Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rdreiers
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rdreiers (Pagina: 19 van 20)
Topic: 2 of 4 pins Speakon kabel (14-3-2011 12:21:00)
Excuseer dre, ik heb de x serie voor een collega eens aangepast aan dit systeem.
Hier was inderdaad 2 nergens aangesloten.
De k-serie heb ik nog niet open hoeven te schroeven.
Richard
Topic: 2 of 4 pins Speakon kabel (14-3-2011 08:51:00)Hier was inderdaad 2 nergens aangesloten.
De k-serie heb ik nog niet open hoeven te schroeven.
Richard
Het is slimmer om de sub op -2/+2 te zetten.
Als je dan eens met een losse amp een topje wilt aansluiten hoef je er maar een kabel in te steken en het speelt.
Dus de subjes op 2 en de topjes op 1.
De twee draadjes in het subje omsolderen is slecht's 5 minuten werk.
Vergeet niet om in het top je ook de 2 even door te verbinden, bij dap is alles wat in de speakon niet gebruikt wordt ook niet aangesloten.
Richard
Topic: Nieuw: Xilica XP en XD series (speaker management systems) (3-3-2011 08:39:00)Als je dan eens met een losse amp een topje wilt aansluiten hoef je er maar een kabel in te steken en het speelt.
Dus de subjes op 2 en de topjes op 1.
De twee draadjes in het subje omsolderen is slecht's 5 minuten werk.
Vergeet niet om in het top je ook de 2 even door te verbinden, bij dap is alles wat in de speakon niet gebruikt wordt ook niet aangesloten.
Richard
Ja vrijwel altijd.
Draadloze router eraan en gaan met de banaan.
Je moet wel de xilica op de lan poort aansluiten, de wan poort van de router moet je niet gebruiken.
Het enigste wat ik van de router gebruik is de wlan en de dhcp.
Richard
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (4-2-2011 08:58:00)Draadloze router eraan en gaan met de banaan.
Je moet wel de xilica op de lan poort aansluiten, de wan poort van de router moet je niet gebruiken.
Het enigste wat ik van de router gebruik is de wlan en de dhcp.
Richard
De settings die ik heb gemeld zijn die ik van jbl heb.
160 Hz voor een frondloaded sub kan nog net.
De top laat je deze dan ook hoger beginnen of heb je deze laten staan?
Nogmaals ik heb zelf dit zet niet, ik heb je alleen op weg willen helpen met de settings zoals jbl deze verzonnen heeft.
Vergeet niet dat ook deze sub (iedere sub trouwens) graag vermogen heeft.
De V3000 is het minste waar je mee mag komen.
Om dit set goed aan het gaan te krijgen moet je liefst met 2 x P1600aankomen.
Misschien moet je eens bij een collega in de buurt kijken om even twee amp's te lenen met voldoende vermogen.
Ik heb het idee dat de problemen die je nu nog hebt een vermogens kwestie is.
Topic: Behringer DCX-2496 problemen (14-1-2011 09:17:00)160 Hz voor een frondloaded sub kan nog net.
De top laat je deze dan ook hoger beginnen of heb je deze laten staan?
Nogmaals ik heb zelf dit zet niet, ik heb je alleen op weg willen helpen met de settings zoals jbl deze verzonnen heeft.
Vergeet niet dat ook deze sub (iedere sub trouwens) graag vermogen heeft.
De V3000 is het minste waar je mee mag komen.
Om dit set goed aan het gaan te krijgen moet je liefst met 2 x P1600aankomen.
Misschien moet je eens bij een collega in de buurt kijken om even twee amp's te lenen met voldoende vermogen.
Ik heb het idee dat de problemen die je nu nog hebt een vermogens kwestie is.
Je moet dan twee presets maken.
1 preset waar je a naar 123 stuurt en b naar 456 stuurt.
1 preset maak je dan met x-over settings erbij.
Ik zou zelf een beginnen de manaul van de site van Behringer te downloaden en deze rustig te lezen.
Ik denk dat je dan al wijzer wordt.
Topic: ShowTec PS-3203 (8-1-2011 20:01:00)1 preset waar je a naar 123 stuurt en b naar 456 stuurt.
1 preset maak je dan met x-over settings erbij.
Ik zou zelf een beginnen de manaul van de site van Behringer te downloaden en deze rustig te lezen.
Ik denk dat je dan al wijzer wordt.
Dat wat jij zoek kom je uit op een 3202 van showtec.
Kost helaas wat meer.
Aan het type nummer en plaatje te zien was het originele idee om deze verdeler 32A in + uit te maken.
Je kunt dan 3 x 16A eruit halen en een doorlus naar een andere verdeler.
Nadeel is dat je moet opletten dat je deze verdeler na een aardlek gebruikt en dat wat na de doorlus komt ook een eigen zekering moet hebben.
