Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rekal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 19 van 20)

Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 17:10:00)
Het is de bedoeling dat mn truss lekker vol hangt ermee !
Sterker nog die zwaare statieven en truss heb ik speciaal voor mn boxen en niet voor mn licht. !
Er komen enkel 8 rgb led parretjes OP de brug en mss ergens een t4tje OP de brug.
Ik ben veel te geobsedeert door deze hobby en als de brug niet vol hangt dan wil ik MEER / MEER / MEER totdat hij vol hangt. ( ik kan er niks aan doen )
Ik wil net meer werk hebben om het spul op te hangen ! / heb ik achteraf lekker een voldoening.
EN het werk valt reuze mee hoor. op 30 seconde staat een box op de grond en hangt hij in de brug met 3 haken ! >>> 2 haken tillen hem en de 3de zorgt voor de "hoek".
Hangt aan kettingen 5mm en de "hoek" ketting 3mm.
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 17:00:00)
Goed goed / ik stel mn vraag alsvolgt.

Ik weiger te geloven dat je geen verschil hoort met of zonder bassen in brugje !
Dus hoeveel procent van mijn bassweergave denken jullie dat ik zal verliezen ?
zal ik nog maar 70% over houden van mn bass ? daar kan ik best mee leven.

Denk ook eraan dat de basjes moeten zorden voor een PUNCHY bass ( 100/200hz ) en niet voor een SUBB bass ( 0/70hz ).
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 16:44:00)
ik snap dat dit geen vergelijking is ,zeg ik ook nergens maar basjes kunnen dus best vliegen.
Ik wil niet eigenwijs zijn ! ik heb nergens gezegt dat het mn bass ten goeda zal komen !!! en besef dit maar al te goed. maar dit is niet erg ! nogmaals wat lijkt jullie de beste opstelling ? 1 / 2 / 3 / of 4 ? ,,,de bassen gaan vliegen met of zonder jullie hulp hoor !
Maar ik hoef dus ook geen onder 50hz liggende lage frequenties het is meestal voor wat ouder volk en die willen het allemaa niet met te veel Subb.
het moet gewoon een aangenaam geluid zijn waarbij de glazen niet van de tafels trillen ! gewoon goed "gevuld" geluid met niet te veel Subb.

dus ik denk dat als je gewoon je bassen even hard open zet als mn toppen dat er dan meer top bij de luisteraar komt dan subb/bass dat ik presies mn bedoeling !
Ja dit kan ook met een Eq ( zit er ook nog tussen ) ,maar ik heb de basjes toch staan.
Of ik nou ze ophang of dat mensen voor de basjes staan en dus ze dempen / denk dat het op hetzelfde neer komt. ( nogmaal hangen 3 max 4 meter he ! )
let wel ; de basjes lopen van 20 to 300hz ! / de topjes van 150 tot 2Khz
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 14:40:00)
Bassen vliegen zoals ik al zei
bij Meyersound
bij Martin Audio
bij Alcon
bij ...

spreiding van de topkast kan ik niet zeggen, omdat ik dit niet weet of nergens terug vind.
maar bij nader inzien draai ik mss best het systeempje om ( high naar buiten ,zie jpg mogelijkheid 4 ) ,omdat de high anders gevangen/gedempt word door de bas speakers en je dan geen high hebt in de zeikanten van de zaal ,zal stereo geluid ook wel bevorderen als ik het omdraai denk ik,,weet niet of dieze theorie klopt hoor !?

Jullie moeten ook weten dat het echt niet hoger komt dan 4 meter ! en idd kan ik ze mss best poging 2 of 4 hangen omdat het publiek er niet aan zou kunnen komen.
Het hangt NIET boven publiek maar wel boven de dj ! ,voor de rest staan er geen boxen dus feestjes tot max 200 man ofzo.
Topic: Daslight VS Sunlite (26-5-2005 14:22:00)
heb ik iets gemist ? waar komt die 400€ vandaan ? ,,,lol ik kom wel prgrameren hoor 150€ per uur. ( ik zoek ook nog werk dus wil vast beginnen bij je ).
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 00:52:00)
4 x 30kg mss 35kg = zeker spelen : 150KG.
truss = 3 stukken van 2 meter Alulite maat 30 konisch
statieven = WORK LW 255

wat komt er nog aan te hangen ? ,8 rgb parren en 1 fourbar par 56 longs.
is vast setje zo.

waarom is bass in de brug hetzelde als geen bass plaatsten ? ,,,, ( of bedoel je waarom je bass in je brug ? ,,,, nou omdat het dezelfde kasten zijn ,vind ik mooi meer niet )
de bass komt hooguit op 4 meter ,hoger ga ik toch niet met de truss en als je echt de bass laag wilt hebben staan dan kies jij dus voor optie 1. in die opstelling staan ze het laagste.
Sorry hoor maar ik heb al line array's gehoort die zonder baskasten ook best zn mannetje kon staan. ( het hoeft ook weer geen uitgerekende boel te worden he ! )
het is echt een setje dat on the road gaat.
en omdat ik vliegen mooit vind heb ik besloten het gewoon te doen.
Resultaat wat ik wil is een lekker linair/vol/strak/zuiver/hard/punchy geluid. ( zeker geen te zwaare 30 tot 80 hz geluiden )
de boxen zijn goed en kunnen dit ook verwezenlijke maar met welke opstelling heb ik dus een zo goed mogelijk geluid ?
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 00:19:00)
Ik word er hardstikke gek van.

hoe laat ik dit spul nu het beste vliegen ? Mz soundline Mz152 en Mz151
https://www.rekal.be/ANDERE/vliegen.JPG

Welke keuze maak ik het beste ? ,,,en ja ik weet zeker dat ik mn basjes wil laten vliegen ! Meyer sound dit dit al jaren zo om een voorbeeld te noemen.

En mag ik wel laten vliegen op al de manieren hoe het op de tekeing staat ?
mag ik de onderste bas gewoon aan de top vastbinden ? dan word dus de top vliegrail dubbel belast ! ,of moet ik echt 8 staal draden trekken vanaf de brug voor 2 boxen ?
Topic: Probleem (25-5-2005 23:32:00)
op 20a automaten over het algemeen /// heel veel belgen hebben ook 380v thuis.
Topic: Daslight VS Sunlite (25-5-2005 22:02:00)
mijn ervaringen zijn dat dit chasertje van kleur op de bass ,,nooit fatsoenlijk werkt.
denk aan parren waar dit ook niet formidebel werkt ,gewoon omdat ieder lied andere tonon meer benaadrukt dan andere dus je kunt moelijk zeggen ik wil in het begin van de avond erop klikken en 3 uur erna dat hij nog even soepel werkt.
In de praktijk is dit bijna niet te doen ,,, zelfs al stel je hem wel goed in dan ziet het niet uit op een 1/2de bas of effe snelere climax met trommelgeroffel ofzo.
maar er zit idd een line in dingetje op als ik me niet vergis. ( of was het nou via win amp of cd ... ? ) ,,,daar verdiep ik me niet echt in/. en zit met teveel software's in verwaring. ( werk heel veel met Martin LJ ,Sunlite2002/2004 ,Freestyler ,Daslight ,GLP ,Velleman software )
Topic: Bpm studio controller zelfbouw (25-5-2005 21:58:00)
ik heb effe gekeken en voor Virtual Dj kun je gewoon nummers gebruiken en plus enz...