Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stekelvarke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stekelvarke (Pagina: 19 van 20)

Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (30-8-2006 22:52:00)
Rookmachineverhuur vind ik nog niet zo'n stom idee, enkle verwacht ik wel als ik die naam zie dat ik daar machines van een baby foggertje tot een roady xstream kan huren en dat ze daarnaast ook nog eens een assortiment aan bellenblaas/sneeuw/schuim machines en andere special effects hebben. Echter je moet ergens beginnen hé. Maar nu zijn we wel wat offtoppic bezig
Topic: Beginnen met Parspots Of Lichteffecten?? (28-8-2006 23:46:00)

Logical schreef:

DJ Bartje is 12, hij begint net. ik geef je hetzelfde advies als addik, zeker de komende 2 jaar is het leuker om effecten te hebben. als je het dan echt leuk lijkt en er verder mee gaat, kun je altijd profecioneler uitpakken.
Enkel heb je aan die beginners effectjes niet erg veel als je verder gaat. Ook een parren set kan je voor genoeg geld 2e hands verkopen. Iets wat bij een 50W moonflower al veel minder het geval is. Dus waarom niet van de eerste keer goed inplaats van na een aantal jaar/maanden erachter te moeten komen dat je eigenlijk toch beter voor parren gekozen had.
Topic: Beginnen met Parspots Of Lichteffecten?? (28-8-2006 20:55:00)
en dan de hele tijd in een hoop ronddraaiende kleurenboel staan, dat is om gek te worden. Mits je parren goed progt hoeft het niet saai te zijn
Topic: Welke lichttafel (28-8-2006 18:37:00)
Dan zou ik investeren in dimmers en switchpacks met een dmx tafel voor parren (bv showmaster 24) en later wannneer je meer scans hebt investeren in een sturing voor de scans.
Topic: Beginnen met Parspots Of Lichteffecten?? (28-8-2006 00:27:00)
inderdaad, dat weet je dus niet bij de china dingen, maar bij GE kan je evengoed pech hebben al komt dat minder vaak voor. Het is een bepaald risico dat je neemt met de china lampen(er is nu eenmaal meer kans dat ze minder lang meegaan dan de gerenommeerde merken), maar mijn advies blijft dan koop een set en mocht er een lamp stukgaan vervang ze dan door een beter type.
Topic: Beginnen met Parspots Of Lichteffecten?? (28-8-2006 00:15:00)
uiteraard gaan GE lampen langer mee als die china dingen (op uitzonderingen na dan). Maar als begin zo'n voordeelsetje kopen en bij een kapotte lamp deze vervangen door bv GE lijkt mij een goede oplossing. Zeker als hij nog niet erg veel klussen heeft zullen die china lampen wel een tijdje meegaan.
Topic: Beste merk (26-8-2006 19:18:00)
mocht je gaan voor pinspots is een Flatpack van theater technisch lab miischien een oplossing. 25x 220W met een maximum van 3700W
Topic: Beste merk (26-8-2006 17:06:00)

Kees schreef:

JeroenVDV schreef:

Je hebt er dan ECHT veel nodig eer je leuke dingen kan he? Dat wil zeggen, minimaal 8 x 8 = 64 om héél simpele logo's te maken, leuk wordt het pas bij 10x10 of 12x12. Daarnaast heb je dus ook bij 8x8 spots 64 dimmerkanalen nodig. En een fatsoenlijke sturing waar je matrix-effecten mee kunt maken en draaien.
Maar ongeacht of het veel werk gaat kosten, een goed idee is het toch wel?
Dat wel ja, ik zou wel kiezen voor parren met een smalle bundel, misschien zijn par 36 pinspots ook een optie.
Topic: Beginnen met Parspots Of Lichteffecten?? (26-8-2006 14:00:00)
je kan natuurlijk die set wel nemen en als je een kapotte lamp hebt deze vervangen door bv GE.
Want ook GE lampen zal je na verloop van tijd moeten vervangen.
Topic: Beginnen met Parspots Of Lichteffecten?? (26-8-2006 10:57:00)
En daarnaast zijn er tegenwoordig ook de source four parren, deze hebben de grote van een par 64 en beschikken over een 575W of 750W source four HPL lamp die een vergelijkbare output en een hogere kleurentemperatuur heeft dan een 1000W lamp. Daarboven hebben de source four parren een verwisselbaar lenzensysteem waardoor er kan gekozen woden voor VNSP,NSP,MFl of WFL. Dit heeft tegenover de persglaslamp het voordeel dat wanneer de lamp stuk is je niet de lamp en lens (die uit 1 stuk bestaan bij de persglaslamp) moet weggooien maar gewoon de HPL lamp kan vervangen. De source four parren zijn origineel van ETC maar nu ook te verkrijgen door showtec,admiral,...