Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Snake
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 18 van 20)
Topic: Beste programma om mee te producen? (14-6-2004 21:28:00)
De Remote hebben erg veel controllers, en van die strips die je eronder kunt leggen (kleven is het niet, check de site van Novation als je hierover meer wilt weten), er zijn strips bij die al voorgedrukt zijn voor bepaalde instrumenten, andere zijn leeg en naar smaak in te vullen.
Zo'n Remote is ideaal voor software gebruikers. Er zitten bovendien "presets" in om de instrumenten in Reason te gaan gebruiken. Gewoon die preset selecteren op je Remote (met LCD schermpje, geen LED-versie met cryptische boodschappen waar je geen hol van begrijpt) en gaan met die banaan!
Ik zou zeker voor de Remote gaan, ze is heel erg in prijs gedaald en is elke Euro meer dan waard ben ik van mening.
Een M-Audio controller met 25 toetsen kost zowat de helft, maar de Remote heeft (nu zeker met die lage prijs) een véél betere prijs-kwaliteit verhouding. Ook een hoop meer controllers, touchpad, aftertouch enzovoorts enzoverder.
Spaar desnoods nog een eindje door en leer Reason wat kennen; om drumpatterns samen te stellen heb je toch geen toetsen nodig, tweaken kun je dan met de muis.
Ik vind de effectbakken van Red Sound veel leuker (minder effecten maar elk effect is apart te tweaken met zijn eigen controllers, althans bij de Federation), maar ze worden niet meer gemaakt... Misschien dat daar binnenkort verandering in komt, zou erg tof zijn want dit zijn zeer goede apparaten, ook mooi en stevig gebouwd (geen plastieken behuizing hier, maar metaal zoals het hoort)
Roland EF-303 vind ik ook een heel mooi apparaat, wel wat aan de prijzige kant, maar dan krijg je ook een hoop voor terug. Een hele hoop effecten én een bass synth, lead synth en drum synth (alles heel beperkt uiteraard maar voor de dj zijn dit heel creatieve en toffe toevoegingen).
Als je freakt met filters (zoals ik) dan kun je eigenlijk beter voor een Akai MFC42 gaan, deze heeft tegenwoordig een belachelijk lage prijs bovendien.
Hier een stukje dat ik een tijd geleden aan Dré doorzond:
-------------------------------------------------------------
Roland EF-303
-------------------------------------------------------------
Lijkt me een erg goed effectapparaat, beter dan de Pioneer en beter dan de Korg. Kan wel geen samples opnemen maar daar zijn weer andere dingen voor.
Kan monofone baslijnen genereren, monosynth ook én drums, allen naar keuze te programmeren!
De rest zijn effecten waaronder een zeer lekker klinkende delay én een vocoder! Alleen daarvoor al een aanrader.
Wat de EF-303 zo apart maakt zijn de 16 sliders. Automatisch "verdeelt" deze effector het binnenkomende signaal in 16 stukken. De sliders kun je dan bvb gebruiken om een effectparameter naar keuze dieper te gaan editeren, in functie van de tijd. Beetje moeilijk uit te leggen maar op www.roland.co.uk staat een filmpje, slechte muziek dat wel (behalve de begintune, dat valt nog mee), komt uit hun grooveboxen, maar het een en ander zal snel duidelijk worden.
Creatief!! Metalen behuizing ook, echt een pluspunt is dit.
Ik moet kort zijn want ik moet gauw weg, ja ik schrijf van achter naar voor :D
Dit vind ik een echte aanrader.
------------------------------------------------------------
Akai MFC42
------------------------------------------------------------
Zonder twijfel de meest gave bak uit het lijstje! Echt een aanrader vind ik dit. Ook een waar knoppenfestijn...
Eigenlijk is dit geen dj-effector, wel een filter. Er zit ook nog een distortion op (lekker crunchy) en een phaser. What do you need more?
