Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj pyro
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 199 bijdrage(n) van Dj pyro (Pagina: 18 van 20)
Topic: Rms/Max & Frequenties (25-5-2005 14:31:00)
Is het niet zo dat dit ook voor een deel afhankelijk is van de speakers die je gebruikt?
Topic: Rms/Max & Frequenties (24-5-2005 19:34:00)Dat is dus inderdaad wat ik bedoelde 
Topic: Rms/Max & Frequenties (24-5-2005 18:23:00)
Eigenlijk moet je bij een versterker kijken naar het rms vermogen.
Aan de hand van het rms vermogen van je versterker kan je dan bepalen welk vermogen je boxen moeten hebben.
Voor je versterker wordt altijd gekeken dat hij ongeveer 1,5x het rms vermogen van je boxen uitstuurt.
Voor een versterker van 450W rms zijn dus boxen van ongeveer 300W een goeie keuze. Je kan er lichtere op aansluiten, maar dan riskeer je de boel op te blazen.
Zwaardere gaat ook (+ 450W), maar dan zijn je boxen underpowered.
Topic: Daslight vraagje (23-5-2005 14:38:00)Aan de hand van het rms vermogen van je versterker kan je dan bepalen welk vermogen je boxen moeten hebben.
Voor je versterker wordt altijd gekeken dat hij ongeveer 1,5x het rms vermogen van je boxen uitstuurt.
Voor een versterker van 450W rms zijn dus boxen van ongeveer 300W een goeie keuze. Je kan er lichtere op aansluiten, maar dan riskeer je de boel op te blazen.
Zwaardere gaat ook (+ 450W), maar dan zijn je boxen underpowered.
Bedankt voor jullie reacties.
Wel jammer dat je geen gebogen lijn kan programmeren, maarja, we trekken onze plan wel.
Topic: JB Systems PA 9600 (19-5-2005 22:14:00)Wel jammer dat je geen gebogen lijn kan programmeren, maarja, we trekken onze plan wel.
Volgens mij zit het probleem bij de opstart beveiliging. Wanneer je je versterker aan zet gaat hij altijd de uitgangen afsluiten en de protect leds branden dan. Na een tijdje gaan de lichtjes uit en kan je uitsturen. Het lijkt er dus op dat hij gewoon in de opstartfase blijft staan en verder niks doet.
Topic: Daslight vraagje (19-5-2005 21:53:00)Bedankt ik heb het gevonden. Maar kan je nu ook zelf programmeren dat hij een gebogen lijn volgt in plaats van een rechte lijn?
Topic: Daslight vraagje (19-5-2005 15:32:00)Ik werk al een tijdje met Dashlight, maar er is 1 ding dat ik nog niet gevonden heb.
Kan je met Dashlight je scanners en heads een bepaalde figuur laten volgen.
Hiermee bedoel ik niet het standaard vierkant, maar bv een cirkel of een 8-vorm.
Indien je dit kan, hoe moet je dit dan juist doen?
Ik heb hier op het forum al eens rondgekeken, maar heb nog niet echt iets gevonden.
Topic: Speakers genoeg voor feest? (15-5-2005 17:18:00)Kan je met Dashlight je scanners en heads een bepaalde figuur laten volgen.
Hiermee bedoel ik niet het standaard vierkant, maar bv een cirkel of een 8-vorm.
Indien je dit kan, hoe moet je dit dan juist doen?
Ik heb hier op het forum al eens rondgekeken, maar heb nog niet echt iets gevonden.
Huren lijkt mij inderdaad de beste optie. Met 2 TSX-en kom je er zeker niet voor 150 personen.
Zeker als het maar voor eenmalig gebruik is zou ik niet beginnen met materiaal bij te kopen.
Topic: spots samenstellen (12-5-2005 13:45:00)Zeker als het maar voor eenmalig gebruik is zou ik niet beginnen met materiaal bij te kopen.
Ik zou ook gaan voor de Geni colorchanger. Deze kost wel iets meer dan de ADJ, maar heeft meer functies.
Voordelen van de Geni t.o.v. de ADJ:
- Geni heeft een zwaardere lamp (250 Watt)
- Heeft strobo functie (1->5 Hz)
- Heeft meer kleuren dan de ADJ
Moraal van het verhaal, betaal wat meer en koop je een paar Geni Colourblasters
Topic: Welke Luidsprekers en versterker???? (3-5-2005 18:42:00)Voordelen van de Geni t.o.v. de ADJ:
- Geni heeft een zwaardere lamp (250 Watt)
- Heeft strobo functie (1->5 Hz)
- Heeft meer kleuren dan de ADJ
Moraal van het verhaal, betaal wat meer en koop je een paar Geni Colourblasters
De P-900 is eigenlijk te zwak als versterker. Deze levert 300 Watt bij 8 ohm.
Met een EP-1500 zitten je speakers underpowered, want deze levert maar 280 Watt bij 8 ohm.
Ik zou persoonlijk een P-1200 aanraden die 400 Watt bij 8 ohm.
Op vlak van speakers zit je wel goed hoewel ik de AX reeks van DAP net iets beter vind. Deze kunnen beter overweg met de lage tonen.
Met een EP-1500 zitten je speakers underpowered, want deze levert maar 280 Watt bij 8 ohm.
Ik zou persoonlijk een P-1200 aanraden die 400 Watt bij 8 ohm.
Op vlak van speakers zit je wel goed hoewel ik de AX reeks van DAP net iets beter vind. Deze kunnen beter overweg met de lage tonen.