Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van JVS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van JVS (Pagina: 19 van 20)

Topic: Soundcraft delta 200 24/4 phantom power (19-10-2007 17:44:00)
Controleer de spanningen eens even met aangesloten mengtafel. Eventueel kun je de spanning meten op een broodje wat je los uit de tafel laat liggen (flatcables in een Delta zijn toch lekker ruim). De spanningen moeten dan vrij nauwkeurig +/-17 en 48V zijn.

De voeding op de foto herken ik. Dit type voeding is redelijk storingsgevoelig (veel last van slechte soldeerverbindingen). Ik zou hem zeker even open maken, en alle soldeerverbindingen nalopen voordat je er op klus mee staat te kijken als hij uitvalt..

Voor wat betreft de elco's, deze zijn op een DeltaDLX input PCB 47uF 63V. Alle overige elco's die ik hier zie hebben inderdaad zoals je al aanhaalde een lagere werkspanning (25V / 6,3V).

Sluit je potmeters toch even niet helemaal uit. Ik heb ooit eens een probleem gehad met een Allen&Heath GL2000 (of GL2200). Op de LF-EQ pot was geen gekraak waarneembaar bij normaal draaien. Draaide je echter wat rap over de midden-detent heen (de 0dB "klik"), hoorde je een fikse knal richting je master / subgroepen / auxen. Alle kanalen hadden dit probleem. Na vervangen van alle LF-EQ pots was het verholpen..
Topic: Soundcraft delta 200 24/4 phantom power (18-10-2007 20:18:00)
Hoogstwaarschijnlijk zit het hem toch echt in je gain-pots die niet meer al te fris zijn.

Als je je fantoom inschakelt, til je de spanning tussen de "hot" en "cold" lijn van de input 48V omhoog ten opzichte van de massa (scherm). De input-opamp wordt beschermd tegen deze 48V door een tweetal DC-stopper elco's in serie met het signaal.
Schakel je de fantoom in- of uit, worden deze twee elco's opgeladen cq. ontladen. De snelheid van het laden cq. ontladen wordt mede bepaald door de stand van de gain-pot. Mogelijk zit er toch stof / vuil op de koolstofbaan waardoor de loper niet continu perfect contact maakt. Ik zou er niet verder mee klooien, gewoon de gain-pots vervangen.. Zijn alle andere (EQ-)pots wel nog gewoon kraakvrij ?
Topic: dynacord S1200 (18-10-2007 17:27:00)

Ruud_schepers schreef:

Eventjes een vraagje, heeft er iemand een Service manual liggen van deze versterker?
En dan natuurlijk het liefste digitaal, maar heb je hem op papier liggen laat het dan ook even weten.
Heb je een probleem met je S1200 ? Zoja, wat is er precies aan de hand ?
Ik heb helaas geen complete service-manual liggen, maar volgens mij (hang me er niet aan op) wel een gedeelte van het schema..
Topic: Het bouwen van een case (17-9-2007 22:18:00)
Dré, volgens mij heb je inderdaad gelijk... !
Van m'n Masterfix tang wist ik dat de overbrenging hydraulisch was. Daarnaast heb ik nog een Gesipa-tang waarvan de kop nooit gevuld is geweest met olie, enkel soms schoongemaakt en gesmeerd. Nooit gevuld met olie (was ook niet toen ik hem kreeg). Daar hij prima werkte eigenlijk nooit aan gedacht. Deze tang gebruik ik enkel in de hobbyruimte om wat connectorpaneeltjes samen te poppen. Hij is dan ook voorzien van een extra smalle en verlengde kop om langs de rand van XLR- en Speakonchassis te kunnen poppen. Eigenlijk nooit gebruikt voor >4mm popnagels.

Eventjes opgezocht, en inderdaad, ook bij de Gesipa PH2 behoort de kop gevuld te zijn met olie. Nooit gedaan, echter door de dunne popnagels ook nooit te weinig trekkracht gehad en dus niet verder bij nagedacht. Zit overigens geen ontluchtingsschroef op, dus dat zal met de wartel aan de achterkant moeten (knoeierij..)
Topic: Het bouwen van een case (15-9-2007 13:20:00)

Martijn schreef:

... Wel voor ieder gebruik een paar druppeltjes olie in de luchtinlaat en zo nu en dan de bekjes even schoonmaken. ...
Of gewoon een oliedruppelaar in de slang monteren. Niet zo'n op de tang schroefbaar plexiglaxen buisje (stoot je erg snel kapot), maar een echte druppelaar in de aanvoerslang. Nadeel is dan wel dat je deze slang enkel nog voor luchtgereedschap kunt gebruiken en niet meer om apparatuur schoon te blazen. Wil je het helemaal netjes doen, zorg dan voor een compressor met een droogunit om het vocht uit de gecomprimeerde luchte halen. De kwaliteit van de aangevoerde lucht (gehalte vocht / olie) speelt een erg belangrijke rol voor de levensduur van de tang !

