Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 19 van 20)
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (31-1-2005 17:49:00)
naja het is niet echt een groot probleem .. maar toch het blijft irritantBegin dan nooit met draaitafels (want die krengen doen dat allemaal ;-)Bij een vinyl zit er meestal een paar seconden stilte tussen, dan heb je nog tijd om de fader omlaag te zetten als je helemaal tot het einde mixt. Bij cd's ligt het er maar net aan hoe je ze brandt. Als er geen tijd tussen de nummers zit en je mixt helemaal tot het einde dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is als 1 seconde later de volgende track begint. Misschien is het handig om dan wat ruimte tussen de nummers te laten met branden (kan je met bv Nero gemakkelijk instellen).Topic: Het Ecler Nuo5-topic (21-1-2005 21:30:00)
1. De curve van de kanaal faders.
Op soft is het volumeverschil tussen 0 en 3 bijna niks en tussen 9 en 10 enorm groot. Het is dus voor het gehoor niet bepaald lineair.
Op de stand sharp zit het gehele volumebereik tussen 0 en 3.
Waarom is er niet een stand waarbij het volume lineair (voor gehoor) wordt verdeeld over de 60mm? Wat heb ik namelijk aan 60mm faders als het bereik niet over die 60mm wordt verdeeld?Wat versta je onder 'enorm groot'? Kun je aangeven waar de -3, -6, en -10dB punten liggen.Topic: Nieuw: Pioneer DJM 1000 (20-1-2005 09:06:00)Ze hebben waarschijnlijk wel wat aan de headroom gedaan. De VU-meter gaat nu pas bij +10 in het rode ipv bij +1. Het is natuurlijk niets anders dan de kleur van het ledje veranderen maar ik denk dat ze dat gedaan hebben in de interne verbetering visueel zichtbaar te maken.
De faders zien er uit als Xone32/62 faders. Niet alleen qua vorm maar ook qua bevestiging. Dat zegt nog niets over de kwaliteit maar het zijn iig 600 faders.Topic: Het Pioneer cdj-200 topic (16-1-2005 23:41:00)
Nu ik er zo over nadenk, volgens mij zit die er niet op. Als ik aan het mixen ben en het volgende nummer loopt volledig alleen, dan druk ik altijd meteen op eject bij de cd die ervoor liep, en die dan nog niet stilstaat. Die routine wordt niet onderbroken omdat-ie hem niet uitspuugt. Duz.Volgens mij stop de cd ook niet met draaien als je op cue drukt. Het lijkt me logisch dat i gewoon even snel blijft draaien. Dan kan i de draad meteen weer oppakken wanneer je op play drukt.
*kick*
Ik heb gister een paar uur op de Nuo5 gemixt en het viel me idd ook op dat de faders een beetje slechte curve hebben. Jammer aangezien ze toch instelbaar en 60mm lang zijn... Van boven 1 streepje terug en het volume is al meer dan gehalveerd. Aan die 60mm heb je dus niet zoveel, op een djm600 is het volume nog beter te regelen.
Van een vertraging in de faders heb ik overigens niets gemerkt. Ik vond het ook wel jammer dat je nergens de bpm kan zien... je moet dus altijd maar aannemen dat hij de juiste waarde heef voor de effecten.
Verder is het wel een erg lekkere mixer. De faders en knoppen voelen goed aan, vooral de toonregeling
Topic: Pioneer CDJ-800 auto cue functie in vinyl stand (23-1-2005 14:44:00)Ik heb gister een paar uur op de Nuo5 gemixt en het viel me idd ook op dat de faders een beetje slechte curve hebben. Jammer aangezien ze toch instelbaar en 60mm lang zijn... Van boven 1 streepje terug en het volume is al meer dan gehalveerd. Aan die 60mm heb je dus niet zoveel, op een djm600 is het volume nog beter te regelen.
Van een vertraging in de faders heb ik overigens niets gemerkt. Ik vond het ook wel jammer dat je nergens de bpm kan zien... je moet dus altijd maar aannemen dat hij de juiste waarde heef voor de effecten.
