Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 18 van 20)

Topic: HK Lucas 1000 of JBL JRX-125 (25-11-2004 12:59:00)
Ik ga ze niet als top gebruiken. Ze moeten het alleen aankunnen. Maar voor bruiloften en partijen lijkt
me dat toch geen probleem.
Topic: HK Lucas 1000 of JBL JRX-125 (25-11-2004 11:38:00)
Ja, zo zou het je ook kunnen opvatten. Maar ik bedoel, erg hard en erg zuiver! laugh :D
Topic: HK Lucas 1000 of JBL JRX-125 (25-11-2004 10:32:00)
Zo, de keuze wat boxen betreft is gemaakt.
Ik heb de JRX-125 gehoord en mijn oren piepen nog. shocked 8O
Wat een geluid kwam daar uit zeg!
Dus, het worden de jbl-letjes.
Maar nu nog een versterker.
Tijdens het testen hing er een Yamaha p5000s aan.
Klonk perfect! Deze is 2x750 wrms bij 4Ohm.
Toch gingen de cliplampjes regelmatig aan, dus denk ik, of hij moet gewoon zachter of
de versterker kan nog zwaarden. De P7000S misschien? Maar is dit verstandig? Ik bedoel;
de boxen zijn 500 wrms en het houdt toch een keer op?
Ook is mijn oog nog gevallen op de Numark Dimension 4. Helaas maar 2 x 660 wrms bij 4 Ohm, maar
verder een heel compleet ding en een stuk goedkoper.
Wat denken jullie er van? Zou dit verstandig zijn? Ik hoor het graag.

Bij deze de specs. van de Numark dimension4.

• Full LED meter display with clip indicators
• Crossover for Subwoofer on rear for each channel
• Subwoofer Frequency adjust knobs: 20-200 Hz
• Stereo/Mono front panel selector
• DC output protection and Short circuit protection
• DIP switch to engage internal compression limiter
• DIP switch for 30Hz/50Hz low frequency roll off filters
• Balanced XLR & 1/4" (6.3mm) input
• XLR balanced outputs (thru)
• 5-way binding banana plug channel outputs
• 3 Speakon outputs for Channels A/B/Bridge
• Recessed Bridge control switch
• 2x dual speed fans coupled with heatsink cooling for extra protection
• Ground Lift Switch
• Total Harmonic Distortion: Less than 0.002%
• Input sensitivity & Impedance: 1.0 V RMS (0 dBV)
• Hum & Noise: 100 dB, unweighted
• Rear Panel Reset button

Dimension 4
850W RMS @ 2 Ohms, 1KHz, 1% THD per channel (stereo)
660W RMS @ 4 Ohms, 1KHz, 1% THD per channel (stereo)
412W RMS @ 8 Ohms, 1KHz, 1% THD per channel (stereo)
1900W RMS @ 4 Ohms, 1KHz, 1% THD (mono bridged)
1350W RMS @ 8 Ohms, 1KHz, 1% THD (mono bridged)

Total Harmonic Distortion: Less than 0.002%
Input sensitivity & Impedance: 1.0 V RMS (0 dBV)
Hum & Noise: 100 dB, unweighted
Power Consumption: 10A @ 120V AC 120V/60Hz or 220V/50Hz switchable
Frequency Response: 10Hz - 40 kHz, +/- 1 dB
Dimensions: 3.5" H x 19" W x 15.9" D / 880mm x 483mm x 405mm
Weight: 31 lbs. / 14kg
Topic: Peavey vs Behringer (9-11-2004 14:59:00)
Dat was ook de bedoeling.
2 subs met 2 x 12 Pro'12.
Topic: Stel je even voor... (9-11-2004 09:25:00)
Ik zal me ook eens een keer voorstellen.

