inbouwen, momenteel staat alles op elkaar in een houten kast. Als er iets verplaatst moet worden dan moet alles losgekoppeld worden. Tevens is het een stuk onveiliger voor je apparatuur.
Hiervoor wil ik de volgende case gebruiken: www.new-line.nl/v/5603
geluid
Het geluid is prima maar ik wil het toch iets beter kunnen afregelen en tevens beschermen.
Nu heb ik diverse toppics doorgelezen over bijv een equalizer en limiter/compressor.
De meest logische stap lijkt mij www.new-line.nl/v/14387 voor een limiter en www.new-line.nl/v/13691 voor de equalizer.
Gezien de spullen die we al momenteel hebben denk ik dat dit het meeste aansluit. Ook nog budget vriendelijk is en tenslotte is het geen discotheek.
Gelukkig is er tot nu toe altijd netjes om gesprongen met de installatie. Er zit dan ook voldoende vermogen achter, de set hoeft nooit moeite te doen. Dus men doet niet gek met de volume knop.. anders lopen ze gehoorbeschadiging op.
Toch wil ik alles nog net iets veiliger en beter kunnen afregelen. Is dit een juiste keus en hebben jullie nog tips?
Groetjes Tijmen.
P.s. de versterker moet wel terug voor reparatie, balance werkt namelijk niet. Als je bijv het linker kanaal wegdraait blijft alles gewoon werken. Andersom valt alles uit. Lijkt dus of beide kanalen zijn samengevoegd ofzo. Alles klinkt wel gewoon stereo...
Ook als je de gain op de versterker wegdraait. Er staat nergens een mono switch aan ofzo. Tevens zijn er meerdere mixers gebruikt, dus ik sluit uit dat het aan de mixer ligt. Weet iemand wat dit kan veroorzaken?
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (24-5-2007 13:16:00)Het is alweer een tijdje geleden dat ik een post gemaakt heb of het forum bezocht heb.
Op onze scouting groep zijn we nog zeer tevreden over de volgende set:
Mixer Behringer DX626
Versterker Crown XLS602 (blijft altijd koud..)
Speakers 4x DAP AX-15 (genoeg laag, geen sub nodig)
We hebben nu meerdere feestjes gehad met de set die vaak aangesloten is op onze eigen pc (met simepele soundblaster live kaart) en voldoet nog prima.
Paar weken geleden een verhuur gehad met 2x CDJ-1000MKII aangestuurd door een Pioneer DJM-800 en 2 platen spelers (niet van ons
).Tot nu toe geen klachten over de kwaliteit gehoord, toch wil ik kijken voor een uitbreiding.
Inbouw:
Ik wil ten eerste alles netjes gaan inbouwen, momenteel staat alles op elkaar in een houten kast. Als er iets verplaatst moet worden dan moet alles losgekoppeld worden. Tevens is het een stuk onveiliger voor je apparatuur.
Hiervoor wil ik de volgende case gebruiken: www.new-line.nl/v/5603
geluid
Het geluid is prima maar ik wil het toch iets beter kunnen afregelen en tevens beschermen.
Nu heb ik diverse toppics doorgelezen over bijv een equalizer en limiter/compressor.
De meest logische stap lijkt mij www.new-line.nl/v/14387 voor een limiter en www.new-line.nl/v/13691 voor de equalizer.
Gezien de spullen die we al momenteel hebben denk ik dat dit het meeste aansluit. Ook nog budget vriendelijk is en tenslotte is het geen discotheek.
Gelukkig is er tot nu toe altijd netjes om gesprongen met de installatie. Er zit dan ook voldoende vermogen achter, de set hoeft nooit moeite te doen. Dus men doet niet gek met de volume knop.. anders lopen ze gehoorbeschadiging op.
Toch wil ik alles nog net iets veiliger en beter kunnen afregelen. Is dit een juiste keus en hebben jullie nog tips?
Groetjes Tijmen.
P.s. de versterker moet wel terug voor reparatie, balance werkt namelijk niet. Als je bijv het linker kanaal wegdraait blijft alles gewoon werken. Andersom valt alles uit. Lijkt dus of beide kanalen zijn samengevoegd ofzo. Alles klinkt wel gewoon stereo...