Verder is het wel een erg lekkere mixer. De faders en knoppen voelen goed aan, vooral de toonregeling
Dré schreef:
dj_NytraM schreef:
vind het best irritant want bij sommige nummers die een beetje een smoothy aflopend einde hebben (bv progessive/trance tracks) hou ik de fader van die kant gewoon open staan terwijl ik het volgende nummer aan het inmixen ben en dan klinkt een volgend nummer er opeens door heen niet echt lekker kan ik je vertellen...naja het is niet echt een groot probleem .. maar toch het blijft irritant
chris80 schreef:
Er zijn alleen 2 dingen die ik persoonlijk niet echt prettig vind en ik ook eigenlijk niet echt goed begrijp:1. De curve van de kanaal faders.
Op soft is het volumeverschil tussen 0 en 3 bijna niks en tussen 9 en 10 enorm groot. Het is dus voor het gehoor niet bepaald lineair.
Op de stand sharp zit het gehele volumebereik tussen 0 en 3.
Waarom is er niet een stand waarbij het volume lineair (voor gehoor) wordt verdeeld over de 60mm? Wat heb ik namelijk aan 60mm faders als het bereik niet over die 60mm wordt verdeeld?
[offtopic schreef:Channel EQ Range
Bass -26 ~ +6 dB (@ 13 kHz)
Mid -26 ~ +6 dB (@ 1 kHz)
Treble -26 ~ +6 dB (@ 70 Hz)
Treble @ 70hz?
[/offtopic schreef:
Topic: Nieuw: Pioneer DJM 1000 (19-1-2005 15:27:00)Jeroen G schreef:
Ik heb op https://www.djresource.nl/index.php?page=Topics&story=73 een topic online gezet met wat meer info dan in het persbericht, in ieder geval alles een stukje toegelicht.Bass -26 ~ +6 dB (@ 13 kHz)
Mid -26 ~ +6 dB (@ 1 kHz)
Treble -26 ~ +6 dB (@ 70 Hz)
Treble @ 70hz?
[/offtopic schreef:
Ik heb ook het idee dat het vooral tussen de oren zit. Het werkelijke verschil zal ergens ver achter de komma zitten. Bij de aller beste mixer komt het signaal er precies zo uit als het erin ging qua klank. De aller beste mixer klinkt dus eigenlijk nergens naar.
Toch hoor je iedereen altijd meteen zeggen (als ze hem net nieuw hebben) "ohh wat klinkt i mooi".
Sluit gewoon een cd-speler rechtstreeks aan op je versterker, pak een mooie cd en neem het geluid op. Daarna hang je de mixer tussen de cd-speler en de versterker en doe je hetzeflde. Hoor je geen verschil dan heb je een goede mixer, hoor je wel verschil dan heb je geen goede mixer... Gebruik je hiervoor 2 verschillende vinyls dan weet ik bijna zeker dan niemand het verschil tussen een Numark en een A&H kan horen. De klank is dan voor 99% afhankelijk van de kwaliteit van de plaat.
Topic: Nieuw: Pioneer DJM 1000 (19-1-2005 10:01:00)
Toch hoor je iedereen altijd meteen zeggen (als ze hem net nieuw hebben) "ohh wat klinkt i mooi". Sluit gewoon een cd-speler rechtstreeks aan op je versterker, pak een mooie cd en neem het geluid op. Daarna hang je de mixer tussen de cd-speler en de versterker en doe je hetzeflde. Hoor je geen verschil dan heb je een goede mixer, hoor je wel verschil dan heb je geen goede mixer... Gebruik je hiervoor 2 verschillende vinyls dan weet ik bijna zeker dan niemand het verschil tussen een Numark en een A&H kan horen. De klank is dan voor 99% afhankelijk van de kwaliteit van de plaat.
