Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dewazige

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dewazige (Pagina: 18 van 20)

Topic: DJ-nickname (28-8-2004 13:07:00)
Gewoon Gunther, of dj Gunther al ben ik geen fan van het dj voor je naam zetten, ik ben gewoon Maarten, op het werk noem ik mezelf ook niet electricien Maarten.

Alleen jammer dat er nu een Gunther (&sunshine girls) in de hitlijsten staat met de ding dong tralalalalalalasong.
Topic: 12" subjes (28-8-2004 12:56:00)
Met een sub/top combinatie is het verstandiger actief te filteren, dit wil zeggen dat je het signaal dat vanuit je bron komt d.m.v. een crossover opsplitst in 2 signalen. 1 signaal met mid/hoog en een ander signaal met laag, nu kan je je mid/ hoog signaal aansluiten op de versterker van je topjes en het laag signaal op een aparte versterker voor de sub. Sowieso heb je met 60 watt echt véél te veinig vermogen voor sub en top samen

Wil je meer weten over actief filteren dan kan je de zoekmachine gebruiken of op deze link klikken;
www.new-line.nl/forum/search/?str=actief+filteren&Go.x=12&Go.y=14

Als je het dus een beetje serieus aan wil pakken heb je dus ook nog een versterker nodig voor de sub. In de webshop staan wel leuke versterkertjes voor niet teveel geld die, als je ze brugt, best wel genoeg vermogen leveren om de sm-155 lekker aan het werk te zetten.
Topic: 12" subjes (28-8-2004 12:12:00)
Zelfs voor kleine feestjes zal je met 60w rms niet ver komen ook al hebben je luidsprekers een relatief hoge gevoeligheid.
Op je kamer zal het wel lekker hard gaan maar als je met z'n tienen (als het past) op je kamer gaat staan zul je zien dat door de demping van de personen een groot deel van het geluid niet terug te vinden is.

Een X-max van 1,5mm is ook niet echt wereldschokkend

Spaar door en koop wat beters als je echt wil knallen

Een beetje budgetspeakertje is de sm-115 van beyma maar die kost ook al €136.
Misschien kan je i.p.v. 2 kasten met 12 inch één sm115 subje bouwen, dan heb je ook nog eens betere uitbreidingsmogelijkheden en kan je altijd nog eentje bijbouwen.
Topic: Subwoofer bouwen (26-8-2004 18:25:00)
De sm 115 luidspreker van beyma is een voor het geld goed presterend ding, hier zijn zeker leuke resultaten mee te behalen maar verwacht geen nieuw wereldwonder.

Als je een sm-115 hier in de new-line webshop koopt krijg je er een tekening bij voor een compacte baskast van 54*60*60 (b*h*d)

Mdf is klanktechnisch prima geschikt om luidsprekerkasten mee te maken het is echter niet zo sterk als multiplex dus bij evt vervoer dient hiermee wel rekening te worden gehouden (ik zie dat je de kasten wilt voorzien van fliteware dit beschermt de hoeken van het mdf wel goed al zou ik zelf geen alu profielen op mijn kast willen hebben). Mdf is ook niet bijzonder vochtbestendig houd er dus rekening mee dat je ze het beste in een niet al te vochtige omgeving moet opslaan/gebruiken
Topic: reserve onderdelen. (25-8-2004 18:02:00)
Ik heb alleen wat zekeringetjes bij me, die zitten in een doosje ergens in mijn kabelkrat. Hier zitten ook 10 en 16 ampere "stoppen" bij en hoewel het de taak van de opdrachtgever is, ach ja niemand hoeft te weten dat ik die dingen bij me heb.

Kabels heb ik altijd teveel bij me evenals verloopjes maar ja, je zal er maar één te weinig bij je hebben

Soms hebben we een reservemengpaneel bij ons maar dat is gewoon een gevalletje van miscommunicatie (Ik dacht dat we die van mij meenamen/ Nee, we namen die van mij toch?).

Verder is de multitool samen met een rol Gaffa de ultieme gereedschapsset, deze zullen dan ook nooit ontbreken. En de Mag-lite niet te vergeten, aan de ene kant geeft 'ie echt een enorme berg licht, aan de andere kant geeft ie sterretjes en zelfs voor spijkers ie hij hard als vliegtuigaluminium/een hamer.
Topic: Fliteware (19-8-2004 12:31:00)
Voor Luidsprekerbeschermingsgaas ben ik ook naar een metaalverwerkend bedrijf gegaan (Cyberdance, bedankt voor het adres) en heb daar op maat 2 stukken laten maken van ong 60 bij 54 (Huisman sub 18G-50) van RVS 8*8*3*2 voor 50 euro. Dit is zo ongelofelijk sterk dat die beyma'tjes zitten veilig weggestopt.

@Mr edie

Ik heb die plaatjes van de gamma wel eens gebruikt om roosters te maken voor kleine topjes. Ik had ze op maat geknipt, hoeken omgezet en gespoten. Ziet er netjes uit en voor kleine oppervlakten op hoogte (topjes) kan het er mee door maar ik zal het op volgende topkasten niet meer gebruiken.
Topic: sixbar (16-8-2004 15:42:00)
En dat is helemaal niet om te lachen, dat is precies goed voor een Par 56 persglaslampje.
Met 500 watt per kanaal overschreid je de CE norm. Velen gebruiken dezelfde dimmerbalkjes met 500 watt raylightpitjes met volle tevredenheid.
Topic: Je Kamer Geluidsdicht maken ! (9-6-2004 21:39:00)
Het beste kan je een kamer in een kamer bouwen en de ruimte daartussen isoleren. Let op lekken bij deuren en ramen, deze kan je niet zo makkelijk isoleren.

Als je het helemaal mooi wil doen zorg je dat je kamer zweeft en op geen enkele manier contact maakt met de rest van de woning, en de ruimte tussen de kamers vacuüm zuigen.

Geluidsdicht maken is dus een dure aangelegenheid en voor thuis in een bestaande situatie eigenlijk niet te doen.
Topic: Ervaringen Prolight & Sound Frankfurt (23-5-2004 18:16:00)
(edit) Link is al gefixt (/edit)

Cool effect, draaien die nou gewoon 360graden in elke richting?
Topic: Wattage (22-5-2004 18:12:00)
Nog even een opmerking op de topictitel.

Wattage bestaat niet, het is een ingeburgerde fout net als "dat is WEL nog NIET gebeurd".

De juiste benaming voor wattage is Vermogen, het symbool hiervoor is P de eenheid Watt (dubbel T!!!)

Ik lees ook vaker dat mensen spreken over Amperage, dit is ook fout en heet Stroomsterkte, symbool I eenheid A (Ampere)