Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stekelvarke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stekelvarke (Pagina: 18 van 20)
Topic: Opleidingen , licht en geluid. (17-9-2006 22:53:00)op de foto's zij je toch duidelijk 30d
bedoel je niet x30 of h30?Topic: Welke lichttafel (3-9-2006 22:24:00)
ik lees dat je je vooral wil gaan richten op R&R werk, en eventueel in het theater. Maar even later lees ik dat theater dingen je niet echt aanspreken, nu als je iets wil gaan doen in het theater dan is het ook makkelijker wanneer je begrijpt warover die dingen gaan, en wanneer je "theater" ook wel aanspreekt. Voor R&R is er eigenlijk maar één goede leerschool en dat is de praktijk. Maar het natuurlijk is ook steeds leuk als je de theorie achter bepaalde dingen weet.
Ook ik had hetzelfde probleem(ben ook Vlaming), ik heb ook geen geschikte nederlandstalige opleiding gevonden hier in België.
In het Rits was het naar mijn mening te gefocust op theater, net iets teveel van het goeie dus.
Dus heb besloten om dan maar elektronica gaan verder te studeren en in de vrije tijd(eigenlijk dagelijks) te werken in een vrij groot verhuur/productie bedrijf hier in de buurt. Verder twijfel ik om de cursus licht technicus bij LGO te gaan volgen, maar ik heb daar eenbeetje het gevoel dat ik dingen ga leren die ik toch al ken.
Topic: Discotheken in Spanje (11-9-2006 20:54:00)Ook ik had hetzelfde probleem(ben ook Vlaming), ik heb ook geen geschikte nederlandstalige opleiding gevonden hier in België.
In het Rits was het naar mijn mening te gefocust op theater, net iets teveel van het goeie dus.
Dus heb besloten om dan maar elektronica gaan verder te studeren en in de vrije tijd(eigenlijk dagelijks) te werken in een vrij groot verhuur/productie bedrijf hier in de buurt. Verder twijfel ik om de cursus licht technicus bij LGO te gaan volgen, maar ik heb daar eenbeetje het gevoel dat ik dingen ga leren die ik toch al ken.
Mifex schreef:
Ze gebruikte prolyte truss (h30d of h30v weet ik niet)bedoel je niet x30 of h30?
Als er niet meer als 24 kanalen gebruikt worden wel. Enkel is het aan te raden om vaar scans een apparte scan sturing te voorzien(werkt iets makkelijker). Maar ik zou die investering laten wachten tot als er nog een scan bijkomt.
Je hebt 3 polige XLR kabels nodig met een impedantie van rond de 110 Ohm (DMX kabels). Echter is de kans vrij groot dat het ook werkt met een gewone microfoon kabel zeker op korte afstand(maar mocht je dan ooit problemen krijgen pas dan eerst je kabels aan). Wellicht is het ook handig om het toppic beginnersinformatie over Licht eens na te lezen in het Newbie forum.
Topic: Welke lichttafel (2-9-2006 11:38:00)Je hebt 3 polige XLR kabels nodig met een impedantie van rond de 110 Ohm (DMX kabels). Echter is de kans vrij groot dat het ook werkt met een gewone microfoon kabel zeker op korte afstand(maar mocht je dan ooit problemen krijgen pas dan eerst je kabels aan). Wellicht is het ook handig om het toppic beginnersinformatie over Licht eens na te lezen in het Newbie forum.
Nog even een tip, kijk ook eens naar de DMX barren (ook wel T4 genoemd) dit zijn 4 barren met een ingeboude dimmer(dan heb je nog wel 1 Multidim MK2 nodig om de effectjes te kunnen switchen). Zo hangen je parren rechstreeks onder de dimmer en zit je niet meer met dikke multikabels enz. Maar er zijn mensen die liever met dimmers op de grond werken (of niet anders kunnen omwille van het vermogen van de lampen en het voordeel van patchen enz).
Topic: Welke lichttafel (2-9-2006 11:28:00)ja, hoe je dat moet doen staat gelinkt in de webshop bij de multidim(onderaan).
EDIT:3 Multidims MK2 en 2 Dynamo's zijn 20 kanalen. Dit kan op de showmaster 24. Mocht je nog meer scans aanschaffen kijk je best naar een apparte scan sturing of je moest bepaalde dingen onder eenzelfde kanaal zetten bij de showmaster.
Topic: Welke lichttafel (2-9-2006 11:17:00)EDIT:3 Multidims MK2 en 2 Dynamo's zijn 20 kanalen. Dit kan op de showmaster 24. Mocht je nog meer scans aanschaffen kijk je best naar een apparte scan sturing of je moest bepaalde dingen onder eenzelfde kanaal zetten bij de showmaster.
De CE norm voor het dimpack is 1.5A(345W) per kanaal. Echter zijn mijn ervaringen dat 500W ook lukt. Ik zou zelf kiezen voor 3 showtec multidims MK2 aangezien deze een heel stuk goedkoper is en je hier zowel mee kan switchen als dimmen. Dus dan heb je er 1 als switch en 2 als Dim.
Wat versta je onder 6 verschillende DMX gestuurde lampen? scans? heads? merk? type?
Topic: Welke lichttafel (2-9-2006 10:57:00)Wat versta je onder 6 verschillende DMX gestuurde lampen? scans? heads? merk? type?
wij zelf werken voor de kleinere dingen met Martin LJ of met een MA scancommander samen met een lightcommander (of zero88 XL of XLS). Maar bv een combinatie tussen een showtec showmaster 24 en een scanmaster(of een Martin freekie indien meer budget) is ook een goede optie.
Topic: Welke lichttafel (2-9-2006 10:39:00)DMX is toekomstgericht de beste optie. Zo zijn je dimmers en sturing steeds los van elkaar. Dus bij een kleine show met enkel parren kan je een 24 kanaals DMX tafel nemen. En bij een groter evenement met intelligent licht kan je kiezen voor een grotere combitafel. Om even een idee te geven welk budget je nodig hebt voor een MA dimmer: 12 x 2.3kW kost hier in België rond de 3200 euro.
Topic: Welke lichttafel (2-9-2006 10:19:00)10 parren vind ik zo'n raar aantal? meestal komen deze voor op een 4bar of 6bar. Dus 3 x 4bar zijn 12 parren.
Zijn jullie vanplan om de show DMX te sturen?
Ook is jullie te besteden budget leuk om te weten want ik kan jullie dimmers van MA en Avolites aanraden maar deze vallen waarschijnlijk helemaal buiten jullie budget.
Topic: Welke lichttafel (1-9-2006 17:20:00)Zijn jullie vanplan om de show DMX te sturen?
Ook is jullie te besteden budget leuk om te weten want ik kan jullie dimmers van MA en Avolites aanraden maar deze vallen waarschijnlijk helemaal buiten jullie budget.
Die 1000W spots zijn dat parren?
De al eerder aangehaalde showmaster 24 kan 24 lampen aansturen. Echter heb je om conventioneel licht aan te sturen ook dimmers nodig.
De al eerder aangehaalde showmaster 24 kan 24 lampen aansturen. Echter heb je om conventioneel licht aan te sturen ook dimmers nodig.