Zou een logische keuze zijn, daar op veel locatie's 32 ampere is.
Ik heb zelf de keuze gemaakt om een 3202 te kopen en te zorgen dat er een verloop van 16 naar 32 is.
Kan ik tenminste alle kanten op.
De twee keer 16 amp cee rood gebruik ik dan om deze verdeler in de truss te voeden.
Ook hier geld weer, volgens de voorschriften werken kost geld.
Richard
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (5-1-2011 18:28:00)Kost helaas wat meer.
Aan het type nummer en plaatje te zien was het originele idee om deze verdeler 32A in + uit te maken.
Je kunt dan 3 x 16A eruit halen en een doorlus naar een andere verdeler.
Nadeel is dat je moet opletten dat je deze verdeler na een aardlek gebruikt en dat wat na de doorlus komt ook een eigen zekering moet hebben.
Zou een logische keuze zijn, daar op veel locatie's 32 ampere is.
Ik heb zelf de keuze gemaakt om een 3202 te kopen en te zorgen dat er een verloop van 16 naar 32 is.
Kan ik tenminste alle kanten op.
De twee keer 16 amp cee rood gebruik ik dan om deze verdeler in de truss te voeden.
Ook hier geld weer, volgens de voorschriften werken kost geld.
Richard
Ik heb regelmatig met hardware van harman van doen en dus ook de hiqnet software op de laptop staan.
Hier zit de ook Driverack 4800 in, hier kon ik dus de settings mee lezen.
Ik snap alleen niet dat ze tunings maken voor een 4800, daar het twee uiterste qua prijs zijn.
JRX is instap en 4800 is hoogste segment.
Maar goed, sterkte met het inregelen van je set.
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (4-1-2011 22:44:00)Hier zit de ook Driverack 4800 in, hier kon ik dus de settings mee lezen.
Ik snap alleen niet dat ze tunings maken voor een 4800, daar het twee uiterste qua prijs zijn.
JRX is instap en 4800 is hoogste segment.
Maar goed, sterkte met het inregelen van je set.
Als je even op de site van jbl had gekeken dan had je daar de tunings zelf kunnen vinden.
Komt tie dan:
Sub :
High pass 38 Hz LR24
Low pass 80 Hz LR24
Top :
High pass 80 Hz LR24
Dit zijn de waarden volgens JBL
De highpass op de sub is nodig om niet onnodig vermogen weg te stoken zonder dat het iets doet.
De rest is afhankelijk van de gebruikte versterkers en kan ik dus niet voor je bepalen.
Een 2-3 Db Eq op 5k6 / 6k3 kan bij jbl geen kwaad.
Als je geen vaste klant voor recones wilt worden stil de limiters van de DX goed in.
Als ik me nog goed herriner heeft de DX26 alleen peq aan boord en geen geq, wel voldoende om het geluid naar smaak te krijgen.
Richard
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (4-1-2011 18:23:00)Komt tie dan:
Sub :
High pass 38 Hz LR24
Low pass 80 Hz LR24
Top :
High pass 80 Hz LR24
Dit zijn de waarden volgens JBL
De highpass op de sub is nodig om niet onnodig vermogen weg te stoken zonder dat het iets doet.
De rest is afhankelijk van de gebruikte versterkers en kan ik dus niet voor je bepalen.
Een 2-3 Db Eq op 5k6 / 6k3 kan bij jbl geen kwaad.
Als je geen vaste klant voor recones wilt worden stil de limiters van de DX goed in.
Als ik me nog goed herriner heeft de DX26 alleen peq aan boord en geen geq, wel voldoende om het geluid naar smaak te krijgen.
Richard
Onder tunings wordt verstaan de instellingen voor de voor je luidsprekers.
JBL heeft voor jouw systeem crossover instellingen bedacht.
Deze kun je dan gebruiken als basis in je lem ? DX26
Van daaruit kun je dan bijstellen en afregelen aan de hand van je versterkers die je hebt.
Richard
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (4-1-2011 08:53:00)JBL heeft voor jouw systeem crossover instellingen bedacht.
Deze kun je dan gebruiken als basis in je lem ? DX26
Van daaruit kun je dan bijstellen en afregelen aan de hand van je versterkers die je hebt.
Richard
Voor de jrx zijn tunings van jbl te vinden, hier is als basis mee te werken.
Ik wil me wel de moeite nemen om deze te bekijken en je een basis te bezorgen voor de lem dx26
De mooiste weg is om vanaf je mixer naar de eq en dan naar de lem te gaan.
Als je de basis hebt dan zul je de rest op gehoor moeten doen.
Mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel.
Richard
Ik wil me wel de moeite nemen om deze te bekijken en je een basis te bezorgen voor de lem dx26
De mooiste weg is om vanaf je mixer naar de eq en dan naar de lem te gaan.
Als je de basis hebt dan zul je de rest op gehoor moeten doen.
Mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel.
Richard