Mijn naam is Teun en ben inmiddels al 45. Dus Tom, we zullen zo'n beetje de oudste Dj's zijn.
Helaas heb ik geen technische opleidig gehad en weet dus ook niet zo heel veel van electronica.
Ik ben op mijn 12e begonnen met een pickup met een kiste er om heen waarop kerstboomverlichting was geprikt met pinaises. Deze liet ik flikkeren door de stekker er in en uit te doen.
Op mijn 17e ging ik samen met een vriend onze eerste discotafel maken. De oude pickup werd er ingebouwd en er werd nog een andere voor 15 gulden (een wereld uitgave in die tijd) aangeschaft. Van iemand kreeg ik een oude lampen versterker van 2 x 30 watt en een paar boxen flanste ik zelf in elkaar. Nou, het begon er op te lijken. We kregen ons eerste optreden. Maar we hadden geen vervoer. Toen hebben we zelf een kar gebouwd welke achter de fiets kon. (Het was maar 500 meter van huis af gelukkig.) Het feest werd een succes en ik was meteen verslaafd. De terugweg naar huis moest in de stromende regen. Gelukkig hadden we een dekkleed om onze 'kostbare apparatuur' te beschermen. Zo af en toe werd er wat ander materiaal aangeschaft en werd er een nieuwe discotafel gebouwd. We gingen zelf disco's organiseren in het buurtgebouw en zo langzamerhand werden we in de buurt aardig bekend. Toen ging ik verhuizen en kreeg een buurjongen die op de MTS zat en electronica deed. Hij was ook helemaal gek van het disco-werk. En hij werd mijn nieuwe compagnon. Mijn vorige compagnon stopte er mee omdat hij niet mee wilde investeren. In eerste instantie werden er 2 nieuwe basboxen geboud. Het type was Voice of the Theatre. Hele lompe kasten, maar ze deden het prima. Hierop werden een paar piezo's gezet en klaar was kees. Toen bouwde mijn maat een versterker uit de Electuur. 2 x 100 watt geloof ik. Volgens hem was dat ding levensgevaarlijk voor de boxen, maar we hebben er ongeveer een jaartje mee gedraaid. Met het geld wat we verdienden bouwden we later nog een paar eliminators na en kochten een paar goede tweeters. Ook bouwde mijn maat 3 nieuwe versterkers en een x-over en zie daar. We hadden een behoorlijk goede drive-in. Ook werd er natuurlijk het nodige licht gemaakt. We kregen op een gegeven moment een vast adres in Hooghalen, in het dorpshuis. Misschien kennen mensen dit uit het noorden van het land. Hier hebben we maar liefst 13 jaar iedere 3 weken gedraaid. Meestal waren er tussen de 300 en 400 man in de zaal, 1 keer waren er zelfs 600. Het was altijd dik feest. Ook draaiden we natuurlijk op andere plaatsen. Gemiddeld waren we toch wel 1 keer in de week op pad. In 1993 zijn we er mee gekapt. We werden echt te oud. We moesten house draaien, en dat vonden we verschrikkelijk. We hebben het nog een poosje weten te rekken, maar als je muziek moet draaien die je zelf verschrikkelijk vind hou je het niet lang vol. 5 Jaar later vroeg iemand mij eens of ik niet wilde draaien op de feestavond van de badmintonclub, waar ik lid van was. Eerst wilde ik niet, maar dacht, ach waarom ook niet. Het meeste van de installatie is er nog, en zo kwam het dat ik na 5 jaar weer de kriebels kreeg. Het feest werd een groot succes, en ik was weer helemaal verlieft op het drive-in gebeuren.
Ik belde een andere vriend op, die al heel vaak mee ging, en samen hebben we de boel weer opgepakt. Bijna alles werd nieuw gebouwd. Alleen een paar boxen en 1 versterker werd weer hergebruikt. De boxen kregen nieuwe speakers. En zo draaien we nu op bruiloften en partijen. Meestal draaien we alleen jaren 70,80 en 90 muziek. Verbazendwekkend hoe zelfs de jeugd dit kan waarderen. We hebben er nog steeds heel veel plezier in en gaan lekker door. Blijf je jong bij. wink ;)
Groeten Teun razz :p
Topic: Peavey vs Behringer (9-11-2004 08:41:00)
DJ JUS,

Bruiloften gaan in de meeste gevallen tot ongeveer 150 mensen.
200 kan een keer voorkomen maar is zeldzaam.
De ruimtes kunnen natuurlijk verschillen. Vaak zie je dat de zaal te klein is
voor het aantal mensen, maar dat is beter dan andersom. Veel gezelliger.
Weet iemand trouwen waar de Peavey's in Noord Nederland te horen zijn?
Vooralsnog vind ik alleen maar iets in het westen van het land.
Topic: Peavey vs Behringer (8-11-2004 11:48:00)
Voor bruiloften en partijen.
Topic: Peavey vs Behringer (8-11-2004 11:25:00)
DJ Jus,

Zou het dan zo zijn dat je met alleen de PRO 15 net zoveel bas produceerd dan met de subs?
Is het dan iets om 2 x 2 Pro 15 samen te gebruiken? Dan heb je natuurlijk wel een weerstand probleem?
Topic: Peavey vs Behringer (8-11-2004 11:18:00)
Victor,

Bedankt. happy :)

Ja, het zal moeilijk worden te beslissen. Iedere keer zie ik weer wat nieuws.
Maar misschien is er iemand die ze beide kent en de verschillen kan vertellen.
Topic: Peavey vs Behringer (8-11-2004 10:14:00)
Ik las dit onderwerp en het brengt me weer aan het twijfelen.
Eigenlijk had ik voor mezelf al besloten de JBL JRX-125 (zelde als de SF-25) aan te schaffen, maar de Peavy's zijn ook heel aantrekkelijk. Zelfs goedkoper!
Als ik de Peavey PRO-Sub Subwoofer 500Watt/4Ohm, 1x15'', 45-300Hz , 98db samen zou gebruiken met de PEAVEY Pro 12 Messenger 12 / 2 PA Box 200 Watt RMS 400 Watt Program, 800 Watt Peak Impedanz: 4 Ohm zou gebruiken wat denken jullie, zou dit beter zijn dat de JBL's? En hoe zit dat met de weerstand? Beide boxen 4 Ohm. Dit wordt samen 2 of 16 of zorgt de x-over in de sub dat de weerstand 4 of 8 ohm wordt?
Ik hoor het graag van jullie?

BVD