Dit is eigenlijk een filterunit, waar je twéé sources op kunt aansluiten; één stereo en één mono. Cutoff frequency, resonance, filter type (en nog een hoop andere parameters) kunnen per 'kanaal' apart geregeld worden. Filters kunnen gemoduleerd worden door instelbare envelope (ADSR type), LFO (Low Frequency Oscillator) én de "groove modulator"; deze moduleert de filter(s) op een gewenste time signature -> elke beat, elke 2 beats, 2 per beat enzovoorts enzoverder. Kan ook triggeren op tripletten. Tempo is instelbaar door te tappen of via MIDI time clock.
Zeer goede midi ondersteuning. Zo bijvoorbeeld zenden alle knoppen MIDI CC's uit (Continious Controllers, te gebruiken om andere MIDI apparaten te "tweaken" en derglijke meer). Dit is wel niet echt van toepassing voor dj's maar ik vermeld het toch even.
Zeker een aanrader dus, maar dat had ik al gezegd. Hierop kun je ook rechtstreeks een draaitafel aansluiten. Interne voeding, de rest heeft zo'n transformatortje.
[EDIT]
De "Groove Modulator" in de MFC42 die triggert eigenlijk de envelope en/of LFO op de geselecteerde time signature (maat).
[/EDIT]Topic: Beste programma om mee te producen? (14-6-2004 20:34:00)Jaja ik snap nu onderhand al wat je bedoelt.
Maar de Dewaele broers hebben hun cd volledig met Digidesign Pro Tools gemaakt, dat is helemaal niet live.
Lijkt me trouwens lastig te doen live met draaitafeltjes en cd's alleen. Met phrase samplers lijkt het me doenbaar, én leuk om te doen. Kun je alles (of toch bijna alles) van tevoren in de studio rustig voorbereiden en on stage lekker freaken met de filters...
Cassius zou dit wel eens doen op hun optredens, zo-ook Thomas Bangalter en Dj Falcon (de kerels van Daft Punk voor wie het niet zou weten).
En Kazaa staat al tijden niet meer op mijn computer.Topic: Beste programma om mee te producen? (14-6-2004 19:38:00)
daar worden 2 clips door elkaar heen gemixtAlsof dat live gedaan word...Topic: Beat Counter (12-6-2004 19:10:00)
Maar die remote 25 is dus zeker goed genoeg om te beginnen?
Dit is gewoon de beste MIDI controller die momenteel op de markt is. Als je een piano-feel toetsenbord wilt dan moet je deze natuurlijk niet nemen, maar dat is een ander verhaal.De Remote hebben erg veel controllers, en van die strips die je eronder kunt leggen (kleven is het niet, check de site van Novation als je hierover meer wilt weten), er zijn strips bij die al voorgedrukt zijn voor bepaalde instrumenten, andere zijn leeg en naar smaak in te vullen.
Zo'n Remote is ideaal voor software gebruikers. Er zitten bovendien "presets" in om de instrumenten in Reason te gaan gebruiken. Gewoon die preset selecteren op je Remote (met LCD schermpje, geen LED-versie met cryptische boodschappen waar je geen hol van begrijpt) en gaan met die banaan!
Ik zou zeker voor de Remote gaan, ze is heel erg in prijs gedaald en is elke Euro meer dan waard ben ik van mening.
of boeit het niet wat je gebruikt als eerste apparaat? in dat geval had ik graag een goedkopere.
Juist wel; beter direct een goed apparaat kopen dan een minder goed, wat je later moet vervangen -> dit betekent extra kosten.Een M-Audio controller met 25 toetsen kost zowat de helft, maar de Remote heeft (nu zeker met die lage prijs) een véél betere prijs-kwaliteit verhouding. Ook een hoop meer controllers, touchpad, aftertouch enzovoorts enzoverder.