Ook als je de gain op de versterker wegdraait. Er staat nergens een mono switch aan ofzo. Tevens zijn er meerdere mixers gebruikt, dus ik sluit uit dat het aan de mixer ligt. Weet iemand wat dit kan veroorzaken?Ik ben uiteindelijk gegaan voor een Crown XLS 602D
Gister ff alles aangesloten en knallen maar
Conclusie:
Genoeg geluid voor ons schip! Zeker voor een scouting groep...
- Hoog moet af en toe bij geregeld worden via het mengpaneel, klinkt af en toe iets schel op hoog volume.
- Mid heeft soms een dip denk ik, maar dat kan ook aan bepaalde nummers liggen.
- Laag klinkt prima, je voelt een goede punch in je buik en het draagt behoorlijk ver. (Natuurlijk is het laag niet zo hard als bij een sub..
)
Versterker:
Gezien de specificaties van 2x600 watt denk ik wel zeker dat deze Crown versterker dit waar maakt.
Eigenlijk is de outpout iets te weinig volgens het forum. Beter 1.5 meer vermogen dan je RMS waarde van de speakers toch?
Maar ik denk dat de XLS de speakers toch behoorlijk tot hun max kan drijven, tegen de clip aandraaien is luid zat voor deze ruimte. Wordt je op korte afstand toch doof van. Met het laag heeft deze versterker ook geen probleem, kan het laag op mijn mengpaneel behoorlijk opendraaien zonder dat ie begint te flippen.
Echt lang draaien heb ik nog niet gedaan, dus ik weet niet hoe warm hij precies wordt. Gister was hij gewoon nog koud na 1 uur ff voluit.
Ik had de AX-15 even op elkaar staan, dus 2 aan elke kant. Dit levert alleen wat meer rendement op in een bepaald gebied, als er maar 2 spelen is het volume niet zo denderend harder. Binnekort worden ze dus ook verspreid over de ruimte en ben ook blij dat dit mij geadviseerd is in dit forum. Inplaats van bijv. 2 Toppen en 2 subs.
Alleen nog nette beugels maken om de speakers op te hangen, apparatuur plaatsen en alles netjes wegwerken.
Iedereen nog bedankt voor de tips en reacties.
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (23-5-2007 15:51:00)Gister ff alles aangesloten en knallen maar
Conclusie:
Genoeg geluid voor ons schip! Zeker voor een scouting groep...
- Hoog moet af en toe bij geregeld worden via het mengpaneel, klinkt af en toe iets schel op hoog volume.
- Mid heeft soms een dip denk ik, maar dat kan ook aan bepaalde nummers liggen.
- Laag klinkt prima, je voelt een goede punch in je buik en het draagt behoorlijk ver. (Natuurlijk is het laag niet zo hard als bij een sub..
)Versterker:
Gezien de specificaties van 2x600 watt denk ik wel zeker dat deze Crown versterker dit waar maakt.
Eigenlijk is de outpout iets te weinig volgens het forum. Beter 1.5 meer vermogen dan je RMS waarde van de speakers toch?
Maar ik denk dat de XLS de speakers toch behoorlijk tot hun max kan drijven, tegen de clip aandraaien is luid zat voor deze ruimte. Wordt je op korte afstand toch doof van. Met het laag heeft deze versterker ook geen probleem, kan het laag op mijn mengpaneel behoorlijk opendraaien zonder dat ie begint te flippen.
Echt lang draaien heb ik nog niet gedaan, dus ik weet niet hoe warm hij precies wordt. Gister was hij gewoon nog koud na 1 uur ff voluit.
Ik had de AX-15 even op elkaar staan, dus 2 aan elke kant. Dit levert alleen wat meer rendement op in een bepaald gebied, als er maar 2 spelen is het volume niet zo denderend harder. Binnekort worden ze dus ook verspreid over de ruimte en ben ook blij dat dit mij geadviseerd is in dit forum. Inplaats van bijv. 2 Toppen en 2 subs.
Alleen nog nette beugels maken om de speakers op te hangen, apparatuur plaatsen en alles netjes wegwerken.