[offtopic schreef:Ik wist eerst ook niet waarvoor die rare schroefjes waren, maar las het op djresource.nl. Op de 909 hebben ze dat principe wel beter uitgewerkt. (nette review trouwens!)
6. Unscrew the fader
Each fader is held in it's place by 2 gold colored screws that are located at the top and bottom of each fader.
The rings on each screw are a certain type of protection so that the fader lasts longer. These rings absorbe most of the force that useally comes to the front and bottom part of the fader when moving it up and down. So the force is directed into the chassis of the mixer and not to the top and bottom of the Fader itself.
Sorry voor het offtopic gaan, nu maar weer terug naar de djm-1000.
Topic: Nieuw: Pioneer DJM 1000 (19-1-2005 00:10:00)Reind schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, de laatste keer dat ik een 600 open heb gezien is alweer ff geleden.6. Unscrew the fader
Each fader is held in it's place by 2 gold colored screws that are located at the top and bottom of each fader.
The rings on each screw are a certain type of protection so that the fader lasts longer. These rings absorbe most of the force that useally comes to the front and bottom part of the fader when moving it up and down. So the force is directed into the chassis of the mixer and not to the top and bottom of the Fader itself.
Sorry voor het offtopic gaan, nu maar weer terug naar de djm-1000.
[offtopic schreef:En bij de 707 en 909 zal dat nog wel weer minder worden. Mede dankzij het simpele maar slimme trucje waardoor de fader aan het eind niet de behuizing van de fader raakt. Dat trucje zit ook op de djm600. Aan het einde zitten speciale scroefjes met een brede ring. Hierdoor stoot de schacht van de fader eerder tegen het schroefje dan dat de fader tegen zn eind aan ramt. Zo wordt de kracht netjes in het chassis opgevangen ipv door de fader zelf. Misschien dat oudere types van de 600 dat niet hebben?!
Mijn faders houden het (boven verwachting) lang uit. Mn oude mixer ging steeds na 3 maanden kraken, daar zijn 2x alle faders vervangen en toen was ik het zat. Ik wist dat de djm-faders niet goed waren maar het valt me alles mee! Na bijna 1,5 jaar dagelijks gebruik zijn de line-faders nog goed. (cross-fader is een ander verhaal...)
Topic: Nieuw: Pioneer DJM 1000 (18-1-2005 13:51:00)Reind schreef:
Dré schreef:
Relativerend: Zoveel Pioneer fadersetjes worden er nu ook weer niet verkocht (maar wel meer dan voor Dateq mixers ;-)Mijn faders houden het (boven verwachting) lang uit. Mn oude mixer ging steeds na 3 maanden kraken, daar zijn 2x alle faders vervangen en toen was ik het zat. Ik wist dat de djm-faders niet goed waren maar het valt me alles mee! Na bijna 1,5 jaar dagelijks gebruik zijn de line-faders nog goed. (cross-fader is een ander verhaal...)
De Nuo5 heeft toch ook de powerswitch op de achterkant?
Topic: Nieuw: Pioneer DJM 1000 (18-1-2005 13:46:00)sylvia schreef:
Ik had ZO gehoopt dat er Pioneertechnici en een goede marketing tekstschrijver op waren gezet die ook de DJM-heidenen met vraagtekens bij de headroom en faderkwaliteit meteen even positief zouden overhalen.De faders zien er uit als Xone32/62 faders. Niet alleen qua vorm maar ook qua bevestiging. Dat zegt nog niets over de kwaliteit maar het zijn iig 600 faders.
sylvia schreef:
Mijn CDJ-800's staan momenteel nog in dichte kisten, niet aangesloten. Geen idee eigenlijk van die eject-beveiliging.Nu ik er zo over nadenk, volgens mij zit die er niet op. Als ik aan het mixen ben en het volgende nummer loopt volledig alleen, dan druk ik altijd meteen op eject bij de cd die ervoor liep, en die dan nog niet stilstaat. Die routine wordt niet onderbroken omdat-ie hem niet uitspuugt. Duz.