Spaar desnoods nog een eindje door en leer Reason wat kennen; om drumpatterns samen te stellen heb je toch geen toetsen nodig, tweaken kun je dan met de muis.
eind van de zomer hoop ik de kaospad2 t hebben (of raad jij wat anders aan, je bent immers de effect guru ;) )
Korg Kaoss Pad II is lekker veelzijdig: sample-functie (niet veel maar goed genoeg voor de dj), arppegiators die je kunt spelen, zelfs een vocoder,...Ik vind de effectbakken van Red Sound veel leuker (minder effecten maar elk effect is apart te tweaken met zijn eigen controllers, althans bij de Federation), maar ze worden niet meer gemaakt... Misschien dat daar binnenkort verandering in komt, zou erg tof zijn want dit zijn zeer goede apparaten, ook mooi en stevig gebouwd (geen plastieken behuizing hier, maar metaal zoals het hoort)
Roland EF-303 vind ik ook een heel mooi apparaat, wel wat aan de prijzige kant, maar dan krijg je ook een hoop voor terug. Een hele hoop effecten én een bass synth, lead synth en drum synth (alles heel beperkt uiteraard maar voor de dj zijn dit heel creatieve en toffe toevoegingen).
Als je freakt met filters (zoals ik) dan kun je eigenlijk beter voor een Akai MFC42 gaan, deze heeft tegenwoordig een belachelijk lage prijs bovendien.
Hier een stukje dat ik een tijd geleden aan Dré doorzond:
-------------------------------------------------------------
Roland EF-303
-------------------------------------------------------------
Lijkt me een erg goed effectapparaat, beter dan de Pioneer en beter dan de Korg. Kan wel geen samples opnemen maar daar zijn weer andere dingen voor.
Kan monofone baslijnen genereren, monosynth ook én drums, allen naar keuze te programmeren!
De rest zijn effecten waaronder een zeer lekker klinkende delay én een vocoder! Alleen daarvoor al een aanrader.
Wat de EF-303 zo apart maakt zijn de 16 sliders. Automatisch "verdeelt" deze effector het binnenkomende signaal in 16 stukken. De sliders kun je dan bvb gebruiken om een effectparameter naar keuze dieper te gaan editeren, in functie van de tijd. Beetje moeilijk uit te leggen maar op www.roland.co.uk staat een filmpje, slechte muziek dat wel (behalve de begintune, dat valt nog mee), komt uit hun grooveboxen, maar het een en ander zal snel duidelijk worden.
Creatief!! Metalen behuizing ook, echt een pluspunt is dit.
Ik moet kort zijn want ik moet gauw weg, ja ik schrijf van achter naar voor :D
Dit vind ik een echte aanrader.
------------------------------------------------------------
Akai MFC42
------------------------------------------------------------
Zonder twijfel de meest gave bak uit het lijstje! Echt een aanrader vind ik dit. Ook een waar knoppenfestijn...
Eigenlijk is dit geen dj-effector, wel een filter. Er zit ook nog een distortion op (lekker crunchy) en een phaser. What do you need more?
Dit is eigenlijk een filterunit, waar je twéé sources op kunt aansluiten; één stereo en één mono. Cutoff frequency, resonance, filter type (en nog een hoop andere parameters) kunnen per 'kanaal' apart geregeld worden. Filters kunnen gemoduleerd worden door instelbare envelope (ADSR type), LFO (Low Frequency Oscillator) én de "groove modulator"; deze moduleert de filter(s) op een gewenste time signature -> elke beat, elke 2 beats, 2 per beat enzovoorts enzoverder. Kan ook triggeren op tripletten. Tempo is instelbaar door te tappen of via MIDI time clock.
Zeer goede midi ondersteuning. Zo bijvoorbeeld zenden alle knoppen MIDI CC's uit (Continious Controllers, te gebruiken om andere MIDI apparaten te "tweaken" en derglijke meer). Dit is wel niet echt van toepassing voor dj's maar ik vermeld het toch even.
Zeker een aanrader dus, maar dat had ik al gezegd. Hierop kun je ook rechtstreeks een draaitafel aansluiten. Interne voeding, de rest heeft zo'n transformatortje.
[EDIT]
De "Groove Modulator" in de MFC42 die triggert eigenlijk de envelope en/of LFO op de geselecteerde time signature (maat).
[/EDIT]
Dat is een synthesizer (de KS engine), geen controller (kun je wel als controller gebruiken maar daar is deze niet voor bedoeld eigenlijk).
Is trouwens goedkoper te krijgen bij bovengenoemde dames/heren, voor 699 én een oktaaf meer (KS 5).
