Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pascal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Pascal (Pagina: 19 van 20)
Topic: Tot welke frequentie heeft een Bass reflex poort nog nut? (23-8-2008 15:24:00)
Je kan de armaturen gewoon demontabel maken, er zal altijd bij onderwaterspullen onderhoud moeten gebeuren.
Er is bijna niets bestand tegen zout water,
uiteindelijk gaat elke afdichting lekken.
Ook bij led's.Gaat niet op TOM!
Er zijn enkele jaren geleden TL armaturen geplaats bij een strand, niet eens in het water maar deze kunstoffen armaturen gaan alsnog door de zoute zeelucht naar de kl**e.
Laat staan onderwater.....
Kijk, die TL-armaturen worden toch warm, kunstof wordt porreus en zoutwater kan z'n slag slaan.
Inmiddels kan het wel met LED, daar zijn speciale bronze armaturen voor bedacht!!
Ik zal indien ik meer info heb dit eens posten.
Pascal
Hoe stem je dan een poort 'hoog' af? Ik bedoel, normaal stem je een poort af op een bepaalde laagste frequentie, daar zijn berekeningen voor of je computer, maar hoe bereken je de hoogste toegelaten frequentie voor je toepassing?
TCMC, kan je ons daar in adviseren?
Pascal
Topic: Onderwater LED spots (23-8-2008 15:21:00)TCMC, kan je ons daar in adviseren?
Pascal
De Noordzee is misschien wel grijs en troebel maar jullie hebben veel zwembaden en andere water complexen
.
Ok, misschien kennen jullie dit bedrijf al lang,LEDPRO.
Maargoed Sil, ik wil gewoon geen geouwehoer snap je?
Topic: Tot welke frequentie heeft een Bass reflex poort nog nut? (22-8-2008 04:33:00)
.Ok, misschien kennen jullie dit bedrijf al lang,LEDPRO.
Maargoed Sil, ik wil gewoon geen geouwehoer snap je?
Het is voor een Line Array waarbij ik twee 8 inch mid-bass luidsprekers gebruik en een B&C ME102 wave guide.
Er komen acht kasten, vier per kant.
Dus ik twijfel over een Bassreflex poort maken of gewoon gesloten houden..
Pascal
Topic: Onderwater LED spots (22-8-2008 04:27:00)Er komen acht kasten, vier per kant.
Dus ik twijfel over een Bassreflex poort maken of gewoon gesloten houden..
Pascal
Ben inmiddels met een Nederlands bedrijf rond de tafel gaan zitten en zij kunnen mij 6 LED onderwater spots leveren die zeewater bestendig zijn en geplaatst kunnen worden tot 2 meter diep, da's voldoende.
Ook de prijs is zeer gunstig.
Uit respect voor deze website en forum verzoek ik geinteresseerden mij te benaderen via mail bij wie ik deze LED verlichting kan krijgen of Dre moet mij dit toe staan.
Binnenkort ga ik met de klant rond de tafel om het een en ander rond te krijgen.
Uiteraard zal ik foto's maken indien dit project door gaat!
Pascal
Topic: Tot welke frequentie heeft een Bass reflex poort nog nut? (21-8-2008 05:01:00)Ook de prijs is zeer gunstig.
Uit respect voor deze website en forum verzoek ik geinteresseerden mij te benaderen via mail bij wie ik deze LED verlichting kan krijgen of Dre moet mij dit toe staan.
Binnenkort ga ik met de klant rond de tafel om het een en ander rond te krijgen.
Uiteraard zal ik foto's maken indien dit project door gaat!
Pascal
Beste forumleden,
Ik wil weten tot welke frequentie (hoogte dus) heeft een Bass reflex poort nog nut.
Stel, ik wil een topkast bouwen die pas ingezet gaat worden vanaf 150Hz, heeft het dan nog nut om een Bass reflex te gebruiken.
Wie kan mij dit vertellen?
Pascal
Topic: Subs verkeerd aangesloten (16-8-2008 05:06:00)Ik wil weten tot welke frequentie (hoogte dus) heeft een Bass reflex poort nog nut.
Stel, ik wil een topkast bouwen die pas ingezet gaat worden vanaf 150Hz, heeft het dan nog nut om een Bass reflex te gebruiken.
Wie kan mij dit vertellen?
Pascal
Draai alle lage tonen maar een kwartslag weg uit je monitoren, dan zal je zien dat dit al stukken beter wordt.