Iedereen nog bedankt voor de tips en reacties.
Ik zit toch te twijfelen over de versterker, welke ik dus het liefst dicht in de buurt wil aanschaffen (Utrecht).
Daarbij is mijn keus gevallen op een Peavey PV2600 of een Phonic DMX 2501.
Kwa specs loopt de Peavey iets harder op 2x900 op 4 ohm. (Soms kom ik 2x800 tegen..)
Ook is dit dus de opvolger van de CS reeks waar ik al op dit forum en andere fora veel goede verhalen over heb gelezen.
Maar hij is dan wel zo'n 100 euro duurder.
De Phonic is dus toch iets beter voor mijn portomonee.. alhoewel ik niet schuw ben om iets meer uit te geven voor kwaliteit
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de Phonic DMX serie?
Zal er dus veel verschil zitten tussen de Phonic of Peavey?
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (21-5-2007 17:00:00)Daarbij is mijn keus gevallen op een Peavey PV2600 of een Phonic DMX 2501.
Kwa specs loopt de Peavey iets harder op 2x900 op 4 ohm. (Soms kom ik 2x800 tegen..)
Ook is dit dus de opvolger van de CS reeks waar ik al op dit forum en andere fora veel goede verhalen over heb gelezen.
Maar hij is dan wel zo'n 100 euro duurder.
De Phonic is dus toch iets beter voor mijn portomonee.. alhoewel ik niet schuw ben om iets meer uit te geven voor kwaliteit
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de Phonic DMX serie?
Zal er dus veel verschil zitten tussen de Phonic of Peavey?
Nog even ter verduidelijking, ik heb nu 4 daps AX-15 en om deze aan te sluiten heb ik dus 4x het volgende product nodig: www.new-line.nl/v/6114 ?
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (21-5-2007 16:45:00)Even misschien een hele domme vraag, maar die speakon kabels die altijd in de webshop worden aangeboden zijn dat nou 2 stuks
? Dus 1 kabel per speaker of zijn dit de aantal polen verwerkt in de connector? Waarschijnlijk het eerste anders vind ik de kabels wel erg prijzig
Ik denk dat ik binnekort voor een DAP P1600 ga, ik wacht nog wel op iemand die eventueel via via als inkoops persoon van PA spullen mij een versterker kan aanbieden. Alleen wil dit helaas niet echt vlotten.
Topic: Kleine geluidsset (scouting) (13-5-2007 16:41:00)
? Dus 1 kabel per speaker of zijn dit de aantal polen verwerkt in de connector? Waarschijnlijk het eerste anders vind ik de kabels wel erg prijzig
Ik denk dat ik binnekort voor een DAP P1600 ga, ik wacht nog wel op iemand die eventueel via via als inkoops persoon van PA spullen mij een versterker kan aanbieden. Alleen wil dit helaas niet echt vlotten.
Vrijdag heel even test gedraait op 2 speakers aangestuurd door een Skytech 2x100watt rms versterker.
Nu wist ik wel dat skytech troep is maar was toch al versteld van de druk die de speakers gaven op een veel te lichte amp. En dit waren er pas 2..
Ook klonken de Dap's vrij open en helder, ik vind het hoog helemaal niet zo dof. Ik hoefde het geluid eigenlijk niet bij te regelen via de mixer. Iets meer bass was welkom maar dat trok die versterker gewoon niet. Denk dat het komt omdat ik nog op vrij laag volume speelde.
Tot nu toe dus erg tevreden, zit dus ook met smart op een goede versterker te wachten.
Nu wist ik wel dat skytech troep is maar was toch al versteld van de druk die de speakers gaven op een veel te lichte amp. En dit waren er pas 2..
Ook klonken de Dap's vrij open en helder, ik vind het hoog helemaal niet zo dof. Ik hoefde het geluid eigenlijk niet bij te regelen via de mixer. Iets meer bass was welkom maar dat trok die versterker gewoon niet. Denk dat het komt omdat ik nog op vrij laag volume speelde.
Tot nu toe dus erg tevreden, zit dus ook met smart op een goede versterker te wachten.