Voor de duidelijkheid (de 49 en 61 toetsen versie van de controllers staan echter nog niet op de site):
Novation Remote 25
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/remote25/remote25_over.htm
Novation Remote 25 Audio
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/remote_25_audio/remote25_audio_over.htm
Novation X-Station
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/xstation/xstation_over.htm
KS4 - KS5
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/ks45/ks45_over.htm
K-Station
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/kstation/kstation_over.htm
Topic: Beat Counter (14-6-2004 20:27:00)Is trouwens goedkoper te krijgen bij bovengenoemde dames/heren, voor 699 én een oktaaf meer (KS 5).
Voor de duidelijkheid (de 49 en 61 toetsen versie van de controllers staan echter nog niet op de site):
Novation Remote 25
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/remote25/remote25_over.htm
Novation Remote 25 Audio
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/remote_25_audio/remote25_audio_over.htm
Novation X-Station
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/xstation/xstation_over.htm
KS4 - KS5
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/ks45/ks45_over.htm
K-Station
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/kstation/kstation_over.htm
Elcee schreef:
Een geweldig voorbeeld is de remix van Too Many DJ's die Independent Women van Destiny's Child volledig over de begeleiding van 10 cc dreadlock holiday laten lopen en na 3,5 minuut doormixen in Dolly Parton's Working 9 to 5.Maar de Dewaele broers hebben hun cd volledig met Digidesign Pro Tools gemaakt, dat is helemaal niet live.
Lijkt me trouwens lastig te doen live met draaitafeltjes en cd's alleen. Met phrase samplers lijkt het me doenbaar, én leuk om te doen. Kun je alles (of toch bijna alles) van tevoren in de studio rustig voorbereiden en on stage lekker freaken met de filters...
Cassius zou dit wel eens doen op hun optredens, zo-ook Thomas Bangalter en Dj Falcon (de kerels van Daft Punk voor wie het niet zou weten).
En Kazaa staat al tijden niet meer op mijn computer.
Je hebt het bij het verkeerde eind: de Novation Remote 25 kost nu 299 Euro bij de mannen die Dré niet zo graag heeft
.
Richtprijs voor de Novation Remote 61 is 599, de 49 mag dan weer 499 kosten.
Er zijn wel zogenaamde X-stations uit (zien er hetzelfde uit, zijn dit echter niet). Deze hebben een KS synth-engine aan boord, plus een audio interface. De 49 toetsen versie kost 729 en die met een octaaf meer (61 keys dus) 799. Dit zijn allemaal richtprijzen; deze toestellen zijn nog maar eventjes op de markt.
De Novation Remote 25 Audio bestaat ook (ze maken er nogal een soepje van ginds bij Novation), deze heeft ook een KS engine aan boord (dacht ik - niet zeker). Cubase SE, Ableton Live (OEM versie) en Novation's V Station worden bijgeleverd. Kost 699 bij bovenstaande mannen/vrouwen.
Topic: Beat Counter (14-6-2004 19:13:00)
.Richtprijs voor de Novation Remote 61 is 599, de 49 mag dan weer 499 kosten.
Er zijn wel zogenaamde X-stations uit (zien er hetzelfde uit, zijn dit echter niet). Deze hebben een KS synth-engine aan boord, plus een audio interface. De 49 toetsen versie kost 729 en die met een octaaf meer (61 keys dus) 799. Dit zijn allemaal richtprijzen; deze toestellen zijn nog maar eventjes op de markt.
De Novation Remote 25 Audio bestaat ook (ze maken er nogal een soepje van ginds bij Novation), deze heeft ook een KS engine aan boord (dacht ik - niet zeker). Cubase SE, Ableton Live (OEM versie) en Novation's V Station worden bijgeleverd. Kost 699 bij bovenstaande mannen/vrouwen.
Inderdaad die track met de Nirvana-sample heb ik op vinyl (whitelabel).
Komt uit het nummer 'Lithium'.
Topic: Beat Counter (12-6-2004 19:28:00)Komt uit het nummer 'Lithium'.