Feedback wordt meestal veroorzaakt door te veel laag in de monitoren te hebben.
Feedback op de PA wordt meestal veroorzaakt door microfoons te dicht of op de zelfde lijn te hebben staan (dus tussen de PA speakers)..
Drumkick mic... Vaak ook veroorzaker van feedback
Gitaren...... Idem.
Te veel laag in de monitoren... maar al te vaak!
Pascal
Topic: Studiereis over het Internet: Creatief met SpeakerFoam. (15-8-2008 20:13:00)Feedback wordt meestal veroorzaakt door te veel laag in de monitoren te hebben.
Feedback op de PA wordt meestal veroorzaakt door microfoons te dicht of op de zelfde lijn te hebben staan (dus tussen de PA speakers)..
Drumkick mic... Vaak ook veroorzaker van feedback
Gitaren...... Idem.
Te veel laag in de monitoren... maar al te vaak!
Pascal
Webbie,
Ik denk het zelfde wat JVS zegt, lijkt me wat makkelijker dan in een 'klomp' ijs te zagen.
Ik zit weer met veel genoegen naar dit topic te kijken, zeker omdat ik binnenkort ook een lastige klus heb met speakerfoam te vervangen voor nieuw..
Ik heb een paar Dv-Dosc kasten die nieuwe foam moeten hebben en deze zijn aan de randen afgerond..
Met de warmte van Aruba, nou eigenlijk de UV intensiteit, gaan je foam platen snel 'verpulveren' en dus zal je nieuwe moeten maken.
Ik zal dit topic zeer vaak lezen en op de voet volgen!
Succes Webbie, laat maar weten!!
Pascal
Topic: Onderwater LED spots (12-8-2008 16:49:00)Ik denk het zelfde wat JVS zegt, lijkt me wat makkelijker dan in een 'klomp' ijs te zagen.
Ik zit weer met veel genoegen naar dit topic te kijken, zeker omdat ik binnenkort ook een lastige klus heb met speakerfoam te vervangen voor nieuw..
Ik heb een paar Dv-Dosc kasten die nieuwe foam moeten hebben en deze zijn aan de randen afgerond..
Met de warmte van Aruba, nou eigenlijk de UV intensiteit, gaan je foam platen snel 'verpulveren' en dus zal je nieuwe moeten maken.
Ik zal dit topic zeer vaak lezen en op de voet volgen!
Succes Webbie, laat maar weten!!
Pascal
Klopt wat je zegt TOM, de bronze uitvoeringen zijn zeker duurder, maar dat maakt voor de klant niets uit, deze wil gewoon dit soort dingen in de zee en geld speelt nog geen rol...
Ik ben nog zoekende...
Pascal
Topic: Onderwater LED spots (11-8-2008 17:11:00)Ik ben nog zoekende...
Pascal
Hey TOM,
Maar ook RVS gaat niet samen met zee water, brons is een betere metaal legering dan RVS.
En ja, die zijn er ook voor TL-armaturen, dus je hebt wel een punt gescoort!
Ik ga alle opties bekijen, zowel prijstechnisch als uitvoering en zal het hier plaatsen.
Groeten,
Pascal
Topic: Onderwater LED spots (9-8-2008 22:54:00)Maar ook RVS gaat niet samen met zee water, brons is een betere metaal legering dan RVS.
En ja, die zijn er ook voor TL-armaturen, dus je hebt wel een punt gescoort!
Ik ga alle opties bekijen, zowel prijstechnisch als uitvoering en zal het hier plaatsen.
Groeten,
Pascal
Tom schreef:
De TL optie was van mij maar even een optie om je niet al te blind te staren op led's.Je kan de armaturen gewoon demontabel maken, er zal altijd bij onderwaterspullen onderhoud moeten gebeuren.
Er is bijna niets bestand tegen zout water,
uiteindelijk gaat elke afdichting lekken.
Ook bij led's.
Er zijn enkele jaren geleden TL armaturen geplaats bij een strand, niet eens in het water maar deze kunstoffen armaturen gaan alsnog door de zoute zeelucht naar de kl**e.
Laat staan onderwater.....
Kijk, die TL-armaturen worden toch warm, kunstof wordt porreus en zoutwater kan z'n slag slaan.
Inmiddels kan het wel met LED, daar zijn speciale bronze armaturen voor bedacht!!
Ik zal indien ik meer info heb dit eens posten.
Pascal