Let ook even op, veel popnageltangen hebben naast smering van de primaire cylinder ook nog smering nodig van de secundaire. Vaak vind je bovenop de kop nog een klein smeerpunt. Niet vergeten !
Topic: kapotte TSX-10 150W (11-9-2007 17:40:00)
Je hebt ze "onlangs gekocht", en weet nu al niet meer wáár je ze gekocht hebt ?
Klinkt een beetje ongeloofwaardig in mijn oren. Heb je geen factuur gekregen, heb je geen e-mail historie van verzonden en ontvangen berichten (orderbevestiging) ? Heb je geen bankafschrift waarop terug te vinden is aan wie je het geld hebt overgemaakt ?

Daarnaast schrijf je: "het probleem is als ik vraag dat het nog onder de garantie valt zeggen ze:
we denken dat het jou fout is omdat je hem hebt overbelast."
Topic: Voedingfout sennheiser (10-9-2007 20:35:00)
Vragen staat natuurlijk vrij !

Ik heb nog even het schema van de EM100/EM300/EM500 (G1) erbij gepakt, en de spanning wordt intern gelijk naar 8V gebracht. Vóór de 78M08 zit enkel een stroombronnetje (50mA) voor de displayverlichting.

Met een gewoon standaard 12V DC adaptertje zou zo'n ontvanger dus ook probleemloos moeten werken.

Bij verkeerd-om aansluiten wordt de spanning kortgesloten door een diode, en blaas je eventueel de interne 1A zekering eruit (SMD-type).
Topic: Voedingfout sennheiser (10-9-2007 20:21:00)
Ik heb even een Sennheiser EW-adapter gepakt, en inderdaad, 17,5v onbelast. Is dus geen defect aan de eventuele spanningsregelaar, maar gewoon een simpel ongestabiliseerd adaptertje.

Na 't controleren van de polariteit zoals al aangehaald werd, gewoon gebruiken dat ding !
Topic: Shure sm 58 beta (real - fake) (20-8-2007 12:55:00)
Ik dacht een tijdje geleden ook ooit een aantal Beta58a's en Beta57a's te kopen voor een net bedrag. Nieuw in doos etc.. Bij verkoper (in de buurt) langsgegaan en op het eerste oog eigenlijk niets vreemds opgevallen, dus microfoons meegenomen..

Bij thuiskomst merkte ik al gelijk een verschil in gewicht op. De gekochte exemplaren waren een stuk lichter dan mijn originele en de Shure-specsheets. Even opgengemaakt en gelijk duidelijk. Grote bende binnenin, missende impedantietrafo'tjes etc..

Verkoper opgebeld en medegedeeld dat ik 15 minuten later bij hem voor de deur stond met alle microfoons - geld terug. Een uurtje later stonden ze weer op marktplaats..

Tevens had deze persoon een aantal Shure draadloze en Sennheiser EW-G2 draadloze sets staan. Deze heb ik toen ik de beta's terugbracht ook even bekeken, en waren allemaal fakes... !!

Kijk maar eens op b.v. Ebay hoeveel Sennheiser EW-G2 setjes worden aangeboden met op de foto in de doos batterijen met chinese tekens erop, dan weet je genoeg.. !

Dus: héél goed opletten wat je koopt, ze worden overal aangeboden !!
Reden te meer om ze netjes bij een officiële dealer te halen..
Topic: Vergelijking tussen QSC USA's, Carver PM 1.5 en Yamaha P4500 (16-8-2007 23:06:00)
Vermogens liggen dusdanig dicht bij elkaar dat je ze eigenlijk naast elkaar zou moeten zetten en luisteren om te bepalen welke op hoog vermogen nog het beste klankbeeld geeft. Qua dynamiek / headroom schat ik de PM1400 wat hoger in, qua LF-response op hoog vermogen de lab.

De LAB levert op 4 ohm bijna het dubbele vermogen vergeleken met een 8 ohms belasting. Dit duidt op een stevige voeding en een ruim ingestelde stroombegrenzing van de uitgangstrappen. De Carver doet op 8 ohm 575Wrms (20-20K), op 4 ohm zo'n 700Wrms (1K) volgens specsheet. Dit kan duiden op óf een slappe voeding, óf een ingrijpende stroombegrenzing in 4 ohm last. Neem maar van mij aan dat de voeding is :-)

Ik zelf zou voor de LAB kiezen. Maar dat komt ook deels door een aantal ontwerptechnische dingen in een lab die mij erg bevallen :-)