DjLeon_V schreef:
t was ook ff int simpel uitgelegd wat mash dj's zijn he... tip: kijk een keer MTV mash!
daar worden 2 clips door elkaar heen gemixtGeen enkele beatcounter kan de bpm achterhalen van een a capella. Nogal wiedes want er komen geen beats in voor.
Zullen wel goede pitchers zijn dan die zogenaamde Mash dj's zodat ze zonder twijfel beatcounters nogdig hebben.
Topic: nieuwe merken op new line (11-6-2004 19:34:00)Zullen wel goede pitchers zijn dan die zogenaamde Mash dj's zodat ze zonder twijfel beatcounters nogdig hebben.
Even mailen naar Redsound zelf zou je wel helpen denk ik:
red@redsound.com
Topic: Beste programma om mee te producen? (9-6-2004 21:59:00)red@redsound.com
Enkel een Midi keyboard eigenlijk. Koop er wel een met ingebouwde midi interface (keyboard sluit je via USB aan op je pc nodig, geen bijkomende voeding nodig dan in de meeste gevallen).
Als je wat meer geld te besteden hebt dan zou ik zeker gaan voor een Novation Remote 25. Als je meer keys wilt dan kun je voor de nieuwere versies gaan met 49 of 61 toetsen. Is natuurlijk een stukje duurder maar met een Remote haal je een heel mooi toetsenbordje in huis! Als je gewogen toetsen wilt (voor piano te spelen bvb) dan moet je wel iets anders nemen, maar ik denk niet dat je Reason gaat kopen om piano te gaan spelen...
Als je nog wat geld extra hebt dan zou ik ook zeker kijken voor een setje goede monitors. En dat hoeven er geen te zijn van 1000 euro het stuk natuurlijk. Syrincs setje zou een goede keus zijn lijkt me omdat je die dan ook goed voor het draaien gebruiken kunt.
En als je zelf dingen wil gaan opnemen, dan is een leuke microfoon natuurlijk nodig. Koop in dat geval ook een geluidskaartje dat dat aan kan, ofwel een microfoon preamp. Presonus is erg goed wat dit betreft, maar er zijn nog een hoop andere (en betere en duurdere) merken, maar ik ken van die materie zoveel niet.
Sucses.
Topic: Beste programma om mee te producen? (9-6-2004 08:01:00)Als je wat meer geld te besteden hebt dan zou ik zeker gaan voor een Novation Remote 25. Als je meer keys wilt dan kun je voor de nieuwere versies gaan met 49 of 61 toetsen. Is natuurlijk een stukje duurder maar met een Remote haal je een heel mooi toetsenbordje in huis! Als je gewogen toetsen wilt (voor piano te spelen bvb) dan moet je wel iets anders nemen, maar ik denk niet dat je Reason gaat kopen om piano te gaan spelen...
Als je nog wat geld extra hebt dan zou ik ook zeker kijken voor een setje goede monitors. En dat hoeven er geen te zijn van 1000 euro het stuk natuurlijk. Syrincs setje zou een goede keus zijn lijkt me omdat je die dan ook goed voor het draaien gebruiken kunt.
En als je zelf dingen wil gaan opnemen, dan is een leuke microfoon natuurlijk nodig. Koop in dat geval ook een geluidskaartje dat dat aan kan, ofwel een microfoon preamp. Presonus is erg goed wat dit betreft, maar er zijn nog een hoop andere (en betere en duurdere) merken, maar ik ken van die materie zoveel niet.
Sucses.
Nee keyboard is geen vereiste (in Reason zitten twee synths; Malström (groen) en Substractor (blauw), kun je met een stepsequencer programmeren.
Maar zonder keyboard kun je niks inspelen.
Tegenwoordig kost een midi keyboardje twee keer niks (kijk voor USB modellen van Evolution en M-audio, die hebben een ingebouwde midi interface), ik zou zeker kijken om dit aan te schaffen want zonder is het maar prielen met de muis.
Maar zonder keyboard kun je niks inspelen.
Tegenwoordig kost een midi keyboardje twee keer niks (kijk voor USB modellen van Evolution en M-audio, die hebben een ingebouwde midi interface), ik zou zeker kijken om dit aan te schaffen want zonder is het maar prielen met de muis.